پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
امام جمعه بخش جره و بالاده :
این طرح عظیم میتواند وضعیت اقتصادی و زیست محیطی این بخش را کلا متحول کند ، امید را به زندگی کشاورزان عزیز و زحمت کش برگرداند و دریاچه پریشان که بهترین بستر جذب گردشگر و توریست است و چرخه اقتصادی بسیار خوبی به دنبال دارد را مجددا احیاء و سر سبزی و خرمی و نشاط را برای این بخش محروم به ارمغان بیاورد.

به گزارش اختصاصی کازرون نما ، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری خطیب جمعه  بخش جره و بالاده در خطبه اول بمناسبت اجراى توطئه استعمارى كشف (حذف) حجاب به ‏دستور رضاخان پهلوى (1314 ه ش) به بحث پيامدهاى بى‏حجابى‏ در جامعه پرداختند :

۱. جامعه ما يك جامعه خانواده‏ محور است و بى‏حجابى منجر به افزايش خيانت بين زوجين و فروپاشى خانواده‏ها مى‏شود. بى‏حجابى مردها را تشويق به بى‏وفايى مى‏كند و به فروپاشى خانواده‏ها و در پى آن به فروپاشى اجتماعى منجر خواهد داشت.

۲. نظام ما يك نظام دينى است؛ يعنى نظام ما بر پايه اعتقادات مردم استوار شده است. ترويج بى‏حجابى در جامعه منجر به ترويج بى‏دينى و لاابالى‏گرى و بى‏اعتنايى به احكام شرعى مى‏شود و وقتى در جامعه دين مورد بى‏اعتنايى قرار گيرد، درواقع پايه‏هاى حكومت دينى سست مى‏شود و حتى حكومت دينى در معرض فروپاشى قرار مى‏گيرد.

۳. توجه افراد جامعه از امور جدى مانند معنويت، توليد، عدالت‏خواهى و سازندگى معطوف به مصرف گرايى، مدپرستى و امور تفننى مى‏شود؛ يعنى بخش عظيمى از جامعه كه نيروى جوان هستند به جاى اين‏كه وقت خودشان را صرف تفكر، عقلانيت و توليد در همه عرصه‏ها بكنند، وقت، توان و سرمايه خود را صرف شهوت مى‏كنند. بنابراين مى‏توان پيامدهاى بى‏حجابى را در موارد ذيل خلاصه كرد:

۱- سقوط ارزش زن‏

۲- آفت تحصيلى و آموزشى‏

۳- افزايش بيماريهاى جسمى، روحى و روانى‏

۴- اذيت و آزار اجتماعى‏

۵- بى‏علاقگى به ازدواج‏

۶- ناهنجاريهاى خانوادگى و بالا رفتن آمار طلاق‏

۷- تيرگى رابطه فرزندان با والدين‏

۸- ايجاد زمينه جنايت‏

۹- رشد منفى كار و بهره‏ورى‏

۱۰- رو آوردن به كسب درآمدهاى نامشروع‏

 بخش جره و بالاده در ادامه خطبه ها از روند بسیار کند پیشرفت ساخت سند نرگسی انتقاد کرده و از مسئولین درخواست تسریع در تکمیل این پروژه حیاتی نمودند که تکمیل و بهره برداری از این طرح عظیم میتواند وضعیت اقتصادی و زیست محیطی این بخش را کلا متحول کند ، امید را به زندگی کشاورزان عزیز و زحمت کش برگرداند و دریاچه پریشان که بهترین بستر جذب گردشگر و توریست است و چرخه اقتصادی بسیار خوبی به دنبال دارد را مجددا احیاء و سر سبزی و خرمی و نشاط را برای این بخش محروم به ارمغان بیاورد.

 همچنین خطیب محترم جمعه به دلیل کاهش نزول باران و خشکسالی شدید اعلام کردند که از روز شنبه به مدت 3 روز اهالی بخش روزه بگیرند و  روز دوشنبه 20 دی ماه در محل امامزاده سید کمال الدین بالاده نماز طلب باران ( استسقاء) اقامه گردد.

 

ایشان در ادامه خطبه ها به طرح مباحث مهم سیاسی پرداختند:

حجت السلام والمسلمین بهرامی بابا حیدری افزود : در روزهاى اخير شاهد حجم گسترده‏اى از خبر، عكس و فيلم از گورخوابى عده‏اى معتاد در يكى از قبرستان‏هاى شهريار بوديم. اين تصاوير متاسفانه بلافاصله در فضاى مجازى و شبكه‏هاىاجتماعى تبديل به خبر اول و تيتر يك بسيارى از رسانه‏هاى داخلى و خارجى شد.

برخى واكنش‏ها به اين واقعه تلخ از سر عناد و زير سؤال بردن خدمات نظام اسلامى و برخى هم از سر احساسات انسانى بود. اما نكته قابل تامل آن است كه نبايد خوابيدن عده‏اى معتاد در مكانى امن براى استفاده از مواد مخدر، اين‏گونه در فضاى خبرى جامعه بازتاب پيدا كرده و با سياه‏نمايى رسانه‏اى، خدمات ۳۷ ساله نظام اسلامى را زير سؤال برد.

علي‏رغم آن‏كه ظرفيت‏هاى خالى در گرمخانه‏هاى تهران وجود دارد، اما گروهى از معتادان به‏دليل ممنوعيت استفاده از مواد مخدر در اين مكان‏هاى خدماتى، حاضر به حضور در گرمخانه‏ها نبوده و به مخروبه‏ها پناه مى‏برند. در عين حال براى همين گروه از افراد، در محل تجمع آن‏ها اتوبوس‏هايى در نظر گرفته شده كه مى‏توانند شب را در آن‏ها بگذرانند.

ائمه محترم جمعه عنايت دارند كه سياه‏نمايى‏ها و بزرگنمايى‏هاى موجود در سطح جامعه، بيش از آن‏كه به فرد يا وزارتخانه و مركز خاصى آسيب وارد سازد، گاه موجب زير سؤال بردن تمامى خدمات و زحمات نظام اسلامى و مسؤولان آن مى‏شود.

وی با اشاره به مجادله مسئولان عالی نظام در چند هفته اخير گفت :  بار ديگر شاهد مجادله و بگو مگوهاى مسؤولان ارشد نظام در سخنرانى‏ها و مجالس عمومى بوديم . اختلاف در روش‏هاى اداره كشور يك امر عادى و حتى بايد از آن استقبال كرد اما آنچه باعث تاسف است آن‏جاست كه مسؤولان كشور با اين‏كه در جلسات متعدد همديگر را ملاقات كرده و فرصت بحث و نقد را دارند، اما اختلاف‏نظرهايشان را به سطح افكار عمومى كشانده و گاه با تعابير ناپسندى، يكديگر را مورد خطاب قرار داده و به‏اصطلاح تيكه‏پرانى مى‏كنند.

اين نوع برخوردها قطعا نه اخلاقى است و نه مورد رضايت خداوند متعال است كه مسؤولان نظام اسلامى گاه اين‏چنين‏ بى‏پروا اختلافات خود را به عرصه افكار عمومى آورده و به يكديگر پرخاش نمايند. مردم از زنجيره مديران نظام اسلامى توقع وحدت نظر در اصول، تلاش و خلاقيت، رعايت مبانى اخلاقى وتعهد در انجام وظايف خود دارند.

قطعا تكرار اين نوع مجادلات كه در دولت گذشته مورد عتاب و خطاب رهبرمعظم انقلاب اسلامى قرار گرفت، باعث دلسردى و بى‏اعتمادى مردم به مسؤولان نظام اسلامى خواهد شد و اختلافات ميان قوا و وزارتخانه‏ها بايد پشت درهاى بسته حل و فصل و تمام شود.

انتهای پیام/

نویسنده: روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش جره و بالاده
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
2
امیدواریم با پی گیری تمام اقشار جامعه شاهد پیشرفت در ساخت سد و راه اندازی آن باشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸