پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
خطیب جمعه بالاده:
خطیب جمعه بالاده با اشاره به استقبال کم رنگ کاندیداها برای ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا بر مبنای آمار اخذ شده از بخشداری این بخش گفت: هیچ روستای واجد شرایطی نباید از نعمت داشتن شورا که تجلی خواست مردم برای مدیریت شهر و روستا و پیگیری مشکلات است، محروم شود

به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری امام جمعه بخش جره و بالاده در خطبه های اولین نمازجمعه این بخش در سال 96 که 4 فروردین ماه با حضور با شکوه مردم ولایتمدار و شهیدپرور و بصیر بخش در مسجد امام حسین(ع) بالاده برگزار شد، در خطبه اول ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه رجب المرجب و ولادت با سعادت امام باقر علیه السلام در هفته آینده، به اقدامات بسیار مهمی که در زمان امامت امام باقر(ع) در دو سال خلافت عمر بن عبدالعزیز (سال 99-101 ه. ق) از جمله لغو ممنوعیت کتابت حدیث؛ برداشتن سب و لعن امیرالمومنین علی(ع) و بازگرداندن فدک به فرزندان حضرت زهرا(س) به عنوان برگ های زرین آن تاریخ پرداخت.

خطیب جمعه بالاده در خطبه دوم به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در نام گذاری سال 96 به "اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال پرداخته و گفت: بی شک بزرگترین مشکل فعلی کشور بی کاری بالاخص بیکاری جوانان تحصیل کرده و رکود تولید است که ریشه در عدم مدیریت و نظارت صحیح بر واردات بی رویه کالاهایی که مشابه داخلی دارند و قاچاق سرسام آور کالاهای مختلف از مبادی رسمی و غیر رسمی و فقدان عزم و اراده ملی در مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق دارد.

حجت الاسلام بهرامی همچنین بر این نکته از فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد که: هیچ مشکل غیر قابل حلی در کشور وجود ندارد و اشکال از ناتوانی نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات نیست بلکه اشکال در نوع مدیریت است! و اگر مدیریت در بخش های مختلف بالاخص بخش های مرتبط با اقتصاد و اشتغال و تولید به مدیران انقلابی و متدین و کارآمد و جوان و دلسوز سپرده شود، همه مشکلات اقتصادی قطعا حل می شود و ریشه اصلی مشکل به بی حالی و ناتوانی و فرتوت و غیر انقلابی  بودن و باور نداشتن پتانسیل های داخل و جوانان و نگاه به سمت غرب مدیران این بخشهاست نه اصل نظام اسلامی.

هیچ روستای واجد شرایطی نباید از نعمت داشتن شورا محروم شود

خطیب جمعه بالاده در ادامه این بحث به آفت ها و آسیب های جبران ناپذیر بی کاری در خانواده و جامعه از جمله تاخیر در ازدواج، بالا رفتن آمار طلاق به صورت چشمگیر، از بین رفتن عزت نفس جوانان، سرخوردگی ناشی از فقر، بزهکاری های مختلف، رو آوردن به قاچاق و مصرف مواد مخدر، سرقت، تن فروشی و ... پرداخت و بهترین راه حل مبارزه با این آسیبهای اجتماعی را اشتغال پایدار جوانان برشمرد.

بهرامی باباحیدری در ادامه خطبه دوم و در تکمیل مباحث انتخاباتی هفته گذشته مجددا به بیان اهمیت فروان انتخابات 96 و ضرورت حضور حداکثری و انتخاب اصلح پرداخت و گفت: متاسفانه طبق آماری که از بخشداری اخذ شده، هنوز تنور ثبت نام کاندیداهای شورای شهر و روستا داغ نشده و استقبال آنچانی به عمل نیامده است!

امام جمعه بالاده مجددا تاکید کرد هیچ روستای واجد شرایطی نباید از نعمت داشتن شورا که تجلی خواست مردم برای مدیریت شهر و روستا و پیگیری مشکلات است، محروم شود

وی افزود: این خیانتی بزرگ است که عده ای راه بیافتند و دیگران را از ثبت نام منصرف کنند تا تعداد کاندیداها به نصاب نرسد و کل روستا از خدمات شورا به مدت 4 سال محروم شود، و خیانت دیگر اینکه افرادی به خاطر منافع شخصی یا حزبی خودشان با رایزنی های پشت پرده و تطمیع و وعده های آنچانی و هزینه کردن پول های نامشروع، برخی کاندیداهای شورا را در روزهای آخر که دیگر امکان ثبت نام و جایگزینی وجود ندارد؛ مجاب به انصراف از صحنه انتخابات و از نصاب افتادن تعداد افراد و برگزار نشدن انتخابات شورا کنند.

خطیب جمعه بخش جره و بالاده در ادامه از مردم خواست هوشیار باشند و این خائنین را شناسایی و مکر آنان را به خودشان برگردانند و منافع عمده شهر و روستا را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح بدهند و ادامه داد: به حول و قوه الهی صحنه رقابت انتخابات شوراها باید تبدیل به صحنه رقابت برای خدمت رسانی بهتر و بیشتر به مردم بالاخص محرومان و نیازمندان شود.

وی همچنین تاکید کرد ما هم به پیروی از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با هر کس که بخواهد رای مردم را بشکند و مقابل اراده و انتخاب مردم بایستد به شدت برخورد میکنیم.

حجت الاسلام بهرامی در بخش پایانی خطبه های این هفته خود به فضیلت و اعمال لیله الرغائب (شب آرزوها) اولین شب جمعه ماه مبارک رجب پرداخته و گفت: در این شب عزیز از انجام اعمال وارده غافل نشوید که آرزو و دعا راهی می شود برای اتصال به آسمان و نجوای عاشقانه با ذات اقدس الهی، پلی برای عبور از زمین و عادات سخیفش به آسمان و آیین های بهشتی و بارانی اش. لیله الرغائب شب زیبای بی کسان غربتکده این دیار است و باران رحمت و بهار یاد حق که در این شب بر سر بندگان می بارد آنها را در فیوضاتی بسیار و برکاتی بی شمار میهمان می کند.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸