پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
رئیس اوقاف و امورخيريه كازرون خبر داد:
مهدی کامیابی رئیس اداره اوقاف و امورخيريه شهرستان كازرون در گفتگو با خبرنگار کازرون نما گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 4 مورد وقف جدید توسط واقفین خیراندیش در این شهرستان صورت گرفته است

علی گلچین خبرنگار کازرون نما: همزمان با فرارسیدن دهه آخر صفر، و دهه پر خیر و برکت وقف با شعار "همه واقف باشیم" که از 7 آذر ماه آغاز گردید، بر آن شدیم تا با مهدی کامیابی رئیس محترم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کازرون طی نشستی با موضوع هفته وقف گفتگویی داشته باشیم.

مهدی کامیابی رئیس اداره اوقاف و امورخيريه شهرستان كازرون ضمن گرامیداشت هفته وقف عنوان کرد: در سال جاري خوشبختانه در جهت احیای حقوق موقوفات و عمل به نیت واقفین خیر اندیش، موفق به تنظیم 750 سند اجاره رقبات شده ایم که این خود باعث درآمد موقوفات و اجرای بهتر نیات در سطح شهرستان می شود. همچنین از ابتدای امسال تاکنون، مبلغ 2.416.071.888ریال در جهت نیت واقفان، اجرای نیت موقوفات گردیده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: به نتیجه رساندن 25 پرونده قضایی برای استیفای حقوق موقوفات و صدور 227 سند مالکیت از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری است.

کامیابی با تشریح دیگر اقدامات انجام شده گفت: ادامه و اجرای 2 پروژه عمرانی برای احیای موقوفات و انجام عملیات عمرانی در امامزادگان طبق طرح جامع، از دیگر اقدامات این اداره است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان کازرون در بخش دیگری از سخنان خود، در رابطه با بقاع و اماکن متبرکه عنوان داشت: در بیش از 10 امامزاده فعالیت عمرانی صورت گرفته که شامل آغاز تجدید بنای ساختمان امامزاده بی بی مهلت، فاز تجاری امامزاده سیدحسین (ع) و غیره می باشد. ضمن اینکه زیر پوشش بیمه قرار دادن بیش از 170 نفر از خادمان ثابت مساجد و پیگیری صدور احکام هیئت امنای بقاع و اماکن متبرکه از دیگر اقدامات اداره اوقاف بوده است.

وی افزود: اعزام مبلغ بومی و غیر بومی به روستاها، برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها و سوگوارهای فرهنگی مذهبی همچون آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی در سال جاری از دیگر برنامه‌های صورت گرفته این اداره است.

ثبت 4 مورد وقف جدید از ابتدای سال جاری تا کنون در کازرون

این مقام مسئول در ادامه گفتگوی خود گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم، برگزاری مسابقات و محافل انس با قرآن، راه اندازی مراکز فرهنگی قرآنی در سطح شهرستان، برپایی خیمه های معرفت در ایام نوروز و دهه اول محرم و دهه آخر صفر، راه اندازی ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه ها در مناسبت های سیاسی مذهبی در بقاع متبرکه نیز از دیگر برنامه های سال جاری بوده است. که خوشبختانه در زمينه برنامه هاي قرآني امسال با فرهنگ سازي صورت گرفته بيش از 500 نفر در مسابقات قرآن سازمان اوقاف در سطح شهرستان شركت نمودند و در همين راستا نيز تعداد 1500 نفر در طرح تربيت حافظان قرآن مجيد ثبت نام كرده اند.

وي همچنين اضافه كرد: در بحث تربيت مربي قرآن بيش از 40 مربي جذب شده اند كه تعدادی از ایشان امسال به شهر مقدس قم جهت آموزش اعزام می شوند

مهدی کامیابی مهمترین دست آورد اداره متبوع خود را در 8 ماهه ابتدایی سال 95، ثبت چهار مورد وقف توسط واقفین خیراندیش عنوان، و خاطر نشان کرد: ان شاء الله دهه وقف امسال از روز یکشنبه 7 آذرماه با عنوان وقف و رسانه آغاز مي شود كه روز شمار روزهاي ديگر به ترتيب وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، روز سه شنبه به عنوان وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، روز چهارشنبه به عنوان وقف و بقاع متبرکه و زیارت، روز پنج شنبه وقف و حوزه های علمیه روز جمعه وقف و محرومیت زدایی، روز شنبه به عنوان وقف به نام وقف و سلامت، روز یکشنبه 14 آذر به عنوان وقف و خانواده، روز دوشنبه 15 آذرماه به عنوان وقف و اقتصاد مقاومتی و در نهایت روز سه شنبه 16 آذر ماه به عنوان وقف و علم و فن آوری نامگذاري شده است.

کامیابی در پایان این گفتگو، وقف را به معنای ایثار، یعنی از خودگذشتگی، یعنی دیگران را بر خود ترجیح دادن، مخلوقات خدا را بيش از خود دوست داشتن و به فكر آنها بودن و احساس مسئوليت در مقابل آيندگان داشتن، پس اندازی برای روزهای تنهایی، همراهي براي ايام بي كسي، آذوقه اي براي لحظات درماندگي، چراغي در تاريكي و چشمه زلال آبي در كوير تشنگي تشبیه نمود و اجرای امینانه نیت واقفین موقوفات را یکی از کارهای محوله بر سازمان اوقاف برشمرد که اوج اجرای نیات واقفین در کازرون در ماه های محرم و صفر می باشد.

همچنین وی تصریح کرد: راه اندازي نمايشگاه "همه واقف باشيم" در حسينيه كوي مصلی، غبارروبي و عطرافشاني بقاع متبركه، همايش تجليل از اصحاب وقف، ايستگاه هاي "همه واقف باشيم"، خيمه هاي معرفت، نشست هاي صنفي وقف با حضور خيرين و معتمدين و بازاريان و اقشار مختلف مردم از جمله برنامه هاي دهه وقف سال 95 مي باشد.

در پیان کامیابی ضمن تشکر از اصحاب رسانه شهرستان کازرون از حضور خبرنگار جهت تهیه این گزارش کمال قدردانی نمود و خطاب به دوستداران وقف  عنوان داشت: ما ان شاء الله منتظر قدوم افرادی هستیم که قصد نیات خیر در زمینه های ثبت موقوفه ای داشته باشند.

نویسنده: علی گلچین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴