پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کاظم عباسی در دوره کازرون پژوهی فرهنگیان:
فرهنگیان کازرون شش روز پس از روز کازرون، در دوره ی آموزشی با محتوای کازرون پژوهی شرکت کردند.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، برگزاری ۱۲ساعت دوره ی آموزش ضمن خدمت "تدوین گزارش پژوهشی" با محتوای کازرون پژوهی، برای نخستین بار، رویکردی متفاوت را در دوره های آموزش ضمن خدمت به نمایش گذاشت.

کاظم عباسی، مدیر آموزش و پرورش کازرون، در ابتدای این دوره با اشاره به اهمیت شناخت تاریخ و پیشینه خود و ضرورت انتقال آن به دانش آموزان، اظهار داشت: ارتباط با گذشته و گذشتگان و آگاهي از افكار و آراء و آداب و رسوم كساني كه به انسان هويت ملي و فرهنگي بخشيده اند، يكي از راه هاي مهم خود باوري و تكيه بر داشته هاي ارزشمند فرهنگي در رويارويي با فرهنگ بيگانه است.

فرهنگ خودباوری و هویت یابی در بین دانش آموزان باید ارتقا یابد

وی افزود: انقطاع از تاريخ گذشته ي هر سرزمين و فرزانگان و آثار و ميراث فرهنگي آنان از زواياي مختلف تهديد جدي است كه هويت فرهنگي ما به ويژه نسل جوان را تهديد مي كند و تاريخ از اين جهت است كه اهميت دو چندان مي يابد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون تصریح کرد: ترویج فرهنگ خودباوری و هویت یابی در میان دانش آموزان از مهم ترین اهداف مغفول مانده ی نظام تعلیم و تربیت می باشد.

عباسی ضمن اشاره به مصداق های زنده و معاصر از کازرونی های موفق در همه ی عرصه های علمی، فرهنگی و هنری که در سراسر دنیا مرجع تأثیرگذاری های ارزشمند هستند، ابراز امیدواری کرد خروجی این دوره ی ضمن خدمت به تدوین کتابی منجر شود که افتخارات بزرگ و منحصر به فرد کازرون در حوزه ی نیروی انسانی درآن انعکاس یابد.

مدرسان این دوره محمودرضا پولادی و سیدحبیب موسوی از فرهنگیان باسابقه و محقق در زمینه کازرون و طبیعت آن بودند.

فرهنگ خودباوری و هویت یابی در بین دانش آموزان باید ارتقا یابد

محمودرضا پولادی که برآمده ازیک خانواده ی دانش دوست و فرهنگ پرور است با نمایش عکس هایی هنری و ارزشمند که طی سالها محیط نوردی خود از جاذبه های طبیعی و فرهنگی کازرون گرفته است، طبیعت منحصربه فرد آن را از پست ترین نقاط در دشت کمارج تا بلندترین ارتفاعات آن در نزدیکی دشت ارژن معرفی کرد و همزمان با برانگیختن تفکر انتقادی نسبت به عملکرد انسانی در محیط زیست، بایسته های توسعه ی پایدار را نیز در بیانی شیرین و ساده ارائه داد.

سیدحبیب موسوی دبیر تاریخ دبیرستان های کازرون نیز ضمن اشاره به تاریخچه ی دقیق فعالیت های آموزشی و تربیتی در همه ی اشکال رسمی و غیر رسمی آن در کازرون از دهه ی پایانی ۱۲۹۰ تا کنون، به معرفی بزرگ مردانی پرداخت که همت و دارایی خود را با وسعت نظر و معرفتی ستودنی در مسیر فرهنگ و تعلیم و تربیت به کار گرفتند. اطلاعات دقیق و ارزنده ای که این فرهنگی فرهیخته و توانمند از نفوذ و تأثیرگذاری کازرونی ها در تجارت جنوب کشور و خلیج فارس تا شبه قاره ی هند و چین از یک سو و مصر از سویی دیگر، ارائه داد، در بسیاری موارد موجب شگفتی و تحسین مخاطبان شد.

فرهنگ خودباوری و هویت یابی در بین دانش آموزان باید ارتقا یابد

گفتنی است این دوره با استقبال و قدرشناسی گسترده ای مواجه شد و تقاضای مدیران حاضر در دوره، برای تکرار همین محتوا و توسط همین مدرسان در جمع دانش آموزان متوسطه ی یک و دو، بیش از حد انتظار بود. 

نویسنده: ایمان مرتجز
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
خودباوری کمک بسیار زیادی به انسان ها میکنه و یکی از مهم ترین عامل پیشرفت هست

اقای موسوی یک استاد بسیار با سواد، خوش اخلاق و مهربان هستند. یک سال با ایشان کلاس داشتم و همیشه خوبی های ایشان در ذهنم باقی خواهد ماند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳