پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۴
مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید غدیر
خبرگزاري فارس: حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: اگر كسي تصور مي كند كه با بدگويي و تهمت به اهل تسنن مي تواند از شيعه دفاع كند بداند كه جز برانگيختن آتش دشمني هيچ نتيجه اي نخواهد گرفت و اين كار در واقع دفاع از ولايت نيست بلكه دفاع از امريكا و صهيونيست هاست.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار هزاران نفر از قشرهاي مختلف ملت، اهميت مسئله حكومت در اسلام و تبيين الگوي حكومت اسلامي را پيام و درس بزرگ غدير خواندند و افزودند: «شيعه» ضمن حفظ عقايد درخشان و مستدل خود درباره واقعه غدير، اجازه نخواهد داد اين اعتقاد در جهان اسلام مايه اختلاف و تفرقه شود.

حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك عيد سعيد غدير به ملت مؤمن ايران و همه ملتهاي مسلمان، درك پيام غدير را موجب حركت امت اسلامي در راه صحيح دانستند و افزودند: مسئله بسيار مهم اعلام جانشيني اميرمؤمنان (ع) از جانب پيامبر اكرم (ص)، آن هم در اواخر عمر پربركت نبي اسلام، در حقيقت نشان دهنده اهميت مسئله حكومت و وحدت دين و سياست در اسلام است و اين درس بزرگ، نياز امروز همه امت اسلامي است.

ايشان تبيين الگوي حكومت اسلامي را درس ديگر واقعه عظيم غدير برشمردند و افزودند: معرفي شخصيتي همچون حضرت علي ابن ابيطالب (ع) به جانشيني پيامبر مكرم اسلام (ص) نشان مي دهد كه غدير فقط يك خاطره تاريخي مسلمانان نيست بلكه بيان كننده معيارهاي لازم براي اداره جوامع اسلامي و همه جوامع انساني است.

رهبر انقلاب اسلامي، دلبستگي به رضاي الهي، مجاهدت دشوار و بي وقفه در راه خدا، - جانفشاني در راه حق و حقيقت، صبر و استقامت پولادين در مقابل دشمنان خدا، بي اعتنايي به زخارف دنيوي، و «تواضع و خاكساري در مقابل انسانهاي ضعيف و مظلوم» را از جمله خصوصيات اميرمؤمنان (ع) دانستند و افزودند: واقعه غدير به امت اسلامي مي آموزد كه مديريت جوامع اسلامي بايد در دست كساني باشد كه اميرمومنان را معيار و شاخص مي دانند و در راه نزديك شدن به اين قله عظيم، تلاش مي كنند و اين مهم، از جمله پيامهاي نو و پرطراوت اسلام و جمهوري اسلامي به بشر امروز است.

ايشان علي ابن ابيطالب (ع) را شاگرد برجسته پيامبر اعظم (ص) در صبر و مجاهدت و ديگر عرصه ها خواندند و افزودند: فقر بزرگ جامعه بشري امروز، فقدان سياستمداراني است كه اسلام در غديرخم، نمونه عالي آن را به تاريخ نشان داده است.

رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به فهم متفاوت شيعه و سني درباره واقعه غديرخم افزودند: با وجود اين، شيعه و سني در اصل وقوع حادثه غدير و عظمت شخصيت اميرمؤمنان، هم نظرند و آحاد امت اسلامي، حضرت علي ابن ابيطالب (ع) را، نقطه عالي و قله دست نيافتني علم و تقوا و شجاعت مي دانند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم هوشياري كامل شيعه و سني در مقابله با توطئه هاي تفرقه انگيز افزودند: اعتقاد عميق به امامت اميرمؤمنان (ع) بعد از نبي مكرم اسلام(ص)، پايه اصلي عقيده شيعي است و شيعيان، اين اعتقاد و ديگر معارف و علوم درخشان خود را با وجود همه ظلم ها و دشمني ها حفظ كرده و خواهند كرد اما به هيچ وجه اجازه نمي دهند كه اين اعتقاد، در جهان اسلام مايه اختلاف و دعوا قرار گيرد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش مستمر امام خميني (ره) و جمهوري اسلامي براي جلوگيري از بروز اختلاف در ميان مسلمانان افزودند: مستكبران جهان كه از وحدت نظر و توجه دلهاي ملتهاي مسلمان اعم از شيعه و سني به انقلاب اسلامي، ضربه خورده اند دامن زدن به تعصبات مذهبي را، بهترين روش براي ايجاد اختلاف و جداكردن دلهاي مسلمانان از جمهوري اسلامي مي دانند كه بايد در مقابل اين توطئه خطرناك، كاملاً هوشيار و مراقب بود.

حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به هزينه كردن دشمنان امت اسلامي براي ايجاد تفرقه خاطرنشان كردند: ما از گذشته تا حال اطلاع داريم كه پول برخي كتابهاي سراسر دشنام و تهمت را كه عليه شيعيان و اهل تسنن چاپ مي شود يك مركز وابسته به استكبار مي دهد و آيا اين واقعيت خطرناك، هشدار دهنده و بيدار كننده نيست؟

رهبر انقلاب اسلامي، چاپ كتابهاي حاوي تهمت و بدگويي را در دنياي تشيع و تسنن، كمك به تحقق اهداف امريكا و صهيونيزم دانستند و تأكيد كردند: همه بدانند كه اينگونه كتابها، هيچ شيعه اي را سني نمي كند و دل هيچ يك از اهل تسنن را جذب عقايد شيعه نخواهد كرد.

حضرت آيت الله خامنه اي با تمسك و استمداد از ولايت اميرمؤمنان تأكيد كردند: انتشار كتابهاي حاوي استدلالهاي مستحكم و منطقي، همچنانكه علماي شيعه در طول تاريخ انجام داده اند و انجام خواهند داد هيچ مانعي ندارد اما اگر كسي تصور مي كند كه با بدگويي و تهمت به اهل تسنن مي تواند از شيعه دفاع كند بداند كه جز برانگيختن آتش دشمني هيچ نتيجه اي نخواهد گرفت و اين كار در واقع دفاع از ولايت نيست بلكه دفاع از امريكا و صهيونيست هاست.

ايشان همچنين با اشاره به تلاش بيگانگان براي وادار كردن سران برخي دولتهاي عربي به مقابله با حقوق هسته اي و ديگر خواستهاي ملت ايران افزودند: اين، حداكثر كاري است كه دشمن مي تواند بكند ضمن اينكه آن دولتها هم ملاحظه كاريهاي خود را دارند و آماده نيستند در مسئله مقابله با ايران، خود را يكجا در اختيار امريكا و صهيونيستها قرار دهند.

ايشان در پايان سخنانشان تأكيد كردند: بهرحال استكبار هر توطئه اي انجام دهد اگر ملت ايران و ديگر ملتهاي مسلمان، هوشيار و بيدار باشند نخواهد توانست اهداف خصمانه خود را در تضعيف امت اسلامي محقق سازد.

در آغاز اين ديدار يكي از مداحان اهل بيت، در وصف امير مؤمنان و واقعه مبارك غدير به مديحه سرايي پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸