پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
صابر سهرابی خبر داد:
صابر سهرابی معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اولویت های سال ٩٥ را بر اساس آموزش حرفه ای رسانه ای برای اصحاب رسانه، اعلام داشت.

به گزارش کازرون نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ صابر سهرابی گفت: یکی از مباحث مهم در کیفیت بخشی به رسانه ها، آموزش است که بر این اساس آموزش های حرفه ای مختلف رسانه ای برای اصحاب رسانه در نطر گرفته شده است.

معاونت مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد فارس افزود: هر رسانه، دارای قسمت های مختلفی است. از مدیرمسئولان و سردبیران که مسئولیت های قانونی و تهیه مطلب را دارند، تا خبرنگاران و عکاسان که این اخبار و گزارش های و گفتگوها را تهیه می کنند تا برسد به صفحه آراها و طراح هایی که در رسانه ها، اعم از رسانه های مکتوب یا غیرمکتوب، فعالیت می کنند.

سهرابی با بیان اینکه استان فارس، خاستگاه رسانه است، ادامه داد: از اولین نشریه ایران که در فارس منتشر شد تا به امروز که قریب ١٥٠ سال از آن روز می گذرد و در طول این مدت طولانی، استان فارس همیشه دارای نشریات متعدد و رسانه های خوبی بوده است و هم اکنون از جمله استان هایی است که در عرصه رسانه ای از نظر کمیت در رتبه های برتر قرار دارد.

وی با تاکید براینکه اکنون که استان فارس به این حجم از رسانه های مکتوب و غیرمکتوب دست یافته است، بحث آموزش برای کیفی سازی این نشریات از مباحث مهمی است که مورد توجه قرار می گیرد، تصریح کرد: این مسئله زمانی دارای اهمیت بیشتری می شود که بدانیم عمده اصحاب رسانه در استان فارس به خصوص در شهرستان ها از رشته های دیگری غیر از رشته های مرتبط با رسانه، وارد عرصه رسانه ای شده اند. هرچند این افراد از نظر مفهومی شاید کم از دیگران نداشته باشند، اما گاه متوجه می شویم که از نظر کیفی کار آنها در سطح پایینی قرار دارد.

معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از سوی دیگر با به وجود آمدن روش ها و ابزارهای جدید رسانه، این امر لازم است تا هر از چندی، اصحاب رسانه با این روش ها و ابزار آشنایی پیدا کنند تا بتوانند خود را از نظر کیفی با استانداردهای بین المللی نزدیک سازند.

او اظهار داشت: در همین راستا، معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، از سال ٩٤، شروع به برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی در این زمینه کرده است.

صابر سهرابی، با تشکر از حضور آگاهانه و مؤثر رسانه های فارس در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی های سال ٩٤، به بحث آموزش رسانه ها پرداخت و گفت: درسال٩٤کارگاه هاوکلاس های آموزشی بسیارمفیدی درمرکزاستان وشهرستانهای استان باحضوراساتیدبزرگی ازخارج استان و داخل استان برگزارگردید.

وی افزود: تاکیداین معاونت برتداوم آموزش ها و نشست های تخصصی می باشد تا درسال جدید با برنامه ای مدون تر و دقیقتر بیش از پیش اصحاب رسانه را در بحث کیفی سازی از طریق آموزش یاری رساند.

معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اضافه کردن این نکته که آخرین دوره آموزشی سال٩٤درداراب برگزارشده است، خاطرنشان کرد: می توانم بگویم که درشهرستانها شور و شوق به یادگیری بیشتر از مرکز استان بود.

سهرابی بابیان اینکه سال ٩٥ برنامه های مفصلی درحوزه رسانه خواهیم داشت، گفت: فعالیت ها بیشتر در حوزه ساماندهی وضعیت خبرنگاران و آموزش درحوزه های متفاوت رسانه شامل تیتر، خبر، گزارش، صفحه آرایی و...می باشد.

این مسئول در پایان با متذکر شدن این نکته که در سال ٩٥ نشستهای تخصصی همچون اقتصاد رسانه را با حضور اساتید کشوری برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد: ارائه برنامه ها با موضوعیت جشنواره مطبوعات و برنامه های متنوع دیگر را در وقتی دیگر به سمع و نظر اصحاب رسانه، رسانده خواهد شد.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰