پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
صدای مردم:
هر ساله در روز 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به صورت نمادین مراسمی جهت بزرگداشت مقام شامخ معلمان برگزار می شود و در گوشه و کنار این سرزمین پاک، ایران عزیز، به طرق مختلفی برنامه هایی در پاسداشت زحمات این قشر فرهیخته برگزار می شود

به گزارش کازرون نما، یکی از همشهریان محترم فرهنگی، با ارسال گلایه ای به کازرون نما، خواستار احترام بیشتر دانش آموزان و اولیاء آن ها و نیز حمایت بیشتر اداره آموزش و پرورش این شهرستان از معلمان شده که متن ارسالی این معلم عزیز به شرح زیر می باشد:

هر ساله در روز 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به صورت نمادین مراسمی جهت بزرگداشت مقام شامخ معلمان برگزار می شود و در گوشه و کنار این سرزمین پاک، ایران عزیز، به طرق مختلفی برنامه هایی در پاسداشت زحمات این قشر فرهیخته برگزار می شود. اما در پشت پرده ماجرا از قزار دیگری است که اینجانب به عنوان یک فرهنگی دلسوز این دیار مطالبی به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی خدمت خوانندگان عزیز عرض می نمایم
امروز معلمان جامعه ما بدون شک دارای بالاترین منزلت اجتماعی هستند و در واقع این قشر فرهیخته زیربنای مشاغل و موقعیت های اجتماعی است. اما متأسفانه در سال های اخیر قدر و منزلت این قشر دلسوز و فرهیخته به دست فراموشی سپرده شده است. کما اینکه ما می بینیم امروز چه از ناحیه دانش آموزان، چه از ناحیه خانواده ها و چه از ناحیه همکاران محترمی که در اداره آموزش و پرورش کازرون هستند قدر و منزلت این قشر دلسوز و زحمتکش که همان معلمان عزیز است فراموش شده و این قشر محترم جایگاه اصلی خود را از دست داده اند که جای بسی تأسف است.

 امروز در اداره آموزش و پرورش کازرون کارمندان محترم این اداره به جای اینکه خود را خادم معلمان عزیز بدانند، خود را مقام مافوق معلمان به تمام معنا می دانند و طور دیگری برخورد می کنند انگار نه انگار که این معلمان عزیز و این دلسوزان جامعه همکار آنها هستند و برای این مرز و بوم تلاش می کنند . خانواده های دانش آموزان به جای اینکه از معلمان فرزندانشان قدردانی کنند و قدر زحمات آنها را بدانند و در این زمینه الگوی فرزندانشان باشند، به طور ناشایستی با معلمان برخورد می کنند و اداره آموزش و پرورش به جای اینکه به طور تمام قد از همکاران فرهنگی خود حمایت کند، از خانواده ها حمایت می کند؛ هر چند آن خانواده ها مسائل را به گونه ای دیگر در اداره مطرح کند.

دانش آموزان ما امروز همچون گذشته به معلمان خود احترام نمی گذارند و حرمت معلمان را زیر پا می گذارد و اداره آموزش و پرورش کازرون هم در بسیاری از مواقع از دانش آموزان حمایت می کند. بنده به عنوان یک فرهنگی روزی خود دانش آموز بوده ام. چه بسا در دوران دانش آموزی خود بارها و بارها توسط معلمان عزیز گذشته تنبیه شده ام، ولی بعد از سالیان سال در برخورد با معلمان گذشته با کمال احترام برخورد می کنم. هر کسی که در این جامعه زندگی می کند و دارای سواد و علمی است و امروزه از سواد و علم خود استفاده می کند و زندگی می کند بلاشک مدیون زحمات معلمان خود است و باید قدر و شأن معلم خود را تا آخر عمر حفظ کند.

 اینجانب در پایان عرایض خود از خانواده ها و دانش آموزان عزیز می خواهم که بیش از پیش قدر و منزلت معلمان خود را بدانند. خود را مدیون و ممنون زحمات آنها بدانند و بی احترامی هایی که در برخی مدارس نسبت به معلمان خود می کنند برای همیشه کنار بگذارند و از خانواده های محترم و دانش آموزان عزیز می خواهم که الگوی شایسته ای برای بچه های خود باشند و آنها را به طور صحیح تربیت نمایند تا افتخاری برای آینده آنها باشند. از کارمندان محترم اداره آموزش و پرورش کازرون می خواهم که خود را مقام مافوق معلمان ندانند و در برخورد با معلمان به طرز مؤدبانه و شایسته ای برخورد کنند و خود را خادم واقعی معلمان بدانند زیرا

بزرگش ندانند اهل خرد هر آنکس که نام بزرگان به زشتی برد

نویسنده: فرهنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸