پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۷۴۶
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
روستای دیکانک، یکی از روستاهای بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون است. این روستا در حد فاصل جاده تنگ ابوالحیات (خط مواصلاتی و بین المللی جاده بوشهر شیراز) و دشت برم می باشد.

به گزارش کازرون نما به نقل از وبلاگ انجمنی، روستای دیکانک، یکی از روستاهای بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون است. این روستا در حد فاصل جاده تنگ ابوالحیات (خط مواصلاتی و بین المللی جاده بوشهر شیراز) و دشت برم می باشد. در کنار روستای دیکانک روستاهای دیگری همچون گاوکشک و امامزاده قرار دارد. این روستا در کوهپایه قسمتی از رشته کوه زاگرس(کوه دوان) قرار دارد. قسمت اعظم روستا در کوهپایه و تنگه ای واقع در کوه بنا شده و قسمت دیگری از روستا در ادامه آن واقع شده است.

 

رودخانه ای احتمالاً فصلی با فاصله کمی از آن عبور می کند که اگر از تنگ ابوالحیات به سمت دیکانک حرکت کنیم روستاهایی همچون امامزاده و گاوکشک در راه وجود دارد. روستای دیکانک در فاصله ای شاید کمتر از 2 کیلومتر از سه راهی ابوالحیات-دیکانک-گاوکشک قرار دارد که در عکس های ذیل نیز این سه راهی به خوبی مشخص است. با عبور از سه راهی به پلی روی رودخانه می رسیم که با عبور از آن پل وارد روستای کوچک دیکانک می گردیم. جاده ای از جلوی روستا عبور میکند که در کنار کوه قرار دارد. این جاده را اگر ادامه دهیم، با عبور چند روستای دیگر، و طی مسافت زیادی که عموماً از کنار کوه و از وسط جنگل های بلوط دشت برم است، به سه راهی می رسیم که یک طرف آن به سمت جاده اصلی شیراز- کازرون است. باغ های انار، انجیر، انگور و عموماً محصولات کشاورزی سردسیری در این منطقه به عمل می آید. این منطقه تقریبا جزو مناطق سردسیر کازرون به شمار می آید که در روز عکسبرداری، بر قله های کوه مشرف به آن، برف های زیادی مشاهده می شد. پس از عبور از خود روستای دیکانک، کارخانه ای خاوند مشاهده میشود که عکس آن نیز مشهود است.

کارخانه خاوند حدفاصل بین روستای دیکانک و گاوکشک است. روستاهای دیگری که در انتهای دو تا از عکس ها دیده می شود یکی روستای گاوکشک و دیگری روستای امام زاده است. به دلیل فاصله زیاد این دو روستا بسیار ریز دیده می شوند.

نویسنده: محمدمهدی اسدزاده
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
با سلام و عرض ادب خدمت مدیر سایت
مطلب مربوط به روستای دیکانک جالب بود.ولی بعضی عکسایی که گذاشتین به عنوان طبیعت دیکانک بعضیاشون هیچ ربطی به دیکانک ندارن.کارخونه گچ توی یه روستای دیگست.
بینام
|
United States
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
سلام مدیر محترم سایت لطفا دقت کنید عکسهای روستای گاوکشک رو به اسم دیکانک گذاستین رو سایت لطفا تصحیح کنید هر آدم عاقلی میفهمه کارخانه گچ آقای خاوند در محدوده گاوکشک قرار داره
اهل گاوکشک
|
United States
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
سلام لطفا سریع نسبت به تصحیح عکسها اقدام کنید 5 تا از تصاویر گاوکشک رو به نام دیکانک رو سایتتون گذاشتین ممنون
گروستای گاوکشک
|
United States
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
با سلام لطف کنید عکسهای منتسب به روستای دیکانک رو تصحیح کنید تعدادی از عکسها مربوط به گاوکشک هست
حاجی
|
United States
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
سلام لطفا بدون داشتن اطلاعات از جغرافیای منطقه مناظر طبیعی و زیبای گاوکشک را به نام روستای دیکانک روی سایت قرار ندهید لطفا تصحیح نمایید متشکر
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
0
درود.
کارخونه گچ متعلق به آقای خاوند می باشد که بیشتر محصول اون صادر می شه.
روستای انارستان اونجا واقع نشده و عکاس یا نگارنده این متن شاید با دیدن درخت های انار که در سمت چپ مسیرشان قرار دارند فکر کرده اند که روستا اسمش انارستان است اما باغات انار متعلق به دو روستای گاوکشک علیا و سفلی است. روستای انارستان در مسیر جاده قائمیه به بوشهر در منطقه شاپور قرار داره.
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
0
مدیر محترم تارنمای کازرون‌نما
سلام و خدا قوت.
در مطلب فوق چند اشکال و خطا وجود دارد که اصلاح آن زمینه‌ساز اعتماد بیشتر مخاطب به شما خواهد بود:
۱. ظاهراً مطلب را به نقل‌ از دیگری آورده‌اید؛ اما هیچ لینکی به آن جای دیگر نداده‌اید. اقتضای کار حرفه‌ای این است که این کار را انجام بدهید.
۲. روستای انارستان در کنار روستای دیکانک قرار ندارد.
۳. اگر از سمت تنگ ابوالحیات به‌سمت دیکانک حرکت کنیم، قبل از دیکانک فقط روستای ابوالحیات هست و بعد از آن، بازهم روستای انارستان را نمی‌بینیم؛ مگر اینکه از دشت برم وارد جاده شیراز به کازرون شویم و بعد از اینکه از کازرون خارج شدیم، به انارستان برسیم. در این صورت، دیگر قرارگرفتن انارستان در ادامه مسیر مذکور، موضوعیت ندارد. شاید هم نویسنده محترم با دیدن باغ‌های اناری گاوکشک، گمان کرده آنجا انارستان است.
۴. طبیعی است که مخاطب وقتی با عنوان «روستای دیکانک‌ + عکس» مواجه می‌شود، انتظار داشته باشد با مطلبی درباره روستای دیکانک و عکس‌هایی از این روستا مواجه شود؛ ولی هفت خط اخیر مطلب، به عنوان پیش‌گفته ربطی ندارد. بهتر است محتوای مطلب را از این نظر نیز اصلاح کنید و عکس‌های غیر مرتبط به این روستا و به‌ویژه عکس کارخانه گچ و شن و ماسه برادران خاوند را که مشخص هم هست، حذف بفرمایید.
پاینده باشید.
مدیر پایگاه
باسلام خدمت کاربران عزیز،
ضمن تشکر از تذکرات دوستان، با توجه به ایرادات وارده، متن از سوی نگارنده محترم جناب آقای محمدمهدی اسدزاده در وبلاگ انجمنی اصلاح و تغییرات برای کازرون نما نیز ارسال گردیده که اعمال شد.
شادباشید
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
0
با سلام.
توی یادداشتتون سه تا عکس مال گاوکشکه. دو تاش هم مربوطه به کارخونه امیر خاوند، همشهری‌مون. بردارید.
مرتضو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
0
0
کاش که خدا کردبدت یه ... وا ای عکس هشتنت
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
با سلام
جناب بحرانی ندیده عزیز
آمدید ابرویش را درست کنید، چشمش را هم کور کردید.
امیدوارم فرصتی دست دهد تا متنی درخور بنویسم و تقدیم کنم.
پاینده باشید.
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
بنده به شخصه دخل تصرف و تغییراتی در این مطلب انجام نداده ام. قطعا شما که از اهالی با فرهنگ و دلسوز منطقه هستید، با دست به قلم شدن بهتر می توانید در معرفی هرچه بهتر و کامل تر روستای خود و تاریخ و ویژگی ها و آداب و رسوم آن را به مخاطبان عرضه نمایید. سایت کازرون نما هم رسالتی جز این ندارد. منتظر مطالب ارزشمند شما و سایر فرهیختگان بخش ها و روستاهای تابع شهرستان کازرون هستیم.
شاد باشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
با سلام
جهت ارتقاء سطح اگاهی افراد غیر بومی از روستای دیکانک و روستا های همجوار بدون در نظرگرفتن انتقادات مغرضانه بعضی دوستان با تلاش مضاعف خود پذیرای تحسین و تشکر و خسته نباشید بنده باشید
ابناوی ازروستای دیکانک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
0
باعرض سلام ادب خدمت مدیر محترم کازرون نما که تلاش میکنید تاریخ وجغرافیای منتقه راتشریح وبتصویربکشید وبه جهان ارائه نمائید بشما وسایر همکاران خدا قوت میگویم .انتقادی ازنویسنده محترم چرا دربین مطالب بالاروستای دیکانک با 276خانوارروستای کوچک معرفی نموده مثل اینکه ازپل که عبودکرده ساختمانهای جلو رویش را دیده درضمن رودخانه بطور قطع فصلی میباشدمتشکرم
رضائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
0
همه روستاهای کوهمره اعتبارشون به گاوکشک هست چون یک روستای شناخته شده در سطح کشوری و ملی هست بعدش شما اومدین عکسها و حریم گاوکشک به روستای دیکانک عاریه میدین که فقط تو سینه کوه قرار گرفته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷