پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
محمدرضا معینی خبر داد:
مسئول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کازرون گفت: چند نفر از حفاران غیرمجاز در محدوده مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور دستگیر شدند.

به گزارش کازرون نما، محمدرضا معینی افزود: این افراد در قسمت شمال غرب مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور در عرصه استودان های ساسانی حفاری غیر مجاز کرده بودند که با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر و تحویل نیروی انتظامی شدند.

حفاران غیرمجاز در محدوده مجموعه تاریخی بیشاپور دستگیر شدند
وی با اشاره به این که به همراه حفاران غیر مجاز دستگیر شده مقداری ابزار و ادوات حفاری و یک عدد دستگاه فلز یاب کشف و ضبط شده است افزود: پرونده این افراد جهت صدور حکم و مراحل نهایی به مقامات قضایی ارجاع شد .
مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور نزدیک به 200 هکتار وسعت دارد و به شماره 24 در تاریخ 24 شهریور 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 
این مجموعه دارای آثاری تاریخی شامل معبد آناهیتا، تالار تشریفات، ایوان موزائیک، کاخ منسوب به والرین، ستون های یاد بود مسجد دوره اسلامی، عمارت دارالحکومه، حمام های اسلامی، قلعه دختر و پسر و... است
با توجه به اهمیت این شهر، کار ثبت و مستندنگاری آن از 22 سال پیش توسط تیم ثبت آثار تاریخی یونسکو مستقر در ایران با همکاری اعضای پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بیشاپور آغاز شده است و این مجموعه در حال طی فرایند ثبت در فهرست آثار جهانی این سازمان بین المللی است.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳