پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
رئیس اداره جهاد کشاورزی کازرون خبر داد:
عبدالصاحب قائمی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از رشد چهار برابری کشت محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کازرون نما، سیدعبدالصاحب قائمی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار با امام‌جمعه کازرون به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سخنانی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی» اظهار داشت: محور اقتصاد شهرستان کازرون مبتنی بر کشاورزی است که با تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی از نظر تولید جایگاه ویژه‌ای در استان داشته و بیشترین اشتغال مردم کازرون نیز مربوط به همین بخش است.

وی گفت: وجود شرایط اقلیمی مناسب در این شهرستان ما را بر آن داشته که ضمن تولید و تأمین امنیت غذایی با در نظر گرفتن بحث کمبود آب، مهمترین فاکتورهایی را که در بهینه‌سازی و افزایش تولید وجود دارد را در برنامه‌های خود لحاظ کنیم.

رشد ۴ برابری کشت گلخانه‌ای در شهرستان کازرون

رئیس اداره جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به طرح‌های تشویقی و یارانه‌هایی که در زمینه آبیاری نوین به عنوان کمک بلاعوض به کشاورزان داده می‌شود، تصریح کرد: برای آبیاری تحت فشار ۷ میلیون تومان،  آبیاری بارانی 5.5 میلیون تومان و آبیاری کم‌فشار 3 میلیون و 200 هزار تومان کمک بلاعوض با هدف تشویق کشاورزان، بهینه‌سازی آب و بالا بردن راندمان آب  تعلق می‌گیرد.

قائمی از رشد 4 برابری کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان کازرون خبر داد و گفت: برای افزایش این مقدار، تسهیلات ارزان‌قیمت 12 و نیم درصدی در مناطق محروم و 14 و نیم درصدی در مناطق برخوردار با دو سال تنفس و بازپرداخت پنج ساله در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد: کشت گیاهان دارویی با سطح زیر کشت زیاد و آب کمتر می‌تواند الگوی کشت به شمار رفته که  برای حفظ پایداری تولید دنبال می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کازرون در پایان بر پایداری در تولید برای جلوگیری از مهاجرت و همچنین ایجاد اشتغال تاکید کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳