پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۰۵۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
دکتر شاهین محمدصادقی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از همکاری نکردن تیم اقتصادی دولت در اعلام تعرفه های پزشکی، گفت: این تاخیر باعث افزایش غیرقانونی تعرفه‌ها می شود.

به گزارش کازرون نما، شاهین محمدصادقی با انتقاد از تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی در سال 95، افزود: هر سال جامعه پزشکی با تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی روبرو است؛ موضوعی که منجر به بی اعتمادی به دولت می شود و برخی از پزشکان، خودسرانه تعرفه های خود را افزایش می دهند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس قانون اعلام تعرفه های پزشکی باید تا قبل از پایان سال انجام گیرد اما این اقدام هنوز انجام نشده و تاجایی که بنده مطلع هستم وزیر بهداشت تلاش زیادی کرده که این تعرفه‌ها به موقع اعلام شود اما گویا تیم اقتصادی دولت همکاری مناسبی ندارد.

شاهین محمدصادقی، با بیان اینکه تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی منجر شده تا دست وزارت بهداشت برای انجام بسیاری از اقدامات بسته شود، تصریح کرد: بدون شک این تاخیر در اعلام تعرفه ها باعث می شود تا جامعه پزشکی تصمیمات اتخاذ شده دولت در حوزه سلامت را نیز جدی نگیرد و با بدبینی به آن بنگرد.

وی یادآور شد: زمانی که قانون اجرایی نشود بی‌قانونی شکل می‌گیرد و در این میان ممکن است تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی منجر شود تا برخی از پزشکان به صورت خودسرانه تعرفه‌ها را افزایش دهند که این تخلفات نیز نظارت و کنترل بیشتری را از سوی مجموعه وزارت بهداشت می‌طلبد.

محمدصادقی تاکید کرد: باید نرخ تعرفه‌ها در حوزه پزشکی اعلام شود به گونه‌ای که حتی اگر قرار است تعرفه‌ها نیز افزایش پیدا نکند باید با صراحت این مهم اعلام شود تا شرکت‌های بیمه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تکلیف خود را بدانند.

عضو کمیسیون بهداشت و ‌درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: ممکن است با تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی برخی از پزشکان به افزایش خودسرانه تعرفه‌ها روی آورند و اقدام غیرقانونی خود را قانونی تلقی کنند که در این شرایط شاهد هرج و مرجی در بازار سلامت مردم خواهیم شد.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
1
8
اون موقع که قدرت دستت بود همش طرف دولت بودی
حالا که دیگه نماینده نیستی انتقاد میکنی که بگی طرفدار مردم هستی

... ...!
کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
1
4
منبع: صداوسیمااست پس

جریان اصول گراکه مقبولیتش رودرجامعه ازدست داده ومردم ازشیوه حکومت داری اونهاناراضی هستن تنهاشیوه ای که درپیش گرفته این هست که به دولت وتیم اقتصادی روحانی میتازند اگربه رسانه های این جریان نگاه کنیدوبه صداوسیمانگاه کنیددائم بااوردن کارشناس هابه وضع اقتصادی ایرادمیگیرند.تواستان فارس دیدیدیکی ازائمه جمعه داری نفوذ بالااعلام کردندکه اگرکارخانه های موجودازفعالیت بیفتن توتریبون نمازجمعه اعلام میکنم و.....

خیلی هم خوب مابه عنوان شهروندهم خواهان وضع معیشتی خوب هستیم وبایدمسوولین مشک اجتماعی روحل کنند
اماسوال اساسی اینجاست
چرااینهاتوهشت سالی که احمدی نژادبود وایران کم کم اقتصادش فلج شدصداندادند؟چراتحریم هایی که برایران واردشدایناصداندادن؟چراهزاران کارخونه که زمان احمدی نژادخوابیدایناصداندادن؟چراوقتی فروش نفت ایران از5ملیون بشکه رسید1ونیم ملیون بشکه صداندادن؟ایناکشورروبه قهقرابردن حالابه روحانی میگن چرااقتصادت خرابه واقعاخنده داره این موضوع.ماروانداختن توچاه هسته ای وملیاردهاملیاردضررکردیم اونوقت به روحانی میگن چرااینجااینجوره؟چرااونحااونجوره؟چراسویفت هنوزوصل نیست؟چراپولا نمیاد؟
خب اینایی که دارن به روحانی میتازندبایدازشون پرسیدچراماروانداختین توچاه هسته ای؟چراتحریم هاروبرگرده ملت نشونیدین؟چراسوئفت روقطع کردین؟چراپولهای بدون پشتوانه چاپ کردین؟چرادادین بابک زنجانی هاببرن؟ شمابایدجواب بدیدچرا ونه دولت روحانی
خداروشگرکنیم روحانی اومدوالاالان پرایدمرز50ملیون تومان روردکرده بود دلارمرز6000هزارتومن روردکرده بود سکه ازدوملیون عبورکرده بود و.......
بتازمحمدصادقی به هاشمی هم تاختی امادیدی توشیرازدست ردبه سینت زدن مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
نه اينكه شما اصلاحاتچي ها خيلي شاهكار كردين با اون برجام بي فرجام تون
خدا آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
5
سلام
دکتر جون شب بخیر
چقد زود دیر شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
7
شاهین تا رای میخواستی حامی دولت بودی و عکس با ظریف و دیگران چاپ میکردی...
حالا شدی منتقد دولت...
بابا تو دیگه کی هستی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
4
تعرفه های پزشکی نسبت له درآمئ مردم خیلی بالاست.واقغا باید فکری بکنن.باید خیلی پایینتر بیارن.اختلاف طبقاتی هم به وجود میاد.مگه یه دکتر بیشتراز یه دکترای رشته های دیگه وقت گذاشته.بقیه آدم نیستن.زندگی پزشکها با پول مردم میچرخه.اما واقعا این همه مشکل بهداشتی و پزشکی داریم.وقتی میگن پزشک خانواده یعنی باید مثلا نهایت 100خانواده ساپورت کنه نه یه بخش 25000 نفری.تازه یه برگه ارجاع میده میگه برو به سلامت.حقوقشم ححداقل10 برابر یه مهندسه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
1
خو ... حداقل یه جایی برا خودت بذار تو که ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
1
به بندهای فواید پزشک خانواده نگاه کنید کدام اجرا میشود.چه کسانی معاینات دوره ای شذند؟
فواید برنامه پزشک خانواده :

هدف از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری چیدمان خاص واحدهای تامین کننده خدمات سلامت می باشد به نحوی که فواید ذیل را برای مردم ایجاد نماید .

۱- بهره مندی یکسان کلیه افراد جامعه از سرانه سلامت و اجراء اصل عدالت در سلامت

۲- حذف پرداخت هزینه های اضافی توسط مردم به نظام سلامت

۳- انجام معاینات دوره ای و پیگیری وضعیت سلامت افراد جامعه توسط پزشکان خانواده و ثبت سوابق بیماری

۴- دسترسی سریع و آسان و شبانه روزی مردم به خدمات سطح اول نظام سلامت

۵- بهبود و ارتقاء نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پاسخگویی به نیازهای جدید مردم.

سرشماری خانواروپرونده سلامت الکترونیک:

در برنامه پزشک خانواده شهری هر فرد باید دارای پرونده سلامت الکترونیک باشد که اطلاعات اولیه این پرونده از طریق پرسشگری خانوار در سالجاری توسط پرسشگران سلامت با مراجعه به درب منازل جمع آوری می شود و اطلاعات تکمیلی این پرونده توسط پزشک منتخب خانوار پس از ویزیت پایه ثبت خواهد شد و پس از هر ویزیت خلاصه اقدامات درمانی هر فرد در پرونده الکترونیک سلامت او درج می گردد.

تکمیل پرونده سلامت الکترونیک و انجام ویزیت پایه برای تک تک افراد تحت پوشش بعنوان زیر بنای برنامه پزشک خانواده محسوب میگردد.

انتخاب پزشک خانواده :

سرپرست هر خانوارمختار است که پزشک خانواده خود را در فاصله ۱/۵ کیلومتری محل سکونت خود انتخاب و نزد وی ثبت نام نماید و در صورت عدم رضایتمندی از پزشکان منتخب ، خانواده ها می توانند با هماهنگی ستاد اجرایی شهرستان تا دو بار در سال نسبت به جابجایی پزشکان خانواده خود اقدام نمایند .

دفتر چه های بیمه افراد خانواده به نام پزشک خانواده نشاندار شده و از آن پس اعضاء خانواده جهت انجام ویزیت به پزشک خانواده خود مراجعه می کنند . کلیه افراد فاقد بیمه تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار خواهند گرفت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
1
دکتر توکه تو مجلس بودی.مردم ما چ
ه گناهی کردن که نباید سالی یبار بصورت مجانی چکاب بشن.حالا نه سالی 5سالی یبار هم نمیشه.تا این همه انواع سرطان، اینهمه هزینه درمانی این هم انواع بیماری و اینهمه پول ریختن تو جیب دکترها و درنهایت نتیجه نگرفتن .برو یه سر به پزشک قانونی کازرون بزن با اون سیستم پذیرش و نوبت دهی.مردم پول میدن التماس هم باید بکنن.پزشک قانونی یه جای پرت تو کمربندیه باید فیش از خودشون بگیری بری شهر بانک پرداخت کنی تایه پیرزن بره دیگه وقت اداری تموم شده باید بره روستاش.باید یه روز بری نوبت بگیری واسه یه روز دیگه.همهمه توهین کردن مردم و مسئول پذیرش به هم.مشکلات زیاده .آدمایی دیدم که گریه میکردن آدمایی دیدم که توهین میخوردن وتوهین میکردن .ناموس مردم مجبوره بین آقایون بایسته .مسئول پذیرش میگفت فاصله بگیرید صدا میزنم اما هرکی یه کم دورتر می ایستاد و صداشو نمیشنید میگفت دیگه نوبت بهت نمیدم .معاینه مجدد دکتر تاریخ میزنه میگفتن نوبتها پر شده برو چند روز دیگه بیا درضورتی که یارو میومد میگفت من قلانی آشنامه بهم نوبت داده وخیلی مشکلاتی که من دیدم.باید برید وببینید مردم مشکل دار رو چه جوری اذیت میکنن.خیلی راخت میشه حل کرد و فرهنگ سازی کرد.با یه فکر ساده
پیشنهاد بنده:
ا-سیستم پیجینگ باشه تا همه بشینن و هرکیو اسمشو خوندن بره سمت پدیزش
2-دستگاه posیا اینگه فیش تو همه بانکهای ملی باشه یا اینکه روزی که برگ نوبت بعدی رو میده فیش همراش بده که قبلش پرداخت بشه
3-یه کامیوتر بزارن و بهمراه اون کاری که مراجعه کننده داره یه برگ نوبت بدن(اون کار میتونه تشکیل پرونده،معاینه مجدد و ... باشه
4-سایت داشته باشن واسه اینکه مردم ببین کارشون توچه مرخله ای هست که این باید بصورت کشوری یا استانی باشه.
اما تنها چیزی که خیلی جالب بود واسم چند نفر پذیرش بودن که هرروز باید بیان اونجا و اینهمه همهمه و توهین و شلوغی رو بشنون وببینن و خودشون هم در مقابل داد بزنن و توهین بکنن.آیا اینها تا همیشه باید اینجوری زندگیشون رو بگذرونن؟؟؟این هم شد زندگی واقعا!!!!آیا نباید فکری کرد!!!!
موسی کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
چرا نظر منو منتشر نکردید ؟ مگه چه مشکلی داشت ؟
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
نظر مورد اشاره حاوی کلماتی بود که توهین به اشخاص تلقی می شود و جذف آن کلمات هم ساختار کلی نظر رو به هم می ریخت. بنابراین تنها راه باقی مانده منتشر نکردن آن بود
شما کار بر محترم در وارد زیادی در ذیل خبرهای مختلف نظرات و انتقادات خوب و منطقی گذاشتید که منتشر شده. به نظر این حقیر با همان قلم در ذیل این مطلب هم میتوانید پیام و برداشت خود را بدون الفاظی که توهین قلمداد شود بیان نمایید.
دوست خوبم در نظر داشته باشید که برخی الفاظ ساده که در گفتگوهای روزمره شاید بارها و بارها تکرار شوند و عادی به نظر برسند، در فضای رسانه ای و مطبوعاتی ممکن است به دلیل توهین یا افترا یا نسبت ناروا به افراد جرم تلقی شوند.
شادباشید 
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
خدا وکیلی در حوزه بهداشت درمان هیچ مشکلی وجود ندارد همه چیز عالی عالیه فقط آقای دکتر محمد صادقی تعرفه پزشکی مثل میت مونده رو دستت چون از خرج ... در انتخابات یه زره از جیبتون خالی شده حالا بجز به فکر افزایش تعرفه پزشکی برای جبران پولهای ... انتخابات هستی فکر مردم بیچاره نیستی ...
پس فکر خودت باش که هستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
میشه این دو روز آخر در مجلس سکوت کنی و حرفی نزنی؟
ممنون میشیم واقعاً. دیگه ... کافیه!
موسی کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
از جناب اقای بحرانی عذرخواهی میکنم
پاسخ ها
موسی کازرونی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
من حرف رکیکی نزدم که بخوام عذر خواهی کنم . شخصی بصورت مغرضانه از اسم من سوء استفاده کرده .
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
‌ ✅الوداع و السّلام!
اپیزود دوّم : السّلام!

(زبان حال نماینده مجلسی که رأی نیاورد!)

السلام ای پُستِ تازه،راحتِ جان ،السّلام
تازه رو کردی مرا ای تازه عنوان، السّلام

از گلستانِ مرادم گرچه رفتم مدّتی،
حالیا باز آمدم شاد و غزلخوان السّلام

رایِ مردم گیرم این دوره به نامِ من نشد
رایِ مسئولان به نامم گشته الآن، السّلام

دوش کردم سیر و گشتی در درونِ خویشتن
گفتم:ای شایستگی های فراوان، السّلام

مشکلاتِ شهرِ خود را چونکه حل کردم ز بیخ
رو به سویت می کنم ای شهرِ تهران، السّلام

هشت سالی تویِ مجلس بودم اما بعد از این
بیست سالی هم شوم جزو مدیران، السّلام

از وکالت آمدم سویِ ریاست این زمان،
ای وزارت! تا تو راهی نیست چندان، السّلام

✍بوالفضول الشعرا
@bolfozool


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳