پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
امام جمعه کازرون در جمع دانش آموزان:
امام جمعه کازرون که به همراه مدیر آموزش و پرورش این شهر در دبیرستان شهید باهنر کازرون حضور یافته بود، در جمع دانش آموزان این دبیرستان گفت: ما محرم و صفر را گرامی داشته و عزاداری می کنیم تا ارزش ها را پاس بداریم.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند، امام جمعه کازرون، که در جمع دانش آموزان دبیرستان شهید باهنر حضور یافته بود، با توجه به ایام محرم ضمن برشمردن مهم ترین اهداف قیام امام حسین(ع)، اظهار داشت: عظمت واقعه عاشورا به گونه ای است که پس از گذشت قرنها، هنوز هم به عنوان عنصر اصلی الهام دهنده قیام های آزادیخواهانه بشر در جای جای جهان مطرح است و نه مسلمانان که همه آزادگان و آزاد اندیشان جهان، حرکت های آزادیخواهانه و استبداد ستیزانه خود را متاثر از این نهضت عظیم و الهی می دانند.

خرسند ضمن اشاره به برگزاری مجالس عزاداری در ماه های محرم و صفر، اظهار داشت: سوگواری ها فقط برای جسم امام حسین(ع) نیست و اهداف ایشان باید در قالب عزاداری زنده بماند.

ما محرم و صفر را عزاداری می کنیم تا ارزش ها را پاس بداریم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که ظلم و استبداد وجود دارد، مبارزه و آزادی خواهی هم خواهد بود، گفت: هدف کوتاه مدت قیام امام حسین(ع) نابودی خاندان بنی امیه و چگونه مبارزه کردن و چگونه زیستن از اهداف بلند مدت ایشان بود.

امام جمعه کازرون اضافه نمود: وقتی گاندی، حرکت انقلابی خود در برابر استعمار و استکبار را، نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) می داند، قطعا باید گفت که جوامع اسلامی نیز در قیام های خود از قیام ایشان الگو گرفته اند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری باید موجب افزایش معرفت ما در مورد نهضت عاشورا و اهداف والای امام حسین(ع) شود، گفت: ما محرم و صفر را گرامی داشته و عزاداری می کنیم تا ارزش ها را پاس بداریم.

شایان ذکر است دانش آموزان و اولیای مدرسه نماز ظهر و عصر را به امامت، امام جمعه کازرون اقامه کردند. 

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹