پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
حجه الاسلام خرسند امام جمعه كازرون :
وی بیان داشت زمامداران فعلی کشورهای اسلامی هیچ تفاوتی با یزید ندارند. این منطق حسین(ع) است که باعث شده نهضت امام حسین باقی بماند و ما امر شده ایم که به عزاداری برای امام حسین بپردازیم و این مفاهیم بلند و همت والای امام حسین(ع) و اسلام واقعی را در جوامع بشری و اسلامی جا بیندازیم.
رویا امیر حکیمی : جمعه 13 دی ماه نماز دشمن شکن جمعه به امامت حجه الاسلام و المسلمین خرسند و با حضور نمازگزاران در مصلای جمعه کازرون اقامه شد. خطیب جمعه ی کازرون در خطبه اول در ادامه بحث هفته گذشته به مناسبت ماه محرم و عاشورای حسینی اهداف قیام امام حسین (ع) را برشمرد و افزود: یکی از اهداف قیام امام حسین امر به معروف و نهی از منکر است ایشان گفت: شکل گیری قیام امام حسین (ع) ابعاد مختلفی دارد که هر کدام اهمیت ویژه ای دارد و همین عوامل است که باعث شده قیام امام حسین همواره در طول تاریخ الهام بخش آزادگان عالم و مسلمانان علی الخصوص شیعیان بوده است. لذا به فرموده امام (ره) راه زنده نگه داشتن عاشورا یک مساله بسیار مهم سیاسی و عبادی است. حجه الاسلام والمسلمین خرسند در ادامه گفت: برای بررسی قیام امام حسین باید ویژگیهای آن زمان را مرور کنیم. این که چرا امام حسین قیام کرد؟ اما باید گفت : هدف از قیام امام حسین (ع) هدف مقدسی است و امام طبق برنامه ریزی از قبل تعیین شده قیام می کند و بطبع امام حسین(ع) به دنبال نتیجه گرفتن است البته نه نتیجه ظاهری که پیروزی در جنگ است. زیرا با هیچ منطقی نمی شود با 72 نفر در مقابل جمعیت 30 هزار نفری ایستاد . ایشان بیان داشت ، امام حسین دنبال یک هدف معنوی است. و این هدف در طول تاریخ درس می دهد که در هر زمان اگر یزیدیان آن زمان خصوصیات یزید را داشته باشد حسینی های آن زمان نمی توانند با آن بیعت کنند. این همان چیزی است که الان در نوار غزه می گذرد و سکوت سران اسلامی را دنبال دارد و انسان بیاد این جمله امام حسین(ع) می افتد که فرمود باید فاتحه اسلام را خواند زمانی که زمامداران امت اسلام افرادی مثل یزید باشند. وی بیان داشت زمامداران فعلی کشورهای اسلامی هیچ تفاوتی با یزید ندارند. این منطق حسین(ع) است که باعث شده نهضت امام حسین باقی بماند و ما امر شده ایم که به عزاداری برای امام حسین بپردازیم و این مفاهیم بلند و همت والای امام حسین(ع) و اسلام واقعی را در جوامع بشری و اسلامی جا بیندازیم.
امام جمعه کازرون در خطبه دوم به مناسبت های هفته اشاره کرد و تذکراتی را ایراد نمود. روز 13 دیماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام به رئیس جمهور شوروی در سال 67 که آن پیام یک معجزه از جانب امام بود که در اوج عظمت کمونیسم و بلوک شرق امام به رئیس جمهور شوروی پیام می دهد که کمونیسم در حال فروپاشی است و او را به دعوت به اسلام می کنند. 12دیماه روز بزرگداشت شهدای دانشجوی حماسه ی هویزه در سال 1359 و سالروز تشکیل گزینش حجت الاسلام و المسلمین خرسند در این باره گفت انقلاب ما مکتبی،فرهنگی و اسلامی بوده است لذا کسانی باید در مدیریت و مسئولیت های حساس جامعه از جمله مسئولیت های علمی،فرهنگی و آموزش و پرورش را که با تفکر مردم و جوانان در ارتباط است به عهده بگیرند که به مبانی اسلام و اصول انقلاب پایبند باشند. زیرا هر جامعه ای برای خودش یک اصول و مبانی دارد که باید ارکان جامعه، آن را رعایت کند. 17 دیماه سالروز کشف حجاب که اقدامی از طرف غرب جهت نفوذ در کشورهای اسلامی و ترویج بی بندوباری بوده است، از دیگر مناسبت هایی بود که امام جمعه به آن اشاره کرد و از همه ی مومنین و احاد جامعه خواست تا بدان توجه کنند و در جامعه به آن تذکر و با مظاهر بی حجابی و بد پوشی برخورد کنند.
خطیب جمعه ی کازرون در پایان خطبه ی دوم از تهاجم بی سابقه و وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه پرده برداشت و گفت: غزه با یک میلیون و نیم جمعیت پر جمعیت ترین نقطه جهان است که از سه راه زمینی و دریایی و از گذرگاه رفع به مصر محاصره شده است وی با بیان این نکته گفت: برای حکام مصر یک ننگ ابدی است زیرا شاهد چنین اتفاقات فجیعی که احساسات هر انسانی با هر مسلکی را جریحه دار می کنند هستند . امام جمعه کازرون با ابراز تاسف گفت: كسانی که دم از حقوق بشر می زنند از جمله آن زن اسرائیلی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در سخنرانی خود می گوید: به این تهاجم افتخار می کنیم و اسرائیل نماینده دنیای مدرن شده است و اسرائیل به نمایندگی دنیای مدرن وارد جنگ شده است که باید به دنیای مدرنی که شما نماینده آنها هستند لعنت فرستاد.
وی در خصوص افرادی می گویند، ما تا کی باید از فلسطین دفاع کنیم خاطر نشان کرد مساله فلسطین مساله اسلام است و بیت المقدس به عالم اسلام و مسلمین است بنابراین وظیفه همه ی مردم است که از این حیثیت و کیان دفاع کنند. ایشان افزود: مردم فلسطین ازز این بمباران ترسی ندارند و امتحان خود را در 30 سال مبارزه پس داده اند و این مبارزه هم مانند جنگ 33 روزه به عنوان یک لکه ننگی می باشد برای سران کشورهای عربی از جمله شیخ الازهر که با وجود این جنایات فجیع با مشاهده رییس جمهور اسرائیل دست می دهد و مردم فلسطین بار دیگر عزت و اقتدار خود را در جهاد برای دفاع از دینشان و وطنشان نشان خواهند داد و در این مبارزه با دعای مومنان پیروز خواهند شد.

مرکز فرهنگ و ارتباطات دفتر امام جمعه کازرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹