پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۴۴۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

جناب سرهنگ گرامی

فرماندار محترم شهرستان کازرون

با سلام و آرزوی توفیقات

 توجه به میراث فرهنگی و شناخت تمدنهای گذشته علاوه بر کسب منافع اقتصادی و تبادل فرهنگی در مراوده با  ملل مختلف، انگیزه و پایداری اشخاص را در حفظ ارزشها و پدیده های احتمالی پیش رو افزایش خواهد داد.

هر ملتی دارای تمدنی است و تمدن ایران زمین نه در میان ملت ایران که در بین قبایل مختلف جهان ستودنی و  قابل تامل است.

آثار به جای مانده از تمدن پیشین ایران بیانگر قدرت، خلاقیت، ابتکار و انسان دوستی قوم آریایی است.

آنچه که بیش از هر چیز دیگر میراث فرهنگی به جای مانده از سنگ نوشته ها، کتیبه ها و تصاویر منقوش بر صخره ها را به عنوان بخشی از هویت پایدار ایرانی در قرون متمادی نمایانتر می سازد، ملموس و قابل دسترس بودن این آثار برای جویندگان و مشتاقان به آن است.

باری به حکم وظیفه و پاسداشت تمدن عظیم میهن و فوائد ارزشمند مادی و معنوی که از این رهگذر نصیب جامعه ی بشری خصوصا جامعه ی ایران اسلامی میگردد مسؤليت و تلاش همگان برای حفظ این آثار و تدارک وسائل و امکانات رفاهی گردشگران را هرچه بیشتر مهم و ضروری می نماید.

نیک میدانید ارزش و احترامی که ملت ایران در بین جوامع بشری برگرفته از میراث فرهنگی و تمدن ایران از آن برخوردارند ارزش معنوی بزرگی است که پاسداری از آن نیز الزامی است.

اماکن گردشگری شهرستان کازرون از جمله آثار باستانی ارزشمندی است که در صورت توجه سازنده و رفع موانع موجود، گردشگران فراوانی را متوجه این شهرستان خواهد کرد. گرچه سالانه تعداد زیادی گردشگر به عشق دیدن آثار باستانی، خستگی راه را بر خود هموار ساخته و در دامنه ی شیب تند غار قریب به 800 متر ارتفاع نرسیده به مقصد حضور بهم میرسانند اما تعداد کثیری از آنها به علت صعب العبور بودن باقی مانده مسیر از مشاهده ی عینی این غار تاریخی و آثار آن محروم می مانند.

 انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کازرون با پیگیریهای مجدانه چند سالی است که خاستگاه خود و تمایلات و نظرات مردم را برای حفظ و احیای میراث فرهنگی این شهرستان به سمع و نظر مسؤلان رسانیده است.

در اواخر دولت قبل مشکلات میراث فرهنگی و صعب العبور بودن راه ارتباطی غار شاپور با دکتر محمدصادقی نماینده محترم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی که به دانشگاه آزاد تشریف آورده بودند در میان گذاشته شد و ایشان هم گفتند با معاون دکتراحمدی نژاد از این میراث فرهنگی دیدن کرده ایم و در فکر حل این مشکل هستیم که تا کنون نتیجه ای  حاصل نشده است .

و از طرفی با طرح بیانیه و مقالاتی در سایتهای خبری و استمداد از مسؤلین ذیربط در دولت تدبیر و امید ضرورت اقدام عاجل در بهینه سازی میراث فرهنگی نیز در معرض افکار عمومی گذاشته شد.

و همچنین مذاکره اخیر با آقای دکتر رزمجویی مشاور محترم استاندار فارس، که ضمن تشکر از استقبال گرم ایشان در اهتمام به حل مشکلات و قول به مذاکره و پیگیری از طریق مهندس رستمی معاون محترم گردشگری و زیارتی استاندار، فرمودند بنده هم پیگیر موضوع باشم ان شاالله که مشکلات مرتفع گردد.

جناب آقای فرماندار، طبق تحقیقات انجام یافته پیش بینی گردیده است که در چشم اندار سال 1404 کشور ایران از حضور 20 میلیون نفر گردشگر خارجی برخوردار خواهد بود.

اگر آثار باستانی کازرون که میتوان گفت در آغوش فارس قطب  مهم گردشگری کشور محسوب میگردد کماکان به وضعیت فعلی باقی بماند که امیدوارم این  طور نباشد.... به نظر شما چند درصد از این خیل انبوه گردشگران سهم کازرون خواهد شد ؟

 بدینوسیله انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه آزاد اسلامی از محضر فرماندار محترم  به عنوان نماینده عالی دولت  در شهرستان کازرون تقاضا دارد برای رفع مشکلات و معضلات حاکم بر میراث فرهنگی  شهرستان اقدام و به اهتمام موجبات رضايتمندی عموم را فراهم نمایند.

 باتشکر، ایام مستدام باد.

سامان کرم نیا

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان متحد دانشگاه ازاد اسلامی کازرون

و عضو شورای سیاستگزاری تشکلهای دانشجویی دانشگاههای استان فارس

 

رونوشت:

1- رئیس جمهور محترم ایران اسلامی

2- استاندار  محترم فارس


نویسنده: سامان کرم نیا*
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
0
جاب سامان کرم نیا اقای فرماندار فعلا دریک جایگاه سیاسی هستند و استفاده از عنوان سرهنگ پیش از از اسم فرماندارمفهومی جز کج ... شما نمیتواند داشته باشد
حالا یه نامه هم بنویس برای محسن رضایی دبیر مجمع تشیخص مصلحت ببینم چه مینویسی عزیزم ...
کرم نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
سلام آقا یا خانم ناشناس و به احتمال ندیده و بزرگوارم...
ممنون از نظر شما..
پیام شما را مطالعه کردم...
ان شاءالله فقر و محرومیتی که در این شهر بیداد میکند روزی از بین رود و شاهد گلستان شدن شهر و عاری از هر گونه ایراد شود...
آن روز آرامش مردم مجوزیست برای چشم بر روی هم گذاشتن است....
هر چند مشکلات و محرومیت امروز یک شبه از بین نمیرود اما همه میتوان در جهت رفع موانع موجود حرکت کرد و حداقل نزد وجدان خویش چند صباحی آسوده خاطر شد...
موفق باشید
زرقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
0
برای "خوش فهمی" دوست ناشناس عرض کنم...
نیروهای انقلاب هر کدام بنا به شایستگی مشمول
کسب عناوینی است که جایگاه شخص را معرفی مینماید
...... دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سردار سرلشکر محسن رضایی است...
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
1
1
جناب اقای فرماندارنظامی وسرهنگ هستند
اگرمثلاکسی دکترباشدوفرماندارشودوبنویسندجناب دکتر....فرماندارمحترم شهرستان .....
یامثلاکسی مهندس باشدوبنویسندجناب مهندس .......فرماندارشهرستان ......ایامحل ایراداست
ایشان سرهنگ ونظامی هستندونامه ایرادی ندارد
ولی یادم به جمله اقای روحانی افتادکه گفت من سرهنگ نیستم من حقوقدانم امانمیدونم چرایه سرهنگ روفرماندارکازرون کرد
ایشالله انتخابات سالم وبدون حاشیه ای داشته باشیم
جناب سرهنگ خواهش میکنم اجازه ندهیدنظامی ها درکازرون درانتخابات دخالت کنند ممنون ازشما
بابرگزاری انتخابات سالم درکازرون قطعاهمه شماراتحسین خواهندکرد
کرم نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
0
0
سلام آقا یا خانم ناشناس و به احتمال ندیده و بزرگوارم...
ممنون از نظر شما..
پیام شما را مطالعه کردم...
ان شاءالله فقر و محرومیتی که در این شهر بیداد میکند روزی از بین رود و شاهد گلستان شدن شهر و عاری از هر گونه ایراد شود...
آن روز آرامش مردم مجوزیست برای چشم بر روی هم گذاشتن است....
هر چند مشکلات و محرومیت امروز یک شبه از بین نمیرود اما همه میتوان در جهت رفع موانع موجود حرکت کرد و حداقل نزد وجدان خویش چند صباحی آسوده خاطر شد...
موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
0
0
جناب کرم نیا ان فقر ومحرومیت که میفرمایید بیداد میکنه کجاست

بفرمایید ما در دهه 50 داریم زندگی میکنیم که با این شکل بیداد میکنه
جملات شما بسیار ادبی است واستعاره وجناس هم در حد .......
ولی با واقعیت فاصله دارد ....
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
1
باسلام خدمت دوست ناشناس

برادروهمشهری ارجمندگویاشما ازحق وحقوق شهروندی خودوهمشهریان خودمطلع نیستیدوگویاواقعیات نه تنهاجامعه ایران که واقعیات شهرستان کازرون راهم نمیدانید.
دوست گرامی بهتراست ازحرفهای پوپولیستی زدن خودداری کنید. به نظرم می ایدشما باورتان این است که شهرستان کازرون گل وبلبل است .گویا شمانمیدانیدازسال 50تاکنون بیش ازچهاردهه گذاشته است احتمالاشما فک میکنیدازدهه 50یکسال یادوسال گذشته است.
دوست عزیزاماربیکاری درکشوروشهرستان رامیدانید؟دوست عزیزامارجوانانی که درکشوروشهرستان به سن ازدواج رسیده اندونمیتوانندازدواج کنندرابع خاطرشرایط بداقتصادی ایااطلاع دارید؟ امارکشوری بیش ازیازده ملیون نفرمیباشد.امارتورم درکشوررامیدانید؟تاهمین یکی دوسال پیش بیش ازسی درصدبودوبه همت دولت جدیدکمی وضعیت بهبودیافته است ایابالارفتن نرخ تورم میدانیدیعنی فقیرترشدن مردم؟
ایامردم درامدشان اندازه بخورونمیرباشدوحتی بعضی هااندازه بخورونمیرهم نداشته باشندفقرنیست؟فک میکنیداگرفردی یک ملیون یادوملیون یامثلاسه ملیون درامدداشته باشددیگرفقیرنیست؟اصلانیازهای اولیه یک انسان برای اینکه شخصیت وکرامتش حفظ شودرامیدانید؟بدن انسان میدانیدروزانه به چه موادغذایی نیازمنداست؟ایامردم شهرستان درامدلازم برای تامین موادغذایی بدن رادارند؟ایامیدانیدچه میزان جوان درکشوروشهرستان به خانه نیازمندندوتوان خانه دارشدن راندارند؟ایاروستانشین بودای که به ابی راتجربه کنی؟ایاازفسادوفحشاهای زیرپوست به ظاهرمذهبی شهرستان وکشورت اطلاع داری؟ایاازدزدی های بیت المال که درشهرستان نیزبعضاحرفهایی زده میشوداطلاع داری؟فقرفرهنگی تاحالا بوگوشت خورده؟امارمطالعه میدانی چنداست؟امارمطالعه روزنامه میدانی چنداست؟اصلاایامردم هزینه لازم جهت خریدروزنامه وکتاب رادارند؟سینمای کازرون میدانی تعطیل است؟
دوست عزیزخیلی مواردهست که اینجاجای بحث ان نیست ولی به گمانم علت اینکه شما اینگونه حرف زده ایداینست که اصلانمیدانیداستانداردهای زندگی یک فردچیست.شمادیدگاهتان اینست که مردم بخورنمیری داشته باشنددیگه فقیرنیستند
دوست عزیزقیمت یک عددنان 200تومان است یعنی اگریک خانواده 5نفره درروز15عددنان هم مصرف کندروزانه 3هزارتومان وماهانه90هزارتومان میشودحالا هزینه خریدمیوه موردنیازیک خانه برنج موردنیازگوشت موردنیازو....تحصیل دانش اموزیادانشجوی یک خانه و.....روحساب کن .دوست عزیزکاشکی یه کم دردورنج مردم رودرک میکردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
1
نه جناب همشهری عزیز از این امارها چی میدونن، درد و نداری رو‌ندیدن، همیشه حقوق و اضافه کاریشون سر موقع واریز میشه،بعضی مواقع هم که شرایطش پیش بیاد برای چند سالی چشماشون رو میبندن و صاحب اپارتمان چند میلیاردی و باغ شهری های زیاد میشن. حالا چیزی ندارن بگن بهانه ..... ... رو گرفته چرا گفتی سرهنگ. مگه نیست
محمدرضا شفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
سلام
جناب کرم نیا خواهشمندم جهت صحبت دوستانه و طرح پاره ای از پیشنهادهای فنی و میحط زیستی با بنده به شماره زیر تماس حاصل فرمایید
09179233188
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
0
جناب آقای کرم نیا
سلام، استفاده از واژه ی جناب سرهنگ برا فرماندار شهرستان به خودی خود دارای هیچ اشکالی نیست ولی با توجه به بار مفهومی ای که این لقب در انتخابات های اخیر گرفته ، استفاده از این لقب در عنوان نامه ای که محتوای سیاسی ندارد بلاموضوع است و بیشتر از اینکه محتوای دغدغه ی محیط زیستی شما را به ذهن متبادر کند، یادآور این موضوع است که فرماندار شهرستان یک فرد نظامی غیر همسو با دولت است . لذا پیشنهاد میکنم به منظور اثربخشی بیشتر نامه در راستای اهداف مورد نظر، در مواردی که محتوای نامه غیر سیاسی است از این لقب استفاده نکنید.
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
0
دوست عریز و همشهری هیچ کس منکر مشکلات و کاستی ها و نبودن عدالت و رانت خواری و وکوه خواری ودریا خواری ودر اینده ادم خواری ....در جامعه نیست از رهبری عزیز مملکت تا من کارگر ....
ولی گفتن فقر و محرومیت بیداد میکنه یک سیاه نمایی محض است که صحیح نیست ...
و مستحضر باشید توماری که شما نوشتید همه چی رو با هم مخلوط کردی از فرهنگ تا اقتصاد و...

متاسفانه توی کشور فقیر کم نداریم و لی هر کس بسته به توان وعملکرد ش سعی میکنه که دستش رو جلو کسی دراز نکنه ....پس این قبیل افراد را نباید جز فقیر حساب کنیم چون بهر شکل سعی میکنه گلیم خودشو از اب بکشه این قبیل افراد دیگه نیاز به سینما وکافی شاپ و کتاب .... جز نیازهای اولیه انها محسوب نمیشه ولی به الطبع فقر فرهنگی را به دنبال داره هرچندهم نمیتوان گفت کسانی که بیشتر پول دارند ودر رفا ه هستند افرادی با بافرهنک هستند و اهل مطالعه و علوم روز رادر اختیار دارند ...
...............................
دانشجو
|
United Kingdom
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
فعالیت های خوبی دارید امیدوارم همیشه موفق باشید وشاهد جوونهای بیشتری شبیه شما باشیم با فعالیت های تاثیر گذار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲