پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
به منظور صیانت از جنگلهای زاگرس صورت می گیرد:
به گزارش کازرون نما، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: طرح کاشت پیاز گل نرگس در منابع طبیعی استان به منظور حفظ و احیا رویشگاه های طبیعی این گل، اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق محروم از پارسال آغاز شده است.

پیاز گل نرگس با هدف اشتغال زایی و رونق اقتصادی در منابع طبیعی استان فارس کشت می شود.

به گزارش کازرون نما، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: طرح کاشت پیاز گل نرگس در منابع طبیعی استان به منظور حفظ و احیا رویشگاه های طبیعی این گل، اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق محروم از پارسال آغاز شده است.

مهرزاد بوستانی با بیان اینکه امسال نیز این طرح به منظور صیانت از جنگلهای زاگرس، مرتعداری و بیابانزدایی در حال مکان یابی و شناسایی است، افزود: با مشارکت افراد محلی و بومی منطقه و با هدف توسعه سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی بویژه افزایش رونق اقتصادی نرگس زارها در مناطق جره و بالاده کازرون انجام شده است.

وی گفت: بخشی از این نرگس زارهای طبیعی در منطقه جره شهرستان کازرون با هماهنگی فرماندار شهرستان به دهیاری های این منطقه سپرده شده و نزدیک به دوهکتار دیگر در بخش بلبلک به شورای اسلامی واگذار شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: با واگذاری اراضی ملی مستعد پرورش گل نرگس به شرکت ها و اشخاص حقیقی، پارسال این طرح در 30 هکتار اجرا شد.

وی گفت: استمرار پدیده خشکسالی میتواند به عنوان عاملی مهم در رشد و احیاء مجدد دیگر رویشگاه طبیعی گل نرگس را که در شهرستانهای ممسنی، جهرم، داراب، فیروزآباد شهرستان کازرون بصورت لکه ای پراکنده شده در معرض تهدید قرار دهد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس در ادامه قیمت هر کیلو گل نرگس را بین 30 تا50 هزار تومان اعلام کرد و گفت: میزان سودآوری گل نرگس تقریبا در هر هکتار بطور متوسط حدود 30 میلیون تومان است.

وی افزود: شیپوری، شهلا، پُرپَر، و شاعران از انواع گل نرگس کازرون است که گونه نرگس شهلا به لحاظ کیفیت و معطر بودن آن بهترین بوده و بخش زیادی از آن به شهرهای قم،مشهد اصفهان، تهران و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

گل‌دهی نرگس همه ساله از نیمه دوم بهمن ماه هر سال آغاز و تا نیمه اول اسفند در فارس ادامه دارد.

گلدهی پیاز گل نرگس از سال سوم آن شروع و میزان گل از هر هکتار با توجه به میزان بارندگی و تراکم پیازها ادامه دارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
1
باسلام و احترام
آقاجان فقط یک کلام "دمتون گرم".
خدا خیرتون بده . به این طبیعت زیبا و منحصربفرد برسید. که نفع اولش رو خودتون و نفع دومش رو مردم و نفع سومش رو آیندگان میبرن.
یاحق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳