پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد نزدیک می شود؛ کاندیدا های این دوره انتخابات ثبت نام نموده اند و تقریباً افراد شاخص حوزه ها مشخص شده اند. در حوزه انتخابیه شهرستان کازرون نیز مانند سایر نقاط ایران زمین، مردم آماده اند انتخاباتی وزین و پرشور را بزودی شاهد باشند؛ به این امید که مجلس دهم کارآمد تر از مجلس فعلی باشد. این روزها، اینکه نماینده آینده شهرستان کازرون چه کسی و از چه جناحی است، تقریباً بحث غالب هر محفل و مجلسی در شهرستان است. البته، به دلایل مختلفی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و به موازات آن پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، که همزمان قرار است برگزار شود، اهمیت بالایی یافته و هم به جهت سیاسی و هم سایر جهات، رخدادی مهم و تأثیرگذار در تاریخچه سیاسی کشورمان محسوب می شود. در این بین، این سؤال که اصلاح طلبان شهرستان کازرون چه برنامه و طرحی برای پیروزی در این دوره انتخابات دارند، ذهن بسیاری از علاقه مندان و فعالان عرصه سیاست شهرستان را به خود مشغول ساخته است.

نگاهی دقیق به تحولات و رخدادهای سیاسی و اجتماعی شهرستان کازرون، چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از انقلاب، بخصوص نتایج انتخابات ریاست جمهوری که بیشتر بعد سیاسی می یابد (و از جمله نتیجه یازدهمین دوره انتخابات ریاست مجهوری در این شهرستان)، حکایت از آن دارد که تفکر و مطالبه اصلاح طلبی و تحول خواهی، ریشه در نهاد مردم این شهرستان داشته و دارد. جریان اصلاح طلبی و تحول خواهی در شهرستان کازرون جریانی ریشه دار است که ظهور و بروز آن را در مقاطع مختلف تحولات این شهرستان شاهد بوده ایم. امروز نیز شواهد و قرائن موجود نشان از آن دارد که اقبال عمومی مردم این شهرستان به اصلاح طلبان و همچنین اعتدال گرایان بیش از پیش است. این واقعیت انکار ناپذیر می طلبد که خواست جدی مردم این شهرستان در اصلاح طلبی و اعتدال گرایی، به نحو احسن توسط بزرگان و صاحب نظران اصلاح طلب شهرستان، که مورد احترام و مقبولیت بالایی در بدنه جامعه هستند، پیگیری شده و با تدبیر و تعقل، این خواست به حق ایشان به سر منزلی مطلوب رسانده شود.

به رغم تلاش ها و کوشش های فراوان، متأسفانه جریان اصلاح طلبی در شهرستان کازرون در دهه اخیر نتوانسته است به خواست ها و اهداف خود، آنچنان که شایسته است، دست یابد. بیم آن می رود که در این انتخابات نیز به دلیل نبود یک چهارچوب، میثاق نامه و یا طرح مشخصی از برنامه ها و خواست های جریان اصلاح طلبی در شهرستان، اجماع لازم بین اصلاح طلبان شهرستان و مدعیان تفکر اصلاح طلبی در این شهرستان صورت نگیرد و باز هم این مردم و رأی دهندگان اصلاح طلب باشند که در بازی های سیاسی قربانی شوند و اصلاح طلبی شهرستان همچون سه دوره انتخابات گذشته به انحراف کشانده شود. تعدد بیش از حد کاندیداهای منسب به جریان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی شهرستان و عدم مرزبندی مشخص اصلاح طلبان با اعتدال گرایان و البته با اصول گرایان رقیب خود، باعث ایجاد سردرگمی در طیف اصلاح طلب و اعتدال گرای شهرستان شده و خود باعث گردیده است انتخابات پیش رو، بیش از آن که رنگ و بویی سیاسی و اجتماعی و مبتنی بر فکر و برنامه داشته باشد، ماهیتی قومی، محلی و عوام گرایانه به خود بگیرد.

اگرچه تا هفتم اسفند ماه و روز برگزاری انتخابات زمان زیادی مانده و تا آن زمان عرصه انتخابات در شهرستان کازرون بی شک دستخوش تغییر و تحولات زیادی خواهد بود، اما این واقعیت را باید پذیرفت که در انتخابات پیش رو مدعیان جریان اصلاح طلبی کازرون آزمونی سخت پیش رو دارند. آنها باید بتوانند فارغ از مصلحت اندیشی های فرد محورانه و تفکرات مبتنی بر سلایق شخصی خود، پاسخگوی خیل عظیم طرفداران خود و علاقه مندان به اندیشه های اصلاح طلبی و تحول خواهی در شهرستان کازرون بوده و با اقدامات سنجیده و مدبرانه خود موفقیت جریان اصلاح طلبی و اعتدال گرایی را در شهرستان تضمین نمایند.

 

*عضو هیأت علمی دانشگاه دامغان  hashemi@du.ac.ir

 

نویسنده: دکتر سیدناصر هاشمی*
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
0
اینجا کازرونه
تهران نیست




ما کلا عوام گرایانه فکر میکنیم اقای دکتر
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
0
سلام. تحلیل دلسوزانه و دقیقی بود. ممنون از نویسنده محترم جناب دکتر هاشمی. انشاء الله اصلاح طلبان کازرون با تدبیر در این انتخابات عمل کنند. والسلام.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
با سلام خدمت نویسنده محترم
با ید خدمت ایشان عرض کرد که مردم کازرونبه دنبال فرد خدوم، بی حاشیه، مردمی و پیرو راه حضرت امام (ره) هستند.
مردم کازرون دارای تفکر انقلابی هستند!! همانطور که رهبرشان یک انقلابی است
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
0
0
به امید موفقیت آقای دکتر هاشمی در مسایل سیاسی ودانشگاهی وتوفیقات روز افزون ایشان ،همچنین نسبت به آقای مهندس عظیم هاشمی دوست بزرگوارمان ارادتمندیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸