پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
باحضور دکتر دالکی رئیس دادگستری بخش چنارشاهیجان
همایش آسیب های اجتماعی با حضور دکتر دالکی رئیس دادگستری بخش چنارشاهیجان و دانش آموزان و مسئولین اداره در سالن اجتماعات شهید رحمن میرزایی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه دکتر دالکی در جمع دانش آموزان گفت:بی هدف بودن یکی از عوامل پرخاشگری است و افراد پرخاشگر در پرخاشگری خود دو چیز را ازدست می دهند یکی اینکه  به مقصد نمی رسند و دیگری زمان را از دست می دهند . انسان بی هدف شروع به هنجارشکنی می کند مقررات را زیر پا می گذارد و هنجارشکن می شود . ماهواره امروز یکی از عواملی است که دانش آموزان آن  را دنبال می کنند و درآن از مدها و عوامل دیگر تقلید می کنند . پوشیدن لباس های متفاوت و تیپ های یی که بچه ها  از ماهواره می گیرند تجربه نشان می دهد که اینها مد و تیپ نیستند و متاسفانه سیاسی است . در کشورهای خارجی وقتی که  گروه های سیاسی می خواهند خودشان را مخالف  یک جریان سیاسی دیگری نشان دهند می آیند و خودشان رابه شکل های متفاوت نشان می دهند. سرشان رامی تراشند. شلوارشان راپاره می کنند. ریششان را می زنند کلاهشان را وارونه می گذارند و اعتراضات  خود را این طور نشان می دهند و جوانان ما فکر می کنند اینها مد هستند . نمی دانند که اینها علامتهای مخالف افکارسیاسی گروه های مخالف هستند .

همایش آسیب های اجتماعی باحضور دانش آموزان قائمیه برگزار شد + عکس

رئیس دادگستری بخش چنارشاهیجان گفت : ما در تقلید و مشاهده خیلی چیزا یاد می گیریم باید در مشاهده آن چیزی را تقلید کنیم که درست باشد و نادرستها و خلاف مقررات جامعه راتقلید نکنیم . بچه ها باید خودسازی کنند. سن شما سن تشخیص است شما می دانید چه خوب است و چه بد است  باید ها و نبایدها ارزش ها و ضد ارزش ها را می شناسید  واز مسائلی که انحرافی است و شما را به مسائل انحرافی می کشاند و از راه درست دور می کند فاصله بگیرید . شما باید صداقت را در کلام وگفتار  خود استفاده کنید و به کار بگیرید  . باید با خودمون صادق باشیم چون مخالف صداقت دروغ گویی است اگردروغ نگوییم از بیشتر انحرافانت جلوگیری خواهد شد . منشاء بسیاری از گناهان صغیره و کبیره دروغ گویی است اگرتوانستیم صادق باشیم در زندگی به ما کمک می کند و فایده آن این است که اولا به خودمون دروغ نمی گوییم . صداقت را پیشه کار خود قرار دهید و صادق باشید . و از مسائل انحرافی فاصله بگیرید و به سمت و سوی نماز و کارهای شایسته بروید نماز باعث می شود که انسان  حداقل از کارهای ناشایست فاصله بگیرد. نماز می تواند ما راتا آخر عمر بیمه کند  و به خدا نزدیکتر کند .

همایش آسیب های اجتماعی باحضور دانش آموزان قائمیه برگزار شد + عکس

وی در پایان گفت:  اگر می خواهید دوران بزرگسالی خوب و آرامی داشته باشید  به سمت اعمال و کارهای شایسته بروید و برای اینکه در آینده فرزندان خوبی برای خانواده باشید به سمت و سوی نماز بروید .هنگامی که روبروی خدا بایستی بعد از آن از خدا شرم می کنی که دنبال گناه بروی چون از انسانیت نیست  که در مقابل خدا بایستی بعد هم گناه کنی هیچ خانواده ای یا معلمی یا کسی نیست که از فرزند یا دانش آموز منحرف خوشش بیاید .و همه از او کنار می گیرند . مدرسه یک نهاد و مکان مقدسی است که کمتر از نهاد خانواده نیست و خانه دوم شماست . باید سعی کنیم در این مکان مقدی آموخته های الهی و عرفانی و دینی و مذهبی و علمی را برنامه کار خود قرار دهیم. 

همایش آسیب های اجتماعی باحضور دانش آموزان قائمیه برگزار شد + عکس

نویسنده: راه علی طاهری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹