پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
مصیب امیری خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آماده سازی مسیرهای گردشگری شهرستان کازرون به مقصد نرگس زار جره و بالاده و بازدید از آثار تاریخی - طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، دکتر مصیب امیری با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره نرگس زار در تاریخ 21 بهمن ماه و همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در کازرون گفت: نرگس زارهای کازرون با مساحتی حدود 70 هکتار یکی از زیباترین و بزرگترین دشتهای نرگس در کشور می باشد.
وی اظهار داشت: در یکی از جشنواره های گل که همه ساله در کشور هلند برگزار می گردد، گل نرگس مقام اول را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: باتوجه به استقبال کم نظیر مردم و علاقمندان از سراسر کشور در جشنواره سال پیش، و به منظور رفاه گردشگران، این اداره کل مسیرهای گردشگری 800 متری نرگس زار را در 2 فاز آماده سازی می نماید.
 مصیب امیری گفت: این مسیرها از سمت استان بوشهر به طرف نرگس زار، شامل بازدید از کاروانسرای کنارتخته، کاروانسرای کمارج، مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور، بازار تاریخی کازرون، چهار طاقی جره، نرگس زار و از مسیر ابوالحیات به سمت مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور و چوگان، بازار تاریخی کازرون، چهار طاقی جره و نرگس زار می باشد.

مسیرهای گردشگری به مقصد نرگس زار کازرون در حال آماده سازی است
مدیر کل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد: در فاز اول این پروژه 800 متری، 6 چشمه سرویس بهداشتی با تخصیص 1 هزار و 700 میلیون ریال اعتبار احداث گردید و در صورت تامین اعتبار در فاز دوم، توسعه و حصار کشی نرگس زار در دستور کار قرار می گیرد .
دکتر مصیب امیری در پایان با تاکید بر ظرفیت تاریخی و طبیعی روستای جره در شهرستان کازرون به عنوان مقصد گردشگری طبیعی زمستانه خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از سرمایه گذاران، به خصوص در بخش روستاهای هدف گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی در راستای تحقق سیاست های کلی نظام بر اساس اقتصاد مقاومتی، میز سرمایه گذاری با ارائه مشاوره های تخصصی برای سرمایه گذاران شرکت کننده در این جشنواره راه اندازی می شود.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹