پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
در آیینی صورت گرفت
در آیینی با شکوه مجلس تکریم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کازرون برگزار شد.

به گزارش کازرون نما ، امام‌جمعه کازرون بعدازظهر امروز در آیین بزرگداشت ارتحال آیت‌الله  هاشمی رفسنجانی که با حضور فرماندار و جمعی از اقشار مختلف مردم در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد به تشریح ابعاد شخصیتی و سابقه مبارزاتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و در سخنانی اظهار داشت: زمانی عالمی بزرگوار از دنیا می‌رود یک جامعه را عزادار می‌کند و تمام افراد آن جامعه خود را صاحب‌عزا می‌دانند بنابراین برگزاری مجلس تکریم از شخصیت آقای هاشمی رفسنجانی تکریم از علم یک عالم و نیز تکریم از مجاهد نستوهی است که نزدیک به 70 سال از عمر خود را در مبارزه گذرانده بود.

حجت‌الاسلام محمد خرسند ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در 12 یا 13 سالگی وارد فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و مبارزاتی شده بود و به‌حق خدمات مؤثری در راه انقلاب اسلامی از خود به ثبت رسانده و بیشترین زحمات را برای نظام اسلامی و انقلاب اسلامی کشیده است.

وی گفت: شهید مظلوم دکتر بهشتی، شهید متفکر آیت‌الله مطهری، دکتر باهنر و آیت‌الله خامنه‌ای و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ازجمله پنج نفر از ارکان نظام بودند گرچه در رأس انقلاب حضرت امام(ره) بود اما هرکدام از آنان در ابعادی ایفای نقش می‌کردند.

امام‌جمعه کازرون بیان داشت: مبارزات آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مطهری و دکتر باهنر بیشتر یک مبارزه فکری بود اما مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک مبارزه شفاف و آشکار حتی مسلحانه با رژیم شاهنشاهی داشت و بارها به زندان می‌افتاد و مورد شکنجه‌های وحشتناک ساواک آن رژیم قرار می‌گرفت.

خرسند تصریح کرد: به خاطر وسعت مالی که آقای هاشمی داشت در طول مبارزات به خانواده‌های زندانیان و طلاب قم و هم‌چنین به خانواده‌های سیاسیون کمک مالی می‌کرد.

وی به مسؤولیت‌های سنگین و گوناگون ایشان در نظام جمهوری اسلامی از بدو انقلاب، دوران جنگ و بعد از جنگ و تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ شخصیتی از میان شخصیت‌های پیشین و فعلی مانند آقای هاشمی نتوانسته‌اند این‌همه رده‌های مسؤولیت‌ها را طی کرده باشند.

امام‌جمعه کازرون به موضع سیاسی و دفاع مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از جایگاه ولایت‌فقیه چه در زمان حضرت امام(ره) که شاگرد و مطیع امام بود و چه در زمان زعامت مقام معظم رهبری بااینکه پنج سال از مقام معظم رهبری بزرگ‌تر بودند خود را از رهروان رهبری می‌دانستند و به آن پایبند بودند چنانچه پس از انتخابات 84 پایبندی ایشان بر همگان آشکار شد و از حکم رهبری اطاعت کرد.

خرسند بابیان اینکه حساب ابعاد شخصیتی آقای هاشمی رفسنجانی از حساب نزدیکان حتی از فرزندان ایشان جدا است گفت: آیت‌الله هاشمی ارادتش به‌نظام و انقلاب و ولایت و به شخص مقام معظم رهبری یک ارادت بی‌نظیری است که بارها این دو بزرگواران احساس صمیمیت خود را به یکدیگر ابراز کرده‌اند.

وی با ابراز تأسف تصریح کرد: در سال‌های اخیر تندروهای هر دو جناح سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هجمه‌های سنگینی به ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی وارد کردند اما ایشان فقط صبر و تحمل پیشه کرد.

امام‌جمعه کازرون گفت: بالاخره ایشان گرچه در برخی مواضع خود دارای ضعفی نیز بود، که البته هر انسانی امکان داشتن ضعف را دارد بنابراین انتقادگران زیاده‌روی کردند و به‌جای اینکه مواضع را نقد کنند به انتقاد از کلیت زندگی ایشان پرداختند که دور از انصاف بود.

خرسند بیان داشت: کلیت زندگی آقای هاشمی دارای افتخار و کسی است که تا پای مرگ رفت و متحمل شکنجه‌های بسیار حتی ترور شد و به فرزندی امام افتخار می‌کرد که نباید از این کلیت چشم‌پوشی کرد.

وی در پایان گفت: کسانی که امروز از آقای هاشمی دلسوزی می‌کنند همان افرادی هستند که دیروز به تهمت و افترا از وی می‌پرداختند و ابعاد شخصیتی ایشان را ناجوانمردانه زیر سؤال می‌بردند و چشمانشان را بر واقعیت می‌بستند.

انتهای پیام/

 

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدا آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
گریه مان گرفت
حاج آقا مطمئن باشید کسی در صداقت شما شک ندارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲