پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹

در یک روز گرم اواخر شهریور ماه 1332 جوانی خوش لباس و خوش چهره با یک چمدان وارد شهر شد؛ همه جا برایش غریب بود. این اولین بار بود که به شهر کازرون آمده بود و تازه به استخدام اداره فرهنگ سابق (آموزش و پرورش) در آمده بود و محل خدمتش را کازرون تعیین کرده بودند.

تابستان 1333 کازرون زمین پل تن:

اولین مسابقه فوتبال در کازرون با استقبال کم نظیر مردم این شهر محروم از تفریح و امکانات، بین دو تیم کازرون و بوشهر برگزار می شود. در تیم کازرون، اکثر بازیکنان افسران ارتش هستند و یک غریبه شیرازی که در کنار چند جوان کازرونی تیم منتخب را تشکیل داده اند. نتیجه بازی با گل همین غریبه به پایان می رسد تا نامش برای همیشه در دل تاریخ ورزش کازرون ماندگار شود.

علی اصغر گروش متولد 1309 شیراز. فارغ التحصیل دانشسرای تربیت بدنی؛ قهرمان تنیس روی میز، دوومیدانی و فوتبالیست. وقتی به اجبار اداره کل آموزش و پرورش راهی کازرون شد، به ذهن خودش هم خطور نمی کرد که 28 سال ماندگار این شهر شود و یار و یاور پدر و بنیانگذار ورزش کازرون سید حسن سلامی... .

استاد گروش که خود از قهرمانان نامدار ورزش فارس بود، در تمامی رشته ها، از فوتبال تا والیبال و کشتی و دو میدانی تبحر خاص داشت و بزرگترین افتخارات ورزش کازرون را در دهه های 30 و 40 و50 رقم زد. در سال 1335 در دوومیدانی بهترین تیم شهرستانی ایران، در والیبال نایب قهرمان آموزشگاه های ایران و بارها تیم های فوتبال و کشتی کازرون را برتارک ورزش فارس نشاند.

سال ها مدیریت تربیت بدنی آموزشگاه ها را عهده دار بود و با مدیریت خود قهرمانان فراوانی را پرورش داد. ایشان در کنار شغل شریف معلمی از داوران فعال و نمونه ورزش کازرون نیز بود. تعصب و عرقش به کازرون زبانزد خاص و عام بود. این امر نه در حد حرف بلکه در عمل بود.

خاک نا سپاس

خانواده استاد گروش نیز از ورزشکاران بنام فارس بودند. پروین زرین پور والیبالیست (همسر) زهره زرین پور قهرمان تنیس رومیز و دوومیدانی (خواهر همسر) علی زرین پور کاپیتان تیم بسکتبال تاج شیراز در لیگ بسکتبال ایران و حیدر زرین پور قهرمان کشتی فارس و کازرون

با کمال تاسف این روزها استاد در بستر بیماری است؛ و از آن همه شور و هیاهو و تلاش دیگر خبری نیست. با اینکه بارها گفتیم و نوشتیم، ولی کسی یافت نشد تا یک عیادت ساده از گروش داشته باشد. آیا این وظیفه سازمان آموزش و پرورش و همچنین تربیت بدنی کازرون نیست؟ هرچند که برخی دوستان حتی نام این خادم واقعی به گوش شان نخورده است، ولی می تواند موقعیت خوبی برای بر سر زبان افتادن برایشان باشد.

استاد گروش نه نیاز مالی دارد، نه خواهان پست و میز و مقام است، نه املاکش در خطر سیل و زلزله و عوارض شهرداری است، نه اهل لابی و رانت و رانت خواری است؛ بلکه امروز محتاج یک نگاه محبت آمیز است تا بداند که زحماتش برای کازرون هدر نرفته است.

بیایید با یک تماس تلفنی یا یک ملاقات ساده، گوشه ایی از غیرت و تعصبش، گوشه ایی از خاک خوردنش را جبران کنیم. هرچند که همیشه شاگردانش یار و یاورش هستند و او و خانواده اش را تنها نمی گذارند. ولی یک شاخه گل از طرف اداره مربوطه اش یا تربیت بدنی، لذتی دیگر می تواند برایش به ارمغان بیاورد.

استاد علی اصغر گروش اسطوره ورزش کازرون است، پس وظیفه مسئولان کازرون  است که همگام با شاگردان این مرد بزرگ تا زنده است قدردانش باشند و گرنه ...

نویسنده: محمدرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدحسن شیرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
سپاس از خبرهای زیبایتان آقای پولادی .امیدوارم در سایه ایزد منان همیشه سلامت و پیروز باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸