پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
توسط واحد کنترل و اجرائیات شهرداری کازرون صورت گرفت:
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری کازرون گفت: اصناف مختلف ملزم به رعایت قوانین شهرداری و حقوق شهروندان هستند و در صورت عدم توجه به اخطاریه های ماموران واحد کنترل و اجرائیات شهرداری کازرون، طبق ماده 28 قانون نظام صنفی، مغازه آنها پلمپ خواهد شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون، محمد علی برزویی معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری کازرون  گفت: با صاحبان مشاغل، دست فروشان و همه کسانی که به نوعی با ایجاد سد معبر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کنند برخورد قانونی خواهد شد.

محمدعلی برزویی افزود: بر همین اساس و در ادامه برخورد با ایجاد کنندگان سد معبر، هفته  گذشته دوباب مغازه در شهدای جنوبی که با سد معبر مشکلاتی را بر شهروندان ایجاد کرده بود با استناد به قانون و با حضور مامور اداره اماکن نیروی انتظامی پلمپ گردید.

وی اضافه کرد: این اقدام به دنبال گزارش های رسیده توسط ماموران واحد کنترل و رفع عملیات شهری شهرداری کازرون و پس از جمع آوری مدارک و مستند سازی صورت گرفت.

این مقام مسوول ادامه داد: اصناف مختلف ملزم به رعایت قوانین شهرداری و حقوق شهروندان هستند و در صورت عدم توجه به اخطاریه های ماموران واحد کنترل و رفع عملیات شهری شهرداری کازرون و ایجاد سد معبر، طبق ماده 28 قانون نظام صنفی، مغازه آنها پلمپ خواهد شد.

برزویی  همچنین از پلمپ هفت واحد صنفی متخلف دیگر طی روزهای آتی خبر داد و به صاحبان مشاغل و مغازه داران سطح شهر نیز توصیه کرد با رعایت حدود و حریم قانونی از ایجاد سد معبر و مشکل برای شهروندان خودداری کرده چرا که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی افزود: اطلاع رسانی و راهنمایی های لازم در این زمینه صورت گرفته که برای آسایش و امنیت شهروندان، در صورت مشاهده هرگونه سد معبر از جمله داربست ها، سایبان ها، ضایعات ساختمانی، ماشین های فرسوده رها شده، انواع تابلوها و یا دیگر منصوبات مانند کیوسک، ویترین، تیرک  و همچنین سد معابر ایجاد شده توسط صنوف مختلف و یا برخی اداره ها، شهرداری کازرون با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.

وی با اشاره به درخواست های مکرر شهروندان برای جمع آوری دست فروشان گفت: شهرداری کازرون  وظیفه قانونی خود را در این راستا انجام خواهد داد و از همه شهروندان خصوصا اصناف تقاضا داریم همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

برزویی افزود: از این پس بعد از اخطار و برخورد با کسبه متخلف، تصاویر تخلفات انجام گرفته شده توسط آنان در مطبوعات منتشر می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون، برخی شهروندان نیز با حضور در شهرداری ضمن استقبال از برخورد با ایجاد کنندگان سد معبر و دستفروشان، خواستار تداوم این کار و توجه جدی تر به این معضل از سوی مسوولان امر شدند.

این افراد اظهار داشتند: با توجه به اینکه سد معبر توسط مغازه داران و دست فروشان در تردد عابران پیاده و همچنین خودروها خلل ایجاد می کند و منجر به ایجاد ترافیک می گردد، می طلبد که برخورد با متخلفان در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

یک شهروند دیگر گفت: نباید اجازه داد که عده ای به خاطر تامین منافع خود با بساط اجناس در خیابان ها و پیاده روها برای شهروندان مشکل ایجاد کنند.

وی افزود: برخی افراد نیز بدون توجه به حقوق سایر شهروندان با انباشت ضایعات ساختمانی در معابر اصلی و فرعی در تردد عابران پیاده و وسایل نقلیه خلل ایجاد می کنند که باید به این افراد نیز تذکر لازم داده شود.

نویسنده: رحیم زارع
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
2
چند روز پیش در بازار شاه حمزه رد میشدم
یه مغازه عطاری نزدیک به 1 متر از مغازه گونی های عطاری اش بیرون بود باور کنید نطدیک به نصف محل عبور مردم رو گرفته بود.
شهردار محترم
محبت کنید دستور رسیدگی رو صادر بفرمائید
با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳