پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
استاد حوزه در آیین بزرگداشت 15 خرداد در کازرون:
استاد حوزه در آیین بزرگداشت 15 خرداد در کازرون گفت: شهدای 15 خرداد آغازگر یک حرکت بزرگ بودند که مسیر تاریخ را عوض کرده و انقلاب ما از این حماسه خرداد شروع‌ شد. این ثمره خون این شهدا بود.

به گزارش کازرون نما ، حجت‌الاسلام محمدحسن حاجی‌پور در آیین بزرگداشت شهدای 15 خرداد در کازرون که شامگاه دوشنبه با حضور امام‌جمعه، دیگر مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن بزرگداشت شخصیت و مقام حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: بعضی از روزها درخشندگی ویژه‌ای دارد بخصوص روزهایی که مسیر تاریخ را عوض می‌کنند که یکی از این روزها ۱۵ خرداد است.

وی بابیان اینکه بزرگ‌ترین مصیبت و درد یک ملت این است که روزهای مهم و سرنوشت‌ساز خود را فراموش کنند افزود: دشمن منتظر است که روزهای مهم را به فراموشی بسپارید و به شما ضربه وارد کند.

حاجی‌پور یکی از ویژگی‌های شهدای ۱۵ خرداد را بصیرت نافذ آن‌ها دانست و گفت: هنر بسیار بزرگی که این شهدا داشتند این بود که آغازگر یک حرکت بزرگ بودند؛ چراکه انقلاب ما از پانزده خرداد شروع‌شد و مسیر تاریخ را عوض کرد و این ثمره خون این شهدا بود.

این استاد حوزه مظلوم بودن شهدای 15 خرداد را از ویژگی‌های دیگر این شهدا عنوان کرد و افزود: باید یاد و خاطره این شهدا زنده نگه‌داشته شود زیرا در کلام وحی زنده نگه‌داشتن شهدا آمده است.

وی بابیان اینکه در دنیای قرن بیستم که نظام سلطه و قدرت بود، تمام کشورهای دنیا به دو گروه سلطه‌گر یا سلطه‌پذیر تقسیم می‌شدند، افزود: در این دوران خداوند روح‌الله را برای ما فرستاد و با تشکیل حکومت اسلامی تمام مبانی غرب و شرق را به چالش کشید.

حاجی پور بابیان اینکه وقتی نظام اسلامی در ایران شکل گرفت زلزله بزرگی در عالم به وجود آمد گفت: امام راحل از اول شکل‌گیری نظام اسلامی شعارش نه شرقی نه غربی بود و نظام‌های شرق و غرب باوجود اختلافات بسیار در دشمنی و نابودی حکومت اسلامی اتفاق‌نظر داشتند.

وی بابیان اینکه می‌گویند شعار مرگ بر آمریکا نگویید تا آن‌ها به ما کاری نداشته باشند، اظهار داشت: این تحلیل درست نیست چون این‌یک بحث عمیق اعتقادی و ارزشی است؛ عربستان سال‌هاست نوکری آمریکا را می‌کند، آیا پیشرفتی کرده و مردم آن راضی هستند؟

این استاد حوزه تصریح کرد: اگر می‌خواهید مبارزه تمام شود یا باید خدای‌نکرده این حکومت از اصول و مبانی خود دست بردارد و سلطه‌پذیر شوید و یا باید در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم و حالا باید تا کجا کوتاه بیاییم و نوکری آن‌ها را بکنیم خدا می‌داند.

وی متذکر شد: اگر ایران در مقابل آمریکا کوتاه بیاید و مبانی انقلابی‌گری را کنار بگذارد باید تا کاپیتولاسیون پیش برویم.

حاجی پور بابیان اینکه برفرض محال اگر از همه اعتقادات خود هم دست برداریم و در دامن آمریکا برویم، آیا تمام مشکلات ما حل می‌شود؟ افزود: مصر و دیگر کشورهای عربی سال‌هاست نوکری آمریکا را می‌کنند، آیا پیشرفتی در آن‌ها مشاهده‌شده و مردم آن‌ها از وضعیت خود راضی هستند؟

وی تأکید کرد: راه دیگر پیش روی ما مقابله با این نظام ننگین است و برای این کار باید قدرتمند شویم که دشمن با وجود اینکه دلش نمی‌خواهد، ولی ایران اسلامی را به‌عنوان قدرت مقتدر بشناسد و قبول کند و این تنها راه است.

این استاد حوزه یکی از عوامل قدرت در نظام اسلامی را ایمان و دین و معنویت دانست و افزود: اسلحه مومن ایمان، معنویت و دین اسلام است، بااین‌وجود ما اقتدار دفاعی خود را نیز تقویت می‌کنیم.

وی همچنین یکی دیگر از عوامل قدرت در نظام اسلامی را مردم دانست و افزود: همین مردم بودند که سایه جنگ را از سر کشور دور کردند.

حاجی‌پور در پایان بر تقویت اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و افزود: همه مسؤولان برای تقویت اقتصاد مقاومتی کمک کنند و مردم نیز با خرید و حمایت خود به تقویت اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی همت کنند.

انتهای پیام/

 

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲