پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۵
حجه الاسلام خرسند امام جمعه کازرون :
طبق معیارهای وزارت بهداشت تا سال1393 باید 453 تخت بیمارستانی موجود باشد که در حال حاضر 128 تخت موجود است و آمبولانس های بیمارستان هم مربوط به حدود 20 سال پیش می باشد لذا باید بصورت ضربتی فکری بحال وضعیت بهداشت و درمان شهرستان بشود
فاطمه برزگر: جمعه 6 دی ماه نماز دشمن شکن جمعه با امامت حجه لاسلام و المسلمین خرسند امام جمعه کازرون و با حضور نمازگزاران متدین در مصلی جمعه اقامه شد.

وي در خطبه اول به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری ابا عبدالحسین (ع) و آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در این باره به ایراد سخن پرداخت.

امام جمعه كازرون گفت: از آنجا که یکی از اهداف مهم در قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است همه مردم در قبال عملکرد جامعه مسولیت دارند زیرا در اسلام این دو اصل به عنوان ابراز اصلاح جامعه معرفی شده است . ایشان با اشاره به بخشی از آیات سوره آل عمران درباره امر به معروف و نهی از منکر فرمودند امر به معروف امری همگانی و در عین حال وظیفه ای خاص است برای خواص جامعه
 
وي افزود: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اتحاد و وحدت و پرهیز از تفرقه است زیرا یکی از راههای که دشمن تلاش می کند تا مردم را از نظام جمهوری اسلامی دلسرد کند اختلاف پراکنی بین اشخاص، مسولین و ارکان اصلی نظام است.

حجه الاسلام و المسلمین خرسند از مسولین و جریانات سیاسی درخواست نمودند تا درآستانه انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از موضع گیری ها و بیانیه هایی که سبب تفرقه و اختلاف پراکنی می شود دوری کنند وي ادامه داد : امروز بزرگترین معروف آن است که افراد به گونه ای خدمت کنند که مردم به نظام جمهوری اسلامی امیدوار شوند و اگر کسی سخنش، قلمش یا ابزار ارتباطی با مردم را طوری به کار گیرد که موجب دلسردی مردم از نظام اسلامی شود حتی اگر نماز شب هم بخواند ارزشی ندارد و مرتکب گناه و منکر شده است.

حجت الاسلام والمسلمين خرسند در خطبه دوم به مناسبت های هفته به اختصار اشاره نمود.
امام جمعه کازرون با توجه به آغاز مراسم عزاداری ابا عبدالحسین (ع) گفت:هدف از دعوت به اقامه عزاداری برای ابا عبدالحسین (ع) حفظ ارزش هایی است که امام حسین (ع) برای آنها جان داد. وی افزود: عزاداری باید دور از خرافات و بدعت ها و در راستای فرهنگ اصیل اهل بیت (ع) و نماد مبارزه با ظلم و استکبار باشد و روح ایمان و اخلاق، شجاعت و غیرت دینی مردم را زنده و تقویت کند در ادامه ایشان با اشاره به اینکه نهضت امام حسین (ع) مربوط به همه زمانها می باشد. تصریح کرد: در این روزگار نیز باید بدانید شِمر امروز کیست؟ بنی امیه امروز و امام حسین (ع) کیست؟

وقتی یک میلیون و نیم انسان بی گناه را به جرم دفاع از دین و شرافت انسانی مورد ظلم و ستم قرار می دهند و آب و برق و بهداشت را بر روی آنها می بندند باید مانند عاشورا حسینیان زمان فریاد برآورند ولی متاسفانه امروز حتی دولت های اسلامی و علمای اسلام سکوتی خفت بار در برابر ستم های این شِمرهای زمان نموده اند بطوریکه خطیب جمعه مسجد الحرام و مسجد النبی در خطبه ها نماز جمعه حتی از دعا برای نصرت مسلمین در فلسطین دریغ می کند .

ایشان در ادامه به دلیل حضور رضازاده استاندار فارس درنماز جمعه کازرون به مشکلات شهرستان به شرح ذیل اشاره نمود.

در بحث بهداشت و درمان گفتند: طبق معیارهای وزارت بهداشت تا سال1393 باید 453 تخت بیمارستانی موجود باشد که در حال حاضر 128 تخت موجود است و آمبولانس های بیمارستان هم مربوط به حدود 20 سال پیش می باشد لذا باید بصورت ضربتی فکری بحال وضعیت بهداشت و درمان شهرستان بشود.

امام جمعه کازرون با اشاره به عقب ماندگی های شهرستان کازرون گفتند: جمعیت شهرستان کازرون همیشه رشد منفی داشته است زیرا جمعی از اهالی به مرکز استان مهاجرت می کنند وی در بحث تبلیغات این مطلب را اضافه كرد که 260 روستای کازرون از مُبلّغ و نماز جماعت محروم هستند. در حالی که وسایل تبلیغاتی دیگر همچون ماهواره درآنجا گسترش یافته است
 
استاندار فارس نيز در سخناني مابين نماز جمعه و عصر به پیشینیه حضور مردم کازرون در عرصه های مختلف و مورد نیاز انقلاب اشاره نمود و اظهار داشت مشکلات معیشتی نباید ما را از اهدافمان باز دارد بدانید که راهی که در آن قدم گذاشته اید نیاز به استقامت و پایداری دارد وی افزود رهبران ما باید راه انقلاب و امام (ره) را باور داشته باشیم و کسانی در عرصه قدرت انتخاب شوند که بتوانند این راه را ادامه دهند و دنباله روه این راه باشند که خوشبختانه دولت نهم که مورد حمایت رهبر نیز می باشد در عرصه های مختلف کارهای زیر ساختی را شروع کرده است و مهم ترین شاخصه این دولت پایبندی به ارزش های انقلاب می باشد.
 
 مرکز فرهنگ و ارتباطات دفتر امام جمعه
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۲
27
0
سلام علیکم :کاملا حضرتعالی درست می فرمایید وضعیت بهداشت وبیمارستان شهرستان مطلوب نیست .اما حضرتعالی بهتر بود وضعیت فعلی بیمارستان را با قبل از جناب دکتر محمدصادقی مقایسه می کردید ولااقل یک تشکری در نماز جمعه از نماینده سابق داشتید.طبیعتا امروز منتخب مردم در مجلس باید معضلات بیمارستان را که در دوره انتخابات مطرح می کردند حل کنند نه کس دیگری .لازم بذکر است که در دوره هفتم مجلس یک میلیارد تومان بدهی بیمارستان بوده که پرداخت شده .چند دستگاه حودرو وآمبولانس آخرین مدل با تجهیزات در دوره هفتم خریداری شده که هم اکنون در خدمت مردم هست .در دوره هفتم کل تخت بیمارستان عوض شد وکلیه بخشهای بیمارستان رنگ آمیزی شد .دستگاه ماموگرافی برای بیمارستان آورده شد که در همین جا لازم است بنده به عنوان یک شهروند کازرونی از جناب دکتر محمد صادقی تشکر کنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹