پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون:
جلسه هماهنگی برگزاری هر چه با شکوهتر دهه فرهنگ و هنر شهرستان کازرون هفته گذشته با رویکرد نقش مردم، روحانیت و ناصردیوان و همراهان در نهضت جنوب با حضور جواد صادقی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون و جمعی از پیشکسوتان هنری شهرستان در محل این اداره برگزار گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون، در این جلسه،  ابتدا جواد صادقی سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی سخنانی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی  ستاد برگزاری دهه فرهنگ و هنر شهرستان، در خصوص اهمیت برگزاری دهه فرهنگ شهرستان گفت: ان شاء ا... با سعی و پشتکار هنرمندان فرهیخته شهرستان و ادارات، بتوانیم گام بلندی در معرفی ابعاد گسترده و معرفی پتانسیل ها و جاذبه های مختلف گردشگری، اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و ...  شهرستان برداریم.


جلسه هماهنگی ستاد دهه فرهنگ و هنر شهرستان کازرون برگزار شد + لیست مصوبات


صادقی ضمن تاکید بر مهم شمردن دهه فرهنگ و هنر کازرون و ناصر دیوان کازرونی در نهضت جنوب اظهار داشت: مردم، روحانیت و ناصردیوان کازرونی هر کدام نقش بسزایی در شکل گیری نهضت جنوب داشته اند، و رسالتی را بر عهده گرفته اند که فریاد تاریخ، مردمان و سلحشوران این مرز و بوم بوده که همانا ریشه کن نمودن استعمار در تمامی ابعاد بوده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون، هم دلی، اتحاد و تعاون را به عنوان کلیدهای اصلی پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری معرفی نمود و افزود: در گذشته طلایی و غنای فرهنگی این شهرستان چهره های برجسته فرهنگی پا به عرصه وجود گذاشته اند که هر  کدام از آن بزرگمردان در اشاعه فرهنگ این نقطه سبز فرهنگی ایران زمین و اعتلای آن نقش بسزایی ایفا نموده اند. چهره هایی برآمده از تاریخ پرفروغ و غنی این دیار، بزرگانی چون قطب الدین کازرونی، سلمان فارسی، علامه جلال الدین دوانی، ناصردیوان کازرونی و ... . اکنون و در این زمانه می بایست دهه فرهنگ و هنر کازرون را با اهتمام  و جدیت بیشتر و بهره جستن از حداکثر ظرفیت های فرهنگی و هنری  این شهرستان در اردیبهشت ماه ،  روزی که بنام کازرون نامگذاری شده است به شکل مطلوب برگزار نمود.  


جلسه هماهنگی ستاد دهه فرهنگ و هنر شهرستان کازرون برگزار شد + لیست مصوبات


در ادامه آقای روح ا... راوش  جزئیات برنامه ها را به اطلاع حضار رساند و آنگاه حاج محمد مرحمتی مشاور فرهنگی امام جمعه محترم کازرون و  دبیر ستاد دهه فرهنگ و هنر شهرستان، درخصوص نحوه برگزاری برنامه های اجرایی این دهه شامل ده شب برنامه فرهنگی هنری در محل اداره  و نیز برنامه های دیگر آن اشاره کرد  و خطاب به  حضار بیان داشت: بر اساس نظر فرماندار محترم، همه مسئولین ادارات شهرستان  موظف گردیده اند تا  نهایت همکاری با  هنرمندان و اعضاء ستاد دهه فرهنگ به عمل آورند و با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان و دلایل مشخص دیگر، زمان برگزاری دهه فرهنگ به اردیبشت ماه سال 95  موکول شده  که ادارات ذی ربط از هم اکنون باید خود را آماده همکاری با این حرکت بزرگ فرهنگی نمایند؛ که در ادامه  پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل به تصویب رسید:

1-      مقرر شد هزینه برگزاری سه شب از شبها توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبق قول مدیر کل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که عبارت است از شب هنرمندان و شب ناصر دیوان هم چنین همکاری در برگزاری نمایشگاهای مختلف برعهده گرفته شود.

2-      مقرر گردید برگزاری شب قرآنی و برنامه های جنبی آن و دعوت از قاری بین المللی توسط اداره محترم اوقاف و امور خیریه کازرون  انجام پذیرد .

3-      اداره محترم محیط زیست مسئولیت ساخت نماد دریاچه پریشان و دشت نرگس همچنون دهه های فرهنگ قبل برعهده گرفت.

4-      مقرر گردید اداره محترم امور عشایر نسبت به برگزاری شب عشایر با اجرای برنامه های مختلف و نشان دادن فرهنگ عشایر و برنامه تجلیل از آیت الله میرزا جهانگیر قشقایی و مرحوم بهمن بیگی را به عهده گیرد.

5-      اداره محترم منابع طبیعی مسئولیت برگزاری غرفه داروهای گیاهی و برنامه های مورد نظر خود را پذیرفت

6-      مقرر شد نماینده محترم اداره کار و تعاون طی جلسه ای با حضور مسئولین شرکت های زیر مجموعه خود  و با حضور دبیر ستاد دهه فرهنگ و تولیدگران شهرستان، برنامه ریزی لازم در جهت حضور آنان در بازارچه تولیدی اقدام نمایند.

7-      نماینده محترم اداره میراث فرهنگی مسئولیت برگزاری کلیه غرفه های صنایع دستی و مسائل مربوطه به طور کامل عهده دار شد .

8-      مسئول محترم اداره  کتابخانه های عمومی شهرستان مسئولیت برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و نیز غرفه مخصوص ناشرین و نویسندگان کازرون و نیز مسئولیت هماهنگی غرفه های فرهنگی – هنری را تقبل نمودند .

9-      اداره محترم تبلیغات اسلامی همچون گذشته مسئولیت راه اندازی غرفه های عکس و زندگی نامه علما و روحانیون بنام شهرستان را پذیرفت.

10-   مقرر گردید کمسیون امور بانوان در (شب بانوان) بر اساس قول قبلی فرماندار محترم، مسئولیت برگزاری برنامه های شب بانوان و همچنین مسابقه آشپزی و دعوت از سخنران جلسه و برگزاری نمایشگاه البسه اسلامی و غذاهای سنتی را برعهده گیرد.

11-   مقرر گردید توسط بخشداری محترم خشت و دستگاه های زیر مجموعه این بخشداری، برنامه (همایش خرما) در یکی از شب های دهه فرهنگ برگزار نماید .

جلسه هماهنگی ستاد دهه فرهنگ و هنر شهرستان کازرون برگزار شد + لیست مصوبات

در پایان این جلسه از طرف جواد صادقی سرپرست اداره گلهای معطر نرگس که متعلق به نرگس زار شهرستان کازرون است، تقدیم به هنرمندان و  حاضران در جلسه گردید . 

نویسنده: سرویس فرهنگی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷