پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
با حضور افتخاری راهنمایان گردشگری صورت:
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون با اشاره به استقبال همه ساله گردشگران و مسافران در ایام نوروز از مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور، از استقرار ایستگاه شناخت تخصصی مجموعه تاریخی بیشاپور با حضور افتخاری راهنمایان گردشگری در این مجموعه خبر داد .

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمدرضا معینی با معرفی آثاری از جمله معبد آناهیتا، ستونهای یادبود، ایوان موزائیک، تالار تشریفات، حمام های تاریخی، نقوش برجسته تنگ چوگان، قلعه دختر و قلعه پسر و... در مجموعه تاریخی طبیعی بیشاپور که جز بهترین شهرها در زمان حکومت شاپور اول ساسانی بوده است گفت: به منظور آشنایی هر چه بیشتر گردشگران نوروزی جمعی از دانشجویان رشته های مرتبط که قبل از نوروز به صورت تخصصی در دوره های آموزشی تور و راهنمای بیشاپور به صورت تئوری و عملی زیر نظر کارشناسان پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بیشاپور در کارگاه های آموزشی شرکت کرده بودند و نسبت به آثار مجموعه بیشاپور آگاهی کامل کسب نمودند، به صورت افتخاری در دو شیفت 10 نفره با همکاری دانشگاه سماء کازرون همه روزه میزبان گردشگران می باشند .

استقرار ایستگاه شناخت تخصصی مجموعه تاریخی بیشاپور

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون افزود: راهنمایان در ایام نوروز 96 با تشریح جزئیات بناهای تاریخی مجموعه بیشاپور علاقمندان را نسبت به شناسایی و کاربرد هر بنا آگاه می سازند.

محمدرضا معینی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به محدوده وسیع شهر تاریخی بیشاپور که از مشرق به تنگ چوگان، شمال شرقی به غار شاهپور، از شمال به امامزاده سیدحسین و چشمه سراب اردشیر، از جنوب غربی به روستای اسلام آباد، از جنوب شرقی به روستای چمران و چشمه سراب دخترون محدود می شود، ایستگاه شناخت تخصصی مجموعه بیشاپور به منظور آشنا شدن علاقمند راه اندازی شده که مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروی قرار گرفته است .

نویسنده: سرویس گردشگری
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳