پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
ویرایش دوم:
بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری زلزله ای به بزرگی چهار و سه دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 2:28 بامداد امروز شنبه دوم بهمن در 16 کیلومتری کازرون در استان فارس به وقوع پیوست. این در حالی است که طی 2 روز گذشته، زمین لرزه 8 بار شهرستان کازرون را لرزانده است.

به گزارش کازرون نما ؛ مرکز لرزه‌نگاری کشوری، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه را به مختصات جغرافیایی ۲۹.۷۲ شمالی و ۵۱.۵۳ شرقی و عمق ۱۲ کیلومتری سطح زمین و فاصله ۱۶ کیلومتری از کازرون و قائمیه ثبت کرده است.

هنوز از خسارات اختمالی این زمین لرزه اطلاعاتی در دست نیست.

زلزله ۴.۳ ریشتری کازرون را لرزاند


گفتنی است: دو پس لرزه دیگر در ساعت های 02:40:00 به قدرت 3.4 ریشتر و در ساعت 03:04:22 با قدرت 2.6 ریشتر که کانون هردو در عمق 10 کیلومتری زمین و به فاصله 13 کیلومتری و 11 کیلومتری کازرون بوده است، خواب مردم این شهر را در نیمه شب گذشته 2 بهمن ماه پریشان کرد.

این در حالی است که روز جمعه 1 بهمن ماه هم زلزله ای به قدرت 3 ریشتر در ساعت 05:14:55 در حوالی شهر نودان شهرستان کازرون و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد. 2 ساعت بعد در ساعت 07:19:10 زلزله 2.6 ریشتری از عمق 10 کیلومتری زمین و به فاصله 14 کیلومتری قائمیه و 16 کیلومتری کازرون و 16 کیلومتری نودان، بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون را لرزاند. مجددا یک ساعت بعد و در ساعت 08:18:22 اینبار زلزله ای 3.3 ریشتری از عمق 11 کیلومتری زمین قائمیه را لرزاند.

در ادامه این لرزش ها مجددا ساعت 11:58:51 زمین لرزه ای با شدت 2.3 در مقیاس ریشتر کازرون را لرزاند که عمق کانون آن 10 کیلومتری زمین و فاصله آن 12 کیلومتری کازرون، 18 کیلومتری نودان و 18 کیلومتری قائمیه گزارش شد و باز در ساعت 18:39:07، زلزله 2.6 ریشتری از عمق 10 کیلومتری زمین، چنارشاهیجان شهرستان کازرون را لرزاند که فاصله آن نیز 15 کیلومتری شهر قائمیه، 16 کیلومتری کازرون و 19 کیلومتری شهر نودان گزارش شده بود.

بر همین اساس و باتوجه به اینکه از مهرماه سال جاری تا کنون شهرستان کازرون 18 بار شاهد زمین لرزه بوده، لازم است که مسئولین شهرستان کازرون و ستاد بحران و جمعیت هلال احمر، تمامی تدابیر لازم را اتخاذ و تجهیزات و امکانات لازم را در آماده باش قرار دهند که خدای ناکرده در صورت بروز هرگونه خسارت، بتوان با آمادگی کامل مساله را مدیریت کرد

 

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸