پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۳۹۰
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
خطاب به اعضای شورای شهر و شهردار کازرون:
سالهای بسیاری پیش از این آنگاه که کودکی بیش نبودیم در کتاب های درسی مان به ما این شعر زیبا را آموخته بودند که بدست خود درختی می نشانم ........... به پایش جوی ابی می کشانم و الی آخر

هر دم از این باغ بری می رسد  ........ تازه تر از تازه تری می رسد

سالهای بسیاری پیش از این آنگاه که کودکی بیش نبودیم در کتاب های درسی مان به ما این شعر زیبا را آموخته بودند که

بدست خود درختی می نشانم ........... به پایش جوی ابی می کشانم  و الی آخر

این شعر آن چنان با تارو پود وجود ما به هم آمیخته بود و ما با معنای عمیق آن پرورش یافته بودیم که سال ها پس از آن نیز عشق به وجود درخت و سرسبزی هم چنان در وجودمان موج می زند. از این رو شکستن هر شاخه درختی  چنان روح و روان مان را به درد می آورد که انگار پرنده ی بال و پر ریخته به وجود خودمان آسیبی وارد آمده است.

روزگار گذشت و گذشت و گذشت و ما از آن کودکان لطیف به مردانی تبدیل شدیم که می خواستیم در شهر و دیار تاریخی خود بمانیم و هویت تاریخی و اصالت فرهنگی زادگاه خویش را حفظ نماییم؛ اما غافل از آن بودیم که ماندن و کار فرهنگی کردن در این شهر، هزینه های بسیار دارد و سنگ های بسیاری در پیش پایت می اندازند. ایده ها و افکارت را به ریشخند می گیرند و با پیشنهادهایی که از سر دلسوزی می دهی، از در لجاجت در می آیند.

قصه، قصه ی قطع یک درخت نیست؛ بلکه داستان تلخ حاکمیت نوعی تفکر بیمار است که در آن اثری از هیچ گوش شنوایی نیست. داستان داستان بی روح کردن خیابان های شهری است که تاریخ با نام شهر سبز می شناسدش. اگر باور نمی کنید، بنگرید که چگونه و یک شبه به بهانه تعریض غیرکارشناسی خیابان شریعتی، ده ها درخت کهنسال این خیابان را برکندید و این خیابان را به بی درخت ترین خیابان همه ی عالم تبدیل نمودید و در این میان به حقوق شهروندان و عابران هیچ  توجهی ننمودید؛ و عملا هیچ پیاده رویی برای عبور زنان و مردان و کودکان باقی نگذاشتید.

دهن کجی شهرداری و شورای شهر به افکار عمومی

البته  همان طور که پیش از این نیز گفته شد، درخت سرو و کنار کهنسال خیابان مطهری تنها نمادی است از ظلمی   که به محیط زیست درون شهری کازرون، آن هم از سوی بالاترین مرجع و متولی پاسداری از فضای سبز یعنی شهرداری وارد آمده است؛ چرا که این قصه تلخ و رنج آور را هر روز می توان در گوشه گوشه ی خیابان های شهرمان مشاهده کرد.

آقایان، بوی بهار نارنج و سایه توت ها و کنارها را از خیابان های مان گرفته اید. کازرون به بوی بهار نارنج و سایبان کنارهایش شناخته شده بوده و هست. چرا با خیابان های مان این گونه برخورد می کنید. چرا بوی عطر بهار نارنج را از رهگذران دریغ می کنید. چرا شهرمان را به بی درخت ترین شهر عالم تبدیل می کنید. کنارها و توت های پنجاه شصت ساله خیابان های مان را چه می کنید؟ وقتی شما که متولی زیباسازی شهر هستید، به جای گسترش فضای سبز، شبانه به جان کهنسال ترین درختان شهر می افتید و به زور اره برقی و تیغ های آهنین بیل مکانیکی آنها را ریشه کن می کنید، وای به حال دیگر شهروندان. دیگر توقعی نباید داشت که فلان مغازه دار یا آپارتمان ساز چهار تا نارنج جلو پیاده روش را سالم بگذارد .

اگر زباغ رعیت ملک خورد سیبی ....... غلامان او بر آرند درخت را از بیخ

 آری بی جهت نیست که در این دیار هر که از راه می رسد اره بر پیکر درختان پیاده روها ی مان می اندازد. یکی به بهانه پیدا آمدن ویترین و تابلو مغازه اش، و دیگری برای زیباتر شدن نمای ساختمان و آپارتمانش؛ و عجبا که هیچکس هم پاسخگو نیست.

آقای شهردار، شما که خود زاده ی این آب و خاکید و با بوی بهار نارنج بزرگ شده اید، باید بیش از هر کس در قبال ظلمی که به نارنجستان ها و کنارستان های این دیار می شود خود را مسئول و پاسخگو بدانید. شما هستید که باید مغازه داران و ساختمان سازان را موظف به حفظ و حراست از فضای سبز خیابان ها نمائید. آقای شهردار بیائید مسیر خیابان امام خمینی را از بلوار تا سینما باهم قدم بزنیم و تعداد درختان دارای قد و قامت مناسب و دارای زیبایی را بشماریم؛ و بعد این آمار را با خیابان های شهرهای کوچکتر از خودمان مقایسه کنیم. اگر وقت ندارید یا در این گرمای طاقت فرسا از پشت میز و کولر گازی اتاق کارتان میل تکان خوردن ندارید، اشکال ندارد، ما امروز به تنهایی این مسیر را شمارش کردیم. می دانید تعداد درختان اصلی ترین خیابان شهر ما به چند عدد می رسد؟ ....... باور کنید به زحمت به عدد پنجاه می رسد. البته اگر بتوان نام همه ی آنها را درخت گذاشت. حال بیایید آن را با عکس های موجود در سی چهل سال پیش مقایسه کنید تا باور کنید چه ظلمی به خیابان ها و به زیبایی شهری شده است که روزگاری جهانگردان عالم با نام شهر سبز از آن یاد می نمودند.

دهن کجی شهرداری و شورای شهر به افکار عمومی

اصلا چه لزومی به حذف پیاده روها که حق مسلم عابران پیاده و دانش آموزان مدرسه ای و خانواده هاست و اضافه نمودن فضای پیاده رو به خیابان وجود دارد؟ هیچ یادمان نرفته مرگ دختر خانم معصومی را که سال گذشته در خیابان قدمگاه به خاطر همین مسئله حذف پیاده روها جلو چشم مادرش جان باخت. چه کسی پاسخگوی خون ریخته شده هدی علیزاده است؟ مرگ دردناکی که ما پیش بینی اش را کرده بودیم و چند ما پیش از آن در نشست با شخص شهردار و اعضای شورای شهر هشدارش را داده بودیم. آیا بازهم باید منتظر حادثه ی دیگری از این دست باشیم؟ خیابان شریعتی را بنگرید؛ بدون پیاده رو. خیابان قدمگاه به همین شکل. شهروندان ما حق دارند در آرامش و امنیت از پیاده روها عبور کنند. چرا ما این حق را از آنان سلب می کنیم تا مثلا بار ترافیکی را از روی فلان خیابان برداریم. در همین خیابان مطهری چند ماه است که ساکنان بخش غربی اش چه آزار و اذیتی را متحمل شده اند و کسی هم پاسخگوی فریادهایشان نیست .

جناب شهردار و اعضای شورای شهر باید نیک بدانند که این پست ها و کرسی ها موقتی است و همان گونه که دیگران آمدند و رفتند دوره ی ریاست و سروری شما نیز به پایان خواهد رسید و آنچه باقی خواهد ماند، عملکردهای شما و قضاوت های افکار عمومی و شهروندان است و قطعا در آینده مردم با کسانی که شعار ها و عمل شان فرسنگ ها با هم فاصله دارد روی خوش نشان نخواهند داد.

هیچ یادمان نرفته و یادتان نباید برود خرداد سال 92 را که همه برادران و خواهران نامزدی شورای شهر در تبلیغات انتخاباتی خود چگونه با شعارهای رنگین و پر زرق و برق هدف خود را داشتن شهری زیبا و سر سبز عنوان می نمودند، اما اینک در سر بزنگاه حادثه، و آن موقع که پای آزمون به میان می آید، تنها و تنها سه نفر از جمع 9 نفره شورای شهر به مخالفت با قطع درخت کهنسال کنار خیابان مطهری بر می خیزند.

به هرحال اقدام عجولانه شهرداری در قطع دو درخت کهنسال خیابان مطهری، با وجود همه ی خواهش ها و پیشنهادهای قبلی، نوعی دهن کجی آشکار و بی احترامی به افکار عمومی و فعالان اجتماعی محسوب می شود. ظاهرا شما آقایان فراموش کرده اید که منتخبین مردم بوده و می بایست به خواسته های منطقی و پیشنهادات سازنده مردم توجه کرده و برایشان اهمیت قائل شوید. شما حتی بی توجهی را به جایی رسانده اید که از درخواست مستقیم دادستان محترم شهرستان نیز سرپیچی می نمائید؛ چرا که حجه الاسلام لطفی چندین بار پیشنهاد نموده بودند که دو درخت مذکور حفظ گردیده و از فضای بین آن دو به عنوان ایستگاه اتوبوس استفاده گردد. ولی شما حتی به این توصیه نیز وقعی ننهادید. قطعا ما به عنوان نمایندگان افکار عمومی، از جناب آقای دادستان درخواست می کنیم به عنوان مدعی العموم موضوع را پیگیری نموده و با متخلفین برخورد قانونی داشته باشند. 

جمعی از فعالان اجتماعی و دوستداران محیط زیست کازرون


کازرون نما آماده انتشار پاسخ احتمالی شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون می باشد و حق دفاع برای آنها محفوظ است

نویسنده: جمعی از فعالان محیط زیست کازرون
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
محمدرضا پولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
0
0
با سلام خدمت فعالان محیط زیست و دوستداران طبیعت
یادمه سه سال قبل گروهی از شما دوستداران را شبانه به باغی دعوت کردند و بساط شیرینی و شربت و کباب و هدایای نقدی وغیر نقدی براه انداختند .آنروز مطلبی به رشته تحریر در آوردم که دوستان خیلی خودتون قاطی این مساله نکنید اما چه حرفهای نثارم کردید؟ چه فحش ها چه تهمت ها ...
قصد تکرار ندارم فقط یادتون باشه که خیلی با این آدمها قاطی نشید وقتی مسئولی را دیدیدمواظب خم وراست شدنتان باشید احترام هرکسی بسته به انجام وظیفه اش بگذارید .
شمع روشن کردن و مرثیه سرایی دیگر برای خیابانهای کازرون درخت نمیشود.همانطوریکه با شکایت کردن درخت کنار دوباره سبز نمیشود .
بیایید خودمان را بشناسیم به خودمان احترام بگذاریم هرکسی را استاد و مهندس ودکتر خطاب نکنیم چون که ممکن است طرف مقابلمان ظرفیت شنیدن این کلمات را نداشته باشد.
ودر آخر اطمینان داشته باشید هرکسی دستور قتل و قطع درختان را داده نه بینش نه دانش کافی در زمینه محیط زیست و زیبایی شناسی نداشته وتا آخر نیز از کسب آن عاجز خواهد ماند.
دوستدار دوستداران طبیعت
محمدرضا پولادی
پاسخ ها
یک دوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
جناب محمد خان پولادی :
در ان جلسه ای که مد نظر شماست و در فلان باغ بوده . هیچ کدام از دوستانی که این بیانیه را نوشته اند حاضر نبوده چرا که خوب می دانم منظورتان کدام جلسه وبا کدام مسئول و در کجا بوده و بانی آن مجلس چه کسی بوده و با چه نیتی ..... واصولا این افراد خود را بی نیاز از چاپلوسی و تملق این مسئول و آن مسئول می دانند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
با سلام
چند روز قبل روی درخت نوشته بود
من به شما هوای تازه واکسیژ ن می رسانم من را نکشید

"لطفا من را نکشید"
این درخت پراز الانه پرنده وجوجه های که هنوز پرواز کردن را یاد نگرفتن بود که شما انها به سادگی راکشتید
این دهن کجی نیست این بی احترامی به مردم یک شهر است در کجای دین اسلام این چنین بی رحمانه عملکرد ها ی بیان کرده. دین اسلام دین رافت ومهربانی است بیان میدارد به زراعت ودرخت اگه مال دشمن هم باشد احترام بگذارید. ما از تمام اعضا شورا واغلب مسولین خواستیم حضرت علی ع "
می فرماید: تمام خبایث دنیا در اتاقی است که گلید ان دروغ است .
حالا هی در شبهای قدریا علی یاعلی بگیم
ما ازاین رفتار اعضا شورا .شهردار وتمام کسانی که دراین کار سهیم بودن ناراحت ومتاثر هستیم وبا هیچ عملی جبران نمی شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
بادرودفراوان خدمت تمامی دوستداران محیط ریست من یک نفر شهروند هستم ومطلب شمارا خواندم گفتم چند کلامی دوستانه دراین موردبنویسیم اول که شهرداری و دیگران دشمن محیط زیست نیستند کسی که مسئو لیت کاری را می پذیرد باید طوری عمل کند که رضایت همه مردم درآن باشد نه یک گروه خاص/ واماآن درخت کنار که شما خود را دلسوخته آن و محیط زیست معرفی می کنیدچرا شما نهال درخت کنار دیگری در جایی که در جدول گذشته بودند نگاشتید کسی جلوتان را گرفت دوست عزیز مسیر خیابان امام خمینی (ره)تا بلوار درختش کم است بعنوان یک نفر که خود را متوالی محیط زیست می داند چند عدد درخت در آن خیابان گاشتید شما فقط ایراد می گیرد چند نمونه کارمثبت بدون سروصدا انجام دادید مگر همه کارها رادولت ویا شهرداری باید انجام دهد شما درشعر کودکیتان گفته شده به پای درختم جوی آبی می کشانم در وسط اسفالت که منظورتان نیست الان درگرمای تابستان وماه مبارک رمضان کارگران فضای سبز را اگه گرمت نمیشه بیا بیرون نگاه کن اینها همه برای محیط زیست هستند وکارگر همان شهرداری که بنظر شما دشمن محیط زیست است امروز صبح از خانه که بیرون آمدم چند نخل داخل شهرداری است دیدم آقایی آن را پاگسازی می کند واقعا کارش خوب بود رفتم و ازاو تشکر کردم.منم طرفدار محیط زیست هستم ولی گاهی اوقات انسان مجبور به انجام کاری است که نمی حواهددرحیاط خانمان دو درخت بود در خانه جایمان کم بود درخت را بریدیم وجایش اطاق زدیم پس من دشمن محیط زیست هستم یا مجبور بودم ودر عوض آن دو درخت چندنهال کنار بردم ودر محوطه امامزاده سید ابوالحسین کاشتم پس برادرم گاهی بعضی کارها از روی اجبار است نه غرض وما همگی در جای دیگر جبران نبود ان دو درخت را با کاشتن درختان دیگر کنیم / با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
20 تا درخت نارنج کنار پیاده رو کاشته شده و دوتا درخت قطع شده، ما اینقدر نمک نشناس هستیم که نیمه خالی رو میبینیم.

من موافق قطع درختان نیستم ولی این عملیات عمرانی مهمی است.

خداوکیلی یه عده متظاهر اسم خودشون رو گذاشتن حافظ محیط زیست که سر جمع ده تا درخت تو کل شهر نکاشتن.اونوقت دم به دقیقه گیر میدن.

عزیز من درسته دوتا درخت قطع شده، خب تو اگه زرنگی به شهرداری کمک کن تا جبران کنه نه چوب بزار لای چرخ سازمانی که اینده ی کازرون تو دستشه و ممکنه پشیمون بشه از اجرای عملیات عمرانی.

قطع درختان ممنون
عملیات عمرانی حتما اجرا شود
اگر درختی هم قطع شد، مردم و شهرداری جبران کنن

وسلام.
پاسخ ها
کازرونی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
آقا شما که اطلاع نداری واز سابقه کار بچه های فعال محیط زیست اطلاع نداری بی خود اظهار نظر نکن لطفا . من خودم در پنج سال گذشته هر سال حدود 100 درخت بردم روی تپه سید محمد کاشتم ولی هر چه رفتم پیش مسئولین فضای سبز شهرداری که آقا لا اقل یک انشعاب آب از تلمبه پائین خیابان فلسطین به ما بدهید تا صبح ها این نهال ها را آبیاری کنیم هر بار یک بهانه ای می آورند ونتیجه اش این شده که همه ی اون نها هایی که ما کاشتیم به مرور از بی ابی وعدم همکاری شهرداری خشک شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
از این شهردار و شواری شهر ... انتظاری بیشتر نمی رود
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
این خیابان نیاز به وسیع شدن داشت چون یکی ازخیابانهای اصلی است که به مرکز شهر راه دارد.

شهرداری محترم متشکریم.

درسته چند درخت قطع شده ولی در عوض درختان زیادی در کنار پیاده رو کاشته شده.

خواهشا یه گروه خاص با سپر قرار دادن نام محیط زیست ، مانع نشن.

بیش از 80 درصد مردم کازرون راضی هستن .پس نظر اکثریت ملاکه.

همونطور که دوست عزیزمون اشاره کردن، به جای انتقاد و توهین، به شهرداری کمک کنید تا جبران شود.

شهرداری وشورا خوب دارن فعالیت میکنن.

ریاست محترم شورای اسلامی شهر کازرون وشهردار محترم شما عالی هستید.خواهشا دلسرد نشوید چرا که دلسری شما = ناامیدی ماست.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
گفته میشه یکی از دلایل تعریض خیابان مطهری و قطع درختان ایجاد فضای مناسبی برای پارکینگ ماشین ها آموزشگاه ... بوده
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
بی عرضگی از خودمان است اگر دویست نفر آدم فردا درب شهرداری جمع بشوند حساب کار کاملا دستشان می آید این شهرداری و شورای شهر دیگر باید چه کار غیرقانونی دیگری انجام بدهند تا از نظر قوه قضاییه جرمشان اثبات شود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
با سلام خدمت سروران خودم همشهریان عزیز
جناب پولادی عزیز و دیگر دوستان
من هرچه این مدت از دوستان و سروران دوستدار شهر و محیط زیست خواندم چیزی که میخواستم و دوست داشتم بشنوم ندیدم . این یک واقعیت هست که این درختان مزاحم تعریض خیابان بودند این واقعیت را اگر قبول میکردیم میتوانستیم قدم بعدی را خیلی منطقی تر و استوارتر برداریم و آن اینکه از شهرداری بخواهیم حال که تصمیم چنین کاری دارد خیلی رسمی و قانونی ( هزینه کند و ) درختان را جابجا کند و در جای دیگری ( شاید کمی پایینتر در همان بلوار پایین ) دوباره بکارد و از این رهگذر فواید بیشماری می بردیم :
1- عملکرد شهرداری برای تعریض خیابان نیاز به پنهانکاری ندارد( و خدای ناخواسته در آینده دهها تالی فاسد دیگر ) هیچ بسیارهم قابل ستایش است .
2- نشان داده ایم که هیچ بهانه ای نمی تواند عزم شهرمان را برای توسعه و عمران و آبادی مخدوش کند .
3- نشان داده ایم که هیچ بهانه ای از هیچ کس برای تخریب محیط زسیت پذیرفتنی نیست .
4- با نشاندن درختان در جای دیگر ( ولو با هزینه گزاف ) و گذاشتن یک تابلو کنارش به همشهریها از هر سن و صنف ثابت میکنیم درخت موجود ارزشمند دنیای امروز است
5 - این هزینه گران به بسیاری از کسانی که قصد سو استفاده دارند مجال سو استفاده نمی دهد .
6- نشاندن درختان در جای دیگر ( ولو با هزینه گزاف ) و گذاشتن یک تابلو کنارش به بسیاری از مسافران و کسانیکه از شهرمان میگذرند ثابت میکند مردم کازرون و شهرداریشان با تمام تنگناهای مالی مصمم به حراست و حفاظت از محیطشان هستند .
سلامتی همه دوستان را خداوند خواستارم .
ع. صادق زاده
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
سال گذشته بر حسب اتفاق گذرم به شهر یزد در دل کویر افتاد. همیشه در ذهنم شهری خشک و برهوت را تصور می نمودم . اما شاید باورتان نشود در تمام خیابان های این شهر کویری و خشک درختان بلند سر در سر یکدیگر فرو برده بودند و درست انگار خیابان چهارباغ اصفهان بسیار زیبا و سرسبز بودند. در دلم افسوس خوردم که چرا در شهر ما که آب وهوایی به مراتب بهتر از یزد داریم و آب وخاک مان فراوان تر ومناسب تر از یزد است حال و روز خیابان های مان این گونه است .
دوستان به نظرم یک درخت هم یک درخت بو و اگر این درخت کنار زیبایی که من در عکس می بینم قطع شده باشد باید افسوس خورد. چرا که مطمئنا درهیچ جای دنیا درختانی به این بزرگی و زیبایی وبا این سن وسال را براحتی آب خوردن قطع نمی کنند.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
با سلام به دوستان در شیراز نزدیک خانه یکی از اقوام درخت کاجی ززبا وسط خیابان سبز شده و شهرداری هم دورش را باعچه کوچکی کشیده و ماشین ها هم عادت کرده اند که راحت و بی خطر از کنارش عبور کنند تازه اسم خیابون رو هم گذاشتن کاج چرا شهرداری ما نباید الگوبرداری بکنه قطع این درخت تنومند ساده تربن و بی دردسرترین کدر ممکن بود که متاسفانه صورت گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
باسلام عزیزان من این متن رو خوندم البته تعریض خیابان ها برای کاهش بار ترافیکی کار پسندیده ایست و در هرجا که صلاح باشد و به نفع مردم خوب است لیکن درختان هم بسیار با ارزش هستند و به هر شکل ممکن باید آنها را حفظ نمود چون به کاهش آلودگی هوا وزیبایی شهر کمک زیادی می کنند بنده پیشنهاد و آقای دادستان را بسیار جالب و راهکاری مناسب دیدم و به نظرم درست تر همین بود که از وجود این درخت به شکلی مفید استفاده گردد واقعا قطه چنین درختانی جای افسوس دارد
فعال محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
با سلام خدمت هم شهریان گرامی
با توجه به اینکه برخی از دوستان این برداشت را القا می کنند که دوستداران محیط زیست مخالف پیشرفت و توسعه شهر هستند و به منظور رفع برخی شبهات و اتهامات علیه دوستداران محیط زیست ذکر چند نکته را لازم و ضروری می دانم :
1- هیچگونه دشمنی میان فعالان محیط زیست واعضای شورای شهر و شخص شهردار وجود ندارد و آنچه گفته شده ونوشته شده صرفا جهت اصلاح امور و جلوگیری از حوادث مشابه در اینده بوده است و بس
2- ما فعالان محیط زیست تاکنون و در مقاطع مختلف به شکل های گوناگون حامی عملکردهای مثبت و سازنده شورا و شهرداری بوده ایم واز این پس نیز خواهیم بود نمونه ای این حمایت ها را می توان در مواردی مانند حذف دیوار اداره دارایی و تعریض ان خیابان نام برد که دوستان چه حضورا و چه با نوشتن مطالب گوناگون حمایت خود را از این اقدام شورا وشهرداری که موجب زیباسازی خیابان امام خمینی گردید اعلام داشتند . بدیهی است ما با قطع درخت کنار کهنسال اداره دارایی نیز کاملا مخالفیم و برحفظ همیشگی ان به عنوان نماد طبیعی شهرمان تاکید داریم
3- تبدیل یک نهال کوچک به یک درخت سایه افکن دهها سال طول می کشد ولی تخریب ان به سادگی و در عرض چند دقیقه ممکن است . سزاوار نیست حق حیات را از این موجودات بگیریم . هیچ کس با تعریض یک خیابان برای رفاه حال شهروندان مخالف نیست اما در صورتی که میشد به راحتی این دو درخت سرو وکنار زیبا را نگه داشت واقع هیچ دلیلی برای نابودی انها توجیه پذیر نبوده و نیست
4- حذف پیاده رو ها والحاق آنها به خیابان برای جلوگیری از ترافیک تهدید آشکار جان عابران پیاده است و هر شهروند پیاده حق دارد تا با آرامش مسیر کناره خیابان ها را بپیماید. دو سال قبل در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر وشخص شهردار همین دوستان محیط زیست نسبت به حذف پیاده رو از خیابان قدمگاه هشدار دادند و متذکر شدند که فرزندان مردم هنگام بازگشت از مدارس خود مجبورند از خیابان عبور کنند واین امر ممکن است بهای سنگینی را در پی داشته باشد ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت ودرست چند ماه بعد همان شد که نباید می شد. اکنون نیز ما معتقدیم اقدامات شهرداری در زیبا سازی شهر تا جایی که منافع شهروندان را به خطر نیندازد و موجب زیباسازی شهر شود مورد تائید است اما حذف ناگهانی و یک شبه صدها درخت از یک خیابان هیچ توجیهی نخواهد داشت
5- دو سال پیش در نشستی با اعضای شورا و شخص شهردار همین دوستداران محیط زیست متنی را شامل 23 مورد پیشنهاد برای مبلمان درون شهری وفضای سبز درون شهری ارائه دادند که تاکنون به اکثریت این پیشنهادات ترتیب اثر داده نشده است
6- ساخت المان ها ونمادهای متناسب با فرهنگ وهویت شهر در میادین وبلوارها یکی از این درخواست ها بوده که خوشبختانه می بینیم اکنون در مواردی مانند نصب تندیس شاپور در ورودی باغ نظر و یا کتاب شاهنامه فردوسی در میدان فردوسی به آن پرداخته شده است .
7- با توجه به موارد فوق الذکر کاملا مشخص است که فعالان محیط زیست فقط قصد انتقاد از عملکردها را نداشته بلکه هم پیشنهادهای سازنده داده اند و هم از عملکردهای نادرست به صورت منطقی انتقاد نموده اند
8- فعالان محیط زیست کاملا غیر سیاسی بوده و وابسته به هیچ گروه یا جناحی نیستند و تاکنون در هیچ محفلی که بوی سوء استفغاده از آن به مشام برسد شرکت ننموده ودریافت مواردی مانند هدیه وپاداش دور از شان ومقام NGOها و وصله ای ناجور ونه چسب می باشد.
م رم
|
United States
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
در تعطيلات عيد چنان بلايي ير سر بلوط هاي دشت برم و چنار شاهيجان امد كه حد و حصر نداشت در جاده منتهي به نودان روز 12 فروردين مسافران بيشماري با تبر به جان درختان افتاده بودند دريغ از يك جنگلبان يك مامور . اقايان خانه از پايبست ويران است خرده بكير و جمله ول كن مباشيد هفته قبل شهرداري چه بلايي بر سر درختان خ ولي عصر تهران اورد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
در تخریب محیط زیست سهم ما مردم چقدر است چقدر مغازداران از درخت جلوی مغازه شان که توسط شهرداری کاشته می شود نگهداری می کنند چند بار طرفداران محیط زیست به آنها تذکر داده اندویا با کاشتن درخت در سطح شهر بصورت نمادین راه درست را بدون عکس و قمپوز به دیگران یاد آور شدیم درختان خ مطهری دوسال دیگر از اولش بهتر میشه میشه چند تا نهال کنار در جای مناسب به یاد کنار قبلی کاشت انشالله بعد مدتی هم کنار سبز شده هم خیابان تعریض شده و ما بجای اینکه همیشه بگویم اینکار را نکن آن کار نکن با هم یکدل و یک رای شویم و کاری که هم به نفع عمران و آبادانی شهر باشد هم به نفع محیط زیست باشدانجام دهیم مثل ما مانند آن چهار نفری که با چهار زبان مختلف یک غذا را می خواستند وهر کدام می گفت غذایی که من می گویم بخوریم غافل از اینکه هر چهار نفر انگور می خواستند همه یک چیز می خواهیم آبادانی کازرون با خیابانهای بدون چاله چوله وسرسبز در خور نام شهر سبز پس یاعلی بکید دست به دست هم بدهیم .با تشکر
هاشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
در همه شهرها درختان خیابان ها دارای شناسنامه هستند وپلاک شهرداری روی بدنه آنها نصب شده و دیگه کسی جرات قطع کردن اونها رو نداره اما توی کازرون با وجود هزاران درخت در خیابان ها انگار خبری از این موضوع نیست اینم یکی از ضعف های شهرداری ماست که با وجود قدمت نود ساله هنوز نتونسته درختان اصیل شهر رو شناسایی وثبت بکنه
عمر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
این شورا وشهردار به درد ... میخورند حقوق معوقه کارگران به هفت ماه رسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
درخت به چه درد میخورد،،،،ببرید ،قطع کنید،،،،درخت درخت میکنند،،،باید جای عبور ومرور ماشین و مردم باشد یا نه؟؟؟؟ شهرداری و شورای شهر بهترین عملکرد را داشته اند
همشهری شاکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
به نظرم خوب است همشهریان عزیزم بروند و از مجتمع تجاری مسکونی کوثر واقع در خیابان امام خمینی که با تخریب فضای سبز مجتمع و بدون پارکینگ احداث شده سری بزنند و از کرامات شورای شهر ببینند. این مجتمع ظاهرا" با نفوذ یکی از ... ... بدون پارکینگ بوده و مالکان و خریداران واحدهای این مجتمع سر درگم در کوچه های اطراف بدنیال نیم متر جای پارک برای ماشین خود هستند. شاهکار مهندسی و توسعه شهری . آن وقت فضای شبز شهری را تخریب می کنند تا جای پارک ماشین در شهر جبران شود. احسنت به این تفکر . مرحبا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲