پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
معاون استانداری فارس:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه فارس سالها بخشی از آب مورد نیاز استان های مجاور را تامین کرده است گفت: اکنون وقت آن است که این استان ها در تامین آب مورد نیاز استان فارس مشارکت کنند.

به گزارش کازرون نما، مهندس خلیل رضاییان امروز (یکشنبه) در نشست هم اندیشی منطقه ای بررسی بحران آب در شیراز اظهار داشت: استان فارس نیم قرن برای تامین آب به استان بوشهر کمک کرده است، حال که خشکسالی بر فارس سایه افکنده، باید استان بوشهر به کمک فارس بیاید.
وی ادامه داد: ما نه تنها سال آینده نمی توانیم از منابع آبی کازرون آبی به بوشهر بدهیم، بلکه باید از پایین دست این استان برای شهرستان کازرون آب بیاوریم.

سال آینده نمی توانیم از منابع آبی کازرون آبی به بوشهر بدهیم
رضاییان در ادامه گفت: استان فارس سال ها آب مورد نیاز صنایع گل گهر کرمان را از نی ریز تامین کرده است، هم اکنون باید آبی که از خلیج فارس می آید و برای گل گهر تامین می شود، استان فارس را هم شامل شود .
معاون امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه باید یک هدف گذاری کلی در تامین آب و مقابله با خشکسالی انجام شود گفت: در موضوع خشکسالی دچار مشکل هستیم، در سال های گذشته اگر روی نگهداشت 60 درصد آب تجدید پذیر سرمایه گذاری کرده بودیم، امروز این مشکلات را نداشتیم.
رضاییان با بیان اینکه در این استان 13 میلیارد مکعب آب تجدید پذیر بوده است گفت: ما برنامه ریزی ها را روی هشت میلیارد متر مکعب آورده ایم، قوانین ما مربوط به سال 61 و حداقل 34 سال پیش بوده است، باید این قوانین را به روز رسانی کنیم؛ نمایندگان باید قانون کارآمد و به روز در حوزه آب تصویب کنند .
این مقام مسئول گفت:‌ قانون گریزی در مجموع یک ضد ارزش است، اما با اقدامات برخی افراد در حوزه آب و ایجاد مشاغل کاذب، به صورت ارزش درآمده است و باید تدابیری اندیشیده شود تا هزینه تخلف در این حوزه بالا برود. اما برخی مواقع متاسفانه متخلفان برای انجام تخلف تشویق می شوند.

سال آینده نمی توانیم از منابع آبی کازرون آبی به بوشهر بدهیم
معاون امور عمرانی استانداری فارس متوسط بارندگی امسال دراستان فارس را 27.5 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این در مقایسه با سال گذشته در چنین روزی 85 درصد کاهش بارندگی نشان می دهد،حدود یک دهه خشکسالی در استان فارس حاکم است، ما نه تنها در حوزه آب زیرزمینی دچار خسران و زیان شده ایم در آبهای سطحی هم زیان های فراوان تحمل کرده ایم .
رضاییان افزود: دغدغه مسوولان دراستان فارس این است که سال خشک جاری را طوری سپری کنند که آب به اندازه ای در سد درود زن بیاید تا سهم آب شرب و آب صنعتی برای سال آینده تامین شود .
وی ادامه داد: امروز همه مسئولان و کارشناسان در موضوع بحران آب وحدت نظر دارند، امیدوارم دراینکه چه باید کرد نیز وحدت نظر داشته باشیم. ما همه شریک بودیم که فارس به اینجا رسید همه هم باید برای درست کردن آن شریک شویم.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
4
چه فایده داره الان؟ چرا مدیریت تو کشور ما علمی نیست؟؟!!!!! همیشه باید اول فاجعه رخ بده بعدا بفکر حلش باشیم؟ ؟؟؟ چرا چند سال پیش جلو این کار رو نگرفتید؟ الان هم در حد و اندازه شما نیست.مسئله رو مسئله امنیت ملی میکنند و باز باید خودمون بسوزیم و کشاورزی و محیط زیست مون نابود بشه که کام صنعت بوشهر سیراب بشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹