پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۶۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
گرامی در آئین تودیع خود از فرمانداری کازرون:
حمیدرضا گرامی فرماندار قبلی شهرستان کازرون، در مراسم تودیع خود از این سمت، با اشاره به فرایند انتخابش به عنوان فرماندار کازرون گفت: از اوایل امسال بر اساس نیازی که بود، و علی رغم مقاومت و مخالفت استاندار فارس و معاونینش، با اصرار مجموعه سپاه، با پایان ماموریت من در وزارت کشور موافقت شد تا بتوانم با توجه به نیازی که دارند، به سپاه پاسداران بازگردم.

به گزارش کازرون نما، در آئین تودیع و معارفه فرماندار قدیم و جدید شهرستان کازرون که روز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی کازرون برگزار شد، حمیدرضا گرامی فرماندار قبلی شهرستان کازرون ضمن تبریک دهه کرامت و روز ملی صنایع کوچک، با اشاره به سنت نام گذاری جلسات در شهرستان کازرون به نام یک شهید، به مناسبت هفته تکریم خبرنگاران، این جلسه را به نام شهید جلال نوبهار (خبرنگار کازرونی) نام گذاری کرد و افزود: منشا خیر و برکات، الگوگیری از شهداست، چرا که گذشت زمان هر چیزی را به فراموشی می سپارد به جز خون شهیدان.

گرامی ضمن تشکر از حاضران در این جلسه جابه جایی افزود: بنده به کلمه تودیع اعتقادی ندارم، چراکه ما در جمهوری اسلامی ایران چیزی به نام تودیع نداریم و تا انقلاب هست و اسلام و ولایت و رهبری هست، ما در هرجایگاه و سنگری که هستیم باید خدمت خود را انجام دهیم.

علی رغم مخالفت استاندار و معاونینش، رفتن من با اصرار سپاه بود

ایشان افزود: برای اینکه خدای نکرده ذهنیتی ایجاد نشود، لازم است اشاره ای به این فرایند داشته باشم که در دولت قبل درخواست از استانداری های همجوار و استانداری فارس چه برای مسئولیت فرمانداری و چه مسئولیت سیاسی – امنیتی پیشنهاد شد که سپاه موافقت نکرد، اما در دولت جدید به دلیل تعامل با دولت، سپاه فجر فارس با این مسئله موافقت شد که بنده به  وزارت کشور بیایم و ابتدا هم به این شکل بود که وزارت کشور بحث انتقال نیرو را مطرح میکرد که مجموعه سپاه مخالفت می نمود و نهایتا وزیر کشور استثنا ماموریت را پذیرفتند و در جلسه جابه جایی در شیراز سردار غیب پورور اعلام کرد در هز زمان که لازم باشد، با هماهنگی نیرو را برمیگردانیم. حتی قبل از انتخابات به آقای هاشمی گفتم که به فکر نیروی تازه نفس و با انگیزه تری برای کازرون باشید و ایشان نپذیرفت

علی رغم مخالفت استاندار و معاونینش، رفتن من با اصرار سپاه بود

وی ادامه داد: اوایل امسال نیز با توجه به شرایطی که وجود داشت درخواست پایان ماموریت بنده در اردیبهشت سال جاری به ستاد مشترک نیروهای مسلح و از آنجا به وزارت کشور و نهایتا به استانداری اعلام شد که صادقانه باید بگویم هم استاندار و هم آقای پژوهش و آقای هاشمی و هم معاونین مخالفت کردند و اسرار بر ماندن داشتند اما به دلیل تاکید سپاه قرار شد پایان ماموریت زده شود و به نهاد مقدس سپاه بازگردم و این فرایند بیان شد که کسی قصد سوء استفاده و حاشیه سازی سیاسی و مسائل دیگر نباشد و این درخواست سپاه بوده.

حمیدرضا گرامی گفت: نکته بعدی، بحث وحدت، همدلی و همزبانی است که خواست مقام معظم رهبری است و همه ما که ادعای ولایت مداری داریم، باید ب ه آن عمل کرده و احترام بگذاریم. که البته این همدلی در مجموعه مدیریتی شهرستان کازرون وجود دارد؛ هرچند که ممکن است اختلاف نظرهایی و روش هایی در روند اجرای کارها وجود داشته باشد؛ این طبیعی است و چه بسا درگیری لفظی صورت گیرد اما نهایتا همه نسبت به تصمیم احترام میگذارند و لذا این موضوعات حمل بر فضای تفرقه نشود

فرماندار سابق کازرون ضمن تجلیل از دکتر محمدصادقی نماینده سابق مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی که علی رغم موقعیت اجتماعی خوب، به واسطه انگیزه و روحیه بسیجی ترجیح داد که به سوریه برود و در مداوای مجروحین کمک نماید، گفت: چه در زمان دکتر محمدصادقی و چه آقای رضازاده، با محوریت امام جمعه کازرون و سایر ائمه جمعه این وحدت و همدلی در مجموعه شهرستان حاکم است. و همه تلاش کردیم که فضای آرامی در شهرستان باشد و مردم این آرامش را حفظ کنند. وی افزود: من معتقدم این مسئولیت ها حق الناسی است برگردن ما و ما باید در قبال مسئولیت پاسخگوی تک تک شهروندان باشیم و سوء استفاده باعث متشنج شدن فضا و متضرر شدن مردم می گردد.

علی رغم مخالفت استاندار و معاونینش، رفتن من با اصرار سپاه بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سابقه بنده در کازرون به سال ۶۱ برمی گردد و من دوران آموزش بسیج توفیق داشتم که در پادگان آموزش شهید دستغیب کازرون سپری کنم و در زمان دفاع مقدس در لشکر ۳۳ المهدی در کنار بچه های کازرون بودم که بهترین ها شهید شدند و در مقطعی دیگر در سال 82 تا 84 توفیق فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان را داشتم.

علی رغم مخالفت استاندار و معاونینش، رفتن من با اصرار سپاه بود

گرامی افزود: در ابتدای مسئولیتم تلاش بر این بود که توسعه همه جانبه شهرستان مدنظر باشد. چراکه امروز توسعه شهرستان براساس شاخص کشاورزی و خدمات است و امروز با شرایط خشکسالی که با آن مواجه هستیم، اگر شاخص های دیگر رشد پیدا نکند، باید منتظر مهاجرت های پی دی پی مردم بود و به دنبال آن سکونت گاه های غیر رسمی و آسیب های اجتماعی که روز به روز رشد آن بیشتر می شود و بر این اساس ریل گذاری بر مبنای توسعه شهرستان صورت گرفت. یکی در بحث کشاورزی تغییر الگوی کشت، کشت گیاهان دارویی که با پیگیری های انجام شده، در شهرستان و استان و تهران، شهرستان کازرون به عنوان پایلوت طرح گیاهان دارویی تصویب شد. و کار در حال پیگیری است و این گفتمان در کشاورزان و مدیران جاری شده که کشت گلخانه ای و شهرک های کشاورزی در چند منطقه شهرستان اجرا شود

فرمانده سابق سپاه بقیه الله شیراز افزود: بحث توجه در حوزه گردشگری و  صنایع دستی که هم کم هزینه اما پر درآمد است  و جغرافیا و منابعی که شهرستان کازرون دارد و یک منطقه آن منطقه امامزاده سیدحسین (ع) است و وجود چشمه زیبای سرآب اردشیر، در مجاورت شهر تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان و جنگل های زیبا و غار شاپور و مجسمه ای که خود نمادی است از تاریخ این شهرستان، همین یک مجتمع در سال 94، تعداد 28000 توریست خارجی را جذب کرده، اما میانگین توقف آنها در شهرستان کازرون  4 ساعت بوده. لذا پیگیری ویژه صورت گرفت و توافقاولیه  110 میلیارد ریال و قابل افزایش تا 300 میلیارد ریال امضا شد، اما در پیچ و خم اداری طرح یه تعویق افتاد که امیدواریم در مدیریت جدید کار دنبال شود و مکان های اقامتی و خدماتی در شهرستان محیا شود تا حضور گردشگران باعث اشتغال و درآمدزایی همه جانبه شود.

فرماندار سابق کازرون در ادامه افزود: در بخش جره و بالاده جشنواره گل نرگس با استقبال مردم مواجه شد، در کنارتخته کاروانسرای تاریخی که احیا شد، در دشت برم پارک جنگلی که پیشنهاد داده شد، و یا بازار خود کازرون که جزو 8 بازار سرپوشیده کشور است و صنایع دستی اینها فرصت هایی است که می توان استفاده کرد برای توسعه و اشتغال و درآمدزایی مردم کازرون

گرامی در حوزه صنایع به منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: در سنوات گذشته مصوبه مجلس شورای اسلامی و  هیئت دولت بود نیاز به جابجایی محل بود که در هیئت دولت فعلی به تصویب رسید و تاکنون بالغ بر  70 میلیارد ریال از سوی شرکت شهرک های صنعتی در بحث منطقه ویژه سرمایه گذاری شده که فرصتی برای تجار و سرمایه داران کازرونی است که در اقصی نقاط کشور و دنیا هستند و موفق هم هستند؛ و ثبت سفارش به واسطه استقرار گمرک که بخشی از مراحل آن طی شده انجام گیرد و این منطقه ویژه به عنوان یک بندر خشک و سرریزی از استان بوشهر منشا خیر برای شهرستان کازرون باشد.

 ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: بحث پتروشیمی کازرون علی رغم توقفی که صورت گرفته بود، با تغییر مدیریت، سرعت بیشتری به خود گرفته است. وی با اشاره به اینکه همین محصولات کشاورزی هم به صورت خام فروشی عرضه می شود، افزود: صنایع کوچک و بسته بندی و تبدیلی باید ایجاد شود تا باعث رونق شود و برخی صنایع تعطیل شده با پیگیری ویژه نماینده قبل و نماینده فعلی در سطح کلان و همراهی مدیران از تعطیلی خارج شد، مثل سیلوی کازرون و با حمایت وزیر صنعت و معدن این سیلو آلان آماده افتتاح است. اما مدیریت استان معتقد است پرونده بازنگردد تا جذب اعتبارات بیشتری جهت توسعه و تکمیل تر فضای پیرامون آن انجام شود وگرنه امسال تحویل گندم در این سیلو اتفاق افتاده بود.

گرامی با اشاره مجدد به بحث منطقه ویژه گفت: در جلسه ای که با حضور حاج آقا خرسند با وزیر داشتیم، گمرک زیر 300 هکتار زیر بار نمی رفت ولی وزیر صنعت و معدن به واسطه احترامی که به جمع و به مردم شهرستان کازرون گذاشتند، گفتند که استثنا با این 75 هکتار شروع شود. وی خاطر نشان کرد گمرک خود مدعی است که زمین مورد نیازشان حداقل ۱۰۰ هکتار می باشد، جالب آنکه شهرستان لامرد زمینی به مساحت ۱۰ هزار هکتار زمین را محصور و خیابان کشی کرده و گمرک در آن مستقر شده. وزیر صنعت محبت کرد آنهم به خاطر احترامی که به مردم کازرون و مسئولین داشت.

گرامی در خصوص سد نرگسی هم گفت: در این دولت به خاطر حجم پروژه هایی که قبلا کلنگ زنی شده بود، اولویت بر تکمیل پروژه هایی گذاشته شد که از 30 تا 70 پیشرفت داشتند و دولت بنا نداشت پروژه های زیر ۳۰ درصد پیشرفت را تکمیل نماید اما با پیگیری هایی که صورت گرفت، سد نرگسی که زیر 30% پیشرفت داشت یعنی میانگین 8% پیشرفت داشت، امروز بالای 40 درصد پیشرفت یافته است. وی یادآور شد: یکی از شبکه های سد به طول 28 کیلومتر برای احیای  دریاچه پریشان که یکی از دغدغه های مردم کازرون خصوصا دوستداران محیط زیست است، پیگیری ویژه ای صورت گرفت و هم با دستور رئیس جمهور محترم و هم آقای نوبخت، و سایر مسئولین سال گذشته به پیمان گذاشته شد و در مرحله انتخاب پیمانکار است و مبلغ 500 میلیارد ریال برآورد شده که باید پیگیری شود.

فرماندار سابق شهرستان کازرون افزود: بحث تونل محرم که پروژه مهمی برای شهرستان بوده و هست؛ به واسطه دیونی که داشت تعطیل شده بود و جلسات زیادی در وزارت راه و شهرسازی برگزاری شد و نهایتا آنجا به مدیرعامل شرکت استراتوس اعلام کردیم که مردم کازرون به شما دیگر اعتمادی ندارند. که وعده جبران دادند، و در این بضاعت مالی 4 میلیارد تومان از مطالباتشان را دریافت کردند و با وجد انجام یک انفجار، متاسفانه فعالیت پروژه به حالت تعلیق درآمد ولی تا روند جابهه جایی پیمانکار و اقاله که باید صورت میگرفت در سازمان بازرسی تا یک سال به طول انجامید ولی شرکت جدید علی رغم اینکه در فشار مالی است، کار را آغاز کرد که با پیگیری ها باید مشکلات آنها رفع شود تا پروژه تعطیل نشود؛ چون به این راحتی پروژه تعطیل شده راه اندازی نمی شود.

وی در آخر افزود: در بحث آب، برق، گاز، مخابرات، مسائل بهداشت و درمان آنچه در حد توان و همت جمعی مدیران شهرستان بود کارها دنبال شد که امیدوارم مورد رضای خدا و مردم واقع شود. هرچند که مردم شهرستان لیقات بیش از این دارند. ایشان افزود اگر وقتی گذاشتیم به واسطه وظیفه بوده و منتی هم برکسی نداریم. مسئولیت قبول کردیم و در قبال آن باید پاسخگو باشیم، و شبانه روز سعی کردیم کارکنیم و چراغ فرمانداری به واسطه کار و عمل ساعت ۱۰ شب باید خاموش شود. لذا بنده از همه عزیزان ممنون هستم و وزارت کشور ارزیابی که از عملکرد فرمانداران دارد در بحث انتخابات است و ما با همکاری شورای نگهبان و هیئت اجرایی و هیئت نظارت و شورای تامین، که تلاش کردند و وقت گذاشتند و گفتمان مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس بودن رای مردم را مبنای کار قرار دادیم و بنده چه در سپاه و چه اینجا ملاک را قانون میدانستم و قانون بد را بهتر از بی قانونی می دانم و خدا را شاکریم به خاطر سلامت انتخابات.

ایشان ضمن تشکر از همه مردم و دوستان خصوصا در هفته آخر که ابراز محبت داشتند گفت: برای رضای خدا و خدمت به مردم کار کردم و فرماندار جدید را که معرفی می شود از من توانمندتر، با انگیزه تر و با تقواتر است و باید همه دست به دست هم دهیم و به ایشان کمک کنیم. و این تصمیمی است که استان گرفته و در جهت مصلحت مردم است و باید همه کمک کنند و از همه درخواست دارم که بنده را حلال کنند.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
2
1
خدا قوت میگم به آقای گرامی، علیرغم اینکه در ابتدا در مقابل تصمیمات دولت منفعل عمل میکردند و بعضاً مقابله میکردند، ولی در ادامه به دلیل طینت پاک شخص خودش، با دولت همراه تر از گذشته شدند. ایشالا که این ذات خوب در ادامه ی راهشون رفتار ایشون رو راهبری کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
به شما و دكتر محمد صادقي خسته نباشيد عرض مي كنم .
اما يك سوال : دكتر زيبايي در سوريه چه عملي را انجام مي دهد ؟
و آخر اينكه كازرون تغييري نمي كند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
باور بفرمایید هم مسئولین دولتی و هم خیلی از مردم مشتاقانه منتظر خداحافظی شما و پیشرفت شما در سنگرهای دیگر بودند
موفق باشید انشاالله
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
1
آقای گرامی یکی از بهترین فرمانداران تاریخ کازرون بودن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷