پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۳۴۵
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
استاندار فارس در کازرون:
سیدمحمدعلی افشانی استاندار فارس در سفر یک روزه خود به شهرستان کازرون، ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه شیراز - اهواز، سد نرگسی و تونل محرم، در جلسه شورای اداری شهرستان کازرون شرکت کرد و دو دیدار با فعالان اقتصادی این شهرستان و نیز فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان کازرون داشت

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سیدمحمد علی افشانی استاندار فارس در بدو ورود به کازرون، مورد استقبال مسئولین ارشد این شهرستان قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدای امامزاده سیدمحمد نوربخش کازرون، به شهیدان انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کرد 


شتاب بخشی به عملیات ساخت بزرگراه تنگ ابوالحیات - دشت ارژن

استاندار فارس در ادامه و در نخستین برنامه کاری خود، از بخش های مختلف کارگاه ساخت جاده تنگ ابوالحیات – دشت ارژن به عنوان قطعه ای از محور مواصلاتی شیراز- اهواز بازدید و بر شتاب بخشی به عملیات احداث این جاده تاکید کرد.

سیدمحمد علی افشانی در حاشیه بازدید از 2 قطعه تعریف شده از کارگاه احداث این محور مواصلاتی به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود مشکلات اعتباری فراروی دولت، با تلاش های صورت گرفته اعتبار ساخت این طرح تامین شده است و هیچ مشکلی از نظر اعتباری متوجه این طرح نیست.

استاندار فارس گفت: پیش از این گفته بودم که این طرح تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد اما به طور قطع، تلاش می شود که زودتر از این زمان، طرح به بهره برداری برسد و مردم از مزایای تردد در این مسیر ارتباطی بهره مند شوند.

محور تنگ ابوالحیات - دشت ارژن به طول 22 کیلومتر به عنوان بخشی از محور مواصلاتی شیراز- اهواز در 2 قطعه در حال اجرا است و احداث 2 تونل بخشی از فرایند ساخت این جاده است.

استاندار فارس در این بازدید با حضور در بخش های مختلف کارگاه ساخت این جاده از نزدیک روند اجرای این طرح را بررسی کرد و دستورهای لازم برای شتاب بخشی به اجرای این طرح را صادر کرد. 

سد نرگسی در اولویت طرح های عمرانی است./ انتظار نداشتم و باور نداشتم که هیچ ماشین آلات سنگینی در پروژه نباشد/ انتقال آب به دریاچه پریشان از پروژه سد نرگسی صورت خواهد گرفت

مهندس سیدمحمد علی افشانی در بازدید از سد در دست ساخت نرگسی در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون، با بیان این که سد نرگسی یکی از مهم ترین سدهای فارس است، اظهار داشت: این سد یکی از نادر سدهایی است که به طور مدام حتی در شرایط خشکسالی آب قابل ملاحظه ای برای تغذیه مخزن سد دارد و جزء اولویت های استان فارس است.

افشانی استاندار فارس با اشاره به این که در جلسه هفته قبل در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سد نرگسی به عنوان اولویت سدهای استان فارس مطرح شده است، افزود: در این جلسه مقرر شد اعتبارات قابل قبولی به این سد اختصاص یابد؛ البته طلبکاری سد ناچیز است و تامین خواهد شد.
استاندار فارس با بیان این که انتظار داشتم قرارگاه، بیشتر این سد را تجهیز کنند و ماشین آلات بیشتر و امکانات خیلی بیشتری به کار بگیرد، گفت: اگر قرارگاه بپذیرند و کار را شروع کنند، منابع مورد نیاز این پروژه را تامین می کنیم.
مهندس افشانی با اشاره به این که سد نرگسی جزء اولویت ها قرار دارد، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در جلسه  روز شنبه این پروژه نهایی می شود و در بهمن ماه در شورای عالی آب کشور تصویب و تامین اعتبار خواهد شد.
وی با تاکید بر این که اعتبار مورد نیاز پروژه سد نرگسی را پیمانکار و مشاور باید اعلام کنند و مسئولیت آن را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: قول می دهیم اگر پیمانکار پروژه را فعال کند و ماشین آلات اینجا فعال شود، به هر میزان صورت وضعیت بدهد تامین می کنیم.
استاندار فارس با بیان این که انتظار نداشتم و باور نداشتم که هیچ ماشین آلات سنگینی در پروژه نباشد، ادامه داد: البته کارهای اصلی پروژه انجام شده است؛ کارهای سیویل و اصلی که زمان بر و تکنیکی و فنی تر است انجام شده است یا در حال کارهای نهایی است؛ عملیات خاکی باقی مانده است که با توجه به تجربه و توانمندی و ماشین آلات خوبی که قرارگاه دارد به زودی انجام خواهد گرفت.
مهندس افشانی اظهار داشت: مشاور و پیمانکار باید برنامه زمان بندی اجرای سد نرگسی را ارائه دهند و بر اساس آن، در کوتاه ترین زمان ممکن، این پروژه باید به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: انتقال آب به دریاچه پریشان از پروژه سد نرگسی صورت خواهد گرفت؛ وقتی این پروژه تمام شود خط انتقالی از این جا به پریشان خواهد رفت

 

دولت تدبیر و امید دستاوردهای عظیمی داشته است

مهندس سیدمحمد علی افشانی استاندار فارس، بعدازظهر پنجشنبه 30 دی ماه در جلسه شورای اداری شهرستان کازرون که در سالن آمفی تاتر دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: برای این که بدانیم چه دستاوردهایی در این دولت به دست آمده است، باید فکر کنیم اگر مسیر گذشته ادامه پیدا می کرد چه اتفاقی می افتاد؛ میزان تورمی که وجود داشت و از همه مهم تر این که دارایی مردم در مدت دو ماه یک سوم می شد.
وی با بیان این که در چهار سال گذشته میزان تغییرات نرخ ارز با وجود گرانی های ماه های اخیر کمتر از 12 درصد بوده است، افزود: ثبات بازار در دولت تدبیر و امید کم نظیر است؛ یادتان نمی رود که در گذشته فاکتور برای همان لحظه صادر می شد، در صورتی که اکنون ماه ها می گذرد و قیمت ها ثابت است.
استاندار فارس ادامه داد: بارها توضیح داده شده است که تورم به معنای کاهش میزان رشد قیمت ها است نه کم شدن قیمت ها.
مهندس افشانی با اشاره به این که کسب اعتبار بین المللی برای ملت ایران، مهم ترین دستاورد دولت تدبیر و امید است، در گذشته به هواپیماهای ایران در خارج از کشور سوخت داده نمی شد و یک کشتی ما در دریا بیمه نمی شد.
وی با بیان این که بدون نفت هیچ رشدی در اقتصاد ایران اتفاق نمی افتد، افزود: سایر درآمدهایی که در کشور وجود دارد مانند مالیات، وابسته به نفت است و در صورت عدم وجود درآمد نفتی، آن درآمدها نیز وجود ندارد.
استاندار فارس تاکید کرد: اگر آمریکا این حماقت را بکند که خدشه ای به برجام وارد کند در میان دوستان خودش منزوی خواهد شد؛ در حالی که در گذشته آن ها توانستند همه کشورها از جمله چین و روسیه را متحد کنند و قطعنامه هایی علیه ما به تصویب برسانند.
مهندس افشانی گفت: ترامپ در روز جمعه در آمریکا به قدرت می رسد؛ اما اروپا هفت شرکت ایرانی را از لیست تحریم خارج کرد و با این کار به ترامپ پیام داد که اگر بخواهد به راه خودش برود اروپا نیز به راه خودش خواهد رفت.
وی با تصریح به این که با نفت نمی توانیم به آینده خوش بین باشیم، افزود: تنها زمانی می توانیم بر مشکلات داخلی فائق شویم که همه جریانات سیاسی و مردم با وحدت و همدلی سهیم باشند و برای اداره کشور مشارکت کنند؛ این که عده ای بخواهند گروهی را حذف کنند شدنی نیست؛ مشکلات کشور به اندازه ای است که اگر همه متحد باشیم امکان حل مشکلات در کوتاه مدت مشکل است.
استاندار فارس با تاکید بر این که بخش خصوصی مقدم بر بخش دولتی است، ادامه داد: اداره کشور بدون دخالت مردم ممکن نیست؛ مردم زمانی می آیند که در راس همه نیازهایشان نیاز به آزادی مانند آزادی انتخاب را تامین کنیم.
مهندس افشانی با اشاره به این که امنیت پیش نیاز سرمایه گذاری است، افزود: سرمایه گذار باید احساس کند امنیت برای او وجود دارد؛ ابتدا نیازهای فیزیولوژیک قرار دارد و سپس نیاز به آزادی؛ یک بخش امنیت عمومی است و یک بخش امنیت روانی است تا کسی که سرمایه گذاری می کند و برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش می کند احساس امنیت کند.
وی با تصریح به این که مدیران دولتی باید تسهیلات را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کنند، افزود: فلسفه وجودی مدیران دولتی ایجاد رضایت در مردم است؛ ما نشسته ایم که کار مردم را تسهیل کنیم؛ اگر می شود کار مردم را امروز انجام دهیم به فردا موکول نکنیم زیرا فردا کار خودش را دارد.
استاندار فارس تصریح کرد: مدیران باید زمان پاسخگویی به مردم را کوتاه ترین زمان ممکن قرار دهند.
مهندس افشانی یکی از نیازهای پیشرفت و توسعه را حاکمیت قانون برشمرد و گفت: قانون باید  مبنای رفتارهای ما باشد.
وی با بیان این که هرگاه در جامعه توده مردم آسیب ببینند هیچ کس آرامش نخواهد داشت، گفت: خشکسالی تداوم دارد و تاثیرگذار است؛ باید ببینیم چه باید بکنیم که از این شرایط عبور کنیم.
استاندار فارس شهر کازرون را یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی کشور دانست و با اشاره به این که وظیفه دینی و ملی ما این است که در شهرهای کهن مان را تا جایی که مقدور است رونق ایجاد کنیم، ادامه داد: ما باید این شهرها را حفظ کنیم؛ این شهرها به جوانان و فرزندان ما می گویند که هویت شما چند هزار ساله است؛ باید به این شهرها توجه شود.
مهندس افشانی با بیان این که ثبت جهانی شهر تاریخی بیشابور در دست اقدام است، گفت: باید به روان گذشتگان این سرزمین درود بفرستیم که هزاران  و صدها سال این بناها را حفظ کرده اند و امیدواریم ما هم بتوانیم این بناها را حفظ کنیم.
وی با اشاره به این که نیروی انسانی عامل اصلی توسعه است، ادامه داد: زیربنای اقتصادی سه چیز است؛ آب، حمل و نقل و انرژی؛ در شرایط فعلی، یکی از مهم ترین پروژه ها، بزرگراه شیراز – بوشهر و شیراز – اهواز است که بخشی به قائمیه و در ادامه به کازرون می رسد.
استاندار فارس گفت: در بازدید قبل از پروژه، بزرگراه شیراز – بوشهر و شیراز – اهواز، تونل هنوز شروع نشده بود اما امروز 270 متر از 420 متر تونل حفاری شده است و قول داده اند که تا خرداد 96 تونل تمام شود و امیدواریم که پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد. 
مهندس افشانی افزود: وقتی منابع محدود است باید بهینه ترین سرمایه گذاری ها انتخاب شود؛ چرا که منابع محدود است و نمی توان اعتبارات را در چندین پروژه توزیع کنیم و هیچ کدام هم به بهره برداری نرسد.
وی افزود: یکی از مهم ترین پروژه هایی که برای طرح در شورای عالی آب مد نظر ماست سد نرگسی است که هم در زمینه تامین آب کشاورزی و هم برای احیای دریاچه پریشان موثر است و امیدواریم با یک خط انتقال بتوانیم این تالاب را احیا کنیم.
استاندار فارس تصریح کرد: اگر پیمانکار سد شروع کند؛ ما اجازه نمی دهیم که مشکل اعتباری داشته باشد و چون پروژه ملی است مشکل اعتباری نخواهد داشت.
مهندس افشانی با بیان این که شرایط امروز جامعه به ما می گوید که باید در زمینه گردشگری سرمایه گذاری کنیم اما این بیشتر به خود مردم می گردد، اظهار داشت: شما باید در معرفی شهرستان خود بیشتر تلاش کنید و این بناها و آثار تاریخی را به دیگران بشناسانید و بگویید که چه ظرفیت هایی در اختیار دارید؛ گردشگری یکی از محورهایی است که در زمانی که خشکسالی فشار می آورد، باید تقویت شود.
وی تصریح کرد: البته این به معنای کنار گذاشتن کشاورزی به عنوان اولویت این شهرستان نیست؛ چرا که پایه اقتصادی کازرون بر کشاورزی بوده و در آینده هم خواهد بود؛ اما باید روش ها اصلاح شود؛ امسال 30 هزار هکتار سهمیه ما برای آبیاری نوین است که باید سهم شهرستان هم انجام شود؛ یکی از پیشنهادات ما در شورای عالی آب که در سازمان برنامه مدیریت و برنامه ریزی نیز مورد موافقت قرار گرفت این است که 350 هزار هکتار ایجاد آبیاری نوین باید طی برنامه پنج ساله در استان انجام شود.
استاندار فارس با بیان این که ایجاد آبیاری نوین موجب صرفه جویی در کار می شود و به استفاده بهینه از آب، کمک می کند، ادامه داد: هیچ محدودیتی برای واگذاری تسهیلات با بهره 12 و نیم درصد برای کشت گلخانه ای وجود ندارد و تلاش می کنیم اگر بتوانیم زیرساخت های این طرح ها را خودمان اجرا  کنیم و مانند شهرک های صنعتی، شهرک های کشاورزی ایجاد کنیم.
مهندس افشانی با بیان این که گازرسانی یک خدمت چند جانبه است، ادامه داد: وقتی روستائیان امکان استفاده از این انرژی را نداشته باشند درختان را قطع می کنند؛ با گازرسانی هم محیط زیست حفظ می شود و هم این که مردم یک خدمت راحت دریافت می کنند و حتی زمینه ساز ایجاد اشتغال هم خواهد بود.
وی با اشاره به این که از ابتدای تاریخ تاسیس شرکت گاز تا سال 91، تعداد 93 روستا در کازرون گازرسانی شده بود و در این دولت از سال 92 تاکنون، 64 روستا گازرسانی شده و الان هم 28 روستا در حال انتخاب پیمانکار، 23 روستا در حال مناقصه و 11 روستا نیز به روش های دیگر گازرسانی می شود؛  20 روستا هم با هفت و نیم میلیارد تومان در دهه فجر گازرسانی خواهد شد؛ روستاهای بالای خانوار هم تقریبا همه تعیین تکلیف شده اند.
استاندار فارس گفت: اگر می خواهیم مردم به صورت ملموس متوجه خدمات بخش دولتی شوند باید هم زمینه فعالیت  بخش خصوصی را فراهم کنیم و هم به مساله اشتغال به شکل ویژه توجه کنیم تا تمام خدمات دولت تحت الشعاع این مشکلات قرار نگیرد. 

فعالان اقتصادی شهرستان کازرون باید دغدغه رفع مشکلات شهرستان خودشان را داشته باشند/ 509 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی استان فارس پرداخت شده است

استاندار فارس در ادامه برنامه های سفر خود به شهرستان کازرون، در جلسه نشست فعالان اقتصادی این شهرستان که در محل سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی کازرون برگزار شد، با بیان این که این شهر جزء شهرهایی است که دارای قدمت تاریخی است و هویت دینی و ملی ایران را نشان می دهد، اظهار داشت: باید برای سرمایه گذاران کازرونی که در هر جای کشور و دنیا زندگی می کنند گردهمایی برگزار شود و از مشارکت آن ها برای سرمایه گذاری در این شهرستان استفاده شود.
وی با اشاره به این که در طرح ارتقای تولید که رقابتی میان همه استان های کشور است، قرار بود به هفت هزار و 500 واحد 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات بدهند، گفت: در ابتدا سهمیه ای معادل 517 میلیارد تومان اعتبار برای فارس در نظر گرفته شده بود که با اعتراض استان فارس این سقف حذف شد؛ تاکنون سه هزار و 201 واحد را در سامانه وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کردیم؛ یک هزار و 198 واحد با یک هزار و 235 میلیارد تومان اعتبار در کارگروه استان مصوب شده است و هم اکنون 653 طرح مصوب با 710 میلیارد تومان اعتبار به شعب استان ارجاع شده و 368 واحد با اعتبار 509 میلیارد تومان توسط شعب بانکی استان به واحدها پرداخت شده است.
مهندس افشانی با بیان این که در زمینه صنعت باید به رقابتی بودن بازار در همه بخش ها از جمله گرفتن اعتبار  و تولید توجه داشته باشیم، گفت: در زمینه تولید باید بدانیم کسانی وجود دارند که با تجربه بزرگ و فناوری روز کار می کنند؛ کسی که با مدیریت 30 سال پیش که حتی کنترل کیفیت ندارد بخواهد فعالیت کند، نمی تواند رقابت کند.
وی با اشاره به این که بازاریابی کار دولت نیست و دولت موظف به تسهیل رابطه با بازار است، افزود: کیفیت و قیمت در بازار رقابت دو پارامتر محسوب می شود، گفت: هر مصرف کننده ای حق دارد با نازلترین قیمت کالای مورد نیاز خود را تهیه کند.
استاندار فارس ادامه داد: نرخ کارگر در ایران ارزان ترین است؛ نرخ سوخت و هزینه حمل و نقل نیز ارزان ترین است؛ اما هزینه نرخ بانکی بالا است.
مهندس افشانی با بیان این که اگر دقیقا متناسب با دنیای روز حرکت نکنیم موفق نخواهیم شد، افزود: قبلاً گفته می شد "مشک آن است که ببوید نه آن که عطار بگوید" اما امروز این سخن را اشتباه می دانند و معتقدند "مشک آن است که ببوید همان که عطار بگوید"؛ یعنی هم کالا باید دارای کیفیت خوب باشد و هم تولیدکننده بتواند به خوبی و با بسته بندی مناسب کالای خود را در داخل و خارج عرضه کند.
وی با اشاره به این که تولیدکننده نمی تواند بازاریابی کند و باید بازاریاب را پیدا کند، گفت: امروزه بازاریابی رشته ای دانشگاهی است که افراد تا مقطع دکترا در این رشته تحصیل می کنند.
استاندار فارس با بیان این که بانک های استان به خوبی در حال فعالیت هستد، اظهار داشت: کمیته ای با عنوان جذب و حمایت از سرمایه گذاری در استان راه اندازی کرده ایم که همه مدیران مرتبط عضو آن هستند و موظفند ظرف دو هفته پاسخ لازم را به متقاضیان سرمایه گذاری بدهند.
مهندس افشانی گفت: در استان فارس به این ابتکار رسیدیم که در سفرهای شهرستانی جلساتی برگزار شود که مدیران مرتبط با حوزه های اقتصادی، اشتغال و تولید مشکلات فعالان این حوزه را بشنوند.
وی با بیان این که یکی از مشکلات موجود در عرصه ملی کمبود اختیارات استان ها است که در آخرین جلسه مشترک استانداران و هیات دولت بخش قابل ملاحظه ای از آن به استان ها تفویض شده است، گفت: اگر همین مصوبات که به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است به خوبی اجرا شود بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات حل خواهد شد.
استاندار فارس وجود قوانین زائد را یکی دیگر از مشکلات اقتصادی در سطح ملی دانست و ادامه داد: این مشکلات یک روزه حل نخواهد شد و قوانین مصوب مجلس را نیز دولت نمی تواند تغییر دهد. 

به آزادی ایمان دارم/ آمریکا جز رجز خوانی کاری نمی تواند انجام دهد

مهندس سيدمحمد علي افشاني استاندار فارس، در آخرین برنامه کاری خود در شهرستان کازرون، در سالن آمفی تاتر مردانی کازرون، در جلسه ای با حضور فعالان سياسي و اجتماعي شهرستان كازرون حضور یافت و با بيان اين كه تعريف و تمجيد ويرانگر همه مسئولان كشور است، اظهار داشت: مولوي در خصوص فرعون مي سرايد:
سجدهٔ خلق از زن و از طفل و مرد

زد دل فرعون را رنجور کرد

گفتن هریک خداوند و ملک

آنچنان کردش زو همی منهتک

که به دعوی الهی شد دلیر

اژدها گشت و نمی‌شد هیچ سیر

بر زمین گر نیم گز راهی بود

آدمی بی وهم آمن می‌رود

بر سر دیوار عالی گر روی

گر دو گز عرضش بود کژ می‌شوی

بلک می‌افتی ز لرزهٔ دل به وهم

ترس وهمی را نکو بنگر بفهم

وي با تاكيد بر اين كه وامدار شهدا هستيم كه از همه هستي خود گذشتند تا ما امروز سربلند، مستقل و آزاد باشيم، افزود: آن ها صادق بودند و آنچه را داشتند  در طبق اخلاص گذاشتند؛ همه چيز خود را دادند و هيچ نخواستند.
استاندار فارس با اشاره به اين كه وقتي مي خواهيم مسئله اي تاريخي و اجتماعي را تحليل كنيم، بايد گذشته و حال را بررسي كنيم و فرض كنيم شرايط گذشته ادامه مي يافت، گفت: اگر امروز بخواهيم بدانيم دولت تدبير و اميد چه خدمت بزرگي به جامعه كرده است بايد فرض كنيم كه مسير قبلي ادامه مي يافت؛ دولت تدبير و اميد در شرايطي كشور را تحويل گرفت كه تورم بالاي 40 درصد بود و ثروت مردم در مدت كمتر دو ماه به يك سوم كاهش يافته بود؛ آنقدر بي ثباتي در بازار وجود داشت كه فاكتور را براي همان لحظه صادر مي كردند و قيمت ها به صورت ساعتي تغيير مي كرد.
مهندس افشاني با بيان اين كه صادرات نفت ايران در انتهاي دوره گذشته به 980 هزار بشكه در روز رسيده بود و شوراي امنيت مصوبه داشت كه هر سال 20 درصد از اين ميزان كم شود، گفت: حتي يك كشتي ايران را هيچ كجا بيمه نمي كرد و بيمه ما را هم نمي پذيرفتند؛ امروز همه كشتي هاي ما بيمه مي شوند.
وي با تاكيد بر اين كه امروزه آمريكا جز رجز خواني براي برجام كاري نمي تواند انجام دهد زيرا برجام مصوبه امنيت سازمان ملل است و اگر حماقتي كند خودش را در دنيا تضعيف و منزوي خواهد كرد، افزود: قبلا آمريكا موفق شده بود همه را با خود همراه كند و با همكاري چين و روسيه قطعنامه بر عليه ايران به تصويب رسانده بودند و در آستانه جنگ با ما بودند.
وي با اشاره به اين كه سهم بازار براي تمام كشورهاي جهان به اندازه مرزهاي خشكي اهميت دارد، گفت: ما سهم بازار خود را از دست داده بوديم و سهم ما به دست كشورهايي افتاد كه رابطه خوبي با آن ها نداشتيم؛ اما امروز در دولت تدبير و اميد صادرات نفت به دو ميليون و 400 هزار بشكه در روز رسيد؛ تورم تك رقمي شد و توانستيم سهم بازار خود را به دست بياوريم.
استاندار فارس با بيان اين كه سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي توسط مقام معظم رهبري 24 بند دارد، گفت: به مديران گفته ام اين بندها را به خاطر بسپاريد كه اولين و شاكله اصلي آن درون زا بودن و برون گرا بودن است؛ يعني بر توان داخلي تكيه كنيم و از فناوري هاي روز دنيا استفاده كنيم.
مهندس افشاني ايجاد رونق در توليد را يكي ديگر از محورهاي اقتصادمقاومتي برشمرد و با اشاره به اين كه ظرف هشت ماه گذشته 509 ميليارد تومان پرداختي به حدود 500 واحد صنعتي فارس در موضوع رونق توليد صورت گرفته است، اظهار داشت: يكهزار و 200 ميليارد تومان نيز در سيستم بانكي براي پرداخت به واحدهاي صنعتي استان فارس مصوب شده است و 760 ميليارد تومان آن براي پرداخت به شعب ابلاغ شده است.
وي با بيان اين كه صادرات محور بودن يكي ديگر از سياست هاي اصولي اقتصاد مقاومتي است، ادامه داد: براي اولين بار بعد از سال 1332 در دولت دكتر مصدق، تراز تجاري كشور مثبت شده است؛ يعني صادرات غيرنفتي بيش از واردات شده است.
استاندار فارس گفت: ميزان صادرات استان 106 درصد بيش از شش ماه اول سال گذشته است و در زمينه پرداخت تسهيلات در طرح رونق توليد در مقام دوم هستيم در حالي كه يك ماه قبل رتبه اول را داشتيم.
مهندس افشاني با اشاره به اين كه وقتي مي گوئيم اقتصاد مقاومتي همه ذهن ها به سمت توليد مي رود، ادامه داد: ايجاد بهره وري و صرفه جويي نيز اقتصاد مقاومتي است؛ آزادراه شيراز-اصفهان با 230 كيلومتر اگر ساخته شود 130 كيلومتر فاصله شيراز به تهران و اصفهان را كوتاه تر مي كند كه نفع آن به همه فارسي هايي مي رسد كه به سمت تهران مي روند.
وي افزود: با تكميل آزادراه شيراز – اصفهان يك ساعت و 30 دقيقه زمان مسافرت كمتر مي شود؛ 15 ليتر مصرف سوخت كاهش مي يابد و موجب بالا رفتن بهره وري زمان و كاهش ميزان مصرف و خساراتي مي شود كه امروز در جاده ها وجود دارد؛ ضمن اين كه اين آزاد راه از كنار بهترين مناظر مانند درودزن و سد ملاصدرا عبور مي كند، همچنين موجب سلامتي و پيشگيري از تصادفات مي شود كه قابل قيمت گذاري نيست.
استاندار فارس به ساخت محور شيراز – قائميه – بوشهر – اهواز اشاره كرد و گفت: امروز از اين پروژه بازديد كرديم؛ 270 متر تونل اين پروژه حفاري شده است و تا هفته دولت سال 1397 كل مسير چهار خطه خواهد شد.
مهندس افشاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه توسعه چند وجهي است، اظهار داشت: بدون توسعه سياسي، توسعه اقتصادي محقق نخواهد شد و بدون توسعه اقتصادي توسعه سياسي محقق نخواهد شد.
وي با بيان اين كه توسعه را فرايندي مستمر، تاريخي و تدريجي با قانون مندي خاص خود تعريف كرده اند، گفت: يكي از قانون مندي هاي توسعه قدرت انتخاب است؛ هرچه قدرت انتخاب مردم بالاتر باشد جامعه توسعه يافته تر است.
استاندار فارس با اشاره به اين كه در زمينه واگذاري مديريت به بانوان كوتاهي صورت گرفته است، افزود: روزي كه به استان آمدم يك مديركل زن در حال بازنشستگي داشتيم و امروز چند مديركل زن داريم؛ همچنين امروز پنج بخشدار زن داريم در حالي كه هيچ بخشدار زني نداشتيم؛ البته متاسفانه مقاومت سنگيني در برابر اين موضوع صورت مي گيرد.
مهندس افشاني با بيان اين كه خانم ها 50 درصد از جامعه را تشكيل مي دهند و 50 درصد از مديريت متعلق به آنان است، تصريح كرد: بايد خود بانوان در اين زمينه تلاش كنند؛ مديريت خانم ها هيچ تفاوتي با مديريت آقايان ندارد و حتي در خيلي موارد بهتر است؛ خانم ها در سيستم اداري سالم تر هستند.
وي افزود: شرايط اقتصادي به گونه اي كه طي 10 سال آينده اگر همه تلاش كنيم شايد در مسيري قرار بگيريم كه بتوانيم موضوع بيكاري را مهار كنيم و ميزان ورودي و خروجي نيروي كار مساوي شوند.
استاندار فارس با اشاره به اين كه پس از ورود به اين استان متوجه شدم كه در زمينه آب با بحران اجتماعي روبرو هستيم، گفت: اين موضوع را به صورت مكتوب به معاون اول محترم رئيس جمهور، وزراي جهادكشاورزي و نيرو و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور اعلام كردم و از آنان خواهش كردم براي بررسي اين موضوع به فارس بيايند؛ پس از سفر معاون اول محترم ريس جمهور و وزراي نيرو و جهاد كشاورزي مقرر شد موضوع خشكسالي استان فارس در شوراي عالي آب كشور مطرح شود.
مهندس افشاني ادامه داد: كميته تخصصي شوراي عالي آب كشور براي بررسي موضوع آب استان فارس تشكيل جلسه داده است و پروژه هاي مورد نظر استان در سازمان مديريت و برنامه ريزي نهايي شده است و اميدواريم در آينده نزديك در شوراي عالي آب به تصويب برسد.
وي با بيان اين كه يكي از پيشنهادات استان فارس تكميل سدها و در اولويت آن ها سد نرگسي در شهرستان كازرون است، افزود: اين سد با وجود خشكسالي هاي اخير هنوز آب دارد و يكي ديگر از پيشنهادات استان نيز احياي تالاب پريشان با احداث يك خط انتقال 10 ميليارد متر مكعبي از سد نرگسي است.
استاندار فارس گفت: آبخيز داري و تصفيه فاضلاب همه شهرهاي استان از ديگر پيشنهادات بوده است تا از پساب تصفيه شده براي مصارف فضاي سبز و صنعت استفاده شود و آب صنعتي و فضاي سبز نيز براي مصارف شرب و كشاورزي استفاده شود.
مهندس افشاني افزود: بارندگي استان فارس تا 30 دي ماه امسال 27 ميلي متر بوده است در حالي كه سال گذشته تا اين تاريخ 181 ميلي متر بارندگي داشتيم كه البته سال گذشته بارندگي 20 درصد كمتر از ميانگين بلند مدت بارش فارس بوده است.
وي گفت: براي بررسي موضوع پارازيت گروهي را متشكل از دانشگاه شيراز، دانشگاه علوم پزشكي شيراز، صدا و سيما و مركز تنظیم مقررات راديويي را مشخص كرده ايم تا اين مسئله را بررسي كنند.
استاندار فارس در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به فعالان سياسي و اجتماعي شهرستان كازرون با بيان اين كه اگر شما به صحنه نيائيد هرگز مشكلات كازرون حل نخواهد شد، اظهار داشت: با مشكلاتي كه دولت دار ديگر نمي تواند منابع ويژه اي به شهرستان ها اختصاص دهد؛ 90 درصد از بودجه كشور صرف هزينه هاي جاري مي شود و اعتبارات باقي مانده برای هزینه های عمرانی نيز با يك تنفس ديگر هزينه امور جاري خواهد شد.


مهندس افشاني گفت: همايشي برگزار كنيد و صاحبان ثروت اهل كازرون كه در هر نقطه اي هستند براي سرمايه گذاري به اين جا دعوت شوند.
وي با بيان اين كه سال گذشته استان فارس يك ميليارد و 60 ميليون دلار اعتبار معادل 45 درصد از كل مصوبه صندوق توسعه ملي دريافت كرده است، گفت: شما بايد با ارائه طرح هايي از اين اعتبارات استفاده كنيد؛ زيرا هم نيروي انساني توانمند و هم سرمايه بالايي داريد.
استاندار فارس با اشاره به اين كه كميته جذب و حمايت از سرمايه گذاري با حضور همه مديران مرتبط در استان تشكيل شده و موظف به پاسخگويي طرف مدت دو هفته به متقاضيان سرمايه گذاري است، افزود: اراده اي بيش از گذشته داشته باشيد تا شهرستان كازرون را خودتان بسازيد زيرا كس ديگري نخواهد ساخت.
مهندس افشاني با بيان اين كه وظيفه دولت تسهيل امور و همراهي با مردم است، گفت: به دستگاه هاي استان فارس دستور داده ايم كه در خريدهاي خود محصولات استان را در اولويت قرار دهند به شرط اين كه به لحاظ كيفيت و قيمت مناسب باشند.
وي با اشاره به اين كه دو طرح بيمارستاني شهر كازرون و قائمیه در نيمه اول سال آينده به اتمام خواهند رسيد، گفت: مسئله خوراك و آب پتروشيمي كازرون هيچ مشكلي ندارد و بايد دنبال سرمايه گذار براي راه اندازي آن باشيد؛ با توجه به اين كه غدير مهم ترين سرمايه گذار پتروشيمي است فرصت خوبي براي شهرستان كازرون در اين زمينه وجود دارد.
استاندار فارس با بيان اين كه به دنبال ثبت جهاني شهر تاريخي بيشابور هستيم، گفت: مردم بايد با ارائه طرح هاي گردشگري به رونق در اين عرصه كمك كنند.
مهندس افشاني تصريح كرد: تنها را توسعه استان فارس تلاش مردم و همكاري مسئولين است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: آيت الله هاشمي رفسنجاني با تفكر عميق و تدبير بالا نقش زيادي در گشودن انسدادها در مسير انقلاب داشت.
گفتني است در اين جلسه تعدادي  از فعالان سياسي و اجتماعي شهرستان كازرون به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.

نویسنده: سرویس سیاسی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
شهریار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
قبلی ها چنین وچنان کردند مانیز چنین وچنان خواهیم کرد وبعد ازما خواهند امد و چنین وچنان می کنند عمر ما به سر رسید کلاغه به خونش نرسد بالا و پایین و... ماست ودوغ بود همه حرفای اونا دروغ بود .پارتی بازی در استخدام ،زشوه خواری در ادارات ،گران فروشی در بازار وارزاق عمومی ،بی بند وباری و فساد اخلاقی ، تبعیض در توزیع امکانت و... ما فکر فلان و بهمان و عمکرد این وان قبل وبعد هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
5
2
افشانی گفته اکبر هاشمی نقش زیادی درگشودن انسداد مسیر انقلاب داشته!!!؟؟؟؟؟ همون سکوت و حرف های دو پهلو زدن در سال ۸۸ منظورشه؟؟؟ همون رود خوانده در گوش مهدی؟؟؟ آها بسیار خوب از ... چیز فهم....چشمت نزنند،ی کم نمک و اسپند همراه خودت داشته باش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
3
سلام جناب استاندارد آب پاگی بر روی دست مردم شریف کازرون ریخت و فرمود دولت هیچ پولی برای عمران و آبادی کازرون و کشور ندارد و اگر بخواهید کازرون آباد شود خود کازرونیها بایستی همت کنند و آستین همت بالابزنند و سرمایه داران از هر کجای کشور بیایند و با سرمایه آنان شهر را بسازیم و رونق در آن بیاوریم خوب مسولین شهر و استان چگونه از سرمایه گذاران حمایت خواهند کرد؟؟؟؟
میتوانید چند مثال بزنید تا سرمایه داران مطمئن شوند ؟؟؟ آخرین یا شاید اولین تجربه مجتمع بنکداری است که ظاهرا بیش از یکسال از تکمیل آن گذشته ولی هنوز افتتاح نشده چرا؟؟؟؟؟؟
مشکل کجاست ؟؟ آیا سرمایه گذاران این پروژه از نحوه برخورد مدیران شهر راضی هستند؟؟
آیا مسولین شهر با سرمایه گذاران همکاری کردند؟؟
آیا این سرمایه گذاران حاضرند در پروژه های بعدی شهر شرکت کنند ؟؟؟
آیا مردم شهر و مسولین شهر واقعا به این مرحله رسیده اند که از سرمایه گذاران حمایت کنند ؟؟؟ حمایت چه عرض کنم سنک اندازی نکنند؟؟؟
لطفا اگر برای سایت کازرون نما مقدور باشد یک گزارش قابل قبولی در این خصوص تهیه و به اطلاع مردم شریف کازرون برسانید
چناب آقای بحرانی ممنون میشویم اگر در این خصوص میتوانید کمکی به رونق شهر نمایید
قهرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
4
Bahador Riazi:
☝️☝️☝️☝️
در دیدار با استاندار محترم فارس
آمدیم که مشکلات مان را مطرح کنیم گفتند ۳ دقیقه بیشتر وقت نداری
خواستم بگویم بسم الله الرحمن الرحیم، و خدا حافظ!
دیدم این نه آن است که باید
آن باید که شاید!
به نام خدا را گفتم اما در کار ما خداحافظی معنا ندارد!
جناب آقای هاشمی، معاونِ محترمِ جنابآ استاندارِ محترمِ فارس و مسوولِ تعیین وقتِ سخنرانان جلسه، در ۳ دقیقه فقط می شود گفت به شهرستان شهید پرور و انقلابی و مذهبی و باستانی و فرهنگ و ادبی و دلاور مردی و مهمان نواز کازرون خوش آمدید و خداحافظ تان باشد!
برادر عزیز...
ما اگر می خواستیم خدا حافظی کنیم که الآن کازرون نبودیم و شیراز زندگی می کردیم کاکو!
ما اگر می خواستیم خداحافظی کنیم خیلی سال پیش رفته بودیم، زمانی که تا الآن یک بیمارستان مجهز نداریم، در بخش ها هم نداریم، یک جاده ی استاندارد نداریم، یک کمربندی مناسب دور شهری نداریم، یک کارخانه ی صنعتی که فرزندان مان در آن مشغول به کار شوند و کسب درآمد کنند و تکه نان حلالی به خانه برند نداریم، آب نداریم، آن هم که هست نوش جان همسایه ی بوشهری می شود! یک سالن اجتماعات در خور شهرستان ۳۰۰ هزار نفری نداریم، یک مکان تفریحی و شهربازی نداریم، یک فرمانداری ویژه نداریم، قطار نداریم، فرودگاه نداریم، تونل به سمت بندر نداریم، سد نداریم، فقط نیروگاه گازی داریم که برقش شامل ما نمی شود و آب مان را می مکد و سه فاز سرطان زایش می گیردمان!
و اما یک قلب بزرگ به اندازه ی اقیانوس داریم چون با این که دریای مان خشکیده اما دریا دلیم!
و فقط حاضر در صحنه های انتخابات هستیم و فقط رای داریم همین و بس!
حالا خوب شد که سیاسی حرف زدم؟!
مگر نفرمودید که به کازرون آمده اید تا سیاسی بشنوید؟!
https://telegram.me/joinchat/Bq5J_D7s5fN97J1GtLBXTA
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
1
عکسها رو که دیدم همه کت شلواری بودن ???????????????
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
3
2
آقای ناشناس احتمالا تو هم رسایی مدار هستی نه ولایت مدار زیرا نوشته تو هیچ سنخیتی با پیام رهبری به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی ندارد و انسان را به یاد همان خناسانی می اندازد که سعی کردند این رابطه 59 ساله را وارونه جلوه دهند انسان اگر چشم دلش بینا باشد می فهمد که هیچ کس مثل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی(قدس الله نفسه الزکیه) در پیدایش .پیروزی .تداوم و حفظ انقلاب اسلامی نقش آفرین نبوده حال اگر کسی این را نمی فهمد مصداق آیه شریفه صم بکم عمی فهم لا یعقلون می باشد
پاسخ ها
تقوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
جناب خرسند ! آقای رسایی یکی از روحانیون ولایت مدار و مدافع حقوق مردم و حامی خط حزب اله است ، ایشان اولین فردی بود که سوء استفاده های کلان مالی و فتنه گری های فرزندان هاشمی را افشا نمود و بیش ترین شکایات این خاندان هم از آقای رسایی بوده ، شما با چه منطقی ولایت مداری رسایی را مصداق دگم اندیشی ایشان و ولایت مداران می دانید ؟! هاشمی از عوامل فتنه 88 بوده و البته رهبری معظم هواشمندانه از خروج وی از ریل نظام جلوگیری نمود ، چرا به گذشته سیاسی ایشان ، از سال 88به این سو ، اشاره نمی کنید ؟! نکند شما هم همانند کسانی که این همه مسایل ایشان و خانواده اش را فراموش کرده و یا معتقدید نامه های بدون سلام و بسم اله وی به ولی امر مسلمین توسط دیگران نوشته شده و... . در پایان مقداری به آیه پایان نوشته خودتان دقت و تدبر نمایید نکند خود نیز از مصادیق این آیه ی شریفه بوده و متوجه آن نیستید ؟؟! .
بيرون گود نشسته ميگه لنگش كن!!!!!!!!!
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
حتما جنابعالي كه در ناز و نعمت و امكانات كشورهاي غربي و وابستگانش خوش ميگذروني خييييييييييييييييلي مي فهمي خرسند آقا
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
2
3
آقای تقوی
کسانی که ادعای ولایت مداری دارند نباید از رهبر خود جلو روند اگر هاشمی فتنه گر بود چرا بعد از حوادث سال 88از سوی رهبری مجددا به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شدند؟رهبری با کسی رودرواسی ندارد پس به ایشان اعتقاد داشت و وی را مجددا انتخاب کرد. اگر رسایی راست می گوید چرا چشمش را در برابر تخلفات عامل اصلی فتنه88 یعنی محمود پاک دست بسته است؟ چرا وی و رهبر معنویش شیخ محمد تقی زبانشان را در برابر باند مافیایایی محمود احمدی نژاد بستند تا ممملکت را به تاراج ببرد؟ جهت اطلاعت در نامه نگاریهای اداری و رسمی آوردن لفظ سلام موضوعیت ندارد چرا که اگر داشت چرا امام و رهبری در نامه هایشان به کسی سلام نکرده و نمی کنند؟ مگر همه نمی دانیم پیامبر پیش سلام ترین فرد بود و مقام رهبری که از نبوت بالاتر نیست؟ پس نامه بی سلام دستاویز افراد بیمار دل است.در مورد فرزندان هاشمی چرا به خواسته آنان جهت علنی بودن دادگاه تن ندادند، حتما از حقایق می ترسیدند تازه این به شخص هاشمی ربطی ندارد اما حمایت شیخ محمدتقی شیخ احمد و سید احمدها و رسایی ها هشت سال شامل کسی بود که خود متهم بزرگترین مفاسد اقتصادی تاریخ ایران بود.آری محمود عزیز دردانه آقایان دست هر اختلاس گری را از پشت بست .در پایان باید گفت قلمی که بعد از پیام اخیر رهبری هاشمی را هنوز فتنه گر می داند ضد منویات معظم له است و قلمی شیطانی است
تقوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
3
4
جناب خرسند ، در رابطه با اظهارات جدیدتان ، مطالب زیر جهت اطلاع بیش ترتان مورد اشاره قرار می گیرد :
1- ظاهرا مشکل شما نه تنها با جناب رسایی بلکه با طیف وسیعی از اطرافیان رهبری و حامیان ولایت بوده و اگر فرصت به دست بیاورید حتما هر آن کس که از ولایت و رهبری حمایت نماید مورد هجمه و حمله شما واقع خواهد شد ؟! به همین جهت پیشنهاد می شود به جای حمله به بزرگان روحانیت و ولایت مداران ، لطفا وارد اصل موضوع شوید و از فرعیات پرهیز نمایید ؟! .
2- حضور مستمر شما در بلادی که ضدیت آن ها با نظام و ایران مانند روز روشن است ! موجب شده که اطلاعاتتان از امور داخلی کشور نیز محدود و از واقعیت ها به دور باشد ، البته نان آنان را خوردن نیز مطمئنا چنین مواضعی را به دنبال خواهد داشت .
3- آیت اله علامه مصباح و آیت اله شیخ احمد خاتمی ، که شما با بی ادبی نوشتاری ایشان را به محمدتقی و احمد نام برده اید ، مورد علاقه رهبر معظم و طیف وسیعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی و..بوده و علم و خصوصیات معنوی و مدیریتی ایشان آن قدر بالاست که توهین های امثال جناب عالی به جای کاستن از شان آنان ، قطعا موجب محبوبت بیش از پیش معظم له خواهد گردید .
4- علت علنی نشدن دادگاه فرزندان هاشمی به تشخیص قاضی پرونده مربوط بوده ولی مطمئن باشید در صورت علنی شدن پرونده مشکلات بسیار زیادی برای کسانی که در داخل و خارج پشت توطئه چینی برای محو نظام اسلامی بودند ایجاد می شد به همین دلیل خداوند را بابت علنی نشدن دادگاه شکر کنید و از رافت نظام اسلامی و رهبری اندیشمند آن سپاس گزار باشید .
5- یک تار موی احمدی نژاد ، با تمام اشکالات و انتقادهایی که از وی وجود داشته و دارد ، به تمام کسانی که آمال و آرزوهایشان آمریکا و اجنبی های نامرد بوده ، ارجحیت دارد . قبل از جناب عالی البته صهیونیست ها و سرویس های جاسوسی دنیا به احمدی نژاد توهین کرده اند . احمدی نژاد و طرفدارنش همه در کشورشان مانده اند اما سران فتنه 88 و پادوهای داخلی و موثر آنان سال هاست که جیره خوار سرویس های جاسوسی و دیوس های سیاسی آمریکایی ، انگلیسی و اسراییلی هستند . حتی اگر معتقد باشید که احمدی نژاد هم در جریان فتنه 88 موثر بوده اما نمی توان انکار کرد که نقشه این فتنه با همکاری سرویس های جاسوسی سال ها قبل تهیه و تدوین شده بود و البته احمدی نژاد با مقابله با سران این جریان موجب افشای توطئه های فوق سری آن ها گردید .
6-راستی جناب خرسند ! جناب عالی در خارج از کشور به چه شغلی اشتغال دارید ؟ چرا شهر و کشورتان را ترک کردید ؟ آیا اطلاعات جدیدی از سران فتنه که پس از افشای توطئه ها به آن دیار فرارکرده اند دارید یا خیر ؟ و....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
3
2
آقاي خرسند انتخاب آقاي هاشمي قبل از فتنه 88 بود و دوره هشت ساله ايشان دو سه ماه ديگر بپايان مي رسيد
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
3
2
در جواب دوست ناشناس باید گفت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام 4ساله تنتخاب می شوند نه 8 ساله و آخرین حکم ریاست ایشان 4سال قبل بود لذا اطلاعات شما در این مورد نادرست است
اما در جواب تقوی
طیف دوستان رهبری این قدر وسیع است که این چند ملای عزیز تو عددی به حساب نمی آیند اگر چشم بینا داشتی وپیامهای بی نظیر حضرات آیات جوادی آملی ،امامی کاشانی ،امینی و ... را در رثای هاشمی دیده بودی پی به عظمت و مظلومیت این مرد خدایی می بردی این چند ملایی که نام بردی نه از لحاظ علمی نه سابقه مبارزه و نه محبوبیت مردمی قابل قیاس با این حضرات نیستند و اصلا جناب شیخ محمد تقی شما با اصل مبارزه برای تشکیل انقلاب مخالف بودند و در 8 سال جنگ که هاشمی در جبهه ها فرمانده جنگ بود ایشان در قم حضور داشتند و با نوشیدن آب شور قم به مبارزه با نفس مشغول بودند!!! همچنین جهت اطلاعت کسی که عمامه سیاه دارد سید است نه شیخ لذا آقای احمد خاتمی سید است نه شیخ!!!! در ضمن از کی نام بردن افراد با نام کوچک بی ادبی است حتما در فرهنگ تندروهایی مثل تو.
این که من اینجا نان اینها را می خورم و به چه کاری مشغولم اصلا به تو ربطی ندارد اما نان اینجا صد شرف به پول حرام بیت المال مردم دارد که به ناحق در سفره برخی آقایان یافت می شود. البته که افرادی مانند تو باید محب احمدی نژاد و ... دزدان بیت المال باشند و با این همه خیانت مسلم از وی دفاع کنی
در همین بلاد کفر انسانیت خیلی بیشتر از آنجا یافت می شود و مسلمانی بیشتر از آنجا حاکم است
بنده در اینجا عضو ثابت مرکز اسلامیمان هستم و در ایامی همچون روز قدس با هزینه بیش از یک میلیون تومان به برلین می روم و علیه اسرائیل شعار می دهم آن هم در برابر دوربینهای جاسوسی آلمان که برای ما سو سابقه می شود اما بسیارند افرادی مثل تو که برای خوشایند مسئولین به میدان شهدا می روید و شعار می دهید و اگر قرار بود یک ریال هم از جیب مبارک دهی اصلا نمی رفتی و آن افراد خارج نشین مد نظر تو صد شرف دارند به احمدی نژاد و ... دزدان بیت المال
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
2
3
آقای خرسند ! چی شد؟ جواب آقای تقوی را ندادی ؟ نکنه ایشان زده تو خال ؟ و تو چیزی برای پاسخ دادن نداشته ای !!؟
تقوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
3
4
جناب خرسند ! ظاهرا کینه ی و عقده ی شما نسبت به آیات عظام سید احمد خاتمی ، امام جمعه محترم و فاضل تهران ، آیت اله مصباح یزدی و هم فکران منسوب به رهبری عزیز بیش از آن بوده که تصور می کردیم در عین حال نظر شما را به موارد زیر جلب می نمایم :
1- از اول انقلاب تا الان یک اصل اساسی برای همه ما مشخص بوده و آن این است که « هر کس بیش تر مورد بغض و کینه منافقین ، سرویس های جاسوسی و دشمنان داخلی و خارجی نظام واقع شود ، این فرد بیش از دیگران به نظام ، رهبری عزیز و انقلاب نزدیک تر بوده است » ؟! . بر همین اساس آیت اله مصباح، تنها فردی است که بیش ترین هجوم تبلیغاتی و ترورهای شخصیتی را توسط تمام دشمنان انقلاب تحمل نموده و همین امر نشان دهنده میزان تاثیرگزاری وی در حمایت از نظام و نزدیکی ایشان به رهبری و اندیشه های ناب اسلامی است .
2- ای کاش به جای این همه توهین به مقام شامخ علمای بزرگی مانند علامه مصباح ، آیت اله احمد خاتمی و... حداقل به خودتان زحمت می دادید و یک جستجوی ساده را در شبکه جهانی صورت می دادید تا متوجه می شدید که امام خامنه ای حفظه اله چه تعاریف و توصیفاتی را در مورد ایشان به کار برده اند ، تعابیری که به ندرت در باره دیگر همراهان رهبری مورد اشاره قرار گرفته است . از جمله فرمایشات رهبری عزیز این است که :« آیت الله مصباح یک فقیه، متکلم، فیلسوف، مفسر و زمان شناس بصیر است. از همه این ها مهمتر جزء شخصیت های برجسته ای است که هیچگاه در تقدم نظام بر خود تردید نداشته و در این راه بدون لحاظ داشتن موقعیت علمی خود به دل خطر رفته و گاهی یک تنه با «خناسان مسلط» مصاف داده است » .
3- جهت اطلاع بیش تر شما ، آیت اله مصباح ده ها سال است که در دفتر رهبرمعظم انقلاب در قم درس اخلاق هفتگی دارند و صدها فاضل و عالم بزرگ و کوچک از فیوضات ایشان بهره مند می شوند که در همین رابطه رهبر گرانقدر فرموده اند :« هر چه از آن پخش شده و من گوش كردم واقعا انسان استفاده مي‌كند. در ماه مبارك رمضان كه سخنراني ايشان عصرها پخش مي‌شد من غالباً گوش مي‌كردم و بهره مي‌بردم » .
4- این که نوشته ای اکثریت مردمی که در راهپیمایی های مختلف در میدان شهدای کازرون اجتماع می کنند برای خوشایند مسئولین به آن جا می روند و حتی حاضر به یک ریال هزینه برای نظام نیستند !! واقعا مایه تاسف است ! مردم ، جوانان و متدینینی که 38 سال است با تمام وجود و در تمام شرایط امنیتی و.. در این راهپیمایی ها حاضر می شوند اکثرا کسانی هستند که جان یک یا چند عضو از فرزندان و یا خانواده اشان را نثار انقلاب و نظام نموده اند ، کسانی که اکثریتشان چشم ، دست ، پا و اعضای بدنشان را فدا نموده اند ، چه طور راضی می شوید چنین توهین آشکار و خارج از نزاکتی را به این مردم روا بدارید ؟ هزینه های نظام از اول تا الان روی دوش همین افراد بوده و از تمام وجودشان گذشته اند بر خلاف جناب عالی که نه تنها کشور و دیارتان را ترک کردید بلکه هیچ اثری برای نظام و انقلاب این مردم نداشته اید . به خاطراین توهین بزرگ به مردم شهرستان ، از خداوند طلب عفو کنید و... .
5- نوشته اید :« افراد خارج نشین مد نظر تو ، صد شرف دارند به احمدی نژاد » !؟ ، منظور ما از افراد خارج نشین عبارتند از رجوی ملعون و منافقین آدم کش ، فتنه گرانی که طی 38 سال گذشته پس از کشتار و فتنه گری ها و جاسوسی های فراوان و کمک به صدام به دامن اربابانشان پناهنده شده اند ، افرادی که به مردم خودشان خیانت کرده اند و با اختلاس میلیون ها دلار از اموال بیت المال سر از کشورهای غربی در آوردندو... ، اگر نگاه شما این است که این جنایتکاران به احمدی نژاد و علامه مصباح و.. صد شرف دارند ؟! که وای به حالتان و بر همین اساس به دلیل روشن شدن وضعیت شما بهتر است که پاسخ به توهماتتان را در همین جا خاتمه بدهیم و قضاوت کردن در باره شما و هم فکرانتان را به مردم شریف و جوانان آزاده و سرفراز شهرستان کازرون واگذار نماییم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
2
2
سلام'روی سخنم خدمت جناب تقوی''''تو کشور خارج 'نه دروغ نه غیبت نه نه نه نه ''''''''''''ایا اینجا هم اری ''''تو کشور کره بخاطر پارتی بازی رییس جمهور به سلا خه کشاندانش
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
2
3
ا قای تقوی شما خوابید یا خودتان را به خواب زده اید ؟؟؟؟
برادر اگر خوابید بیدار شوید ؟این جماعتی که شما ازشان حمایت میکنید که مملکت را بتاراج دادند و خاک آنرا به توبره کشیدند مملکتی با این همه ثروت و دارایی به خاک مذلت کشیدند یادتان رفته تورم کمرشکن 45 درصدی تحریم وحشتناک بین المللی
اجماع جهانی برای نابود کردن این آب خاک و هزارن بدبختی که در این مجال نگنچد اگر خوابید که با این اشارت کافی است برای بیداری اگر خودت را به خوابیدن زده اید ادامه دهید تا به مقصود برسید
درود بر آن چوانمردی که در آن سر دنیا وسوسه ایرانی و کازرونی بودن دامنش را رها نمیکند خاک پای هرچه آزاده و آزاده اندیش هست شوم
امید روزی که ایران و ایرانی به مرتبه ایی که حقشان است برسند
پاسخ ها
منگول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
بگذار تا چهار سال این دولت تموم بشه تا اون وقت متوجه بشی که برادر رییس جمهور ، حسین فریدون ، و هم فکران این دولت چه بلایی سر این کشور و مردم بی چاره آورده اند و اون وقت با صدای بلند فریاد بزنی احمدی نژاد کجایی که یادت بخیر !!. فعلا که گند تارج بردن اموال مردم توسط مدیران منصوب دولت و منصوبین رییس جمهور در حال بالا آمدن است ! ، گر چه بعید است شما و هم پیالگی هایتان از این خواب خودخواسته و مرگ بار بیدار شوید !!؟ .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
آقاي كازروني اون جوانمرد اگر جوانمرد هست بخش كمي از سرمايه هنگفتش را بياره همين كازرون خودمون و چند تا شغل ايجاد كنه اون وقت حرفش را باور ميكنيم
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
3
2
جناب تقوی بنده نیز شما را سفسطه گری قهار می دانم که خوب بلدی از این شاخه به آن شاخه بپری اگر می بینی در سایت محترم کازرون نما همیشه حاضرم و جواب افرادی چون تو را می دهم نه به جهت این است که شخص مهمی هستی بلکه می بینم در کشورم تمام قدرتهای ارتباط جمعی در دستان یک مشت اقلیت مثل محبان شیخ محمد تقی است حال که یک سایت آزاد در شهرم وجود دارد که نظرات عاری از توهین را اجازه انتشار می دهد چرا حرف دلم رانزنم که حرف دل قاطبه مردم مظلوم است
چه کسی از مقام علمی شیخ محمد تقی حرف زد ؟ابو موسی اشعری نیز علامه زمان خود بود بنده گفتم وی (مصباح)هیچ سابقه مبارزه در انقلاب و جنگ نداشته و زمان امام راحل ... بوده حال انقلابی بعد از انقلاب شده اگر اشتباه می گویم یک نقر خلافش را ثابت کند در ضمن شخصی را در تاریخ انقلاب مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی نخواهی یافت که این قدر توسط امام و رهبری و مراجع مورد تقدیر واقع شده اما چرا حتی بعد از مرگش نیز جنازه و پیکر پاکش آماج حملات ولایت مداران دروغینی قرار می گیرد که شاگرد و محب شیخ محمد تقی هستند اینها اگر دین ندارند لا اقل انسانی آزاده باشند.
بنده منظورم فرصت طلبان قدرت طلبی است که مراسم روز قدس و 22بهمن و ... را فرصتی برای نشان دادن خود می دانند وگرنه قاطبه ملت همان عزیزانی هستند که همیشه در تهران و شهرستانها در سرما و گرما برای دفاع از انقلاب حاضرند اما شما و جناحتان چون به مصباح و یزدی و حداد عادل رای ندادند آنها را انگلیسی و یا بدتر از کوفیان نامیدید
جالب است از فتنه گرهای فراری حرف زدی بعد رجوی ملعون را مثال زدی سفسطه گر ماهری هستی جهت اطلاعت از دیدگاه من کثیف ترین گروه سیاسی حاکم در جهان سازمان منافقین هستند چون در زمان جنگ به دامان دشمن ملت پناه بردند و از هیچ جنایتی در حق مردم اغماض نکرده اند پس لعنت خدا بر آنها باد اما آنهایی که در زمان جنگ دولت را اداره کردند و سالها زمان شاه طعم زندان و شکنجه ساواک را چشیدند و سالها در آلمان یار و همراه شهید بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ بودند و امروز محصور و یا ممنوع التصویر و یا بالاجبار ساکن خارج هستند صد شرف به ... دارند
من تا هر وقت اینجا کسی به راه امام و انقلاب و انقلابیون توهین کند حاضرم و جوابش را می دهم و همشهریان خودشان قضاوت خواهند کرد کماکان که در پیامهای خصوصی محبتشان شامل حال من است.
پاسخ ها
تقوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
جناب خرسند :
1- از این که ضد گروهک جانی منافقین هستی و از عملکرد آن ها تنفر داری جای خوشوقتی است اما همان گونه که به درستی اشاره کرده اید و علت اصلی مخالفت و تنفرتان را پناهنده شدن به دامان دشمنان نظام و انجام جنایت در حق مردم معرفی کرده اید بایستی به این امر نیز توجه داشته باشید که علت تنفر ما به عوامل فتنه 88 و فراریان به دامن سازمان های جاسوسی غرب نیز عینا همان استدلال شماست چرا که این افراد و سرانشان به نظام و مردم مظلوم و البته سرافراز ایران خیانت کردند و در نهایت زیر چتر حمایتی اربابانشان در آمریکا ، آلمان ، فرانسه و انگلیس خبیث قرار گرفتند .
2- نوشته اید که : « چه کسی از مقام علمی شیخ محمد تقی حرف زد » ، ظاهرا از مطالبی که نوشته اید اطلاع ندارید ؟ چرا که خودتان در نوشته قبلی آورده اید که :« این چند ملایی که نام بردی نه از لحاظ علمی و...قابل قیاس با این حضرات نیستند و.. » ! چطور مطلبی که نوشته اید را به این زودی فراموش نموده اید ؟ نکند فرد دیگری مطالب را به جای شما می نویسد !؟
3- مشکل شما این است که سیل عظیم و میلیونی مردمی که در راهپیمایی های 22 بهمن و روز قدس و.. در تمام نقاط کشور حاضر می شوند را مشتی قدرت طلب می دانید و می نویسید که :« بنده منظورم فرصت طلبان قدرت طلبی است که مراسم روز قدس و 22بهمن و ... را فرصتی برای نشان دادن خود می دانند و... » !؟ آخر برادر عزیز ! چه طور میلیون ها انسان آزاده ایرانی را فرصت طلبان ، قدرت طلب عنوان می کنید ؟ این هم مانند همان مطلبی است که راهپیمایان کازرونی را به عنوان کسانی که هدفشان نشان دادن خود به مسئولین است قلمداد می کنید ؟! ، لطفا چشم هایتان را باز کنید چرا که ظاهرا شما واقعیت های موجود را وارونه می بینید که حقیقتا این یک بیماری ظاهری و البته باطنی است .
4- سعی نکنید که سران فتنه را از همراهان شهید بهشتی معرفی نمایید ! چرا که آنان درست در همان راهی حرکت می کنند که عوامل بمب گزار حزب جمهوری اسلامی در هنگامه به شهادت رساندن آن سید مظلوم ، حرکت می کردند ! شک نکنید که خیانت کاران فتنه 88 توسط همان عواملی هدایت می شدند که منافقین و رجوی ملعون را هدایت کرده و می کردند و نشانه اش هم این که الان عوامل فراری هر دو جریان ، در خارج از کشور هم راستا با هم و در یک سنگر مشغول توطئه های براندازانه هستند !.
5- اشکال شما این است که مطالبی که در پاسخ به توهماتتان نوشته می شود را به دقت مطالعه نمی کنید ! و مرتب چند مورد مانند توهین به ولایت مدارانی مانند حداد عادل، علامه مصباح و.. را تکرار می کنید .
6- فرض کنید که مثلا قبول کنیم علامه مصباح در قبل از انقلاب حضور چشم گیری در جریان مبارزات نداشته ! ، گر چه قطعا واقعیت ها غیر از این بوده است ،در عین حال توجه داشته باشید که ایشان طی چند دهه ی گذشته از محدود عالمانی بوده که مورد تایید امام خامنه ای و ولایت مداران واقعی قرارگرفته و افرادی مانند ایشان که مانند کوه درمقابل هجوم دشمنان ایستاده اند صد شرف به کسانی دارند که با فتنه گران و دشمنان برای نابودی نظام و مقابله با ولی امر زمان ! همراه شده اند ، یادتون باشه که ملاک حال فعلی افراد است !.
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
2
lمنگول خان سلام از اینکه شما بیداری خدا را شکر انشاالله هیچ وقت خودت را به خو اب نزنی
هرکس به این آّب و خاک خیانت کرد یا کرده بایستی در دادگاه عادل محاکمه شود چه حسین فریدون چه حسن روحانی و چه احمدی نژاد آیا این را قبول داری یا نه ؟؟ خوب است یاد آور شوم لازم نیست صبر کرد تا دولتی زمانش تمام شود و آنگاه بخواهیم یا بخواهند به کارهای خلاف آن رسیدگی کنند که متاسفانه چنین چیزی برای یک گروه و دسته وجود ندارد قبول داری یا نه ؟؟ که اگر قبول داشتی سنک آن ... که نه ... داشت و نه اجازه میداد عاقلان کمکش کنند به سینه نمیزدی کسی که ... به اندازه تمام ... این مملکت میباشد
فقط کمی در خصوص در آمد هشت ساله دوره ایشان از فروش نفت فکر کن هشتصد میلیارد دلار میدانی با این پول چکار میتوان انجام داد؟؟؟؟ میدانی قیمت یک پالایشگاه یا یک نیروگاه یا یک کارخانه سیمان یا یک کارخانه مدرن اتومبیل سازی یا یک کارخانه ذوب آهن چه اندازه است؟؟؟؟
میدانی با این پول چندتا از صنایع یاد شده میشود در این مملکت ساخت تا باعث مشغول شدن میلونها میلیون جوان ایرانی شد ؟؟؟ وباعث استقلال اقتصادی گردید همان که رهبر انقلاب از دوسال قبل تقریبا در همه صحبتهایش از دولت مردان و مردم آنرا طلب میکنند و میدانند اگر اقتصاد مملکتی سامان نیاید هر روز بایستی منظر ویرانی آن بود . میدانی چه دوره طلایی را از دست داده ایم ؟؟؟فرقی نمیکند که حسن حاکم باشد یا محمود یا احمد ملت ایران بایستی آنقدر هشیار باشد که اجازه ندهد خائنی توان نابود کردن مملکت را داشته باشد انشالله شما نیز بدون حب و بغض به این مهم بپردازی.
موفق باشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
چرا اینجا بحث ها ملاک مردم نیستن؟ اینجا واقعا یک کشوره یا یک ملک؟ نیاز به رفراندوم نیست هیچوقت تو هیچ جامعه اي.دقیقا خود مردم ميدونن از اطرافیانشون چقدر قبول دارن یا ندارن اصل و کلیت ها رو
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
3
3
آقای تقوی
تو که قرار بود دیگر پاسخ مرا ندهی نکند قول تو نیز مانند بزرگتان قاسمی است که گفت اگر فائزه نصف روز زندان رفت ریشم را می تراشم و با وجود شش ماه زندانی شدن وی شهامت انجام قولش را نداشت
دوباره که مغالطه کردی گویا این جزیی از شخصیت تو است تو گروهک تروریستی منافقین را که درعراق سکنی گزیدند و به صدام پناه بردند و علیه ما حملات مسلحانه انجام دادند را با دیگرانی مقایسه می کنی که ساکن اروپایی هستند که با ما مراودات اقتصادی و سیاسی فراوان دارد؟
آقای عزیز نکند دچار توهم شده ای و مقام علمی مصباح و خاتمی را از مرجع عالقدر آیت الله جوادی آملی بالاتر می دانی؟ حال اگر کسی گفت این ملاها از لحاظ علمی قابل مقایسه با این مرجع نیستند به معنی نفی علمی اینهاست؟ نکند ... معروف شهر ما که سالها است ... برخی سیاسیون کازرون شده به جایت نگارش می کند؟دوست من همانطور که گفتم بحث من مقام علمی مصباح نیست سخن ما این است مصباح در پیدایش و تداوم انقلاب هیچ نقشی نداشته . در جنگ نیز غایب مطلق بود حال تو اگر دوست داری برای دل خوشی خود و دوستانت برای ایشان سابقه مبارزه جور کن
برادر عزیز چه کسی سیل عظیم و میلیونی مردم را مشتی قدرت طلب می داند؟ من نوشتم برخی مانند تو و هم فکرانت با چنین هدفی در این خیل عظیم وارد می شوند تا به نوایی برسند بعد همین امت حزب الله بعد از انتخابات مجلس و خبرگان ۹۴ چون به جناح شما و افرادی مثل مصباح و محمد یزدی و حداد عادل رای ندادند یکباره از امت حزب الله مبدل می شوند به انگلیسی و اهل کوفه آیا این سو استفاده از حضور مردم نمی باشد ؟
این کجایش توهین به حداد عادل بود که زود به دیگران انگ می زنی ؟
من را متهم به بیماری ظاهری و باطنی می کنی حاضرم در سفرم به ایران با هم نزد دکتر روانپزشک رویم و خواهی دید که ...
از نظر من و قاطبه ملت ایران فتنه گر واقعی کسانی هستند که با مناظره ها و حیف و میل بیت المال مردم در برهه انتخابات ۸۸ زمینه ساز آن همه خسارت شدند و نیاز نیست تو و سایر اصولگرایان از زبان مردم سخن بگویید اگر می خواهید بدانید کی نزد مردم محبوبتر است یک انتخابات بگذارند که یک سرش رئیس دولت اصلاحات باشد و سر دیگر آن هر کس که آقایان گفتند بعد میزان مشارکت مردم و محبوبیت بزرگان اصولگرا و همچنین سید مظلوم ما را متوجه خواهی شد
پاسخ ها
تقوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
جناب خرسند !
1- تعریف و تمجید شما از سران اروپا شامل انگلیس خبیث ، فرانسه ، آلمان و... که این همه جنایت و خیانت را در تاریخ ملت ایران در سابقه خود دارند واقعا مایه تاسف است ! این که داشتن روابط سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی را دلیلی بر خوب بودن این دولت ها و علتی بر این که نباید آن ها را مورد انتقاد قرار داد ؟! بیش تر مایه تاسف می باشد .
2- در حال حاضر جنایت کارانی مانند مریم رجوی و اکثریت اعضای نفاق ، بنی صدر ، عوامل انفجار حزب جمهوری اسلامی و... در اروپا ساکنند و مورد حمایت اروپایی ها قرار دارند ، عوامل فتنه و سران نفاق جدید فعال در شهادت بسیجیان و پاسداران و.. همه و همه در اروپا هستند ! آن وقت شما این افراد را بی گناه می دانید ! واقعا چرا این همه را نمی بینید !.
3- ما حضرت علامه ی بزرگ مصباح یزدی و علامه جوادی آملی و آیت اله سید احمد خاتمی و... همه را از بزرگان نظام و انقلاب می دانیم که هر یک در سنگری از نظام و ولایت حمایت و پشتیبانی می نمایند اما این که فتنه گران تلاش دارند تا بعضی ازاین افراد را حامی فتنه و ضد انقلاب قلمداد نمایند و تعدادی را هوادار ولایت و... خود از بی اطلاعی آنان و یا خباثت چنین افرادی است .
4- سید محمد خاتمی ، که شما وی را سید مظلوم ما قلمداد می کنید !؟ ، در میان مردم انقلابی ایران یکی از سران فتنه محسوب می شود که خیانت های فراوانی را در حق همین مردم مرتکب شده و البته همین مردمی که شما در نوشته هایتان بارها به آنان توهین نموده اید !؟ ، اجازه ندادند که وارد صحنه شوند و در آینده هم خواهید دید که همین مردم چگونه در انتخابات پاسخ فتنه گرانی که شما خود را عاشق و شیدای آنان می دانید ، را خواهند داد .
5- این که در نوشته قبلی قول داده شده بود که دیگر به ادامه ی پاسخ به توهمات شما خاتمه داده خواهد شد ، تصور بر این بود که واقعا اهل دقت و استدلال و منطق هستید و حداقل پاسخ سئولاتی که از شما شده بود را می دهید اما چون مشاهده شد که باز هم به توهین های خود به آیت اله محمد یزدی ، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از بزرگان دین و نظام و.. ادامه می دهید لازم دیده شد تا حداقل خوانندگان فهیم و عزیز در جریان این مسایل قرار گیرند .
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
2
2
آقای تقوی
فکر کنم واقعا مشکل داری چه کسی از سران اروپا حمایت کرد مگر مشکل بینایی داری من گفتم تو ایرانیهای مقیم اروپا را با منافقین همدست صدام مقایسه می کنی.امیدوارم خدا هدایتت کند.
این مردمی که از آن دم می زنی و می گویی حضرت حجت الاسلام خاتمی را فتنه گر می دانند کدام مردم هستند کجایند؟مگر خواب بودی که سید عزیز ما با وجود ممنوع التصویری ظالمانه با یک پیام ویدئویی کوتاه بساط همه بزرگانتان را در انتخابات ۹۴و ۹۲ در هم پیچید و سال آینده نیز خواهی دید چه کسی بر دلها حکومت می کند .
پاسخ ها
تقوی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
آقای خرسند !
جناب عالی چون عاشق خاتمی و فتنه گران اطراف و دوستدار ایشان هستید ! ، دعا می کنیم که شما را در آخرت با ایشان محشور نماید ولی فراموش نکنید که بزرگانی که شما نوشته اید که با یک اعلامیه این فتنه گر بساط همه ی آنان را برچید !؟ بزرگ تر و محبوب تر از آن هستند که با اعلامیه چنین خیانت کاری از دل مردم متدین و انقلابی خارج بشوند . رای سال 94 مردم به کاندیداهای مجلس ، پس از 20سال رای همین مردم به مردان انقلابی و اصول گرایان بود ، 20سالی که مجلس در اختیار دوستداران نظام و ولایت بود و به شما اطمینان می دهیم که همین مردم به زودی مجددا به رای سابقشان بر خواهند گشت و بساط فتنه گران نفوذی و جاسوسان آمریکا و غرب را در کشور عزیزتر از جانمان جمع خواهند نمود . ضمنا یادت نره که حتی یک اصلاح طلب هم در مجلس فعلی نتونست مسئولیت داشته باشه و آقای عارف با اون هم پک و پزش هم حتی موفق نشد ریاست کمیسیون آموزش را هم بر عهده بگیرد . ما با ولایت متولد شده ایم ، با ولایت زندگی می کنیم و زنده ایم و ان شااله با همین ولایت هم خواهیم مرد و با ایشان هم محشور خواهیم شد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
اگر من هم تو آلمان با اون همه امكانات و ناز و تنعم زندگي ميكردم قطعا مث خرسند جون خيييييييييييلي سياست دون ميشدم...........اما افسوس كه ما طبقه ضعيف چيزي حاليمو نيست و امثال خرسند جون خييييييييلي چيز بلد هستند ايشالا چيش نخورن
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
1
2
آقای ناشناس الحسود لا یسود
آقای تقوی
من امیدواررم که خدا به من توفیق دهد با آقای سید محمد خاتمی محشور شوم در ضمن فتنه گر ... و احمدی نژاد و طیف پاکدستش است نه سید عزیز ما
پاسخ ها
عاشق وطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
رفتن به کشورهای کفار و گرفتن حقوق ماهانه از آن ها موجب کور شدن باطن افراد و هماهنگی با مامورین دولتی آنان می شود . این امر حسادت نمی خواهد بلکه باعث شرمندگی و سرافکندگی است که فردی کشور و وطنش را رها نموده و در پناه کفار ، حقوق بگیر آن ها شود . بیش تر نفوذی ها از بین همین افراد انتخاب می شوند چون بهترین افراد برای خیانت به مردم و کشورشان محسوب می شوند .
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
1
3
ای به اصطلاح عاشق وطن
اول که ساکنان اینجا کفار تیستند و از تو بیشتر خداپرستند. مفاهیم انسان دوستانه و کمک به افراد بی بضاعت، امکانات پزشکی و آموزشی که برای پناهندگآن و بی بضاعتها در این آلمان وجود دارد همان جامعه ای است که مد نظر مولا علی بوده پس ما ایرانیها خوبیم که سالها افغانهای شیعه و مسلمان را از همه حقوق محروم کردیم و مثل انسان درجه دو با آنها برخورد می کنیم و پس از سالها اقامت هنوز اجازه کار و اقامت قانونی به آنها تمی دهیم؟ اگر حادثه پلاسکو اینجا رخ داده بود از شهردار و شورای شهرش همه استعفا می دادند و دادگاهی می شدند آری اینها کافرند ما خوبیم که در کشورمان میلیاردها اختلاس می شود و سریع عواملش محاکمه و زندانی می شوند حتی اگر رئیس جمهور سابق باشد!!!!! ما خوبیم که همه مردممان خدمات بهداشتی و آموزشی برابر دارند .در زمان جنگ و زلزله های مختلف همین ایرانیهای مقیم آلمان میلیونها مارک به دولت ایران کمک کردند آری پرفسور سمیعی خائن است که به عنوان بزرگترین جراح مغز جهان مقیم هانوفر آلمان هر سال به ایران می آید و هموطنانش را مداوا می کند و بیمارستان مغز در رشت تاسیس کرده آری من که روزی ۱۲ ساعت کار می کنم و ۴ ساعت آن کار مجانی در مرکز مطالعات اسلامی در جهت گسترش مذهب تشیع در اروپا است کافرم.آری مسلمان تویی چون فقط دلیلش این است در ایران زندگی می کنی مسلمان شمایید که دادگاههایتان مملو از پرونده های اختلاس .دزدی .کلاهبرداری .قتل و ... است از اسلام فقط ظاهری را برگزیده ایم و از عمق معانی آن غافلیم پس در مسلمان بودن خود بمانید و بگذار ما کافران در اینجا حکومت مد نظر علی(ع) را ببینیم و شما در آنجا فقط نام اسلام را یدک بکشید
پاسخ ها
تقوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
جناب آقای خرسند ! از باب مثلِ معروف « گل بود به سبزه هم آراسته شد!» تا به حال که هر چه خواستید متوهمانه توهین هایتان را نثار عالمان بزرگی مانند آیات عظام یزدی ، مصباح ، سید احمد خاتمی ، حداد عادل و... نمودید ، بعد هم راهپیمایان کازرون و ایرانی را مورد حمله قرار دادید و حالا هم که اساس دین حاکم بر کشور را زیر سئوال می برید ! تنها چیزی که مانده آن است که اعلام جهاد علیه کشور و نظام را هم صادر فرمایید . البته در باره توهمات جدید شما یادآور می شود :
1- مردم و کشور عزیز اسلامی ما در شدیدترین روزهای سختی که همین آلمان و غربی های از خدا و بشریت بی خبر ، تمام سلاح های شیمایی و میکربی را از طریق صدام ملعون بر سر ما فرو می ریختند ، خالصانه میزبان شش میلیون مرد و زن افغانی فارغ از دین ، مذهب و گرایش قومیتی بودند و طی 37 سال گذشته تا الان نیز سخاوت مندانه میزبان آنان هستند و همین حالا هم 4 میلیون افغانستانی در کشور ما حضور دارند ، میلیون ها نفر از آن ها در ایران تحصیل کردند ،بزرگ شدند ، ازدواج کردند و هنوز هم این جا آزادانه و بدون هیچ مدرک شناسایی مشغول فعالیت هستند ، شما یا از این آمارها بی خبرید یا فضای غرب چنان هوش از سرتان برده که این واقعیت ها نمی بینید و... .
2- این که فردی مانند شما حاضر شود کشور ، دین ، فرهنگ و مذهب خودش را این گونه مورد توهین و فرهنگ منحط غرب را مورد تعریف و تمجید قرار دهد حاکی از مشکلات روان پریشانه ای است که متاسفانه دامن گیر بخش زیادی از ظاهر گرایان ساکن در غرب شده است و البته علاجی هم برای آن وجود ندارد .
3- درب آن مرکز فرهنگی ایران که افرادی مانند شما کارمند آن هستید و مکتب شیعه ای که شما مبلغ آن در آلمان هستید را باید با بتون تخته کرد چرا که معلوم است خروجی آن افرادی ضد نظام ، ضد دین و ضد کشور اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب « شعیه ی انگلیسی » در همین مراکز تربیت می شود .
4- خوش بختانه بیش از 95درصد از اختلاس کنندگان بیت المال در ایران یا فارغ التحصیل و دانش آموخته غرب هستند و یا پس از اختلاس های فراوان به همراه خانواده و اموال اختلاسی هم اکنون در غرب ساکن هستند .
5- هیچ کس به شما نگفته که کافر شده اید و هیچ فردی هم معتقد نیست که تمام ایرانیان حاضر در غرب کافرند آن چه که آن برادر در پاسخ شما آورده بود تعبیر کشورهای کفر بوده ! حالا اگر شما اصرار به کافر بودن خودتان دارید آن بحث دیگری است که به خودتان مربوط است و... .
6- بر اساس مثل کار نیکان را قیاس بر خود مگیر ، آمدن دکتر سمیعی از آلمان به ایران چه ربطی به دولت آلمان و یا منافقین و فتنه گران ایرانی ساکن آلمان دارد ؟ چرا این قدر بدون منطق عقلی برای موجه جلوه دادن فراریان ضد انقلاب و ضد دین ایرانی ساکن در غرب تلاش می کنید ؟ ارتباط بین دکتر سمیعی ، خدادوست و... با مریم رجوی ، فتنه گران و اختلاس کنندگان فراری به غرب چیست !؟ .
در پایان فراموش نکنید که ما یک لحظه زندگی شرافتمندانه و همراه با عزت و آزادی را با یک عمر حضور همراه با خفت و تحقیر در غرب با هم معاوضه نمی کنیم ! این جا کشور و ناموس ماست در همین جا می مانیم ، تا پای جان از آن دفاع می کنیم و از این که مسلمانیم ، شیعه ایم و حکومت اسلامی داریم به خود می نازیم و حاضر نیستیم حتی با تمام مشکلات ،کوچک ترین بی احترامی به دین و شرفمان را تحمل کنیم .
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
2
2
آقا حسین خرسند عزیز، به شما بعنوان یک همشهری و یک دوست افتخار میکنم.
حسین خرسند
|
Germany
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
1
2
آقای تقوی در جواب اراجیفت فقط به یک آیه قرآن بسنده می کنم
اذا خاطبکم الجاهلون قالوا سلاما
پاسخ ها
تقوی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
جناب خرسند ! یکی از امتیازات شبکه های مجازی « در دسترس بودن نوشته ها برای عموم » است و بر همین اساس بگذارید تا قضاوت در باره ی « ارجیف » بودن مطالب منتشره شما یا ما ، « جاهل » بودن ما یا شما و مصداق آیه شریف بودن ! را بر عهده همین مردم بگذاریم !. جهل و بی خبری از وضعیت کشور ، نظام ، دین ، مذهب ، شخصیت های مورد احترام ملت ، دشمن و ... از مواردی است که بایستی به نگاه مردم خوب و کشور دوستِ ایران مراجعه کنیم ، مواردی که متاسفانه اطلاعات شما از آن ها بسیار اندک و شاید هم از روی عمد ! خلاف واقعیت های موجود بوده که در همین رابطه از شما انتظار می رود حداقل به افراد نزدیک و اعضای خانواده در شهرتان مراجعه و از نظریات آنان بهره مند شوید . صمیمانه درخواست می کنیم در باره ی چیزهای که تخصص آن را ندارید ، یا علم و اطلاعتتان در آن ها اندک است ، یا قدرت تحلیل و تجزیه آن در محدوده فکری تان نیست و... وارد نشوید . در پایان نظرتان را به آیه ی شریفه زیر جلب می نمایم . و سیعلم الذین ایَّ منقلبون ینقلبون . صدق الله العلی العظیم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲