پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۹۵
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳

یکی از خصوصیات نظام دموکراسی حضور قاطبه ی مردم در انتخابات است که نماد اهميت دادن به مشاركت و آزادي در چارچوب انديشه هاي اسلامي و سیاسی به شمار مي رود. در دين مبين اسلام روابط مردم و حاكميت بر اساس تعامل دوسويه و اجراي وظايف متقابل است.

انتخاب ریاست جمهوری و نمایندگان مردم در شوراها و مجلس شورای اسلامی و فراتر از آن نمایندگان مجلس خبرگان رهبری حقِ مردم است و افزون بر اين، مردم حق مشورت و دخالت در تصميم گيري ها و نظارت ها در بسیاری از عملكردهای مسوولان و حتی غیر منتخبین خود را نیز دارند و مناسبات جامعه و حكومت بر پايه اعتماد، همكاري و رعايت حقوق متقآبل استوار است.

در حكومت هاي استبدادي و فردي، تصميم گيري هاي سياسي در اختيار يك فرد و يا يك نهاد است و اكثريت جايگاهي ندارند. مقبوليت اكثريت بستگي دارد به نحوه ی پيروي از ارزش های دموکراسی و در صورتي مجاز است كه با باورهاي ديني و بعضی از رفتارهای سنتی اجتماعی برگرفته از عقاید مذهبی و شعائر اسلامی مغاير نباشد. در غير اين صورت، نه تنها دنباله روي از اكثريت جايز نيست، بلكه پي آمدهاي منفي زيادي را نيز در پي خواهد داشت.

به نوعی می توان گفت اکثریت آبزار و وسيله حل و فصل منازعات اجتماعي است. هم دیگر، اکثریت حرف اول و آخر انتخابات را می زند که در نتیجه سرنوشت کشور را رقم خواهد زد البته با در نظر گرفتن و اهمیت دادن به تمایلات و خواست اکثریت.

نظام جمهوری اسلامی ایران از وجود ولایت فقیه بهره مند است که خود برخواسته از انتخاب شایسته ی نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری است. بنآبراين اکثریت تا زماني اعتبار دارد كه نقش مثبت و سازنده اي در جامعه داشته باشد، و به نظر نگارنده در صورتي كه اکثریت چهره ی عمل یا کار ويژه ی منفي، مانند تجاوز به حقوق اقليت به خود گيرد، اعتبار نخواهد داشت و پيروي از آن شایستگی نخواهد داشت.

انتخابات مظهر آزادگی است و ورود تعداد زیادی از مردم جدا از زن یا مرد و به دور از تفاوت های قومی و سوای وجود طبقات اجتماعی، نشان دهنده ی قدرت و صلآبت نظام حاکم و حکومتی آزاد و مردمی آزادی خواه و آزادی طلب است.

کسانی که وارد عرصه ی انتخابات می شوند نخست بایستی از صلاحیت و شخصیت وجودی خود که بعداً از طرف مجاری قانونی ذی صلاح احراز خواهد شد آگاهی داشته باشند و زمانی که خویش را ذی حق و شایسته ی ورود در این رویداد بزرگ که هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد می دانند با شور و نشاط در این میدان گام می نهند و رخدادهای بعدی را در امر نمایندگی مردم رقم می زنند.

از قوانین و مقررات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی کشور جمهوری اسلامی ایران در احراز صلاحیت ها شرایطی است که بایستی ثبت نام کنندگان آن را دارا باشند و این روند از هیات های اجرایی شهرستان گرفته تا به خصوص نظر پایانی شورای نگهبان مورد قبول کلیه ی نامزدهای انتخاباتی قرار می گیرد و به تصمیم نهایی این نهاد گردن می نهند و افزون بر آن در قانون مذکور مهلت های اعتراض به رد صلاحیت ها است که خود برخواسته از نفس وجود دموکراسی و احقاق حق کسانی است که فکر می کنند نسبت به صلاحیت شان اشتباهی رخ داده یا اجحافی صورت گرفته است!

از مقدمه ای که عنوان شد نظر خوانندگان محترم را به مطالب ذیل جلب نمایم

به عنوان یک شهروند کازرونی بسیار شادمان شدم که شهرستان تاریخی و فرهنگی مان این روزها در یک قاب عکس خبری انتخاباتی ماندگار قرار گرفته است، خبرهایی که حاکی از ثبت نام حدود 28 نفر برای تصاحب یک صندلی سبز مجلس شورای اسلامی است، تصاحب صندلی ای که جایگاه و نشست گاه افرادی شاخص و قابل که بر آن تکیه زده اند، انسان هایی که می توان گفت در شهرستان آن قدر شناخته شده و مقبولیت داشته اند که ذکر نام آن ها اذهان بسیاری از مردم شهرستان را درگیر خاطرات سیاسی و شاخصه های معروف و مشهوری خواهد نمود، مرحوم رجبعلی طاهری، آقایان باقری نژادیان فرد، مهندس نوذری، دهقان ناصرآبادی، و دکتر محمد صادقی از این جمله اند که آرزوی شهروندان بر این است که در آینده ای نه چندان دور این شهرستان بزرگ که قومیت های بزرگ ترک و لر و عرب در کنار ساکنان قدیمی فارسی زبان را در خود جای داده است از دو نماینده در مجلس شورای اسلامی بهره ببرد تا حق همه ی مردم ساکن شهرستان در خواسته های به حق شان و در رفع مشکلات شان با عنوان شدن در مجلس و مرکز کشور ادا شود.

کازرون، انتخابات، مجلس

شاید و بی شک در این میان افرادی دل سوخته و تحصیل کرده به این نتیجه رسیده اند که می توانند با انتخاب شدن توسط مردم برای نمایندگی همین مردم در مجلس شورای اسلامی بر یکی از این صندلی ها بنشینند و سبب خیر باشند هم برای کشور و هم برای شهرستان و سوای فعالیت در امور قانون گذاری و راهبردی نظام برای رسیدن به اهداف بلند مدت و پایدار کشور در خانه ی ملت به امور حوزه ی انتخاباتی خویش بپردازند و نیز نقش سازنده ای را ایفا کنند و به نظر می رسد که به همین دلیل اخیر این افراد بیشتر تمایل به شرکت در این انتخابات را دارند لذا با خواست قبلی و قلبی خود و با مشاوره گرفتن از خانواده و فامیل و دوستان و هم فکران و در صورتی که وآبستگی به احزآب یا گروهای مجاز سیاسی کشور داشته باشند البته با مجوز آن حزب وارد گود می شوند.

این روزها در تاریخ شهرستان اتفاق زیبایی رخ داده است و آن هم اعلام حضور کسانی است که نام و چهره اشان معرف اکثر شهروندان کازرونی است هر چند در لیست بیست و چند نفره ی ثبت نام کرده گان نام هایی به چشم می خورد که شاید فقط برای خانواده ی خود آشنا باشند اما این شجاعت و جسارت و بلند پروازی نشانه ای از زنده بودن جامعه ی سیاسی اجتماعی شهرستان کازرون است که به نظر نگارنده سطح بالا و والای آگاهی مردم و علاقه ی آن ها به سرنوشت و آینده ی شهرستان و نظام سیاسی کشور است.

لیست مذکور پر است از نام هایی که معروف و از چهره های نام آور شهرستان هستند کسانی که مورد وثوق جامعه ی شهری و روستایی هستند افرادی که در برخی نقاط شهرستان شاخص تر و در بعضی از جاها شناخته تر و در مناطق دیگر شاید محبوب تر و البته در بعضی از جاها هم شاید ناشناس باشند اما آن چه مهم است حضور شان رونقی خاص به انتخابات خواهد بخشید هر چند این که باید منتظر ماند تا نتیجه ی نهایی تایید صلاحیت ها را مشاهده نمود و تصمیم برای انتخاب و رای دادن گرفت اما در همین اثنای کار یا بهتر است بگویم برای برخی از ثبت نام کنندگان از سال های قبل تصمیم ها گرفته شده است هر چند که با ورود افرادی شاخص به صحنه ی انتخابات کازرون برگ برنده به برگ های برنده تقسیم شده است و شاید مثل دوره ی قبل نتوان با صراحت گفت که چه کسی از بین این اشخاص محترم شانس پیروزی انتخابات را داشته باشند چون حضور افرادی با توانمندی های منحصر به خود می تواند کفه ی ترازوی انتخابات کازرون را بارها به بالا و پایین ببرد و این یکی از آن دلایلی است که عرض کردم این دوره با دوره های قبل تفاوت زیادی دارد و ثبت نام کنندگان برای خود دلایلی دارند که آرای زیادی را می توانند از رای دهندگان کازرونی بگیرند.

منتشر شدن نام ثبت نام کنندگان کازرونی انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضاهای مجازی از همین نخست آمار ثبت نظریات در این گروه های اجتماعی و سایت های خبری به طور قابل وصفی بالا برده است و با انتشار در نشریه های محلی کوی برزن را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و با این که نزدیک به دو ماه دیگر به انتخابات مانده اما شهرستان چهره ای انتخاباتی به خود گرفته است و جلسات نامزدهای انتخاباتی بیش از بیش به چشم می آید و شور و نشاطی خاص در بین آحاد مردم به راه افتاده است اما آن چه مهم به نظر می رسد رعایت اخلاق اسلامی و شهروندی است که باید از طرف نامزدهای انتخاباتی و خصوصا نزدیکان و همراهان و هواداران آن ها لحاظ شود به نحوی که هر گروه که شامل نامزدها و دست اندرکاران تبلیغات آن ها می شوند هرگز در فکر تخریب رقیب انتخاباتی خویش نباشند و فقط به داشته ها و توانمندی های خود بپردازند و آن گونه که از تریبون های بزرگانی چون امام جمعه ی محترم و دیگر مسوولان بازگو شده است وعده های پوچ و توخالی و نشدنی به مردم داده نشود و با رعایت این مسایل است که می توان فرهنگ ارزنده ی این شهرستان را به نمایش گذاشت و می توان امیدوار بود که در جوی بسیار آرام رقابتی سالم را انتظار داشت آن گونه که در پایان رأی شماری شخص پیروز جشن همبستگی و وحدت را بگیرد و دیگر رقیبان حاضر در میدان انتخابات با دسته های گل به تبریک این انتخاب شایسته ی مردم بروند.

نویسنده: بهادر ریاضی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
5
4
سلام بهادر خان چهار سال ترمز خدمت به مردم را شماها کشیدید این با رچه نقشه ای دارید والله ما مردم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
1
6
قلمی در خدمت کدخداها
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
3
3
بس کن بهادر تورا بخدا بس کن تا کی ... تا کی ... بازی ... که گرفتی اون رفیقت هم که ... و دوماد سیاسی گیرش اومد دیگه بس کنید
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
2
2
شايد بعضيا اينجوري تو چشم بيان
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
1
1
بهادر می خواد .... ساخته بشه زودتر
احمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
0
0
مدير كازرون نما
باسلام
چرا وبلاگها باز نمي شوند لطفا پيگري نماييد
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
متاسفانه این مشکل به دلیل مسائل فنی است و از مدتها قبل برای رفع کامل آن با شرکت پشتیبان سایت مکاتبه انجام شده و همچنان پیگیر هستیم تا ان شاء الله این مشکل به طور کامل رفع گردد و رضایت مخاطبان عزیز حاصل شود
شادباشید
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
1
1
آقای ناشناس لطفا یک سری از خدمتهایی که در سالهای قبل شده را نام ببرید .
نکنه میخوای بگی غایب بودن در جلسات علنی مجلس ؟؟
آیا شده تا به حال یک بار اون ؟آقایی که شما بهش وابسته هستید در دوران خدمتش در جلسات نطقی بخونه یا اصلا حین نمایش صحنه های علنی مردم بتوانند چهره نورانی شون رو ببینند
کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
1
0
اقا امیر یه جوری میگی خدمتهای دوره قبل رو بگه انگار ای دوره گلستونش کردن!!!!!!!! خدا به همه ی دوستان توفیق خدمت بده نه قدرت!!!!!
سید
|
United States
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
1
2
با سلام و خسته نباشید خدمت دلسوز شهرستان بهادر ریاضی
متاسفانه نمایندگان پیشین هیچگونه کاری برای این مرز و بوم انجام ندادند و خوشبختانه یک سری کاندید جدید که به لطف خدا تا الان رد صلاحیت نشده اند پا به میدان گذاشتند که همه ایشان سابقه مدیریت درخشانی دارند ، بعضی در شهرستان که همه مردم دیده اند و اشخاص دیگر در کشور و حال مساله اینجاست که در این مسابقه کدوم بیشتر می تونه نظر مردم رو به خودش جلب کنه.
کسی که تعدادی رو سر کار برده و قول صنعتی شدن رو داده و یا کسی که به جد یکی از اندک شمار مدیران لایق در این شهرستان بوده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
0
0
باسلام جناب امیر شما میتونید نامه مجلس راببینی که دهقان غیبتی نداشته اطلاعاتت رابیشتر کن در مورد نطق مجلس هم چند نطق موجود هست اول تحقیق کن بعد چون روش تخریب دوستان دور قبل بود برای رهیابی به مجلس فردای قیامت بایستی جواب بدهیم
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
متاسفانه مشکل شهر کازرون بیشتر از اینکه از نماینده هاش باشه از کاسه لیسها و مگسهای دور شیرینی هست...
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
0
1
سلام خدابااین کاندیداها.که باپول میلیاردی واردانتخابات شدن.وبعدش خرجای انتخاباتیشون رومیخوان ازجیب این مردم وبودجه حاصله برای شهرستان بدس بیارن ختم بخیربگردان
جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
1
0
به نظر ما دانشجویان و البته با تحقیق و رصدی که از کاندیداها داشتیم مهندس یعقوب شفیعی بهترین انتخاب است البته کاندیداهای خوب دیگری هم داریم اما مهندس یعقوب شفیعی به راستی بهترین انتخاب میتواند باشد شک نکنید و تحقیق کنید بهانتخاب درست ما پی خواهید برد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴