پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۷۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳
در پی طرح پرسش در بخش صدای مردم:
باسلام و احترام. ضمن تشکر از نقد جنابعالی بدینوسیله از تمام کسانی که آموزش و پرورش را از آن خود دانسته و در این برهه حساس فقط جهت اصلاح امور و نه با قصد و نظر دیگری به مدیران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت یاری می رسانند، بسیار سپاسگزارم.

به گزارش کازرون نما، در پی انتشار سئوالات یکی از کاربران سایت از مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون در خصوص برخی از نواقص و کمبودها در نظام آموزش ابتدایی و متوسطه این شهرستان که در بخش صدای مردم منتشر گردید، کاظم عباسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون، به این پرسش ها و ابهامات پاسخ گفت که به شرح زیر می باشد:

باسمه تعالی

آسمانها و زمین با عدالت پابرجا می ماند (رسول گرامی اسلام محمد (ص))

باسلام و احترام. ضمن تشکر از نقد جنابعالی بدینوسیله از تمام کسانی که آموزش و پرورش را از آن خود دانسته و در این برهه حساس فقط جهت اصلاح امور و نه با قصد و نظر دیگری به مدیران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت یاری می رسانند، بسیار سپاسگزارم.

کلیاتی درباره اوضاع عمومی آموزش و پرورش

 بر خود فرض و واجب می دانم که قبل از پاسخ به سوالات چند گانه نگارنده کلیاتی در رابطه با چالش هایی که آموزش و پرورش کشور با آن روبرو است بیان نمایم. سال های متمادی سوال این بود که آیا آموزش و پرورش با بافت کهنه و سنتی می تواند جوابگوی نیاز عاطفی، علمی، مهارتی و اخلاقی دانش آموزان باشد یا نه؛ تا اینکه سیاست گزاران و دولتمردان به این نتیجه رسیدند که برای این وزارتخانه عریض و طویل، سند چشم انداز را تدوین کنند و این شد که در طول چندین سال، طی جلسات سنگین و طاقت فرسا، نظام تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و تصویب و البته قبل از آنکه بستر اجرای آن فراهم گردد، در بازه زمانی کوتاه و به شکلی عجولانه به مناطق ابلاغ گردید و آن شد که نباید می شد...

 اضافه شدن یک پایه به آموزش ابتدایی بدون تامین نیرو، تغییر کتب درسی و عدم وجود فضاهای آموزشی مناسب و چاپ و تدوین کتابهای جدیدی که برای تدریس آن، هم نیروی متخصص و هم شرایط و فضا و امکانات آموزشی ویژه مورد نیاز است (درس فناوری) که این مهم در شرایط و تنگناهای اقتصادی حاکم بر کشورف آموزش و پرورش را با چالشی عظیم روبرو کرد که اثرات و تبعات آن در ایران اسلامی برای مردم ملموس و قابل رویت می باشد. به طوری که کازرون ما، در سالی که پیش روست، به علت افزایش جمعیت دانش آموزی در پایه اول و اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی، 186 کلاس تعریف شده بدون آموزگار دارد. این در حالی است که ادارات مناطق اختیار به کارگیری و استخدام نیرو را ندارند، و باید با رایزنی های گوناگون و با استفاده از نیروهای بازنشسته و نیروهای مازاد مقاطع دیگر، این کمبود را جبران نمایند. قابل ذکر است که علاوه بر مشکلات عدیده ی حاصل از تغییر نظام آموزشی، در یک دوره زمانی خاص و نه براساس نیاز سنجی، بلکه بدون مطالعه و تحقیق، در دوره متوسطه دوم جذب نیرو صورت گرفته و هم اکنون مناطق مختلف آموزشی در سطح کشور در بعضی از رشته ها نیروی مازاد و در برخی از رشته ها با کمبود شدید نیرو روبرو هستند. که همین امر آموزش ها را در ساماندهی نیرو دچار مشکل ساخته است. هرچند که بنده حقیر قبل از اجرای تغییر نظام آموزشی با توجه به اینکه مدیر مدرسه بودم، نقدهای اساسی برآن داشته و در جلسات مختلف به صورت کتبی و شفاهی راهکارها و اعتراض خویش را مطرح نمودم. ولی هم اکنون باید قبول کرد که قطار تغییر نظام آموزشی حرکت نموده و ما و تمامی هموطنان عزیز و گرامی موظفیم با سعه­ی صدر بیشتر و امید به تأمین آینده درخشان کودکان و نوجوانان عزیز به یاری آموزش و پرورش شتافته تا بتواند هر چه سریعتر از این گذرگاه حساس و سخت عبور نماید. (انشاء الله)

 و اما جوابیه، در پاسخ به سئوالات مطرح شده

1- مشکل ثبت نام

در رابطه با ثبت نام، مطابق شیوه نامه ی اجرایی ثبت نام در سال تحصیلی 96-95 اقدام شده که در این شیوه نامه (مسئولیت ثبت نام دانش آموزان بر عهده مدارس می باشد ثبت نام برای پایه های ورودی (پایه اول ابتدایی، هفتم، و دهم متوسطه) بدون هیچ پیش شرطی از جمله برگزاری آزمون، مصاحبه، شرط معدل و... فقط با توجه به محدوده جغرافیایی مدارس انجام می پذیرد (ردیف 3 از شرایط ثبت نام برگرفته از بخشنامه وزارتی به شماره  187298/400 مورخه 15/9/94)

 صواب و ناصواب مطابق ردیف 5 همین شیوه نامه، مدارس دولتی پس از ثبت نام دانش آموزان طرح آدرس، با توجه به ظرفیت مدرسه می توانند از فرزندان فرهنگیان و سایر کارکنان در آموزشگاه های نزدیک محل کار والدین آن ها ثبت نام نمایند.

لازم به ذکر است که در موعد مقرر جلسات توجیهی با مدیران هر سه مقطع گرفته شده و بند به بند دستورالعمل برای آنها شرح داده شده است.

اشاره می گردد که در سال جاری، به دلیل کم شدن سهمیه یک کلاس درسی در مدارس شاهد، ازدحام در بعضی از مدارس دولتی وجود داشت که طبق مصوبه شورای معاونین، به صورت ابتکاری و برای اولین بار جهت راه اندازی سامانه اینترنتی ثبت نام مدارس اقداماتی صورت گرفته که در صورت تکمیل شدن این پروژه ی جامع و وقت گیر، در سال آینده به منظور تکریم ارباب رجوع پیش ثبت نام بدون حضور دانش آموز و اولیاء در مدارس به راحتی در منزل صورت خواهد گرفت و برای جلوگیری از هرگونه تخلف، میزان پرداختی مشارکت توسط اولیاء دانش آموزان در سامانه ثبت که به صورت یکجا و سریع قابل کنترل می باشد.

مشکل شهریه

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و عدم اختصاص بودجه سرانه و کمک سرانه از طرف وزارت آموزش و پرورش در چند سال اخیر، میزان وجه مشارکت­های مردمی توسط شورای معاونین در سال های قبل از مسئولیت بنده تعیین و به مدارس پیشنهاد گردید؛ و تأکید شد که از افراد غیرتوانمند و کسانی که بضاعت مالی ندارند، هیچ گونه مبلغی دریافت نگردد. حال اگر در مواردی اخذ کمک­های مردمی توسط مدارس بیش از مقدار مصوب باشد، در صورت وصول گزارش مردمی و یا نظارت بازرسی اداره، طبق آیین نامه­ی تخلفات اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. اشاره می گردد که 1- مدارس موظفند که در جلسه عمومی انجمن که در ابتدای سال تحصیلی جدید برگزار می گردد، گزارش مبسوط مالی مدارس را به سمع اولیاء دانش آموزان برسانند. 2- در هر سال تحصیلی، در جلسه هیات مدیره انجمن اولیاء و مربیان، تمام امور مالی مدارس (از جمله دریافت، پرداخت، و کلیه ی هزینه ها) مورد بازبینی و تایید قرار می گیرد و بعد از آن کارشناسان حسابداری اداره، صحت و سقم آن را تأیید و دفاتر مالی را پلمپ می نمایند. این درحالی است که، از قبل کلیه اسناد مالی آموزشگاه ها (چک، فاکتورها، صورتجلسات و...) توسط رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه تایید و امضاء می گردد.

مشکل معلمان ورزش

1- ساده انگاری و دور از واقعیت است که ما ادعا کنیم که در مجموعه گسترده ی آموزش و پرورش هیچ کس دچار خطا و لغزش اداری و یا... نمی گردد. اگر مربی ورزش فرزند شما در یک مدرسه مرتکب خطایی شد، قابل تعمیم به کل مدارس شهر نیست؛ که این موضوع پی گیری و به معلم مربوطه تذکر داده شده و علاوه بر آن در پرونده ایشان ثبت گردیده و بی شک در نمره ارزشیابی وی که در جای خود می تواند زیان های مالی برای وی نیز بدنبال داشته باشد. تأثیر گذار بوده است.

مشکل طرح شکایت

نظر به اینکه مطابق دستورالعمل اداره کل و وزارت آموزش و پرورش، از تابستان 94 به بعد سامانه پاسخگویی به شکایات فعال گردیده است؛ و افراد بدون حضور در اداره به سهولت و بدون هیچ واهمه می توانند شکایت خود را ثبت نمایند، لذا طرح موضوع شکایت برای همه افراد یکسان و به راحتی صورت می گیرد. اشاره به این موضوع خالی از لطف نیست که بدانید همکاران عزیز ما 540 بار مدارس مختلف را بازدید نموده که مدارک و صورتجلسات آن موجود می باشد.

در این رابطه متذکر می شود که بعضی از افراد مایلند که خودشان جرم و میزان مجازات مختلف را تعیین نمایند که این خلاف قانون و مقررات اداری حاکم بر همه مجموعه های اداری می باشد. اداره آموزش و پرورش طبق شیوه نامه تخلفات اداری، موارد را پی گیری و اقدام می نماید. اینکه ما انتظار داشته باشیم که برخورد با متخلف را علنی اعلام نمائیم، هم خلاف شرع و هم خلاف دستورالعمل قانونی وزارت مطبوع می باشد. ضرورت به اشاره است که موارد تذکر شفاهی، درج در پرونده، کسر نمره ارزشیابی، کسر حقوق، تعلیق، و حتی ارجاع به هیأت تخلفات استان جهت پی گیری نهایی در کارنامه حراستی اداره موجود می باشد.

مشکل مدارس هیأت امنایی

تصویب مدارس هیأت امنایی در شورای معاونین قبل از مسئولیت اینجانب بوده که اصل قانونی آن بوسیله مدیریت و شورای معاونین قبلی پی­گیری و مصوب و همراه با اساسنامه به مدارس ارسال گردیده است. به یقین در رابطه با تصویب اخذ وجه بیشتر از طرف اولیاء برای کیفیت بخشی به امور آموزشی و رفع مشکلات کمبود کلاس درس، در زمان مقرر شکایتی مبنی بر اخذ وجه اجباری به اداره نرسیده و در بازرسی ثبت نگردیده که در صورت ثبت حتماً توسط بازرسان اداره پی گیری می شد.

مشکل آموزش دینی معلمان

در این رابطه جهت شفاف سازی، اشاره به این نکته ضروری است که بدانید مدیریت آموزش و پرورش کازرون تا قبل از مسئولیت اینجانب در پست معاون آموزش و نوآوری، از داشتن فضای فیزیکی جهت آموزش معلمان محروم بودغ که با همت و تلاش حوزه آموزش و ضمن خدمت و با همکاری مدیریت اداره، محلی ثابت جهت آموزش دوره­های ضمن خدمت نیروی انسانی با امکانات نسبتاً مطلوب فراهم گردیده است. در رابطه با دوره های ضمن خدمت معلمان و اخذ کد برگزاری دوره در زمان مسئولیت کوتاه مدت اینجانب، می توان به برگزاری ساعت ها دوره از جمله 1- شهید مطهری(جاذبه و دافعه) 2- اسلام و نیازهای زمان 3- جهان بینی توحیدی (در قالب گروه های متعدد و با شرکت 1090 نفر همکار فرهنگی) 4- روخوانی قرآن 5- روانخوانی و تجوید و تفسیر 6- آشنایی با اندیشه های شهید مطهری با قرآن کریم 7- مجلات تربیتی پیوند 8- ماهنامه تربیت 9- اقتصاد مقاومتی 10- اندیشه­های امام و رهبری و ختم قرآن به صورت گروهی در ماه مبارک رمضان... اشاره نمود. دعوت از روحانیون آگاه و متدین و ارزشمند جناب آقایان یاسین راد، صنعتی، بینا، علی بابایی، بیاتی، رحمانی، پدیدار، توانا، جوکار، سارمی، موسوی، جنتی، شمس الدینی و... و استفاده از توانمندی ایشان در جلسات مختلف اداری و آموزشی که شاید در حوصله این مقاله نگنجد گواه و شاهد این قضیه می باشد. 

و اما چند سوال که در قسمت پر لیوان گنجانده شده است

آیا شما می دانید که برای اولین بار براساس  یک حرکت نو و خلاقانه، آموزش نماز در پایه ابتدایی و پیش دبستانی بصورت گسترده در پارک زیبای باغ نظر به صورت کار گروه  دانش آموزی برگزار گردید.

آیا شما می دانید در حوزه تربیت و آموزش های دینی برای اولین بار با تلاش و کوشش شبانه روزی و بی وقفه همکاران عزیزم در حوزه ی معاونت پرورشی و استفاده از توانمندی های موجود در شهرستان از جمله بهره از مشاورین، کارشناسان مذهبی، دوستان همراه در سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و پلیس فتا، ارتش، بسیج، دادگستری، شبکه بهداشت، هلال احمر و دانشگاه ها به مدت 4 ماه در قالب آموزش خانواده با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اداره آموزش و پرورش هر روزه میزبان 450 نفر از اولیاء و فرهنگیان محترم بوده است.

آیا شما می دانید برای اولین بار جهت جذب دانش آموزان، جشنواره تئاتر انگلیسی برگزار و آموزه های دینی در قالب تئاتر انگلیسی به آنان آموزش داده شد که این مهم مورد استقبال اداره کل استان و وزارتخانه قرار گرفت.

آیا شما می دانید که برای اولین بار جهت ارتقاء فرهنگ عاشورایی، آموزش و پرورش در یک کار عظیم و مشترک بین مدیران، کارکنان و دانش آموزان در دهه اول محرم سه روز به صورت هماهنگ با شکلی بسیار زیبا و تأثیر برانگیز به کمک هیأت مرکزی عزاداری شهرستان با برنامه ای منسجم اقدام به راه اندازی دسته های عزاداری دانش آموز و معلم در سطح شهر نمود، که این امر در خطبه های نماز جمعه مورد تقدیر و تحسین امام جمعه ی محترم شهرستان قرار گرفت.

 آیا شما می دانید که با وجود همه تنگناهای اقتصادی موجود، معاونت پرورشی کازرون به خاطر شرکت فعال در مسابقات قرآن، فرهنگی، مذهبی و هنری مقام برتر استان را کسب نموده است.

آیا شما می دانید که مدیریت آموزش و پرورش کازرون مقام اول ورزش استان را بین مناطق مختلف کسب نموده است.

آیا شما می دانید که برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان به صورت هماهنگ و بسیار زیبا به عنوان یکی از برنامه های برتر استان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است.

آیا شما می دانید برای اولین بار حوزه معاونت پرورشی با کمک معلمان ساعی و پر تلاش طرح اعتکاف دانش آموزی دختر و پسر در دو مسجد امام زمان(عج) و امام خمینی(ره) با اجرای برنامه های ویژه مذهبی برگزار نمودند.

آیا شما می دانید که 1000 جلد کتاب  نکته ها و هشدارهای تربیتی تالیف عبدالعظیم کریمی و کتاب مفاتیح الحیاۀ خریداری و دربین همکاران توزیع شد، که بعد هم از آن آزمون به عمل آمد و به برترین ها هدایا داده شد.

آیا شما می دانید برای اولین بار کاروانی به نام کاروان تشکر، مرکب از همکاران اداری به منظور تقدیر از دانش آموزان، دبیران و مدیران برتر در مسابقات فرهنگی راهی مدارس شدند .

آیا شما می دانید در هفته فرهنگ عمومی در سه ایستگاهی که در سطح شهر بوسیله آموزش وپرورش راه اندازی شده بود، با مشارکت دانش آموزان حتی پیش دبستانی ها چه اتقاق میمون و مبارکی رخ داد .

آیا شما می دانید که آموزش و پرورش کازرون در سال جاری در طرح اسکان و تکریم مهمانان نوروزی به همراه 3 منطقه دیگر مقام برتر استان را کسب نموده است.

آیا شما می دانید که آموزش و پرورش کازرون در طرح دادرس مقام برتر کشوری را کسب نموده است.

آیا شما می دانید که آموزش و پرورش برای اولین بار جهت هدایت دانش آموزان و دور نمودن آنها از ضررهای احتمالی موبایل و بازی های رایانه ای، اقدام به راه اندازی زمین ورزشی جهت بازی مهیج پنت بال نموده است

آیا شما می دانید پیک نوروزی پایه اول که بوسیله دبیران زحمتکش ابتدایی طراحی شد به عنوان پیک منتخب در بین کل دانش آموزان پایه ی اول استان توزیع گردید.

آیا شما می­دانید سال جاری در مسابقات آزمایشگاهی،(علمی، ورزشی، و مهارتی) دارای مقام کشوری بوده ایم.

آیا شما می دانید برای اولین بارساماندهی و بایگانی 20 هزار پرونده پراکنده دانش آموزی مدارس منحله در دستور کار اداره آموزش وپرورش قرار گرفته و قسمت اعظم آن ساماندهی شده است.

آیا شما می دانید که آموزش و پرورش در چنین فضا و شرایط سخت اقتصادی که از اول انقلاب تا به حال حتی در زمان جنگ تجربه نکرده است، خلاقانه اقدام به ساخت پروژه بزرگ استادیوم  ورزشی ویژه دانش آموزان و معلمان نموده است.

آیا شما می دانید که باغ متروک و خالی از امکانات آموزش و پرورش در امامزاده سیدحسین به فضایی مصفا و دلنشین جهت اردوی دانش آموزان و همکاران فرهنگی تبدیل شده است که در اول مهرماه مورد استفاده ایشان قرار خواهد گرفت.

آیا شما می دانید که برای اولین بار سامانه ساماندهی نیروهای انسانی که کاری نفس گیر و طاقت فرسا بود طراحی و از امسال در آموزش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا شما می دانید که برای اولین بار جهت تقدیر از دانش آموزان ممتاز مدارس متوسطه اول و دوم آرشیوی تهیه و با دعوت از افراد برجسته همانند پروفسور ملک زاده و نخبه گرامی جناب آقای اسکندری همراه با نمایش دست ساخته های دانش آموزی از جمله پرواز پهباد ساخت دانش آموزان، مدل جدیدی از تقدیر دانش آموزی ارائه گردیده است.

آیا شما می دانید تنها سالن همایش 400 نفری شریعتی که به مخروبه ای مبدل شده بود با طرحی سنتی و زیبا بازسازی و ترمیم شده است.

آیا شما می دانید که بعد از سال ها انتظار، آموزش و پرورش ساخت سالن حوزه تصحیح اوراق و مطالعه ی دانش آموزی را در دستور کار خویش قرار داده است .

آیا شما می دانید که به کمک بنیاد ملی نخبگان فارس، مدرسه فصلی ایده و خلاقیت در کازرون تشکیل و نتایج بسیار درخشان دانش آموزان کازرونی موجبات ارتقای علمی شهرستان را فراهم نموده است.

آیا شما در رابطه با برگزاری همایش پیاده روی بزرگ و اهداء جوایز و اعزام برندگان به مشهد مقدس اطلاعاتی کسب نموده اید.

آیا شما می دانید برای اولین بار بعد از چند سال وقفه جهت تجلیل از بازنشستگان فرهنگی 93 و94 همایش بزرگی برگزار گردید و با درختکاری به دست توانای ایشان در اردوگاه ولی عصر، باغچه ای مرکب از درختان زیتون که نماد صلح و دوستی است راه اندازی شد.

و ده ها فعالیت و اقدام دیگر که در حوصله این متن نمی گنجد و در مدت 11 ماه مسئولیت اینجانب، به وسیله همکاران ساعی و پر تلاشم انجام گرفته است. فراموش نشود که انتصاب حقیر در تاریخ 23/3/94 صورت گرفته در حالی که اشاره شما به اکثر وقایع چه صواب و چه  نا صواب قبل از مسئولیت اینجانب می باشد .

در پایان همانطور که خداوند علیم و حکیم به ما انسان ها آموخته که قلم وسیله تعلیم شماست (قسم به قلم و سطرهایش)، کوشش کنیم حق قلم را نیک بجا آورده و به راستی و درستی از این نعمت الهی بهره ببریم. (العاقبه للمتقین)

ارادتمند و سپاسگزار کاظم عباسی

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
1
2
باسلام
مدیرمحترم اموزش وپرورش
براساس قانون اساسی کشور تحصیل تاپایان دوره متوسطه بایدمجانی باشد.قانون اساسی تحصیل برای همه رامجانی اعلام نموده پس چرا باصدای بلندفریادنمیکشیدکه بله تحصیل تادوره متوسطه بایدمجانی باشدواگرپولی ستانده شود ظلم است وخلاف قانون وحق وحقوق مردم جامعه.
همه به اصل ولایت فقیه پایبندیم واین جزاصول قانون اساسی است اماسوال اینجاست اگراین اصل قانون اساسی تضعیف شود ازتریبون های رسمی وغیررسمی چقدردادوبیدادبلندمیشود.چرا درباره اصل مجانی بودن تحصیل فریادهابلندنمیشود.
مردم شریف، براساس قانون اساسی کشورتحصیل تاپایان دوره متوسطه به هرشکل مجانی است وخلاف ان ظلم است وستم وزیرپانهادن قانونی که ملت ان رارای داده اند
گرفتن پول ازوالدین یعنی دهن کجی به قانون اساسی که ملت به ان رای داده اند.گرفتن پول ازمردم یعنی دهن کجی به مردم گرفتن پول گرفتن ازوالدین یعنی ظلم یعنی ستمگری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
1
0
با این حرفای الکی تا کی میخواین خودتون رو سر کار بزارید مردم را چرا نفهم فرض میکونین مردم متوجه همه جریاناتتون هستن و با این ... گوییا بیشتر از قبل خودتون رو نشون میدید ماشالا که شما از هر دری که بشه درامد کسب میکونیم از فرم و پوشش مدارس گرفته تا یه سنجش ساده و بدون هیچ اعتباری و مردوم بیچاره تن میدهند فقط خدا به دادمون برسه که شما خود را خدا میدانید و خدایی میکنید از ... که وقتی دادمان به جایی نرسد دلمان به خدای خوبمان محکمه و بدونید شما خدا نیستید و جایی باید حساب پس بدید
کازرون نمای عزیز تشکر که شما از جنس اه مردمان این شهر مظلومید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
1
0
ضمن سلام و آرزوی قبولی طاعات همه برادران عزیز
بنده چند سوال از مدیر آموزش و پرورش کازرون را خواندم و جوابیه را نیز مطالعه نمودم.
بعد از مطالعه جوابیه به یاد مطلب و خاطره ای افتادم و عرض می نمایم و امیدوارم تایید شود تا بقیه عزیزانم استفاده ببرند
زمان دانشجویی سر کلاس یکی از اساتید در مورد روش جدل و مناظره می فرمود وقتی طرف مقابل از شما سوالی می پرسد و یا حرف یا فعل شما را نقد می کند و شما پاسخ درست و قانع کننده ای ندارید چند کار می توانید انجام دهید تا شکست و ضعف شما آشکار نشود.
اول اینکه در مقام پاسخ گویی،سخن خویش را با مطلبی شروع کنید که هیچ ربطی به اشکال طرف مقابل ندارد اما همه افراد آن را قبول دارند و طرح آن سبب مظلومیت و اعطای حق به شما شود.
دوم اینکه سعی نمایید نیت و قصد طرف مقابل را در طرح اشکال و سوال زیر سوال ببرید که باز سبب مظلومیت شما می شود در اذهان
سوم آنکه در پایان سعی نمایید نقاط قوت خود را چه مربوط به موضوع و چه غیر مربوط طرح نمایید و در این قسمت می شود خوب و بد ... و ... را وارد نمود که این هم سبب مظلومیت شما می شود.
وقتی جوابیه را مطالعه نمودم دیدم تمام این سه مورد انجام پذیرفته است و نویسنده جوابیه تلاش نموده این کار را انجام دهد.
نکته اساسی اینجا می باشد که استاد سر کلاس می فرمود اگر کسی می خواهد اینگونه کند باید بسیار با دقت و ماهرانه این کار انجام دهد تا مخاطبین متوجه این امر نشوند اما دقت در جوابیه که می کنم مشاهده می نمایم که این امر بسیار ناشیانه صورت پذیرفته است.
ناگفته نماند که استاد می فرمود این اینگونه عمل کردن نشانه کسانی است که در جدل و بحث و مناظره ها دنبال حق نیستند و ... آنها آنان را در مقابل حق ... کرده است و گرنه انسان حق جو و اهل ... در مقابل طرف مقابل باید بیان بدارد که حق با شماست و حرف و کار من غلط و اشتباه بوده است که این کار سبب عزت او در بین مخاطبین هم خواهد شد

برایتان دعا می کنم و آرزوی موفقیت هرچه بیشتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
1
0
آقا درد این نیست که بچه فرهنگیان رو ثبت نام می کنند بحث اینه که چرا اولا هر کی بیشتر پول بده ثبت نام میشه و ثانیا چرا امکانات مدارس خوب توزیع نمیشه تا من مجبور نباشم بچه ام رو ببرم جای دیگه.مثلا من بچه ام تو کلاسی و مدرسه ای است که کولر آبی درستی ندارد ولی آموزش و پرورش به یه مدرسه ای در پایین شهر اسپیلت میده چرا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
1
0
یا حق
آقای عباسی چندتا عرض کوچک به خدمتتان دارم
-در سال ها و سال قبل من نسبت به گرفتن شهریه زیاد به اداره مراجعه نمودم اما خبری نشد
-شما که این همه کار مهم در اداره کرده اید خیلی عجیب است که ندانید که الان اکثر قریب به همه مدارس بیشتر از شهریه مصوب می گیرند.چطور امکان دارد ندانید؟؟
الان هم دیر نشده چند تا مدرسه رو برید صورتحساب حساب مدرسه رو چک کنید و پول های مردم رو برگردانید
-اینکه بازرسی چقدر بازدید داشته فکر نمی کنم مهم باشد چونکه می روند با مدید مدرسه می نشینند و چایی می خورند و برمی گردند.باید بازرسی با والدین مرتبط باشند
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
1
0
تشکر ویژه دارم از مدیر محترم آموزش و پرورش کازرون که خودشون رو در برابر مطالبات ذینفعان پاسخگو دونستن و با گذاشتن وقت جوابیه ای تهیه کردن.
این جوابیه هرچند که برای بعضی از شهروندان قانع کننده نیست ولی نفس پاسخگویی مهمتره، همین که این روال جا بیفته جای شکر داره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
1
0
سلام و عرض ادب
این هم شد جوابیه؟
چرا ... می گویید؟ بخدا من پول قرض کردم و بچه ام رو ثبت نام کردم.رفتم به اداره گفتم مدرسه گفته 300 هزار تومان باید بدهید تنها کاری که کردند گفتند خوب خرج بچه هاتون میشه.
آموزش و پرورش به خاطر همین پول های ... هست که بی برکت شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
آقای عباسی خواستم به عرضتان برسانم که واحد حرلست اداره شما متاسفانه هیچ اختیار و قدرتی نداره و وقتی گزارش تخلف از سوی کارکنان یک بخش از اداره داده میشود اصلا هیچ برخورد قانونی صورت نمی گیرد و تخلف همچنان به قوت خود باقیست حق معلمان در هنگام پست بندی بسیار ضایع میشود با وجود روی کار آمدن مدرسه هیات امنایی که معلم 10 سال سابقه بخاطر دوستی با مدیر از معلم باسابقه و فعال 26 سال سابقه در آن مدرسه به کار گرفته میشود نمیدانم این حرفها رو باید به کی گفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
سلام برای بچه های معلول در مدرسه عادی که نوبت دوم ما که نهایی داریم نیاز به وقت اضافه دارد
یا نه هرچه زودتر به ما بگین ممنون میشم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸