پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۲۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
فارس باز هم صدرنشین تصادفات و تلفات جاده ای در کشور؛
سخن گفتن از جاده های باریک و کم عرض و غیر استاندارد استان و نقاط حادثه خیزی که دیگر برای رانندگان جاده ای به یک کابوس تبدیل شده به قدری ملال آور و تکراری شده است که دیگر گوش شنوایی نیز برای آن وجود ندارد...

فارس  در کشور اول شد! اما نه در اشتغالزایی، نه در بهبود فضای کسب و کار، نه در مقابله با تبعات خشکسالی، نه در مهار تورم و فقر و نه در رشد سرمایه گذاری!
فارس برای چهارمین سال پیاپی صدرنشین استانهای کشور در تصادفات و تلفات جاده ای شد! عنوانی مهم و تامل برانگیز که بابت تکرار مکرر آن باید از مسئولان ذیربط و البته رانندگان متخلف و جاده های غیر استاندارد استان تقدیر و تشکر کرد!! در ماه های گذشته، بارها در خصوص نقش استان فارس در حمل و نقل جاده ای کشور و ترانزیت کالا و مسافر در کریدور شمال به جنوب کشور و بالعکس سخن گفته ایم و از مسئولان استان بابت عدم تکمیل پروژه آزادراه شیراز-اصفهان که سالها پیش باید به بهره برداری می رسید انتقاد کرده ایم.
سخن گفتن از جاده های باریک و کم عرض و غیر استاندارد استان و نقاط حادثه خیزی که دیگر برای رانندگان جاده ای به یک کابوس تبدیل شده به قدری ملال آور و تکراری شده است که دیگر گوش شنوایی نیز برای آن وجود ندارد. تنها اتفاقی که در این زمینه می افتد این است که هر از گاهی که یک تصادف با تلفات و کشته های بسیار در جاده های استان به وقوع می پیوندد، مسئولان محترم بازدیدی نمادین از پروژه آزادراه شیراز-اصفهان به عمل می آورند و بر لزوم تسریع در بهره برداری از آن تاکید می کنند و در ادامه، رفع و اصلاح مهندسی نقاط حادثه خیز جاده های فارس را خواستار می شوند!
این در حالی است که یکی از مبانی و اصول اصلی توسعه زیرساخت های یک منطقه، ایجاد راه های مواصلاتی امن برای جابجایی مطمئن کالا و مسافر و حضور محسوس پلیس راهور است. از رونق گردشگری گرفته تا توسعه صادرات و بهبود بازرگانی و تجارت استان، همه در گرو وجود جاده های امن برای تردد است. حال آنکه بسیاری از محورهای مواصلاتی در استان فارس از داشتن جاده های استاندارد و عریض محروم هستند و در این بین، تغییر دولت ها و استانداران نیز دردی را دوا نمی کند.
آنچنان که سرهنگ احمدی فرمانده پلیس راه شمال استان فارس می گوید، در 9 ماهه نخست امسال هزار و 197 نفر در تصادفات جاده ای در فارس جان باختند که دو شهر شیراز و کازرون در صدر مناطق پر حادثه به شمار می روند. احمدی در ادامه می گوید: 75 درصد علت این تصادف ها، خطای انسانی و رعایت نکردن قوانین به ویژه سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو است و 25 درصد مابقی مربوط به نقص در مسیرها و وسایل نقلیه است. احمدی همچنین از سن قربانیان این حوادث نیز سخن می گوید که اکثر آنها بین 18 تا 40 سال سن دارند.
همه این موارد نشان می دهد حال و روز جاده های استان فارس خوب نیست و فارسیها از بابت نداشتن جاده های ایمن در رنج و عذابند.

نویسنده: مصطفی مشفقیان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
2
سیاسی کاری و جناح بازی استان فارس و کازرون رو بیچاره کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴