پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۴۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
صدای مردم:
از درون میسوزم و قلبم به خاطر معضلات اجتماعی که در شهرم می بینم آزرده است. اما فقط می توانم فریاد درونم را به صورت یک نوشته بنویسم.

به گزارش کازرون نما، شهروندی بدون ذکر نام خود، دیدگاه و درخواست خود را در مورد یکی از معضلات شهرستان در قالب صدای مردم ارسال نموده است که بدین شرح می باشد:

آیا وجدانمان به خواب رفته و چشمان مان کودکان کار را در پارک های کازرون نمی بیند؟

از درون میسوزم و قلبم به خاطر معضلات اجتماعی که در شهرم می بینم آزرده است. اما فقط می توانم فریاد درونم را به صورت یک نوشته بنویسم.

بیکاری، تورم، طلاق، جرم و جنایت، فساد و دست درازی به بیت المال و...، معضلات اجتماعی است که درکوچه و بازار درباره آن می شنویم. اما مدتی است که در برخی پارک های کازرون کودکانی را می بینم که اصطلاحا کودکان کار نامیده می شوند. کودکانی باسنین پایین که به جای کودکی کردن، کیسه در دست دارند و درون سطل های زباله پارک ها و یا گوشه و کنار پارک دنبال قوطی نوشابه یا وسایل پلاستیکی و... می گردند، تا بتوانند آنها را جمع کنند و به فروش برسانند؛ و از قِبَل آن به پول اندکی برسند. یا بعضی هاشان پلاستیکی از پفک و کیک و... به دوش زده اند و به هر فردی رو میزنند تا جنسشان را بخرند.

به راستی آیا سزاوار و شایسته است این کودکان که سنشان کمتر از یازده سال است و در این دوران باید کودکی کنند از کودکی کردن محروم گردند؟

قطعا ریشه این معضل در جای دیگری است و عوامل گوناگونی مثل فقر، بیکاری والدین، اعتیاد، طلاق و غیره در این معضل نقش دارند. اما مسئولین باید پاسخ گویند که چه کسی مسئول حل این معضلات است؟ اصلا آیا مسئولین به این چیزها می اندیشند؟ چند جامعه شناس در سطح کازرون معضلات را بررسی می کند و راه علاج میدهد؟ چه کسی مسئول سلامت جسمی و روانی این کودکان است؟ چه کسی در آینده می تواند افسردگی و انواع بیماری های جسمی و روحی این کودکان را التیام ببخشد؟ چه کسی تضمین می کند این کودکان که در سنین پایین به جای تفریح کار می کنند، در آینده مجرم نشوند و معضلات اجتماعی دیگر ایجاد نکنند؟ مگر نه این است که کودکان زیر 15سال بر اساس قانون نباید کار بکنند؟

چرا برخی ها باید حقوق های آنچنانی بگیرند و برخی ها به خاطر بیکاری کودکانشان را به کار بگمارند؟ چرا هر روز می گویند اگر کسی در پارکها سگ گردانی کند مجازات می شود، اما وقتی کودکان باسنین پایین به کار گمارده می شوند اقدامی صورت نمی پذیرد؟

باور کنید طی یک ماه گذشته اینجانب ده ها مورد از کودکان کار را که گاهی اوقات چندین نفر هم با هم هستند در سطح پارک رفیع مشاهده کرده ام و حتی در موردی فیلم هم گرفته ام که کسانی نگویند چنین چیزهایی در شهر ما وجود ندارد

امیدوارم وجدان هایمان بیدار شود و فکری اساسی بکنیم. امیدوارم از این نوشته با نگاهی سطحی نگذریم و کودکان کار را فرزندان و برادران خود بدانیم و زمینه های تفریح و شادی شان را فراهم کنیم و نگذاریم روحشان و جسمشان آسیب ببیند.
نویسنده: شهروند
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
موسی کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
2
متاسفانه در جامعه ما اختلاف طبقاتی و بی عدالتی بیداد میکنه از اونطرف فلان رئیس و فلان مسئول رو می بینیم که درآمد میلیاردی داره و پول بیت المال رو نوش جان میکنه و از این طرف هم درجامعه کودکانی هستند که یا پدرانشان معتادند و یا کارگرساده اند ویادر قید حیات نیستند و به ناچار مجبور به کار در سنین کودکی می شوند . آیا عدالت اجتماعی در اسلام ناب و راستین این گونه است؟ آیا این افراد در آینده بر اثر انزوا و سرخوردگی به خلاف کشیده نمی شوند ؟ آیا کمک به این کودکان از رفتن به حج و مسجد ساختن پشت سرهم واجب تر نیست؟ آیا خون شهداء فقط به بی حجابی حساسه؟ به دزدی و خیانت و اختلاس و دروغ گویی حساس نیست؟و خیلی چیزهای دیگه که مطرح کردنش این جا جایز نیست.
یوحنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
زیاد دلت رؤؤف ه یه کمکی به پدر و مادراشون بکنید دیگه بچه کار نداریم اینقدر الکی گزارش ننویسید.خداییش روزی یه ریال ناقابل هر ایرانی بده و جمع بشه ما تو کشورمون فقیری داریم ولی حیف که حس انسانیت و کمک و ایثار کمرنگ شده.هرکی بفکر خویشه کوسه بفکر ریشه........
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳