|
در تماس یکی از شهروندان کازرونی با سایت کازرون نما، از مسئولین خواسته شده است که:
با
سلام.
خدا
وکیلی این چه وضع راهسازی و اتوبان درست کردن است ؟
امروز
صبح تو اولین روز عید ساعت 8:45 از کازرون به سمت شیراز رانندگی میکردم که متوجه
شدم کنار باغ آقای ... (به اصطلاح محلی دو باغ)، یک دستگاه پرادو با بلوک های سیمانی
برخورد کرده و جلوبندی ماشین خسارت شدیدی دیده است.
علت
آن باریک و تنگ شدن جاده بر اثر تلمبه خانه باغ آقای ... که مانع از وسیع نمودن
جاده شده و اطراف آن بلوک های سیمانی بزرگ گذاشته اند و این بنده خدا که پلاک ماشینش
هم غیر بومی بود با آنها برخورد کرده است.
واقعا
اتوبان کازرون تا ابتدای اسکان عشایر خیلی زننده و نامناسب است. به طور مرتب جاده باریک
و پهن می شود و راننده گان را سردرگم می کند. علاوه بر اینها، دور برگردان مناسب
هم ندارد و بر روی هر پلی که اتوبان از آن رد می شود، تقریبا شده دست اندازی چون
ارتفاع پل را از ارتفاع جاده بلند تر درست کرده اند و راننده گان مجبورند مرتب
سرعت خودشون رو کم و زیاد کنند.
وقتی
در بزرگ راه بوشهر- برازجان عبور می کنیم، به اندازه ایی جاده صاف و مناسب از که
کمترین تکانی ماشین می خورد ولی اتوبان فسقلی کازرون تقریبا شبیه موج سینوسی شده و
آدم میترسه بیشتر از 100 کیلومتر رانندگی کنه.
من
از مالک تلمبه خانه خواهش میکنم با اداره راه سازی همکاری نمایند و هم از مسئولین
درخواست دارم هر چه سریع تر نسبت به استاندارد کردن و سه بانده کردن تمام مسیر
اقدام نمایند.
در زمینه تصاحب کردن تلمبه خانه هم ،براساس شنیده ها: صاحب تلمبه خانه گفته یک حلقه چاه و یک تلمبه خانه برام بزنید و بعد این تلمبه خانه فعلی رو تخریب کنید ولی اداره راه فقط ساخت تلمبه خانه بدون حفر چاه اکتفا کرده است.
امروز جمعه 6 فروردین ،محور کازرون به شیراز مخصوصا از ابتدای کازرون تا ابتدای روستای پل ابگینه ترافیک سنگین و چیزی حدود 4 تصادف سخت رخ داده است و بسیار زننده است که شهرستان کازرون و استان فارس همچنین جاده ایی داشته باشند.
تا این لحظه استان فارس بیشترین تلفات در ایام نوروز(93 درصد) و استان بوشهر با کمترین تلفات (47 درصد) داشته است. اگر تمام موراد منجر به تصادف (خواب الودگی ، انحراف به چپ و...) را ثابت در نظر بگیرم(چرا که این موارد در تمام استان ها ممکن است رخ دهد)، متوجه خواهیم شد که استانهایی که دارای جاده های استاندارد ،اتوبان و بزرگ راه بیشتری است،کمترین تلفات و تصادفات را داشته است.
من از مسئولین استان فارس خواهشمندم آبروی استان فارس را حفظ نمایند،خیلی برای استان فارس ناپسند است که با قدمت بالا و پایتخت فرهنگ ایران، دارای جاده های دوطرفه و باریک باشد.
خداوکیلی لیاقت کازرون و استان فارس اگر از بوشهر و خوزستان بیشتر نباشد، کمتر هم نیست چرا که خوزستان و بوشهر تقریبا تمام جاده های اصلی آنها اتوبان است اما استان فارس فقط می توان گفت که شیراز به اصفهان فقط یک جاده مناسب است در صورتی که به طور مثال استان خوزستان، بهبهان به رامهرمز و رامهرمز به اهواز و اهواز به آبادان و اهواز به شوشتر و شوشتر به دزفول بزرگ راه است. اما افسوس که استان فارس این گونه است.
مسئولان محترمی که در مرکز استان هستید ،یا رسیدگی کنید یا استان فارس را تقسیم کنید تا شاید فرجی شود و رسیدگی ها بهتر شود.
تا اره در این دار است خرس مهمان کفتار است