پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۱۸۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
فیاض در نشست چشم‌انداز ایران اسلامی و نقش حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آمریکا نیز چندان عمری ندارد و این ادعای من براساس کارشناسی‌های صورت گرفته است که آزادی حلب یکی از نمونه‌های آن بود.

به گزارش کازرون نما ، ابراهیم فیاض عصر امروز در نشست مشترک طلاب و دانشجویان  بسیجی این شهرستان که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع «چشم‌انداز ایران اسلامی و نقش حوزه و دانشگاه» برگزار شد با اشاره به روند کنونی جهان نسبت به دین، اظهار داشت: ما یک تفکر به گستره عظیم جهانی داریم که تمام ادیان به‌ ویژه مسیحیت و یهودیت در آن جا می‌شود، یعنی اگر بخواهیم مسیحیت واقعی یا یهودیت واقعی بدون شرک، فساد و ظلم را ببینیم باید در شیعه بیابیم.

وی اضافه کرد: ما باید آماده باشیم، چراکه «یدخلون فی دین‌الله افواجا» نزدیک و یک امر هجومی و نه‌فقط در خاورمیانه، بلکه در آفریقا، اروپا و آمریکا است و گاردین در جریان راهپیمایی اربعین نوشت که هرکس به این راهپیمایی برود، خودبه‌خود شیعه می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اندیشه شیعی در جهان امروز، تبیین کرد: امروز اندیشه شیعه جهانی شده و به‌ شدت ظرفیت آن بزرگ است و اگر ما نیاییم وسط، غربی‌ها می‌آیند که البته آمده‌اند، چراکه بهاییت و شیعه انگلیسی نمونه کار آن‌هاست.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها تشیع‌شناسی به‌ شدت شروع‌ شده، چراکه می‌خواهند خودشان را در عالم تشیع ببینند و چاوز، کاسترو، پوتین دعوت کردند که بیایید تشیع را در کشورهای ما مطرح کنید، حتی من بارها گفته‌ام بیایید رادیو و دانشگاه بزنید.

فیاض با اشاره به اتحاد به‌ وجود آمده میان روسیه و ایران به نقل‌قول از الکساندر دوگین پرداخت و گفت: مغز متفکر پوتین می‌گوید «می‌دانستم یک روز می‌آید که ما با ایران شیعه متحد شویم.» و در جای دیگری می‌گوید «امروز تحقق این واقعیت را در سوریه می‌بینیم، جامعه مسیحیان ارتودوکس روسیه که من نماینده آن‌ها هستم، با دنبال کردن مسیر ایران و انقلاب اسلامی این کشور، می‌تواند به‌ سوی موفقیت گام بردارد، چراکه شما از ما جلوتر هستید و می‌توانید الگویی باشید که ما باید از آن پیروی کنیم».

این جامعه‌شناس متفکر با اعتقاد به اینکه فروپاشی جهانی جدی است، با اشاره به وضعیت گذشته و حال انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: شما این پارادایم در ذهنتان بماند که زمانی فروپاشی صدام بود و ما دنبال این بودیم که به کجا می‌رسیم، حال استیصال شده مال آن‌طرفی‌ها که بر ما فشار می‌آوردند و جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: آقایان سیاسی در کشور ما نیز در حال مستأصل شدن هستند که بزرگ‌ترین خبط آنان است و البته این استیصال مسؤولان سابقه تاریخی در صدر اسلام دارد و امروز ظرفیت‌های ما در جهان در حال بالا رفتن و حضور جهانی‌مان به‌ شدت در حال گسترش و تا بُعد مادی‌ آن است و متفکران غربی مشتاق هستند که با ما صحبت کنند تا بفهمند چه خبر است.

این استاد دانشگاه تبیین کرد: امروز بسیاری از نظریه‌ها وارونه شده و به خاطر این است که واقعیت‌ها از نظریه‌ها پیشی گرفته‌اند و باعث سقوط آن‌ها شده‌اند و در هیچ عرصه‌ای نداریم که نظریه‌ها از واقعیت‌ها جلو باشند.

فیاض با اشاره به انتخابات آمریکا خاطرنشان کرد: نظریه‌ها امروز عین عینک وارونه فروپاشی کرده‌اند و شده‌اند که ترامپ یک نمونه آن است، چراکه ترامپ یعنی اوج ورشکستگی آمریکا و یک دیوانه عربده‌کش، قاچاقچی، قمارباز و بسازبفروش به‌ جای اوباما آمده و حالا خجالت کشیده‌اند و می‌گویند آقای پوتین این کار را کرده و این شخص سر کار آمده است.

این استاد دانشگاه با ابراز نارضایتی خود از دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در اوج قدرت است؛ البته همین‌قدر که در اوج قدرت هستیم در همین اندازه نیز در معرض خطر قرار داریم، چراکه هم مادی و هم معنوی در جهان در حال پهن شدن بوده و دیگر نباید بگوییم جهان‌ سومی هستیم.

وی توضیح داد: امروز روسیه دوشادوش ما در عرصه قدرت حرکت می‌کند و یک قدرت جهانی هستیم که در سطح دیپلماسی با ما حرف می‌زنند، اما مشکل کنونی کشور ما عقب‌ماندگی برخی سیاست‌مداران است که از این ظرفیت و فرصت به وجود آمده استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به برجام بیان کرد: اگر دولت یازدهم واقعیت‌ها را می‌دید و به‌ جای برجام می‌رفت و می‌دید که اندونزی یعنی آینده اقتصاد ایران که البته التماس دعا از ما دارند و منطقی عمل کرده بود تا حالا هواپیما ساخته بود.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: دولت دیر فهمیده که باید با ویتنام و روسیه کار کند، روسیه‌ای که آقایان می‌گفتند ما با این کشور کار نمی‌کنیم و کلاه سرمان می‌گذارد، حالا دیدند کی کلاه سرشان گذاشت.

فیاض خطاب به دانشجویان و طلاب بیان داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی و جنگ، سطح ما با آن موقعیت و امکاناتی که داشتیم بسیار ابتدایی بود، اما امروز شما با این شرایط و امکانات باید خودتان را برای یک جریان و حضور جدی جهانی آماده کنید، چراکه تمام ساختارهای دانشی، اقتصادی و سیاسی جهان در حال فروپاشی است.

وی افزود: آمریکا نیز چندان عمری ندارد و این ادعای من براساس کارشناسی‌های صورت گرفته است که آزادی حلب یکی از نمونه‌های آن بود.

فیاض در ادامه با اشاره به تشکیل بسیج دانشجو و طلبه به‌ فرمان امام خمینی(ره) و ایفای نقش آن‌ها در انقلاب اسلامی، بیان کرد: آینده جهان اسلام را باید طلبه و دانشجوی بسیجی بسازند و علت حکم امام برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه آن‌هم بعد از جنگ ضرورت یک بسیج علمی برای تشکیل بسیج مردمی جهانی است.

این استاد دانشگاه تشریح کرد: امروز باید بسیج نهاد مطالبه‌گر از حوزه و دانشگاه شود و نظریه‌ها را بخواهد، چراکه این دو نهاد در زمان دفاع مقدس درمانده بودند و اگر بسیج نبود که این‌ها را تکان دهد معلوم نبود سرنوشت آن‌ها چه می‌شد.

فیاض تصریح کرد: امروز باید بسیج بتواند نظریه‌های اسلامی و دانشگاهی را تولید کند و برای آینده کشور و جهان اسلام مرجع فکری، اندیشه‌ای، علمی و مصرف دانشگاهی شود.

وی تبیین کرد: بسیج در زمان جنگ با محرومیت‌ها کار خود را آغاز کرد، چراکه زمانی سه خمپاره برای مصرف یک هفته می‌دادند، اما در دل دشمن می‌رفتیم و امروز از خمپاره گذشتیم و هزاران موشک بالستیک داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به سوژه‌های مختلف برای بازتولید نظریه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بدون فرهنگ مقاومتی، دانش مقاومتی و دیپلماسی مقاومتی محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
تقوایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
5
این استاد دانشگاه !؟ که قبلا دارای مبانی اصلاح طلبی بوده و این امر همواره در نظریات و دیدگاه های علمی وی نیز متبلور بوده چه طور یک مرتبه نگاه های نزدیک به بسیج و ضد آمریکایی و ضد برجام و دولت و... را از خود بروز داده اند ؟؟! نکند خبری در راه است !؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
4
سلام لطفا مدارک و مستندات اشاره شده درخصوص ادعاهای آقای فیاض منتشر فرمایید در غیر این صورت این صحبتها افراد کوچه بازاری هم میتوانند بزنند که مرتب هم میزنند
نشريه خاتون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
3
آقاي فياض هنوز هم آقاي مشايي را مظلوم مي داني!؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
2
باسلام خدمت فرزند برومند کازرون جناب آقای دکتر فیاض .
ببخشید دکتر جان خاطرم هست سال 87 هم طی یه سخنرانی در کازرون فرمودید: زوال رژیم عربستان سعودی خیلی خیلی نزدیکه و باز فرمودید که اینقدر به این گفته اعتقاد دارید که حتی به مسئولین شورای عالی امنیت ملی هم گفتید. پس چی شد؟؟؟؟؟
البته یادم هست حاج آقا خرسند هم بعد از جنبش وال استریت در تحلیلی حین خطبه های نماز جمعه فرمودند: نظام آمریکا کمتر از یکسال دیگه از هم متلاشی میشه!!!!!!!!!!! اصلا کلا الان سی و هشت ساله که داریم با پیش بینی های سقوط نظام سلطه مملکت داری میکنیم و برنامه مملکت خودمون و مردم داری رو با همین پیش بینی ها اداره میکنیم. بس کنن. بر اساس واقعیات به فکر ما جوانان باشند. نسل ما که سوخت .نسل جوان بعدی رو دریابید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲