پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
به مناسبت سوم خرداد:
هنوز که هنوز است "ممد نبودی ببینی" کویتی‌پور دلنشین‌ترین صوتی است که روحم را نوازش می‌دهد. ناخواسته صدای تلویزیون را تا آخرش زیاد می‌کنم و با حرص و ولع آن را می بلعم.

هنوز خرمشهر با آن خانه‌های درب و داغانش و خیابان‌های بی سرانجامش زیباترین سرزمینی است که می‌شناسم. هنوز سوم خرداد زیباترین روز زندگی من است. تا چند سال بعد از اتمام جنگ سوم خردادها را خرمشهر بودم و الان چند قرنی است که این توفیق از من سلب شده است. نمازهایی که در مسجد جامع خرمشهر خوانده‌ام دلچسب‌ترین نمازهایم بوده اند. سایه‌های مسجد جامع در آفتاب گرم و کشنده تابستان خرمشهر طراوت بهشت را دارند. نخل‌های خرمشهر نجیب‌ترین نخل‌هایی هستند که قامت آنان را ورنداز کرده‌ام.

هنوز که هنوز است "ممد نبودی ببینی" کویتی‌پور دلنشین‌ترین صوتی است که روحم را نوازش می‌دهد. ناخواسته صدای تلویزیون را تا آخرش زیاد می‌کنم و با حرص و ولع آن را می بلعم. 

براي خرمشهر كه آزاد شد اما آباد نشد

برای من هیچ ساحلی آرامش شط خرمشهر را نداشته است؛ حتی آن زمانی که نیروهای عراقی را می‌شد با چشم در آن سوی شط دید. همان زمان که هنوز جنگ برپا بود برای ورود به خرمشهر باید با وضو می‌بودی حتی اگر بی‌وضو هم بودی اشک‌های هنگام طواف خیابان‌های خرمشهر تو را پاکیزه می‌کرد.

هرجای خرمشهر که قدم می‌گذاشتی لاله‌ای روییده بود. اصلا زیبایی خرمشهر به همین لاله‌ها و دیوارهای بی‌در آن بود. دیوارهایی که حکم به آزادی خرمشهر دادند اما کسی حکم به آبادی آن‌ها نداد.

نویسنده: مهدی تقی نژاد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابراهیم ک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
1
سلام به شهیدان , آزادگان , جانبازان و دلاور مردان غیور آن دوران.

و درود به دوست خوبم حضرت تقی نژاد.
احسنت بر شما که یاد خوبیهای به فراموشی سپرده شده را زنده کردید.

یاحق
یاعلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷