پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

درووووووود

به رادیو بهاری خوش آمدید

سلام و عرض ادب و احترام داریم خدمت همه ی شما کازرونی های عزیز که در هر کجای دنیا هستید و موج رادیو کازرون را از حفظ دارید و همیشه به برنامه های رادیوی خودتان گوش می دهید!

لطفاً صدای رادیوی تان را بلند کنید تا یک آهنگ زیبای بهاری با صدای بیژن خاوری و شعری از فریدون مشیری برای تان پخش کنیم و همسایه ها هم بشوند که بهار نزدیک است و این صدای رادیو کازرون است که از ایستگاه سلمان و از مرکز شهرستان کازرون پخش می شود و به گوش همه ی کازرونی های عزیز می رسد.

 

بوی باران ، بوی سبزه ، بوی خاک

شاخه های شسته، باران خورده پاک

آسمان آبی و ابر سپید

برگهای سبز بید

عطر نرگس ، رقص باد

نغمه شوق پرستوهای شاد

خلوت گرم کبوترهای مست

 

نرم نرمک میرسد اینک بهار

خوش به حال روزگار ...

خوش به حال چشمه ها و دشتها

خوش به حال دانه ها و سبزه ها

خوش به حال غنچه های نیمه باز

خوش به حال دختر میخک که میخندد به ناز

خوش به حال جام لبریز ازشراب

خوش به حال آفتاب

شنوندگان عزیز امیدوار هستیم که در سالی که دارد می گذرد و جند روز دیگر به پایان آن نمانده غم و غصه های تان هم تمام بشود

شاید بگویید سال خوبی نبود و مرگ و میر در شهرستان مان زیاد داشتیم چه بر اثر تصادفات و چه به خاطر بیماری ها خصوصاً که دوستان و انسان های خوب و مهربان و با ارزشی را از دست دادیم

هنرمند ورزشکار فرهیخته و آدم های مثبت و تاثیر گذار که وجود پر خیر و برکت شان برای شهرستان قابل لمس بود.

شنوندگان عزیز اجازه بدهید تا فقط اشاره ای گذرا داشته باشیم چون ممکن است اگر نامی از یک فقید یا از دست رفته را ببریم شاید کسی از قلم و از برنامه ی ما بیفتد که شایسته نیست.

به این دلیل به این موضوع اشاره کردیم که سال آینده را بیشتر مواظب خود و خانواده اتان باشید چکاب های پزشکی یادمان نرود، رعایت امنیت شغلی هنگام کار، احتیاط در رانندگی و بستن کمربند ایمنی، گذاشتن کلاه ایمنی هنگام موتور سواری، و  و و

شنوندگان عزیز سالی که گذشت شاهد تغییرات بسیاری در امور اجتماعی و سیاسی شهرستان بودیم از جمله عزل و نصب های مدیریتی

زلزله ها، سیل و شکستگی پل، خشکسالی، کم آبی، رکود اقتصادی، بلاتکلیفی مدیریت دانشگاهی، تغییر فرماندار، مشکلات و حاشیه های نه چندان دلچسب شورای شهری، اتفاقات پیرامون نمایندگی مجلس و انتخابات، کف شکنی چاه های آب جنوب و تهدید آب شرب شمالی، ادامه ی خشک بودن تالاب پریشان، تغییرات در نیروهای انتظامی، در فرماندهی و معاونت پلیس پیشگیری و در راهنمایی و رانندگی و تغییر مدیدیتی در سپاه پاسداران و نیز امام جمعه ی شهر قائمیه، تعویض بخشدار بالاده و و و

اما مردم غیرتمند آگاه و فهیم شهرستان کازرون که در این بین هم صدمه ها دیدند و هم نارضایتی ها و هم وعده های که شنیدند و هم تعطیلی دوباره و سه باره و چند باره ی تونل محرم را دیدند و ابهامات سد نرگسی و به تعویق افتادن حقوق کارگران شهرداری و باز هم مردم و مردم که با همه ی کمبودها و کم امکاناتی ها مردانه ایستادند و مثل همیشه صحنه های انتخابات و راهپیمایی ها و مناسبت های خاص ملی و دینی و مذهبی را ترک نگفتند و خالصانه دل سوزی کردند و امروز را به امید فردایی خوب گذراندند تا سال ۱۳۹۶ از راه برسد و ....

از بس که مردم شریف شهرستان کازرون مرد و مرد پرور هستند و زن و مرد پیر و جوان با عشق به کازرون و با این همه ناملایمات حاضر به ترک زادگاه مادری و خانه ی پدری شان نشدند و صبورانه ایستاده اند و با کمی ها می جنگند تا شاید در سال جدید فرجی شود برای فرزندان بیکارشان و گشایشی شود در اقتصاد خراب شان و امیدوار باشند به این که سال ۱۳۹۶ به خواست خداوند سالی نیکو و سرشار از سلامتی و شکوفایی شهرستان باشد.

شنوندگان عزیز؛ رادیو صدای کازرون در طول سال قبل با برنامه های متنوع اجتماعی در خدمت شما مهربانان بود و اگر خدای یاری فرماید و عمر باقی باشد پس از تعطیلات نوروزی باز در خدمت شما ها خواهیم بود.

در خاتمه از شما مردم فهیم و با غیرت و آگاه خواهش می کنیم که به فرزندان مان بیاموزیم تا چهارشنبه ی آخر سالِ بدون خطری را داشته باشیم، هیچ کار یا حرکت خطر آفرین را انجام ندهیم و سعی کنیم فقط از روی آتش بپریم و این سنت دیرینه را آمیخته و آلوده ی ترقه و بمب و مواد احتراق آمیز و خطرناک نکنیم.

به فرزندان مان یاد بدهیم تا مزاحم مردم کوچه و خیابان نشوند و هنگام موتور سواری رعایت دیگر راکبین خودروها داشته باشند!

از آنان بخواهیم که از رفتارهای خطر آفرین و خطرناک در پایان سال خصوصاً چهارشنبه سوری خودداری کنند تا این سال هم با سلامتی پشت سر بگذاریم.

شنوندگان عزیز کازرونی؛ ما و شما و دیگران نیازمند آرامش هستیم و نیروهای امنیتی و

نظامی و قضایی هم نباید به زحمت بیفتند، آرامش حق ماست حتی نباید ماشین را دوبله پارک کنیم یا جلو پل توقف کنیم شاید حقوق دیگران را به خطر می اندازیم باید حواس مان باشد که مهمانان نوروزی به شهرستان مان می آیند و مثل همیشه مهمان نوازی و ادب و احترام و فرهنگ والای کازرونی را به آنان نشان بدهیم

شنوندگان عزیز یادمان باشد که فصل بهار یعنی رفتن به دامن کوه و دشت و صحرا است اما بدون آسیب رساندن به طبیعت و سعی کنیم آشغال در پهنه ی زمین خداوند نریزیم به خاطر داشته باشیم که روز طبیعت یا سیزده بدر را به نحو احسن به در کنیم تا خداوند بر ما قهر نگیرد چرا که درختان متعلق به آیندگان هم است پس بی جهت نشکنیم شان.

شنوندگان عزیز رادیو صدای کازرون، لطفاً به یک شعر با گویش محلی و لهجه ی کازرونی با نام :باهار" سروده ی بهادر ریاضی گوش کنید.

 

پُش بیریم سیلِ باهار تو باغ و صحروی کازرون

انگا تاج عروس رو سر درخت تو سرموی کازرون

اُفتُوِ جِنگِ صُبش رو چِنگِ کوه می چه خوشَن

گلِ نرگس میا در کنارِ دریوی کازرون

اُو هَووی جور وا جورش معروفِ چار فصلِ خدان

خُرمُ و هندونه هم مخصوص گرموی کازرون

می پره پَرپَرونَک مِثِّ سایه ی ابر باهار

روی دشتِ نرگس و رو کُه و صحروی کازرون


درود به شما کازرونی های عزیز و سرافراز و با فرهنگ که گوش جان سپردید به رادیوی خودتان

پیشاپیش سالی خوب همراه با صحت و سلامتی برای تان آرزومند هستیم و با صدای بلند این آهنگ را برای تان پخش می کنیم.

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷