پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
بعد از سه شبانه روز دل کندن از دنیا و دل بستن به خالق خود:
مراسم پایانی اعتکاف بعد از افطار متعکفین با حضور علی اکبر عارف معاون فرهنگی دانشجویی واحد کازرون با اهدای شاخه های گل به تمامی متعکفین انجام شد.

به گزارش کازرون نما، همانند سراسر کشور، آئین عبادی اعتکاف با شرکت بیش از یکصد نفر از خواهران و جمعی از برادران شامل دانشجو، استاد و کارمند به مدت سه شبانه روز در مساجد سیدشهداء و مسجد جمعه (مسجد جوی) شهرستان کازرون برگزار شد.

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری آنا با تعدادی از خواهران و برادران معتکف گفتگو کرد، ابتدا یکی از خواهران در این خصوص گفت: دانشجوی رشته معماری و ترم 6 هستم و امسال برای اولین بار است در مراسم شرکت می کنم و خداوند را شاکرم که توفیق شرکت در مراسم اعتکاف را به من داده است.

مراسم پایانی اعتکاف با اهدای یک شاخه گل به معتکفین برگزار شد.

وی در پاسخ به سوالی هدف از شرکت در اعتکاف را دوری از گرفتاری های دنیوی عنوان کرد و گفت: تمام سال را در اختیار دنیا هستیم و از خلوت با خدای خویش محروم بودیم و این را برای خودم بهترین فرصت می دانم.

یکی دیگر از خواهران معتکف با بیان اینکه اعتکاف مانع آلودگی از گناه انسان می شود اظهار کرد کاش زمان بیشتری در اختیار داشتیم و بهره بیشتری می بردیم.

وی از اجرای برنامه های فرهنگی معنوی ایام اعتکاف ابراز رضایت کرد و گفت: امسال نسبت به سال های قبل برنامه های فرهنگی و آموزشی بیشتری وجود داشته است و بهتر بوده است.

دانشجوی بعدی رشته بهداشت خودش را معرفی کرد و گفت: سال اول است که درمراسم اعتکاف شرکت کردم و برای من بسیار تأثیر گذار بوده است و دیدگاهم نسبت به زندگی تغییر کرده است و آرزو دارم سال آینده بتوانم از فرصت فوق بهره کافی را ببرم.

در ادامه با یکی از برادران کارمند معتکف گفنگو کردیم که هدف از شرکت در اعتکاف را استفاده از فرصت معنوی در راستای ارتقای روحیه اسلامی ذکر کرد وضمن ابراز رضایت از برنامه های موجود گفت: همه ساله شرکت می کنم و برنامه های ارائه شده جامع مفید و سازنده بوده است. در پایان یکی از دانشجویان ورودی 94 رشته حقوق هدف از حضور در مراسم را قطع رابطه از دنیای خارج و نزدیکی با درون خود عنوان کرد و گفت: برای اولین بار است که دربرنامه اعتکاف دعوت شده است ولذت زیادی بردم ،بسیار ارزشمند بوده و اگر در آینده زنده بودم حتماً شرکت می کنم

نویسنده: اصغر جوکار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲