پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۸۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
در عصر گوشی های هوشمند و شبکه های مجازی:
علی رغم اعلام قبلی مبنی بر برگزاری مناظره دو فعال سیاسی از دو جناح مطرح کشور، روابط عمومی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اما بدون هیچ دلیل منطقی از حضور عکاس و خبرنگار کازرون نما به عنوان تنها پایگاه خبری – تحلیل مجوز رسمی و دارای مجوز شهرستان کازرون در این جلسه ممانعت کرد.

علی گلچین خبر نگار کازرون نما: با توجه به اهمیت انتخابات پیش رو و رسالت خبرنگاری در خصوص پوشش دادن برنامه های انتخاباتی و ایجاد شور و انگیزه جهت حضور حداکثری مردم، بر اساس اعلام قبلی که در مجامع عمومی صورت گرفته بود بر آن شدیم تا جهت پوشش مناظره ای که با حضور دو چهره از دو جناح مطرح کشور در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار می شد، در این جلسه حاضر شویم.

برگزاری مناظره انتخاباتی محرمانه در پشت درهای بسته/ روابط عمومی دانشگاه سلمان از ورود خبرنگار کازرون نما به سالن مناظره جلوگیری کرد

متاسفانه پس از حضور اکیپ خبرنگاری کازرون نما به سالن کنفرانس دانشگاه سلمان، فردی که خود را مسئول روابط عمومی دانشگاه معرفی کرد، با رفتاری خارج از شان یک پرسنل دانشگاهی مانع از فعالیت خبرنگار و عکاس کازرون نما شده و اجازه عکسبرداری و حتی نوشتن گزارش را به آن ها نداد.

فرد مورد نظر در برابر ادله خبرنگار کازرون نما مبنی بر اینکه ما خبرنگاران بنا به رسالت خود و حق مردم برای اطلاع از وضعیت و موضع جریان های سیاسی تاثیرگذار در انتخابات، در حال حاضر کلیه فعالیت های انتخاباتی را باید پوشش خبری دهیم پاسخ قانع کننده ای نداشت و حتی در مقابل اعلام آمادگی خبرنگار برای اخذ مجوز از ریاست دانشگاه و یا فرمانداری، به همراه چند تن از دانشجویان با گستاخی مدعی شدند که چون متولی این برنامه روابط عمومی است و روابط عمومی مسئول آن است، ریاست دانشگاه حق مداخله نداشته و از دستور وی مبنی بر ورد این خبرنگاران تبعیت نخواهند کرد و همچنین با تمسخر گفتند که اینجا فرمانداری نیست که نامه از فرماندار بیاورید. این در حالی است که خبرنگار کازرون نما دارای کارت خبرنگاری صادره از معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می باشد و به عنوان یک خبرنگار رسمی حق ورود و پوشش اخبار را در حوزه فعالیت رسانه ای خود دارد.

برگزاری مناظره انتخاباتی محرمانه در پشت درهای بسته/ روابط عمومی دانشگاه سلمان از ورود خبرنگار کازرون نما به سالن مناظره جلوگیری کرد

حال جای سئوال است که در عصر ارتباطات و گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی و نسل های سوم و چهارم اینترنت های همراه، برگزاری یک مناظره در پشت درهای بسته چه معنایی می تواند داشته باشد؟! همچنین اصولا مناظره ای که مردم نتوانند از آن اطلاعی کسب کنند و از مباحث و دیدگاه های مطرح شده در آن در جهت افزایش آگاهی سیاسی خود در آستانه مهمترین رویداد سیاسی و دموکراتیک کشور بهره ببرند، چه برد و اثر گذاری داشته و هدف یک نهاد دولتی از صرف هزینه بیت المال جهت اجرای آن چه می تواند باشد؟! و نهایتا اینکه اگر این مناظره یا سخنرانی محرمانه است، چرا دانشجویان حاضر در جلسه و افراد دیگر با گوشی های خود مجاز به عکس برداری و فیلم برداری از مراسم بودند؟! آن هم برای انتشار در کانال ها و شبکه های مجازی که تحت هیچ نظارتی نیستند؛ در صورتی که خبرنگار رسمی رسالت خویش را به طور صحیح می داند و در انعکاس قانونی و منصفانه خبر متعهد و ملزم می باشد.

در نهایت قضاوت در خصوص نحوه رفتار افراد شاغل در یک محیط علمی و فرهنگی و نحوه مواجهه آن ها با خبرنگاران و رسانه ها به مخاطبان واگذار می گردد تا میزان واقعیت از حرف تا عمل برخی از افراد و جریانات بر همگان روشن و آشکار گردد

کازرون نما از ادله و واکنش مسئولین دانشگاه سلمان فارسی کازرون در خصوص چرایی چنین برخوردی با خبرنگار رسمی تنها سایت خبری - تحلیل دارای مجوز شهرستان کازرون استقبال کرده و بی صبرانه در انتظار پاسخگویی مسئولین این دانشگاه است.

نویسنده: علی گلچین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
1
1
سایت محترم کازرون نما لطفا شفاف سازي کنید که آقای دهقان ناصر آبادی از چه کسی حمایت کرده در ریاست جمهوری؟ چون کانال خبری بزرگ کازرون که کلا نمیشه گفت خبري و کاملا یه کانال جناحی هست و بی پروا اخبار رو وارونه نشون میده نوشته بود آقای ناصر آبادی از یکی از کاندیدا ها حمایت کرده.ما به سایت شما اعتماد داریم. لطفا پیگیر بشيد
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
1
عجب مناظره ایی به درد دل بیشتر شباهت داره تا مناظره وقتی تحصیل کرده دانشگاهی قدرومنزلت خبرنگار را نشاسد انهم خبرنگار بی طرف واقعا باید به حال علم و حلم گریست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
2
واااای
این دیگه بعید بود

واقعا جای تاسف داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
كامنت ها رو سانسور نكن سانسورچي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴