پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۷۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
با وجود بذل کریمانه آب به استان بوشهر صورت گرفت:
هنوز زمان چندانی از حل مشکل تامین آب شرب بخش هایی از بوشهر از راه فارس و از طریق خط لوله انتقال آب کازرون نمی گذرد که خبر اخراج نیروهای کار استان فارس در استان همسایه به گوش رسید.

به گزارش کازرون نما، فارس ميهمان نواز، مدت هاست سخاوتمندانه هر كاري از دستش برمي آيد براي استان هاي همسايه و حتي استانهاي دورتر از خود انجام مي دهد؛ كه مثال واضح آن، تامين آب شرب استان بوشهر آن هم در شرايطي است كه فارس در خشكسالي مفرطي فرورفته است. قدم زدن در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي شيراز اين سخاوتمندي را بيشتر از قبل نمايانگر مي سازد. ديدن بيماراني از استان هاي جنوبي حاكي است، فارس بار درمان استان هاي همسايه را به دوش مي كشد، اما در گير و دار همين كارهاست كه خبري اهالي كسب و كار فارس را بهت زده كرد؛ اخراج نيروهاي غير بومي از پروژه هاي انرژي عسلويه به بهانه آن كه اهل بوشهر نيستند و غير بومي اند و اهل استان همسايه، به اين بهانه كه بوشهري ها براي كار در منطقه عسلويه سزاوارتر از مردم فارس هستند. حال نيروهاي بيكار شده و اخراجي از پروژه هاي عسلويه به فارس بازگشته اند و خبر ناميمون در راه بودن موج جديد بيكاري در اين استان را مي دهند.
عضو شوراي عالي اشتغال كشور كه گلايه هاي فراواني نسبت به وضعيت موجود در فارس دارد، به سرويس اقتصادي «خبرجنوب» گفت: استانداري بوشهر چندي پيش دستوري صادر كرد كه بر اساس آن تمامي نيروهاي غيربومي شاغل در بوشهر اخراج شده و جاي آن ها را نيروهاي كار بوشهري مي گيرند. گرچه اين دستور ابتدا چندان جدي گرفته نشد، اما متاسفانه اجراي آن با شدت و جديت زيادي در بوشهر در حال انجام است.
مهرزاد مويدي افزود: در اين راستا تمامي شركت هاي نفت و گاز در منطقه عسلويه در حال اخراج نيروهاي غير بومي بوشهر هستند، نيروهايي كه بيشترين آنها اهل استان فارس مي باشند.

اخراج کارگران فارس از استان بوشهر به بهانه غیر بومی بودن
وي با اشاره به اين كه اغلب نيروهاي اخراجي سابقه بيش از 8 سال كار در عسلويه دارند افزود: اين افراد در سخت ترين شرايط پروژه هاي عسلويه را به سرانجام رساندند اما حالا تنها چيزي كه نصيب آن ها شده، حكم اخراجشان است.
مويدي با بيان اين كه براي نيروهاي بيكار شده در فارس به دليل نبود و يا كمبود پروژه هاي نفتي و گازي هيچ فرصت شغلي نيست تصريح كرد: چنان چه فكر عاجلي براي اين مشكل نشود موج جديد بيكاري كه در راه فارس است تنش آفرين خواهد شد.
رئيس شوراي هماهنگي اسلامي كار استان فارس با بيان اين كه پروژه هاي عسلويه با پول بيت المال ساخته شده و مخصوص بوشهر نيست افزود: پروژه هاي عسلويه و پارس جنوبي پروژه هاي ملي هستند و نبايد در انحصار يك استان خاص در بيايد.
وي بيان داشت: از اين جهت كه استاندار بوشهر به فكر جوانان استان تحت مديريتش مي باشد، تصميمي كه اتخاذ شده را مي توان منطقي ارزيابي كرد، اما نبايد فراموش كرد كه براي پروژه هاي عسلويه هزاران ميليارد از پول بيت المال هزينه شده و از درآمدهاي استان بوشهر ساخته نشده است كه قرار باشد منفعت اين پروژه ها فقط نصيب بوشهري ها شود.
مويدي با ابراز گلايه از مسئولان فارس كه درب پروژه هاي مختلف استان مان را به روي همه باز گذاشته اند گفت: متاسفانه به اسم ميهمان نوازي، همه داشته هايمان را دو دستي تقديم استان هاي ديگر كرديم و نتيجه آن شده كه از پروژه هاي مخابرات و شهرداري گرفته تا كارخانجات استان، پيمانكاران غير بومي جا خوش كرده و كارگران و مهندسان فارس را بيكار كرده و نيروهاي كار كه با خود از ساير استان ها آورده اند را در اين پروژه ها به كار مي گيرند.
وي با درخواست از استاندار فارس براي ساماندهي به اين وضعيت گفت: در حرف، شعار استفاده از توليدات بومي استان را سر مي دهيم اما در عمل فارس را به پاتوق پيمانكاران غير بومي و ايجاد اشتغال براي كارگران ساير استان ها تبديل كرده ايم.
عضو شوراي عالي اشتغال كشور بيان داشت: آسيب و آفت ميهمان نوازي فارس باعث شده تا بحران بيكاري شديدي فارس را فرا گيرد كه متاسفانه استانهاي همسايه از خصايل مثبت فارس سوء استفاده كرده و به اين بحران دامن مي زنند.
وي تصريح كرد: در فارس يا بايد رويه بوشهر در پيش گرفته شود و پيمانكاران غير بومي اخراج شوند و يا بايد رايزني شود كه جلوي اخراج نيروهاي فارس از پروژه هاي انرژي بوشهر گرفته شود.
مويدي بيان داشت: متاسفانه فارس به دليل حضور پيمانكاران غير بومي در پروژه هاي بزرگ به دروازه جذب نيروهاي كار ساير استان ها تبديل شده و از نيروهاي كار فارس در پستهاي پايين استفاده مي شود كه متاسفانه گاهاً شاهد عدم پرداخت حق و حقوق كارگر از سوي پيمانكاران غيربومي هم هستیم و پس از پيگيري براي پرداخت مطالبات كارگران، معلوم مي شود پيمانكاران مربوطه قراردادشان به اتمام رسيده و از فارس رفته اند.
وي بيان داشت: همچنين در پيگيري ها براي پرداخت مطالبات كارگران معلوم ميشود كه پيمانكاران غير بومي از اداره كل كار استان تاييد صلاحيت نگرفته و اين تاييديه را از استانهاي ديگر دريافت كرده اند كه اين امر نظارت بر كار آن ها را دچار مشكل مي كند.
رئيس شوراي هماهنگي اسلامي كار استان فارس بيان داشت: عمده اين پيمانكاران از استان هاي خوزستان، کهكيلويه و بويراحمد و بوشهر هستند و اغلب همزمان با خود نيروي كار از استانشان به فارس می آورند و نيروهاي كار جديد را جايگزين نيروهاي كار فارس مي كنند و تعداد اندكي از نيروهاي كار اين استان را به كار مي گيرند.
مويدي ابراز اميدواري كرد تا قبل از آن كه فرصت از دست برود جلوي موج جديد بيكاري در فارس گرفته شود.

نویسنده: سرویس خبر
منبع: خبر جنوب
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
1
1
با سلام بعد ما هم اب خوردنی خودمون رو میدیم به این استان این اب شرب باید قطع بشه استان فارس به اندازه کافی کمبود اب دارند بوشهر وقتی نیرو بومی میگیرن پس چرا همه چیزهای دیگه به دوش استان فارس هست به نظر من استان فارس باید از این استان فاصله بگیرید از لحاظ تامین اب. ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
1
از ماست که برماست...
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
1
1
روستاهای اطراف کازرون باکمبودجدی اب مواجه هستندبعداقایان میفرستن به بوشهر
واقعا متاسفم برای اقایان
مخصوصا اون اقایی که باعث شدکه اب کازرون سراریزبشه به سمت بوشهر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
شهر ما دارای سوء مدیریته. تا وقتی مسعولین استان برای ما تصمیم بگیرن همین آشه وهمین کاسه ست. استان بوشهر با سهم بزرگی از بودجه سالانه رو بروهه. ولی توان مدیریت کلانش خیلی ضعیفه وگرنه بانصب دستگاههای آبشیرین کن باید به استانهای مجاور نیز آب میداد.نظر بنده اینه که همانطور که کارگران غیر بومی حق کارکردن تو بوشهر ندارن ، انتقال آب نیز از کازرون به بوشهر حرامه وبایستی از انتقال آب جلوگیری بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
چه جالب! چطور در کازرون این بحث بومی و غیر بومی همیشه زنده هست و عاملی برای تخریب مدیران است ولی اگر جای دیگری این خطا و این تفکر غلط را داشته باشند فریادها بلند می شود!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷