پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
با حضور رئیس و کارشناسان و اعضا:
جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان کازرون سید کمال علوی رییس ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 95 و کارشناسان و اعضای ستاد مرکزی ستاد سرشماری در فرمانداری کازرون برگزار گردید. همچنین جلسه دیگری نیز با حضور بخشدار، دهیاران، روسای شوراها و بهورزان و مروجین جهاد کشاورزی بخش مرکزی جهت هماهنگی و برنامه ریزی بخش مرکزی در مرحله اول سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در فرمانداری کازرون برگزار گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کازرون، فرماندار در این جلسه ضمن تبریک ایام و اعیاد گذشته، عید سعید قربان و عید بزرگ غدیر خم و تبریک آغاز بازگشایی مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی و ماه مهر و مهربانی خدمت دانش آموزان، فرهنگیان، اساتید دانشگاه ها و اولیا محترم، و گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس بیان داشت: هفته دفاع مقدس یاد آور رشادت ها و دلاورمردی های مردان و زنانی است که از همه چیز خود گذشتند که امروز ما شاهد رفاه، امنیت و آسایش در نظام و مملکت خود باشیم. وی همچنین یاد و خاطره شهیدانی که در خون خفتند و باخون سرخ خود درخت سبز انقلاب را آبیاری کردند، را گرامی داشت و افزود: این روز را خدمت خانواده های 1100 شهید گلگون کفن شهرستان کازرون تبریک و تهنیت گفته و از خداوند می خواهم توفیق دهد که بتوانیم رهروان خوبی در مسیر تعیین شده توسط شهیدان عزیزمان باشیم

جلسه ستاد سرشماری شهرستان کازرون تشکیل شد

در ادامه فرماندار و رییس ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به اهمیت انجام دقیق سرشماری  نفوس و مسکن سال 95 پرداخت و به کارشناسان گفت: از بین تمام افرادی که قرار بوده است در بحث سرشماری و جمع آوری اطلاعات که مبنای پایش و تصمیم گیری کلان و خورد در سطح شهرستان، استان و کشور است شما به عنوان امین، ناظر، کارشناسان فنی و اجرایی انتخاب شده اید؛ که حتما تعهد، تخصص و توانمندی در شما عزیزان وجود داشته است و همانطوری که به شما اعتماد شده است، شما با کار ارزشمند خود، پیگیری ها وجدیتی که در آموزش به 62 نفر آمارگیر خواهید داد، بتوانیم سرشماری دقیقی در شهرستان انجام دهیم.

فرماندار در ادامه بیان داشت: خیلی از کشور های دنیا که به رشد و تعالی رسیده اند، قطعا تمام برنامه ریزی های کشور خود را براساس اطلاعات آماری دقیق انجام داده اند.

علوی افزود: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 هشتمین آمارگیری بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می باشد و اطلاعات دقیق مبنای تصمیم گیری دقیق تر برای پنج سال آینده کشور می باشد. هرچه اطلاعات آماری به دست آمده دقیق تر باشد، به تبع آن، بهتر می توانیم از خدمات، تسهیلات و برنامه ریزی دقیق تر در حوزه های فرهنگ، آموزش، بهداشت، سرانه های عمرانی در بحث الحاق ها، ارتقاءها و... بهره مند شویم.

رییس ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان در پایان سخنان خود از اعضای ستاد مرکزی سرشماری و کارشناسان خواست تمام همت و تلاش خود را در ترغیب و تشویق مردم انجام دهند؛ مخصوصا در مرحله اول که به صورت اینترنتی از سوم مهرماه الی 24 مهرماه می باشد. 

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بخش مرکزی در مرحله اول سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در فرمانداری کازرون برگزار گردید.

همچنین طی نشست دیگری، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بخش مرکزی شهرستان  کازرون درخصوص مشارکت مردم در مرحله اول سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 با حضور سید کمال علوی فرماندار و رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان کازرون، طهماسبی بخشدار بخش مرکزی، دهیاران و رئیس شورای روستاهای بخش مرکزی، بهورزان و مروجین جهاد کشاورزی، در محل فرمانداری کازرون برگزار گردید. 

جلسه ستاد سرشماری شهرستان کازرون تشکیل شد
به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کازرون، در این جلسه نیز سید کمال علوی فرماندار کازرون اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن سال 95 برای اولین بار در کشور به صورت اینترنتی اجرا می شود و در کاهش هزینه ها تاثیر گذار است. وی خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یک کار بسیار مهم و با اهمیت است که می تواند تاثیر بسیار مهمی برای ما و آیندگان داشته باشد و اکثر مشکلاتی را که در گذشته وجود داشته برطرف کند.

علوی افزود: در انتخابات سال 96 باتوجه به مصوبات جدید در مجلس شورای اسلامی، تغییراتی در تعداد اعضای شوراها در شهرها و روستاها به لحاظ سرانه جمعیتی ایجاد شده است که قطعا افزایش نفر جمعیت می تواند اعضای شورای یک شهر را مثلا از سه نفر به پنج نفر تغییر دهد. بنابراین هرچه ما تلاش کنیم میزان آمار دقیق تر باشد، به نفع خودمان خواهد بود. وی ادامه داد: بسیاری از روستاها فاقد دهیار هستند که در این سرشماری نفوس و مسکن که هر پنج سال یک بار انجام می گیرد، با توجه به این سرشماری شاید به آن روستا دهیار و دهیاری تعلق گیرد؛و این امر مهمی می باشد.

جلسه ستاد سرشماری شهرستان کازرون تشکیل شد

 فرماندار کازرون گفت: مسئولین باید در مورد سرشماری  اطلاعات موثق و دقیق  داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند و این آمار دقیق می تواند در امر خدمت رسانی به مردم عزیزمان تاثیر مهمی داشته باشد. وی تمام برنامه ریزی های 5 سال آینده را بر مبنای همین آمارگیری عنوان کرد و افزود: به لحاظ سرانه بهداشتی، سرانه آموزشی، سرانه اعتباری و تسهیلاتی که قرار است به هر روستا و هر بخش و شهر داده شود ملاک و معیار آن همین سرشماری نفوس و مسکن سال 95 می باشد.

فرماندار کازرون در این جلسه اظهار داشت: بخشداران با  استفاده از ظرفیت های خانه بهداشت، دهیاران، بهورزان، مروجین جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و... می توانند جهت تشویق مردم، به خصوص در مناطقی که عشایر نشین هستند به مشارکت در سرشماری اینترنتی اقدام نمایند و یکی از کارهایی که می توان در این زمینه انجام داد، این است که بهورزان و دهیاران، شرایط ثبت نام اینترنتی در ساختمان های خود را محیا نموده  که مردم مراجعه نمایند و به صورت رایگان کار ثبت نام اینترنتی را انجام دهند.

علوی در ادامه به خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در زمینه بیمه خدمات همگانی و بیمه درمانی همگانی پرداخت و بیان داشت: بیمه خدمات همگانی و بیمه درمانی همگانی که شاید هم به صورت کامل صورت نپذیرفته باشد که دلیل آن عدم اطلاعات کافی و عدم آمار دقیق بوده است، ولی در آمار گیری جدید افرادی که تحت پوشش هیچ گونه بیمه ای نیستند مشخص می گردد و می توان به آنان ارائه خدمات نمود و مورد پوشش حمایتی و بیمه ای دولت قرار خواهند گرفت.

فرماندار شهرستان کازرون در پایان سخنان خود اشاره ای به قرعه کشی مرکز آمار در خصوص ثبت نام اینترنتی نمود و گفت: برای کسانی که به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام نمایند، یک سری قرعه کشی های از طرف مرکز آمار ایران در نظر گرفته شده است.

نویسنده: حسین ابول پور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹