پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
خطیب جمعه بالاده:
خطیب نماز جمعه بخش جره و بالاده ضمن تقدیر و تشکر از شورای نگهبان به خاطر اعلام به موقع اسامی احراز صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری در پایان فرصت 5 روزه قانونی، گفت: شورای محترم نگهبان با این احراز صلاحیت ها نشان داد که واقعا نگهبان حقیقی قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و استقلال کامل دارد.

به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی بهرامی باباحیدری  امام جمعه بخش جره و بالاده در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور با شکوه مردم ولایتمدار و شهید پرور و بصیر بخش در مسجد امام حسین(ع) بالاده برگزار شد، در خطبه اول پس از توصیه به رعایت تقوای الهی در ادامه خطبه هفته قبل و در پیش بودن انتخاب سرنوشت ساز ۲۹ اردیبهشت به دیگر ویژگی های ۲۲ گانه کارگزاران و حاکمان از دیدگاه امیرالمومنین (ع) از جمله  موارد ذیل پرداخت:

 پرهيز از خشم و غضب نسبت به خودی ها

 مخالفت با ظلم و حمايت از عدل و انصاف‏

 تقسيم پست‏ها بر اساس لياقت و شايستگى (شایسته سالاری)

طرد چاپلوسان و سخن‏چينان‏ از اطراف خود

خطیب جمعه بالاده افزود: يكى از مواردى كه باعث لغزش مديران می شود، سخن‏چينى و بدگويى سخن‏چينان میباشد و اگر مديرى به اين سخن‏چينی ها اهميت دهد و بدون توجه به صحت و سقم آن‏ها، اقدام به تصميم‏ گيرى نمايد، ممكن است عواقب جبران‏ ناپذيرى داشته باشد.

حجت الاسلام بهرامی در خطبه دوم به مناسبت های مهم هفته آینده از جمله روز بزرگداشت سعدی، سالروز تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 58، سالروز اعلام انقلاب فرهنگی در سال 59، روز زمين پاک، شهادت حضرت امام موسى كاظم(ع)، روز بزرگداشت شيخ بهايى، مبعث حضرت رسول اكرم(ص)، سالروز شكست حمله نظامى آمريكا به ايران در طبس بر اثر توفان شن در سال 59 و روز ايمنى حمل و نقل اشاره کرد و در رابطه با آنها مطالبی را یادآور شد.

شورای نگهبان نشان داد که واقعا نگهبان حقیقی قانون اساسی است

خطیب جمعه بالاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از شورای نگهبان به خاطر اعلام به موقع اسامی احراز صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری در پایان فرصت 5 روزه قانونی، گفت: حقیقتا 5 روز نفس گیری بود که اعضای محترم شورا نگهبان پرونده 1636 نفر ثبت نام کننده را بررسی و به موقع اسامی 6 نفر احراز صلاحیت شده را اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین شورای محترم نگهبان با این احراز صلاحیت ها نشان داد که واقعا نگهبان حقیقی قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و استقلال کامل دارد و زیر بار فشارهای سنگین سیاسی و تهدیدها و خط ونشان کشیدن برخی ثبت نام کنندگان نرفته و با شجاعت کامل آنچه به خیر و صلاح نظام مقدس است انجام داده که جای تقدیر و دست مریزاد دارد.

وی در بخش بعدی خطبه با انتقاد از مصوبه کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات مبنی بر عدم پخش زنده مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم، گفت: اگر یک نظر سنجی از مردم به عمل آید قطعا اکثریت قریب به اتفاق مردم خواهان پخش زنده مناظرات هستند و نباید این حق را که باعث بصیرت و شناخت بیشتر و تصمیم گیری بهتر می شود، از مردم سلب کرد و تنها جریانی خواهان عدم پخش زنده مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری هستند که مردم را نامحرم نظام و انقلاب می دانند و از شفاف سازی هراسان اند و کارنامه قابل دفاعی ندارند .   

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در بخش پایانی خطبه به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان ارتش پرداخت و گفت طبق فرمایشات آقا هر وقت در اداره امور کشور عقل و تدبیر و حکمت همراه با شجاعت شد، برای کشور عزت و افتخار آفریده و هر وقت مسئولان از تشر و اخم دشمن ترسیده و تحت تاثیر قرار گرفته اند اول بدبختی برای کشور شده اند که هم باعث یاس و ناامیدی جوانان عزیز که خود خطر بسیار بزرگی است می شود و هم این ترس و منفعل شدن مسئولین باعث تجرّی دشمن جهت رسیدن به منافع نامشروع خود می شود.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
0
نگهبان حقیقی یعنی نگهبان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸