پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
امام‌ جمعه کازرون:
خطیب جمعه کازرون گفت: دستگاه‌های فرهنگی کشور به‌ویژه رسانه ملی در معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی صحابی بزرگ پیامبر(ص) حضرت سلمان کار چندانی صورت نداده است.

 بهگزارش کازرون نما ، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت هشتم صفر سالروز وفات حضرت سلمان (ع) در سخنانی به ابعاد شخصیتی این صحابی بزرگ پیامبر پرداخت و اظهار داشت: بنا به روایات پس از حضرات معصومین هیچ‌یک از اصحاب پیامبر (ص) مقامشان به حد و اندازه حضرت سلمان نبوده است.

وی گفت: بنا به احادیث بسیاری، حضرت سلمان آگاه به علم اول و آخر، دانایی به حوادث و وقایع معرفی ‌شده است به‌طوری‌که در روایاتی امام جعفر صادق (ع) می‌فرماید ایمان 10 درجه دارد که سلمان هر 10 درجه را داراست.

امام‌ جمعه کازرون ادامه داد: حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) بنا به روایاتی در معرفی شخصیت سلمان می‌فرماید درباره کسی که از سرشت ما آفریده‌ شده و روح او به روح ما پیوند خورده و خداوند اول و آخر علوم و اسرار و ظاهر علوم را به او اختصاص داده است چه بگویم.

خرسند خاطرنشان کرد: حضرت سلمان در مقام ایمان و معرفت و مجاهدت درراه خدا و پی‌گیری برای رسیدن به سرچشمه زلال حقیقت آن‌چنان مقام انسانی‌ خود را بالا می‌برد که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ایشان را از اهل‌بیت خود می‌خواند.

وی بیان داشت: امروزه درباره انسانی با این عظمت که مقام معظم رهبری در سفرشان به کازرون فرمودند «نباید گفت سلمان از فارس یا ایران است باید گفت فارس و ایران از سلمان بوده»، بنابراین امروزه آن‌چنان که شایسته باشد درباره ایشان مطلب گفته نشده و بزرگداشت وی پاس داشته نشده است.

امام‌ جمعه کازرون از کوتاهی و فراموشی دستگاه‌های فرهنگی کشور به‌ویژه رسانه ملی در تبیین ابعاد شخصیتی حضرت سلمان انتقاد کرد و متذکر شد: شخصیت بزرگی مانند حضرت سلمان که افتخاری برای ایرانیان است معرفی نمی‌شود و امروزه عده‌ای شخصیت‌هایی را که در تاریخ مبهم است و مخالف و موافق دارد آن را به‌عنوان نماد ایرانی معرفی می‌کنند.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود اربعین حسینی را نماد حرکت و شور حسینی توصیف کرد و گفت: شوری که وقفه و بن‌بست و عقب‌گرد در آن وجود ندارد و جامعه را به سمت کمال و رشد نوید می‌دهد و به‌عنوان رمز جاودانگی و ماندگاری آرمانی تفکر عاشورای حسینی است.

وی یکی از نشانه‌های اهل ایمان را زیارت اربعین دانست و بیان داشت: کسانی که این زیارت در آن سرزمین مقدس نصیبشان می‌شود باید قدر آن را بدانند و تلاش کنند که به‌خوبی از آن فضای معنوی بهره‌مند شوند.

امام‌ جمعه کازرون تصریح کرد: در مرز شلمچه و مسیر نجف به کربلا دو موکب توسط مردم روستای متدین کماج کازرون اداره می‌شود که نشانه عمق ارادت به اهل‌بیت و اباعبدالله الحسین (ع) است.

خرسند از متدینان، متمکنان و خیران این شهرستان درخواست کرد که این دو موکب را حمایت مالی کرده تا بتوانند تجهیزات اقلام تدارکی را فراهم و آبرومندانه از زائران میزبانی کنند.

وی اعلام کرد: کسانی که قصد کمک مالی دارند می‌توانند به ستاد عتبات در دفتر امام‌ جمعه مراجعه کنند و نذورات خود را اهدا کنند.

خطیب جمعه کازرون به سخنان مقام معظم رهبری در 13 آبان‌ماه جاری اشاره کرد و افزود: بنا به فرموده معظم‌له دو تفکر غلط اینکه امام (ره) از روی تعصب و غرور در مقابل آمریکا ایستاد و دیگر حرفش را پس نگرفت و دیگر اینکه از اولی خطرناک‌تر است گفته می‌شود تمام حل مشکلات ما در گرو مذاکره با آمریکاست، از سوی آمریکا و عوامل وابسته به آن‌ها و برخی پشیمان شده‌ها، ازنفس‌افتاده‌ها و دنیاطلب‌ها به نسل جوان و عرصه مطبوعات و دانشگاه‌ها تزریق می‌شود.

خرسند تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری هرکسی که این تفکرات غلط را تبلیغ کند، دلسوز نظام و مردم نیست.

وی متذکر شد: در اطراف کشور و در همسایگی ما کشورهایی هستند که بهترین روابط را با آمریکا دارند مانند عربستان سعودی، ترکیه، پاکستان و افغانستان و عراق و آیا مشکلی ندارند.

امام‌ جمعه کازرون خاطرنشان کرد: آمریکا در عراق بزرگ‌ترین سفارت با حدود 40 هزار کارمند دارد و آیا مشکل این کشور حل‌ شده است.

خرسند یادآور شد: امروز امنیتی که در کشور ما حاکم شده فقط به برکت قطع ارتباط با این کشور بوده چراکه آمریکا با هر کشوری که ارتباط دارد فقط به‌منظور چپاول و غارت است.

وی به مناظره‌های دو نامزد ریاست جمهوری انتخابات پیش روی آمریکا اشاره کرد و گفت: سخنان این دو نامزد آبرویی را برای این کشور باقی نگذاشته و دموکراسی غربی را به تاراج گذاشته‌اند و به قتل و آدم‌کشی و فحشا و منکرات در آمریکا اعتراف می‌کنند.

امام‌ جمعه کازرون در پایان از کسانی که به دنبال دامن زدن به تفکرات غلط آمریکایی هستند و دروغ آنان را باور می‌کنند، خواست سر عقل بیایند و بدانند که مردم ایران از آمریکای بدعهد متنفر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳