پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۸
امام جمعه کازرون :
مردم غزه اهل مقاومت، دین و دیانت هستند، حق هر دولتی است که اسلحه وارد کند و از خود دفاع کند. لذا رسانه های غربی تبلیغ می کنند که ایران به غزه سلاح قاچاق می کند و این برای این است که شکست خود را توجیه کنند و تاریخ خواهد گفت که پیروز میدان ملّت فلسطین است.

دفتر امام جمعه کازرون : سلمان زالی - روز جمعه 27 دی ماه نماز جمعه ی کازرون به امامت حجت الاسلام و المسلمین خرسند و با حضور جمعی از نمازگراران در مصلای جمعه شهرستان اقامه شد.

ایشان در خطبه اول بحثی با عنوان زندگی از دیدگاه اسلام و تمایلات انسانی ارائه کرد و ابتدا مقدمه ای درباره فطرت بیان کردند و افزودند: دین اسلام دین فطرت است یعنی اسلام با خلقت انسان و سرنوشت و عمق جان او سازگاری دارد. لذا قرآن کریم در آیه 30 سوره روم خطاب به پیامبر می فرماید: (( به دین اسلام توجه کن، زیرا دین اسلام دین حنیف است و بر اساس فطرت انسان پایه گزاری شده است یعنی دینی میانه رو است و این دین قیّم و ابدی و آخرین دین است.)) پس دین جاویدان باید با فطرت انسان سازگار باشد و به خاطر همین است که اسلام پابرجاست و پیامبر اسلام، پیامبر خاتم است. معلومات ما بر دو قسم است: یک راه از معلومات از راه تعلیم و تعلّم بدست می آید و تعلیم و تعلّم از راه عقل است. قسمت دیگر معلومات دانستنی نیست بلکه یافتنی است و مربوط به غرایز و تمایلات است. غرایز بر دو دسته است: دسته اول شامل همه ی حیوانات می شود و حتی بیشتر از انسان دارند و دسته دوم توجه و اراده انسان در آن دخیل است و به آن فطرت می گویند. از جمله اموری که درون انسان قرار دارد خداجویی و خداپرستی انسان است و این موضوع نیاز به تعلیم و تربیت ندارد بلکه امری وجدانی است و برای همین است که وقتی انسان ها در زندگی به بن بست می رسند و کارشان به جایی می رسد که اٌمیدشان قطع می شود به یاد خدا می اٌفتند. قرآن کریم در آیه 65 سوره عنکبوت می فرماید: (( مشرکانی که منکر خدا هستند وقتی سوار بر کشتی می شوند و کشتی می خواهد غرق شود از روی اخلاص خدا را صدا می زنند و کمک می خواهند و و قتی آنها را نجات میدهیم مجدداً شرک می ورزند.)) انسان ها در وقت رفاه به یاد خدا و امور معنوی نیستند ولی هنگامی در مشکلات قرار می گیرند خدا را صدا می زنند. 124 هزار پیامبر آمدند تا فطرت انسان را زنده نگه دارند و او را به مقام و موقعیتی برسانند که همیشه بیاد خدا باشد. عبادت های که در اسلام آمده است (نماز) برای این است که انسان از یاد خدا غافل نشود و در همه حال متذکر به خدا باشد. قرآن کریم در آیه 14 سوره ی طه می فرماید: (( ای انسان به راستی من خدای یگانه هستم ، هیچ خدایی جز من وجود ندارد پس مرا عبادت کنید و نماز را اقامه کنید تا به یاد من باشید.)) پس عبادت نیز امری فطری است. امام صادق می فرمایند: (( ارزش دو رکعت نماز در نیمه شب برای من از تمام دنیا و ثروت های آن بیشتر است)) زیرا ایشان ارزش نماز را که امری فطری است را درک کرده اند و کسی که در دلش جز خدا چیزی نباشد همه ی عبادتهای او فطری می شود و اینکه در روز عاشورا هر چه بر امام حسین (ع) مصیبت وارد می شد توکل ایشان به خدا افزایش می یابد برای این است که جهاد در راه خدا برای امام حسین (ع) فطری است یا اینکه زینب (س) وقتی در برابر ابن زیاد قرار می گیرد و ابن زیاد به او می گوید معامله خدا با برادرت را چگونه دیدی و حضرت زینب (س) پاسخ می دهد که جز زیبایی چیزی ندیدم به خاطر این است که مصیبت در راه خدا برای ایشان امری فطری است و اینها الگوهای ما در زندگی هستند و ما هم باید تلاش کنیم که عبادت های ما هم رنگ و بوی این چنینی بگیرد.

امام جمعه کازرون درخطبه دوم به مناسبت های هفته اشاره نمودند. 27 دی ماه سالروز شهادت جمعی از فدائیان اسلام (شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، واحدی و ذوالقدر) می باشد که شهدای بزرگوار خصوصیاتی داشتند که به تعبیر مقام معظم رهبری جوانانی بودند که به خدا ایمان آوردند و از روی اخلاص در راه حاکمیت معارف و احکام نورانی اسلام تلاش نمودند و در مقایل ظلم و ستم ایستادند و به شهادت رسیدند.

23 محرم سالروز جسارت به قبور امامین عسکریین و تخریب بارگاه ملکوتی این دو امام بزرگوار است و این جنایت قلب شیعه را آتش زد. وهابیت، فرقه ای که امروز تبدیل به فتنه و اختلاف در امّت اسلامی شده است و با پول نفت مسلمین که باید خرج عمران و آبادی بلاد اسلامی شود و با حمایت علمای وهابی و دولت عربستان ، کسانی هستند که امروز در مقابل این همه جنایت ساکت شده اند و فتوا می دهند که راهپیمایی به نفع مردم غزه حرام است و قتل مسلمین و تخریب بارگاه های امامان معصوم را واجب می شمارند و البته آمریکایی ها هم در این جریان دخیل بودند و امیدواریم دولت عراق مقدمات بازسازی این حرم مطهر را فراهم آورد.

25 محرم بنا به روایت شهادت امام زین العابدین (ع) است که ایشان حق بزرگی بر امت اسلامی در زنده نگه داشتن معارف قیام امام حسین (ع) داشتند.

خطیب جمعه کازرون درباره موضوع ابلاغ سیاست های پنجم توسعه کشور که مربوط به سالهای 88 تا 93 می باشد و در 45 بند بوسیله مقام معظم رهبری تنظیم شده و به رییس جمهور ابلاغ گردیده است، اعلام داشتند که این سیاست ها با رویکرد مبنای پیشرفت و عدالت است و با این دو شرط ابلاغ شده است و این سیاست ها در راستای برنامه چشم انداز 20 ساله کشور می باشد که طبق آن برنامه جمهوری اسلامی باید در سال 1404 از لحاظ اقتصادی، علمی و فرهنگی در تمامی زمینه ها کشوری نمونه در منطقه خاورمیانه و دنیا باشد که رشد پرشتاب اقتصادی، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل و یک رقمی شدن نرخ تورم و بیکاری از شاخصه های چشم انداز 20 ساله می باشد. انتظار مردم هم این است که این سیاست چشم انداز 20 ساله از طرف دولت و مجلس جدّی گرفته شود و از این طریق بودجه ها و برنامه های 5 ساله مشخص شود.

حجت الاسلام خرسند هم چنین درباره غزه به ایراد سخنرانی پراخت و افزود: 3 هفته از مقاومت مردم مظلوم غزه می گذرد، این مسئله ظاهری دارد که رژیم صهیونیستی با کمک دنیای غرب و برخی کشور های اسلامی و سازمان های بین المللی از دریا، زمین و آسمان این منطقه ی 350 کیلومتری را به آتش بسته و این کار را از طریق سلاح های غیر متعارف انجام داد. امّا باطن قضیه امری دیگری است. حمله ی اسرئیل به غزه فقط حمله به یک نقطه نیست بلکه حمله به یک موج اسلام خواهی در عالم است. حمله به غزه حمله به دنیای اسلام است و به همین خاطر است که آمریکا می خواهد منطقه را دراختیار بگیرد و خواهان خاورمیانه ی جدید است آنها می خواهند هیچ عنصر مقاومتی در خاورمیانه وجود نداشته باشد و اصل عنصر مقاومت و زادگاه مقاومت اسلامی را جمهوری اسلامی ایران می دانند. پس از 3 هفته تهاجم ناجوانمردانه اسرائیل به بن بست رسیده و برای توجیه شکست خود می گوید جمهوری اسلامی به غزه قاچاق اسلحه می کند. دولت حماس یک دولت قانونی و با اکثریت آرای مردم به سر کار آمده است و کشورهای اروپایی و آمریکایی که از دموکراسی دم می زنند چرا نتیجه ی این انتخابات را نمی پذیرند. مردم غزه اهل مقاومت، دین و دیانت هستند، حق هر دولتی است که اسلحه وارد کند و از خود دفاع کند. لذا رسانه های غربی تبلیغ می کنند که ایران به غزه سلاح قاچاق می کند و این برای این است که شکست خود را توجیه کنند و تاریخ خواهد گفت که پیروز میدان ملّت فلسطین است. وقتی از رییس جمهور جدید آمریکا می پرسند دغدغه شما چیست وقتی میلیون ها انسان کشته می شوند و از گرسنگی میمیرند و او جواب می دهد که دغدغه ی من این است که یک سگ خوب برای دخترم پیدا کنم. کسی که به قول خودش می خواهد زمامدار دنیا شود دنبال خریدن سگ برای دخترش است و ارزش جان میلیون ها انسان را از یک قلاده سگ کمتر می داند، در اینجا باید به روح بنیان گزار جمهوری اسلامی و مردم کشور اسلامی ایران درود فرستاد زیرا که آنها ماهیت آمریکا را شناختند و شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند.


 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷