پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
در آیینی باشکوه صورت گرفت:
در آیینی باشکوه، پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار با حضور معاون اداره کل نوسازی مدارس استان فارس، امام‌جمعه، مدیر آموزش‌وپرورش و جمعی از فرهنگیان و مسئولان شهرستان کازرون در کانون شهدای رضوان این شهر برگزار شد.

به گزارش کازرون نما، معاون اداره کل نوسازی مدارس استان فارس در آیین پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار که با حضور امام‌جمعه، مدیر آموزش‌وپرورش کازرون و جمعی از فرهنگیان و مسئولان شهرستان کازرون در کانون شهدای رضوان این شهر برگزار شد اظهار داشت: نتیجه کار خیران چون در نسل‌های آینده ظاهر می‌شود به این عمل صدقات جاریه می‌گویند و تأثیرات آن‌هایی که تدریس و تهذیب می‌کنند به نسل‌های بعدی شما برمی‌گردد.


برگزاری پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در کازرون


زهرا دالکی، دبستان را یک کارخانه انسان‌سازی توصیف کرد و افزود: هر دبستانی که توسط خیری ساخته می‌شود، علاوه بر اینکه کمبودهای فضای آموزشی آموزش‌وپرورش را برطرف می‌کند درب زندانی را نیز می‌بندد و توشه نیکی برای آخرت خیر آن می‌شود.

وی متذکر شد: چنانچه از اعتبارات شهرستان فرماندار کازرون مبالغی را جذب و صرف مدرسه‌سازی کند، به همان نسبتی که از طرف فرماندار به آموزش‌وپرورش اختصاص‌یافته، از طرف اداره کل نوسازی مدارس استان هم به همان مقدار اعتبار از طرح‌های ملی برای تکمیل آن در نظر گرفته می‌شود.

دالکی با اشاره به طرح خشت‌های طلایی که در بعضی مناطق صورت پذیرفته گفت: افراد با صرف مبالغ کم و با مشارکت یکدیگر می‌توانند در مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

این مسئول به اعتباراتی که از طرف دولت و اداره کل نوسازی فارس در چند سال گذشته به آموزش‌وپرورش کازرون اختصاص‌یافته اشاره و تصریح کرد: در چند سال اخیر 14 عدد پروژه شامل 53 کلاس با زیربنای 16 هزار و 658 مترمربع و مبلغی افزون بر 76 میلیارد ریال هزینه به آموزش‌وپرورش این شهر تحویل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: 12 پروژه با تعداد 77 کلاس و زیربنای 12 هزار مترمربع و با هزینه‌ای افزون بر 45 میلیارد ریال در پروژه‌های تخریب و بازسازی مدارس شهرستان کازرون هزینه شده است.

معاون اداره کل نوسازی مدارس استان فارس ادامه داد: در سال‌های گذشته تعداد 15 پروژه مدارس شهرستان کازرون با تعداد 138 کلاس و زیربنای 11 هزار مترمربع بااعتباری بیش از 15 میلیارد ریال در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده است.


برگزاری پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در کازرون


دالکی بیان داشت: تعداد کل آمار پروژه‌های تحویلی آموزش‌وپرورش کازرون 138 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.

مدیر آموزش‌وپرورش کازرون در ادامه آیین نکوداشت خیران مدرسه‌ساز با اشاره به این موضوع که رکن اصلی و زیربنای توسعه هر کشور، میزان علم و دانش و پژوهش آن کشور است، بیان داشت: یکی از راه‌های همگانی کردن این فرهنگ، شرکت در امور خیر در زمینه رفع نیاز مدرسه‌ها و مدرسه‌سازی و تقدیر از اقدامات سخاوتمندانه و ایثارگرانه خیران مدرسه‌ساز است.

کاظم عباسی گفت: تجلیل از خیران به معنی تجلیل از همه ارزش‌هایی است که از گذشته به‌عنوان فرهنگ در دین مبین اسلام در زندگی ما نهادینه ‌شده است.

گفتنی است در پنجمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار کازرون، که با برنامه های دکلمه و سرود دانش آموزی نیز همراه بود، از 35 خیر مدرسه‌ساز و مدرسه یار تقدیر شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
1
باسلام و احترام
تشکر از خیرین محترم
وقت آنست که این سرمایه عظیم به سمت مسیرهای دیگر همچون بهداشت و درمان، مراکز تفریحی ، ورزش و ... هدایت شود.
موفق باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷