پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۳۵۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
صدای مردم:
امتحانات بچه ها تمام شده و وارد تابستان شديم. بچه ها بعد از يكسال تحصيل نفس راحتي از درس و مدرسه مي كشند و والدين هم اين نفس راحت را بابت خلاصي از هزينه سرسام آور مدرسه و تحصيل فرزندان مي كشند. اما اين نفس راحت با آمدن ثبت نام جديد و اخذ غير قانوني شهريه از والدين در مدارس دولتي و مشكلات ناشي از آن در سينه حبس مي شود.

امتحانات بچه ها تمام شده و وارد تابستان شديم. بچه ها بعد از يكسال تحصيل نفس راحتي از درس و مدرسه مي كشند و والدين هم اين نفس راحت را بابت خلاصي از هزينه سرسام آور مدرسه و تحصيل فرزندان مي كشند. اما اين نفس راحت با آمدن ثبت نام جديد و اخذ غير قانوني شهريه از والدين در مدارس دولتي و مشكلات ناشي از آن در سينه حبس مي شود.

چند روز پيش براي پرسيدن اينكه چه مداركي براي ثبت نام درخواست مي شود به مدرسه رفتم كه با برگه اي روبرو شدم كه ديدنش ديگر مايه تعجب والدين نيست. علاوه بر كپي مداركي كه همه از بر هستيم، نام شهريه هم در آخر ليست آمده بود. انگار آنقدر بي اهميت بوده كه آنرا آخر ليست آورده اند. ولي زهي خيال باطل كه بدون همين شهريه كه نامش آخر ليست، آن هم بدون هيچ كلمه پس و پيش و تنهاي تنها و محقر آمده، ثبت نام ناممكن است؛ و اگر هم بگويي نمي دهم، آنچنان به حرفت مي خندند كه انگار سال هاست مانند اصحاب كهف خواب بوده اي و حالا بيدار شده اي و مي خواهي بچه ات را ثبت نام كني و يهويي با شهريه سيصد –  چهارصد هزار توماني روبرو شده اي.

خلاصه باهمين خنده كنفت مي كنند و هيچ جمله اي هم خرجت نمي كنند. يعني بروپي كارت. آقا كجاي كاري؟ صحنه تكراري ديگر هر سال اوايل تابستان كه زمان ثبت نام مدرسه ها فرا مي رسد اخبار ساعت 14 را كه مي گيري آقاي وزير آموزش و پرورش طبق عادت ظاهر مي شود و با جمله اي خيال همه را راحت مي كند كه گرفتن شهريه در مدرسه هاي دولتي غير قانوني است و با مديران مدرسه ها كه شهريه مي گيرند برخورد مي شود. اينجاست كه پدر و مادرها در مي يابند كه بايد شهريه امسال را هرچه زودتر آماده كنند تا وزارت محترم آموزش و پرورش براي بودجه سال جاري مدارس دچار مشكل نشود.

روزنامه ها هم كه طبق معمول دنبال خبرداغ هستند و گويا خبر مشكلات هرساله ثبت نام آنقدر چرب و چيل نيست كه به مذاق خوانندگانش خوش بيايد؛ يا حداقل مدير مسؤل محترم اينطور فكرمي كند. با امسال ده بار است كه فرزندانم را ثبت نام مي كنم و بجز سه بار آن، كه با كمال ميل و در اسرع وقت ثبت نام شده اند، و آن هم در مدارس غيرانتفاعي(انتفاعي) بوده، آن هفت بار ديگر با چند روز دوندگي و گرفتن مرخصي و رفتن به بازرسي اداره آموزش و پرورش و تماس با بازرسي استان و كشور همراه بوده است. نعوذ بالله غيبت نباشد، اينطور هم نيست كه بگويم روزنامه دنبال خبر داغتر هستند، نه روزنامه هايي هم هستند كه براي بيان مشكل دست به قلم شده اند. فقط گويا اشتباه كوچكي رخ داده و احتمالا جابجايي خبر رخ داده، چراكه روزنامه مذكور مشكلات ثبت نام مدارس را اين چنين نوشته بود كه: بله ما در ثبت نام هرساله دانش آموزان مشكلاتي داريم كه از جمله اين موارد نبود جا براي كساني است كه به دلايلي نقل مكان كرده اند و متاسفانه فرزندانشان به علت تكميل ظرفيت، از سوي مدرسه ها ثبت نام نمي شوند. يك لحظه پيش خودم فكر كردم كه نكند اين روزنامه از مشكلات سطح شهر لندن دارد مي نويسد. براي همين به سطر اول خبر برگشتم كه مطمئن شوم بله خبر از همين كشور عزيزمان ايران بود و داشت مشكلات ثبت نام مدارس استان فارس را ميگفت. خلاصه با كلي حس نا اميدي پيش خودم گفتم كاش اين يكي روزنامه هم مثل بقيه چيزي نمي نوشت. خيلي بهتر بود؛ چراكه سطح مشكلات را عليرغم معضلات موجود، آنقدر پايين آورده كه گويا هرسال آموزش و پرورش نامه درب خانه ها مي فرستد و از والدين دعوت مي كند كه بيايند مدرسه و لطف كنند فرزندان خود را ثبت نام كنند. نه اينگونه نيست.

حالا بگذاريد شرح ماوقع آخرين ثبت نام را براي شما بگويم. هنوز امتحان آخر تمام نشده بود كه رفتم براي ثبت نام. با توجه به بالا رفتن هزينه مدرسه غيرانتفاعي(انتفاعي)، دخترم را مي خواستم در مدرسه اي كه در محله خودمان بود ولي مثلا دولتي هم بود، ثبت نام كنم. رفتم براي ثبت نام. ده پانزده نفري هم اوجا بودند كه به علت نبود ظرفيت، براي التماس و خواهش توي صف ايستاده بودند. نوبت التماس من كه رسيد، اولين جمله اي كه شنيدم اين بود:
- جانداريم.

- خانوم ما ساكن همين محله هستيم. اون يكي دخترم هم سال ها تو همين مدرسه درس مي خوند

- آقا مشكلي داري برو اداره

- خانوم اداره چرا؟ تو اين گرما برم اداره چي بگم؟ مگر نگفتن كه مدرسه ها فقط بايد تو حوضه خودشون رو ثبت نام كنند؟ اگر شما ثبت نام نكنيد، پس كي مي خواد اين بچه رو ثبت نام كنه؟

- آقا نميدونم برو اداره 

- رفتيم اداره....

نویسنده: دمستانی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
براساس قانون اساسی گرفتن شهریه غیرقانونی است وتاپایان دبیرستان تحصیل بابدمجانی باشدوهیچ شهریه ای نبایدازدانش اموزان گرفته شود.
امامتاسفانه قانون اساسی را به راحتی زیرپامیگزارند

امام جمعه محترم شماکه همیشه درباره پوشش وحجاب موضع میگیرید دراین زمینه ها هم که حق وحقوق مردم است لطفاموضع گیری کنید وازحقوق مردم وازاصول قانون اساسی دفاع کنید.شماازاصل ولایت فقیه دفاع میکنید لطفاازاصل مجانی بودن تحصیلات تاپایان دوران متوسطه که ازحقوق مردم است وحق الناس نیزدفاع کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
من نمیدانم این مدیران مدرسه و کادر مدارس چطوری این ... را سر سفره خانواده و بچه هاشون میذارن؟ آخه کجای دهه ی پنجاه و شصت این قدر پول بابت شهریه ثبت نام مدارس میگرفتن؟؟ این همه پول از این همه دانش آموز میگیرن براشون چیکار می کنن؟ اصلا چه سوادی به بچه ها یاد میدن مگر نه این است که سال به سال و هر چه به دهه ی های بالاتر میرویم بچه ها به گرایش های بد کشیده میشوند و سوادی هم یاد نمیگیرن!! این پول ها بابت چیه؟ فقط این مدیر و معاون های مدرسه یاد گرفتن زودی به همه بگن بخار آب و برق!! آخه مگه تو طول سال چقدر آب و برق مصرف میشه؟ هر دانش آموزی که بخواد با ثبت نام 150 هزارتومن به بالا بده میدونید چقدر میشه؟ پدر و مادرهای ما تعریف می کنن از زمان قبل از انقلاب یا حتی چند سال بعد از انقلاب که هیچ گونه شهریه ای بابت ثبت نام از هیچ دانش آموزی گرفته نمی شد تازه حتی انواع خوراکی ها هم به دانش آموزان داده میشد! اما الان چی؟ خون همه ی مردم را با این ... و ... می مکن.اون پدر بدبختی که کارگره و از صبح تو آفتاب داره برا یه لقمه نون حلال عرق مریزه و زحمت می کشه و حقوق آن چنانی هم نداره چیکار باید بکنه که شما آدمای ... رو راضی کنه که نداره و شما خیلی راحت در کمال ... و مغروری میگید خانم یا آقا ندارید ، بچه تون رو ثبت نام نکنید!!! اینه وضع جامعه ی امروز ما و ... فرهنگیان ما!!! آقای مدیر آموزش و پرورش شما چکاره اید؟ که نمی توانید تو دهنی این مدیران ... بزنید؟ چرا تکلیف و وظیفه ی خودتون رو خوب بلد نیستید؟ چرا ایقدر ظلم داره به مردم ما میشه؟ ...؟ چیکار باهاش می کنید؟ این حرفه و درد ِ منِ تنها نیست بلکه حرف یه قشر مردمی که حرفشون خریدار نداره و فقط دارن درد میکشن. و شما خیلی راحت پشت میز و صندلی و زیر اسپیلت خنک نشستین و خبر از کارگر یا راننده یا شغل پر دردسر پدری ندارید که میخواد بخاط بچه اش به شما رو بزنه که آقا یا خانم کمتر بگیرید! فقط اینو بدونید که آه همه ی مردم پشت سر شماست شمایی که دارید با ... به مردم نون می خورید. معلم هم معلم های دهه ی پنجاه و شصت ... و ما الان هر چه داریم از آنها داریم. ...
خدا ... که اشک چشم پدر و مادری رو بخاطر این ... در میارن.
از مدیر سایت خواهشمند است این پیام منو حتما بذارید
م ر م
|
United States
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
1
0
جناب شهروندوقتي دولت احمدي نزاد با بيشترين درامد كل تاريخ ايران بودجه سرانه مدارس را حذف كرد قانون اساسي به فنا رفت. از يك طرف به مديران بودجه نمي دهند و از طرف ديگر مدير بايد از پس هزينه هاي مدرسه هم بر ايد دولت مهرورز سرانه مدارس را حذف و همزمان وزيرش مي گفت مديران حق كرقتن وجه ثبت نام ندارند ظاهرا مديران بايد خودشان اسكناس چاپ مي كردند
پاسخ ها
کازرونی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
آقا یا خانم م ر م
کاش آموزش و پرورش به مثال توجه میکرد

یارومی روم یا زنگی زنگ

اول سال پول میدیم میگن کمک به مدرسه است
کاغذ A4 امتحانی که بچه ها از خونه میبرن

پول اردو کرایه ماشین اردو هم که خودمون میدیم
وسط سال هم که کمک لازمه
انفاق هم که خودمون یاد بچه ها میدیم
ورزش هم که بعد 37 هفت سال مثل اول انقلاب تو مدارس اجرا میشه
هزینه شنای کلاس سوم تا پنجم هم که ما میدیم
تزئین اعیاد و 22 بهمن هم که بعهده خودمونه

آخرس سال هم بابای مدرسه که باید بهش برسم بچه ما زحمت کشیده قبول شده پاداش ما بدیم بابای مدرسه
وضعیت سواد و رفتار و گفتار بعضی از معلم ها الهی قربونش برم


از روزی که آقای احمدی نژاد رفته همه تقصیرا حتی این که آش ، آش فروشی هم زود تموم میشه باعث و بانیش احمدی نژادن
والو یکی بگه ما چه بکنیم
الهی صد بیس ساله بشه هر راهنمایی در میکنه
شهروند شهر در حال ویران به دست مسئولان عزیز
|
Netherlands
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
با سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران کازرون نما و به امید دیده شدم درخواست های مردم فلک زده کازرون
امام جمعه محترم لطفا شما کاری کنید واقعا مدارس اوضاع بدی دارن برای ثبت نام در مدارس دولتی با اجبار باید هزینه بالای ششصد تا یک میلیون و نیم پرداخت کنیم تا بچه هامون ثبت نام بشه البته لازم به ذکر هست که طبق فرمایش مدیران مدارس محترم هزینه های سال تحصیلی هم در طول سال باید پرداخت کنیم والبته با توجه به اعتراض به اموزش و پرورش محترم و ریاست خیلی فعالش این هزینه روال عادی است و باید پرداخت کنیم و اگه درخواست کم شدن هم کنیم گناه کبیره مرتکب شدیم و باید پرداخت کرد و در صورتی که هزینه مدارس غیر انتفاهی در اون مقطع خیلی کمتر از این مبلغ بوده
نکته قابل توجه بعدی تقسیم شدن مدارس به مدارس خاص که واقعا ... به دید خاص به اون مدارس توجه می فرمایند و این مدارس متعلق به فرزندان عده ای خاص مورد تایید ... محترم و اشنایان میباشد و چیزی به اسم محدوده هم بی خود و الکی است برای اذیت کردن مردم فلک زده چون فرزند خانواده عادی که در مجاورت مدرسه است هم اجازه ثبت نام ندارد!!!!
در نکته ظریف دیگر اجبار کردن فرم مدارس در طرح و شکلی واحد و به تولیدی ... عزیز که احتمال زیاد این عزیزان به خاطر کمبود حقوق و مزایاشون دست به تولیدی لباس زدن تا بتونن نانی حلال سر سفره ببرند !!!!!
اصل مطلب مسئولان عزیز خدای یگانه و بزرگ همیشه شاهد کارهامون هست و جایی برای باز گرفتن اعمالمون داریم و فقط خدای بزرگ هست که میدونه کدوم بنده چقد ارزش داره و اون موقع پول عددی نیست و قدرت دست خودشه امیدوارم متوجه حلال بودن نونتون باشین که اگه پیش خودتون حلالش میکونین خدا بنده نیست و از سر سوزنی هم دریغ نمیکنه
امام جمعه عزیز لطفا خواهشا شما رسیدگی کنید بچه ها از مدارس یاد میگیرن و اموزش داده میشن وقتی مدارس و اموزش پرورش این باشه وای به جاهای دیگه
چرا واقعا مردم شهرمون حق داشتن مسئولی صادق و درستکار راباید در خواب ببینند و هر کسی به سمت میرسد فقط کیسه های خودشو پر میکونه و وای بر مردم نگون بخت
با تشکر از شما مسئول کازرون نما و به امید اینکه بتونیم باعث پیشرفت کازرون عزیز باشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸