پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۷
امام جمعه کازرون مطرح کرد :
خطیب جمعه کازرون در ادامه خطبه دوم عزاداری امسال را پرشورترو بهتر از سال های گذشته ارزیابی کرد اما از عدم مناسب بعضی از اشعار و استفاده از اشیاء و حیوانات در مراسم عزاداری گلایه کرد و آنها را خرافاتی بیش ندانست.


فاطمه برزیگر: جمعه 20 دی ماه نماز دشمن شکن جمعه به امامت حجةالاسلام و المسلمین خرسند ، امام جمعه کازرون و با حضور نمازگزاران متدین در مصلی جمعه اقامه شد.
امام جمعه کازرون در ادامه بحث فریضه مهم امربه معروف و نهی از منکر گفت:خون امام حسین ضامن بقای اسلام شد و اگر چه اسارت اهل بیت (ع) با سختی زیادی همراه بود اما نقش برجسته ای را به جای گذاشت زیرا موچب اشاعه تفکر امام حسین(ع) و سرکوبی دشمن و در نهایت عزت و احترام اهل بیت (ع) شد.
وی خاطرنشان کرد :قیام امام حسین (ع) قیامی حساب شده بود و اگر چه با ظلم ها و جنایات زیادی همراه بود اما امام حسین(ع) و یارانش به هدف اصلی قیام خود که حفظ دین و امر به معروف و نهی از منکر بود توانستند برسند.
ایشان در خطبه دوم به مناسبت های هفته اشاره نمود: 12محرم روز ورود اسرا به کوفه که اگر چه تلخ و برای بنی امیه ننگین بود اما برکات زیادی برای مسلمانان داشت. 12محرم همچنین روز شهادت حضرت امام سجاد(ع) می باشد.
خطیب جمعه کازرون در ادامه خطبه دوم عزاداری امسال را پرشورترو بهتر از سال های گذشته ارزیابی کرد اما از عدم مناسبت بعضی از اشعار و استفاده از اشیاء و حیوانات در مراسم عزاداری گلایه کرد و آنها را خرافاتی بیش ندانست. ایشان از مسئولین خواست تا در مراسم غزاداری سال های آینده از استفاده آنها خودداری کنند زیرا هیچ ریشه دینی ندارد.
امام جمعه کازرون از همه هیئت های عزاداری بویژه هیئت هایی که مداحان آنها اشعار متناسب با شأن واقعه کربلا داشت و نیروهای انتظامی ،راهنمایی و رانندگی ،سپاهیان ،بسیجیان و کسبه بازاریان که هر یک با انجام خدمات خود سبب حفظ فرهنگ عزاداری در شهر و روستا شدند تشکر و قدردانی کردند.
حجة الاسلام والمسلمین خرسند از مردم خواست تا در ایام محرم الصفر همچنان به مراسم عزاداری توجه کنند و عزاداری های خانگی نیز برپا کنند زیرا برکات آن بیش از همه شامل اهل خانه می شود.
ایشان در پایان خطبه دوم به مسئله غزه اشاره کرد. وی گفت: حماس یک تفکر اسلامی است مگر تفکر را می شود با بمباران از بین برد. ایشان تصریح کرد :این خون ها که به زمین می ریزد با خیزش بیشتری بلند خواهد شد. امام جمعه کازرون بار دیگر اذعان داشت اسرائیلی ها می خواهند مقاومت را از بین ببرند تا رأی بیشتری بدست آورند، اما مقاومت با تدبیر با آنها برخورد خواهد کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۹
30
0
خرافات زیادی در عزاداری امام حسین (ع) وارد کرده اند اما وجود حیوانات مخصوصا شتر واسب خلاف واقع نیست وسیله رفت وامد در ان زمانها همین حیوانات بوده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۹
اذان صبح
۰۵:۱۰:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۳۴:۰۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۴۵
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۱۲