پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
در آیینی باشکوه صورت گرفت:
دانش‌آموزان ممتاز علمی و آموزشی دبیرستان‌های متوسطه اول و دوم هنرستان‌های شهر کازرون در همایش باشکوهی تجلیل شدند.

به گزارش کازرون نما به نقل از هاشمی کشکولی خبرنگار، مدیر آموزش‌وپرورش کازرون در سومین سالانه همایش بزرگ تجلیل از دانش آموزان ممتاز علمی و آموزشی دبیرستان‌های متوسطه اول و دوم هنرستان‌های کازرون که با حضور تنی چند از شخصیت های مطرح علمی، پژوهشی کشور و جمعی از فرهنگیان شهرستان کازرون در سالن باشگاه فرهنگیان این شهر برگزار شد در سخنانی خطاب به دانش‌ آموزان اظهار داشت: چنانچه بخواهیم تربیت درست داشته باشیم و در طراحی و اجرای هدفمان موفق شویم به یک نقشه راه درست و صحیح نیاز داریم که با الگوبرداری از آن هدف خود را طراحی و ترسیم کنیم.

کاظم عباسی هدف از تجلیل دانش آموزان ممتاز در حضور شخصیت‌های مطرح علمی را الگوسازی و ایجاد انگیزه در جوانان و نوجوانان عنوان و تصریح کرد: در این آیین و دعوت از شخصیت‌های مطرح علمی ذهن دانش آموزان را به گذشته‌های دور هدایت می‌کنیم که چه انسان‌های بزرگی در کوچه و پس‌کوچه‌های تاریک و خاکی آن زمان با پیمودن مسیر مدرسه تا خانه و با امکانات بسیارکم مایه افتخار این مرزوبوم شده‌اند.

وی گفت : با تلاش و همت معاونت آموزشی متوسطه آموزش‌وپرورش این شهر امسال موفق شدیم سومین سالانه همایش تجلیل از دانش آموزان ممتاز علمی و آموزشی را با حضور دو چهره مطرح علمی و پژوهشی از دو نسل گذشته و امروز در کنار هم برگزار کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش کازرون عنوان کرد: تجلیل از دانش آموزان ممتاز آموزشی این شهر در سال‌های 94 با حضور پروفسور خدادوست، سال 95 با حضور پروفسور ملک زاده و دکتر حسین اسکندری و امسال هم با حضور دو چهره مطرح علمی و پژوهشی از جمله پروفسور عبدالرضا حاجی پور پژوهشگر و مخترع مطرح و خانم المیرا کیامرثیان مخترع و کارآفرین جوان صورت گرفت.

پژوهشگر و مخترع مطرح کشور در ادامه همایش تجلیل از برگزیدگان ممتاز علمی و آموزشی مدارس کازرون با اشاره به برخی فراز و نشیب‌های زندگی در رسیدن به اهداف خود بیان داشت: با هزاران مشقت و با امکانات کم آن زمان و فقط با بدرقه دعای پدر و مادرم توانستم به اهداف بلندخود یکی پس از دیگری برسم و مایه افتخار کشور و وطنم باشم.

پروفسور عبدالرضا حاجی پور خطاب به اولیای دانش‌آموزان گفت: به فرزندان خود در انتخاب رشته تحصیلی فشار وارد نکنید و بگذارید فرزندتان رشته‌ای که مورد علاقه‌اش هست و برای رسیدن به آن برنامه و نقشه راهی ترسیم کرده به‌عنوان رشته تحصیلی خود برگزیند.

وی بابیان اینکه نسل اول آموزش‌وپرورش دیگر رو به اتمام و نسل سوم و چهارم در حال رشد است تصریح کرد: معلمان و اولیا باید دانش آموزان را به ‌طرف ابداع و اختراع و نوآوری هدایت و تشویق کنند که در این راستا هنرستان‌ها بهترین محل برای کاردانش و ابداع و اختراع است.

این پژوهشگر و مخترع مطرح کشورمان، آموزش، پژوهش و تولید علم به ثروت را سه مرحله مهم برای نسل‌های سوم و چهارم برشمرد و از این نسل‌ها خواست با در نظر گرفتن این مراحل آموزشی در راهی که قرار می‌گیرند برای خودشان ایجاد مسئله کنند.

پژوهشگر و کارآفرین جوان کشور در ادامه این همایش، هدف‌گذاری و ترسیم راه را به دانش‌آموزان توصیه کرد و بیان داشت: کسانی که در رسیدن به اهداف بلند خود ریاضت و سختی را تحمل می‌کند و آستانه تحمل خود را بالا می‌برد و نمی‌شکند موفقیت خود را نزدیک می‌کند.

المیرا کیامرثیان از دانش آموزان خواست اهداف بلندی را برای خود ترسیم کنند چراکه بهترین دوران طلایی در سنین 16 تا 20 سالگی است که این دوران را هدف‌گذاری طلایی یاد می‌کنند.

وی با اعلام اینکه مدیرکل اداره آموزش‌وپرورش استان فارس از نخبگان جوان حمایت همه‌جانبه می کند از جوانان این استان درخواست کرد قدر این موقعیت را بدانند و نهایت استفاده را ببرند.

نویسنده: محمدحسین هاشمی کشکولی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴