پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۰۰۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
گفتگویی با خیر جوان و کار آفرین نودانی
مهندس حمید علامه زاده خیر جوان و کار آفرین نودانی به برنامه زنده تلویزیونی صبح دلگشا دعوت شد.

گفتگویی با مهندس حمید علامه زاده :

مهندس حمید علامه زاده در سال 1359در روستای نودان از توابع شهرستان کازرون در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را را در روستای محل تولد خود به پایان رسانید و علیرغم اینکه دارای استعداد فراوانی بود در سال اول دبیرستان به علت فقر مالی ترک تحصیل کرد و درس را رها کرد تا به امرار و معاش خانواده کمک کند و یکی دو سال بعد به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.

خیر جوان و کار آفرین نودانی به برنامه زنده تلویزیونی صبح دلگشا فارس دعوت شد

مهندس علامه زاده پس از اتمام خدمت مقدس سربازی راهی عسلویه شد تا دریکی از شرکت ها مشغول به کار شود اما به هر شرکتی که مراجعه میکرد از وی تخصص میخواستند که متاسفانه ایشان فاقد هرگونه تخصص صنعتی بود و مهندس تصمیم میگیرد به شهر نودان برگردد و دوباره عزم خود را جزم میکند به شیراز برود در جایی حتی به عنوان شاگردی مشغول به کار شود ، اما متاسفانه باز هم شیراز به هرجایی که مراجعه میکند با در بسته مواجه میشود و کلافه میشود.

در همین ایامی که مهندس در شیراز به دنبال کار بود و از همه جا نا امید شده بود یک تابلو فلزی که در پارک ولی عصر (عج) شیراز نصب شده بود زندگی مهندس را تغییر داد متن تابلو این بود (مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در رشته های فنی تاسیسات ، برق صعنتی ، جوشکاری و ... کارآموز می پذیرد.

دیدن این تابلو بارقه امیدی در دل مهندس روشن کرد و مهندس دوان دوان به سمت فنی و حرفه ای استان رفت اما دوباره مهندس به در بسته خورد و مسئولان فنی و حرفه ای اذعان داشتند ظرفیت مرکز شیراز تکمیل شده و تنها مرکزی که در استان دارای ظرفیت است شهرستان آباده هست اما وی ناامید نشد و تصمیم خود را گرفته بود و ایشان سریعا به نودان رفت و بار سفر بست و راهی شهرستان آباده شد.

مهندس علامه زاده مدت یکسال در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان آباده در 8 رشته تاسیسات حرارت مرکزی ، برق صعنتی ، برق ساختمان ، جوشکاری برق ، جوشکاری درب و پنجره ، جوشکاری آرگن ، کامپیوتر و باغبانی موفق به اخذ گواهینامه شد که هر کدام از این دوره ها معادل یه مدرک کاردانی می باشد.

پس از گذراندن این دوره ها به ایشان پیشنهاد می شود که به عنوان استاد در مرکز فنی و حرفه ای آباده مشغول به کار شود اما از انجایی که مهندس عاشق کار کردن در محیط های صنعتی بزرگ بود دوباره راهی عسلویه شد و در شرکت مهندسی دُر ریز (DOR RIZ) مشغول به کار شد و چون دارای استعداد فراوانی بود به تحصیل خود ادامه داد و هم اکنون دارای مدرک مهندسی عمران ، مهندسی تاسیسات و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی می باشد.

وی در حال حاضر یکی از مدیران ارشد شرکت مهندسی دُر ریز می باشد که در پارس جنوبی (عسلویه) در پروژه های مختلف مشغول به فعالیت است. مهندس علامه زاده توانسته تا کنون بیش از 200 نفر از جوانان و متقاضیان کار در شرکت مهندسی دُر ریز و شرکتهای همجوار مشغول به کار نماید و در کارهای فرهنگی از قبیل برگزاری مراسمات ولادت و شهادت ائمه معصومین (ع) ، ایام الله ها ، ساخت مسجد و حسینیه ، مدارس، کمک به بی بضاعتین و ... همیشه پیشقدم بوده و مساعدت مالی کرده است

مهندس علامه زاده دارای طبعی لطیف و شاعرانه است گاهی هم شعر می سراید و گاهی هم با یکی از شاعران خطه جنوب به نام محمد غلامی به مشاعره می پردازد و همین طبع شعر گونه او سبب شده هزینه چاپ چند کتاب شعر را پرداخت کند

همین استعداد های فراوان مهندس علامه زاده بود که توانست نظر محمد باقر فضلویه تهیه کننده برنامه صبح دلگشا را به خود جلب کند و فضلویه و تیم مستندسازش راهی عسلویه شدند تا از محل کار مهندس فیلمی بسازند تا موفقیت و پیشرفت های مهندس الگویی باشد برای جوانان سرزمین مقدسمان ایران ، لذا توصیه میکنم برنامه روز شنبه رو حتماً تماشا کنید.

شایان ذکر است برنامه زنده تلویزیونی صبح دلگشا با حضور مهندس علامه زاده روز شنبه مورخه 95/08/22 ساعت 7:30 صبح از سیمای مرکز فارس روی آنتن خواهد رفت.

نویسنده: سجاد دهدارزاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حالا بماند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
بنده نظرم تو وبلاگ کازرون خبر دادم برید اونجا بخونید.
یه همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
سلام اولا اینکه نویسنده متن فوق خودش نیروی آقای علامه در کمپ برکه چوپان کنکان است پس باید به تعریف و تمجید از ایشان بپردازد، ثانیا آقای علامه زاده مسئول کمپ شرکت درریز هست حالا چطور کار افرین شده بماند ثالثا کسی که کسئول کمپ (کمپاس) هست چه ربطی به قسمت اجرای شرکت داره که باید فیلم یا مستند ش و از اونجا تهیه کند و اینکه مسئول کمپ چه ربطی به مدیران ارشد شرکت درریز داره لطفا در اطلاع رسانی دقت بیشتر کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
0
0
ای بابا، اگه همه خبراتون اینطوریه .... این آقا را من کاملا میشناسم بهتره بجای مدیران ارشد شرکت درریز بگین مسول کمپ درریز به قول خودمون کمپاس مدیر ارشد یه شرکت مدیرعامل یا مدیر پروژه ویا مدیر گارگاه هست نه مسئول کمپ لطفا منبع مطالبی که میذارید مستند باشه
نفری از همکاران غایب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
سلام.
بنده هیچ کدوم از این دوستانی که نظردادن نه میشناسم نه حتی میدونم کجایی هستن.اینو به جهت رفع شک وشبهاتی که احیانن تو ذهن بعضی احتمال داره بیاد میگم.
متاسفانه نویسنده مطلب فوق از قرار معلوم با مدیریت ... اشنایی کامل دارن که هیچ کدوم از نظراتیکه از واقعیت این خبر بود منتشر نکردن.
بنده نسبت به این اقای علامه نه غرضی دارم نه حتی کاری دارم که از عهده این اقا ساخته بشه و دوستانی هم که این دوتا نظر رو هم دادن مشخص هست هیچ غرضی نسبت به ایشون ندارن واز نظراتشون مشخص هست حرفشون با منتشر کننده خبرهست.
درعجبم چرا خود اقا حمید به مساله ای که دیگران به خاطر منافع شخصیشون دارن بیخود وبی جهت بزرگش میکنن دامن میزنه وافتاده دنبال یه سری حرفای که فرجام مشخص ومعینی داره.
برادر من جناب اقا حمیداین جماعت ماهیتشون مشخص شده هست ودیگه کسی محلشون نمیذاره حالا اومدن سراغ تو / بنده خدا کافیه کارشون راه بیفته یا شرایطی پیش بیاد که خود کفا بشن ونیازی به سفارش یا حمایت تو نداشته باشن اونوقت همه این تعریف وتمجیدا جاشو به انتقاد وافترا میده این ادعا من ثابت شده هست.
این حرف من تو گذشه ثابت شده هست وتمام همشهریات کاملا این مسایل رو از بر حفظ هستن.
بنده نتونستم این مصاحبه رو ببینم ولی ایجور که میگفتن و تو خبر دیدم ایشون رو کارافرین معرفی کردن حالا من نمیدونم جدیدا معنی کارافرین جور دیگه ای تعریف شده ویا اقایون سطح معلوماتشون درحد درک کار افرین نیست.
برادر من کارافرین یعنی کسیکه طرح وایده نو وجدید میاره برا رفاه وحال مردم ورفع نیازهای ادم ها ومیتونه با به کار گرفتن نیروهای انسانی طرح مد نظرش رو به مرحله اجرا وتولید برسونه. این کجاش با موضوعی که انتشار داده شده همخونی داره؟
این اقا یه پرسنل مثل دیگر پرسنل هست ودارن با همکاری مابقی پرسنل شرکت کارهای اجاره ای که دیگران(مهندسین نفت از شرکت نفت)طراحی کردن وتو مناقصه به شرکت در ریز داده شده اجرا میکنن. اگه این وسط کارافرینی باشه سهامداران شرکت هست که موسس شرکت هستن چه ربطی به اقای علامه داره؟
ضمنا ورود اقا حمید به این شرکت به طور خیلی اتفاقی بود وهیچ ارتباطی به تخصص یا پشتکار که فرمایش دادن نداره.
قسمت دیگه فرمودند خیر // برادر من ایشون هم اگر خیر بودن یا خیرات میکنن که با این کار شما اجرش ضایع کردی. این دیگه خیرات نیست وخود نمایی وریا هست.. کجا ایران یا دنیا دیدین یکی کار خیری انجام بده وتو بوق وکرنا کنه و طرف ورداره بره تلویزیون بگه که من این کار کردم اونکار کردم اینکه میشه منت گذاشتن وریا میخوام هیچ وقت همچین ادم خیری نه ببینم نه از کنارش رد بشم.
من کسایی میشناسم که سالانه بیش از 500 الی 1 میلیارد فقط خیراتشون هست واگه جایی اسمش اوردی انگار بزرگترین توهین بهشون کردی.
این اقا هرچقدر هم که دست به خیر باشن وخیرات کرده باشن وتو مابقی عمرشون خیرات کنن اندازه یه سرسوزن از کارهای عامل المنفعه ای که اقای ایکس یاایگرگ انجام داره نمیشه.
برادر من اجر مردم بیخودی ضایع نکن شما هر وقت خواستین از کسی تعریفی کنید اول باخودش مشورت کنید بعد بازگو کنید. حالا من نمیدونم خود اقا حمید از این مساله خبر دار بوده یا نه اگه نبوده که باید ... و به شدت برخورد کنه اگه هم خودش بدش نیومده که امیدوارم خداوند یه بینش ودرکی به ایشون بدن که بیش از پیش گول نفس اماره شون نخورن.
ساختن مستند بنده کاملا میدونم چه طوری بوده واحتمالا خیلی رایزنی و ایده داده شده تا تونستن اقای فضلویه طرحی بده که وقتی برنامه بره رو انتن معنا ومفهومی داشته باشه.
اقا حمید من شخصا برا خودت میگم دوری کن از ادمایی که دیگران سپر میکنن برا رسیدن به اهدافشون.
با اینکاری که شد مسئولیت برا خودت درست کردی و توقعات از خودت وخارج از توان خودت برات ایجاد شد چون دیگه همه ازت توقع دارن واگه بخوای همه رو راضی کنی که اصلا امکان نداره هرکی هم که راضی از دم خونت چه از بابت کار چه کارهای خیری که نوشته شده برنگرده ماهیت وذهنیت بد نسبت بهت پیدا میکنن و اون اقا حمید علامه قبلی نمیشی.
ارزوی سلامتی و سربلندی برای تک تک انسان های رو زمین دارم از خداوند منان توفیق روز افزون برای کسانی دارم که گره از کار بنده ای باز میکنن.
موفق وسربلند در پناه خداوند باشید.
یه دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
من مطمئن هستم آقای ... دنبال پست در منطقه خودشون هست مثل بخشدار پا شهردار میگین نه صبر کنید در آینده خواهیم دید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳